11 Μαρ 2020

Άρρωστοι πάνε στη δουλειά οι μισοί Αμερικανοί – Χωρίς δικαίωμα αναρρωτικής πάνω από δύο στους τρεις χαμηλόμισθους


Την ώρα που ο κορονοϊός εξαπλώνεται σε όλο τον κόσμο, έχοντας ήδη σημειώσει εκατοντάδες κρούσματα και στις ΗΠΑ, εξαιρετικά ανησυχητικά είναι τα στοιχεία έρευνας της Huffington Post, σύμφωνα με την οποία σχεδόν οι μισοί εργαζόμενοι Αμερικανοί, με πλήρες ή μερικό ωράριο, πήγαν άρρωστοι στη δουλειά τους τουλάχιστον μία φορά τον περασμένο χρόνο. Ως λόγους δήλωσαν ότι δεν μπορούσαν να πάρουν ρεπό ή ότι ένιωθαν πως δεν έπρεπε να το κάνουν, προφανώς φοβούμενοι να ζητήσουν άδεια για κάτι “ελαφρύ”. Γεγονός εξαιρετικά ανησυχητικό, με δεδομένο ότι η πλειονότητα του πληθυσμού περνάει την ασθένεια με ήπια συμπτώματα.
Στις ΗΠΑ δεν ισχύει ομοσπονδιακό δικαίωμα αναρρωτικής άδειας με αποδοχές και το θέμα ρυθμίζεται διαφορετικά από κάθε πολιτεία. Ιδιαίτερα πλήττονται οι πιο χαμηλόμισθοι Αμερικανοί, καθώς το 70% εξ αυτών δεν έχουν κανένα δικαίωμα αναρρωτικής. Πρόκειται για εργαζόμενους που συνήθως εργάζονται στον τομέα των υπηρεσιών, σε θέσεις που τους φέρνουν σε τακτική επαφή με καταναλωτές, με ό,τι κινδύνους συνεπάγεται αυτό για την εξάπλωση ασθενειών.
Όπως λέει ο Κρις Γκαρσία, εργαζόμενος στο αεροδρόμιο του Ντένβερ “Όταν μιλάμε για αναρρωτική με αποδοχές και ποιος πρέπει να μένει σπίτι του, είναι αυτοί που το έχουν περισσότερη ανάγκη, αυτοί που εμφανίζονται στη δουλειά άρρωστοι αγγίζοντας το φαγητό σου, τις τσάντες σου, που έρχονται κάθε μέρα σε άμεση επαφή με τη ζωή σου”.
Η έρευνα δείχνει ότι οι εργαζόμενοι με κατοχυρωμένο δικαίωμα αναρρωτικής για αρκετές μέρες νιώθουν λιγότερο πιεσμένοι να πάνε στη δουλειά τους, καθώς το 66% όσων έχουν κάτω από πέντε μέρες αναρρωτικής πηγαίνουν τελικά στη δουλειά τους, σε σχέση με το 36% όσων εργαζόμενων έχουν στη διάθεσή τους πιο χαλαρά περιθώρια.
Τα τρία τέταρτα των Αμερικανών είναι υπέρ της δυνατότητας αναρρωτικών αδειών, και μάλιστα με μεγάλη αποδοχή τόσο στους Ρεπουμπλικανούς, όσο και στους Δημοκρατικούς ψηφοφόρους. Πρόσφατα το ελεγχόμενο από τους Δημοκρατικούς κογκρέσο πρότεινε επείγοντα νόμο για αναρρωτικές άδειες ως μέσο καταπολέμησης του κορονοϊού, αναμένεται ωστόσο να μπλοκαριστή από τη ρεπουμπλικανική γερουσία.
Ο εξαναγκασμός των Αμερικανών να πηγαίνουν άρρωστοι στην εργασία τους έρχεται να προστεθεί στο τεράστιο κόστος των υπηρεσιών υγείας στη χώρα, που δε διαθέτει εθνικό ασφαλιστικό σύστημα. Τον τελευταίο χρόνο 27% των Αμερικανών και το 56% των πιο αδύναμων οικονομικά στρωμάτων δήλωσαν πως απέφυγαν ιατρική επίσκεψη όταν αρρώστησαν λόγω οικονομικής στενότητας.

Τις χαρές του αόρατου χεριού της αγοράς ανακάλυψε ο Τάσος Τέλλογλου με αφορμή τον κορονοϊό


-Κερδοσκοπούν οι ιδιώτες με αφορμή τον κορονοϊό, Βίρνα;
-Ναι Γιάγκο, χρεώνουν τη μάνα και τον πατέρα τους για ένα τεστ.
Ξέρεις τι είναι τόσα χρόνια να έχεις αφιερώσει τη ζωή σου πείθοντας τον κόσμο ότι (υγειονομική) κρίση είναι ευκαιρία, ότι το αδηφάγο, σοβιετικό κράτος φταίει για κάθε κακοδαιμονία του τόπου και όταν τελικά απευθυνθείς στον υπεραποτελεσματικό ιδιωτικό τομέα τελικά να ανακαλύπτεις ότι σε βλέπει μόνο ως κινούμενο πορτοφόλι;
Υπό αυτή την άποψη, είναι πραγματικά συνταρακτικό το δράμα που έζησε ο δημοσιογράφος Τάσος Τέλλογλου, ο οποίος γυρίζοντας από Τουρκία -όπου συμβαίνουν διάφορα μαγικά κι ο κορονοϊός μόλις χθες έκανε μία και μοναδική προς το παρόν εμφάνιση-, απευθύνθηκε σε ιδιωτικό νοσοκομείο για το τεστ.
Εκεί λοιπόν ανακάλυψε από τη νοσηλεύτρια ότι το τεστ στοιχίζει 290 ευρώ, “διότι είναι μαζί και της γρίπης”. Εκείνος δήλωσε πως δεν ενδιαφέρεται για το τεστ γρίπης, για να λάβει την αφοπλιστική απάντηση, που προφανώς δίδεται με εντολή της διοίκησης, “για να την αποκλείσουμε”. Κατόπιν τούτου, ο μαχητικός εκπρόσωπος του φιλελευθερισμού αποχώρησε οργισμένος κι άπρακτος, προχωρώντας μετά σε πύρινη σχετική ανάρτηση στο Facebook, όπου γράφει πως “καλύτερα να νοσήσει” και εξέφρασε την ελπίδα “στα δημόσια να μην είναι αυτό το μπουρδέλο”.
Εμείς προφανώς δεν ευχόμαστε ούτε στον κύριο Τέλλογλου, ούτε σε οποιονδήποτε άλλο άνθρωπο να νοσήσει ή να πάθει κάτι σοβαρό σε περίπτωση που μολυνθεί. Μένει να δούμε αν το “πάθημα” τον βοήθησε να βγάλει τα απαραίτητα συμπεράσματα ή αν ο ιός του αστού φιλελέ δημοσιολόγου είναι ανίατος.
Υγ: κωμική πλην ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια, το εικονίδιο που έχει επιλέξει ο Τέλλογλου στο προφίλ του, με το κλασικό στιγμιότυπο και τον ασπασμό μεταξύ Μπρέζνιεφ και Χόνεκερ -των ηγετών της ΕΣΣΔ και της ΓΛΔ αντίστοιχα. Μπορεί να το παρατηρεί, καθώς θα αναλογίζεται μελαγχολικά πώς θα αντιμετώπιζαν ένα τέτοιο φαινόμενο σε αυτές τις χώρες, με κεντρικό σχεδιασμό -έστω και με τα μέσα που είχαν πριν από 40 χρόνια.

Νέα κηραλοιφή με το όνομα «Εισαγγελικόν»

       

11-03-2020
Μετά την κλήση του Κυριάκου Βελόπουλου από τον εισαγγελέα για το «Βυζαντινόν», την αλοιφή δηλαδή που πασαλείβεις τα χέρια σου τρεις φορές την ημέρα και δεν κινδυνεύεις από τον κοροναϊό, ο αρχηγός της Ελληνικής Λύσης θα προχωρήσει στην παρασκευή νέας κηραλοιφής με το όνομα «Εισαγγελικόν». Με αυτήν την κηραλοιφή θα πασαλείβεσαι ολόκληρος μία φορά το πρωί, μία φορά το μεσημέρι και μία φορά το βράδυ και θα μπορείς να θέτεις τη δημόσια υγεία σε κίνδυνο χωρίς να κινδυνέψεις να σε καλέσει ο εισαγγελέας. Επίσης θα μπορείς να κάνεις και Χριστεμπόριο χωρίς τον φόβο του εισαγγελέα.

Παΐσιος Παλικάρης

Σκοταδισμός, παπαδαριό, φασισμός...


Η απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος αποτελεί όχι μόνο μνημείο σκοταδισμού αλλά ενδεχομένως θα έπρεπε να αποτελέσει και αντικείμενο ποινικής αντιμετώπισης, για έκθεση μεγάλης μερίδας του κοινωνικού συνόλου σε τεράστιο κίνδυνο.
«Θα εξακολουθήσουμε στις Ορθόδοξες Εκκλησίες μας να λειτουργούμε και να κοινωνούμε, έχοντας την βεβαιότητα ότι κοινωνούμε στη Ζωή και στην Αθανασία» είπαν!!!


Το σύνολο των Ευρωπαϊκών χωρών, με εξαίρεση την Ιταλία, βρίσκονται προς το παρόν στην λεγόμενη δεύτερη φάση της επιδημίας της λοίμωξης από τον κοροναϊό COVID19. Δηλαδή ο αριθμός των κρουσμάτων αυξάνεται σταθερά μέρα με τη μέρα, αλλά είναι δυνατή η ιχνηλάτηση της πορείας μετάδοσης του ιού, άρα και ο προσδιορισμός των δυνητικών φορέων του στα λεγόμενα clusters.


Δεδομένων των χαρακτηριστικών του κοροναϊού (ισχυρή μολυσματική δύναμη και αντοχή στης υπάρχουσες συνθήκες θερμοκρασίας εκτός ανθρώπινου οργανισμού), αλλά και εξαιτίας της απουσίας φυσικής ανοσίας στον πληθυσμό (το ανθρώπινο είδος έρχεται τώρα για πρώτη φορά σε επαφή με τον συγκεκριμένο ιό), καθώς και της απουσίας προς το παρόν εμβολίου, το πέρασμα της επιδημία στην λεγόμενη τρίτη φάση, δηλαδή στη φάση της εκθετικής εξάπλωσης της λοίμωξης είναι νομοτελειακό. Στη φάση αυτή ο αριθμός των κρουσμάτων θα είναι πολύ μεγάλος και η εξάπλωση ραγδαία, χωρίς να αφήνει την δυνατότητα ιχνηλάτησης της λοίμωξης και δημιουργίας clusters. Άρα και ο απόλυτος αριθμός των ανθρώπων που θα χρειαστούν νοσηλεία θα αυξάνεται εκθετικά μέχρι να διαμορφωθούν οι συνθήκες που θα οδηγήσουν στον περιορισμό της επιδημίας (πχ. εμβόλιο και ανάπτυξη φυσικής ανοσίας στο πληθυσμό).

Για τον λόγο αυτό, μείωση του ρυθμού εξάπλωσης της λοίμωξης από τον κοροναϊό COVID19 σε κάθε χώρα, τόσο σε εθνική κλίμακα όσο και σε επίπεδο γεωγραφικών διαμερισμάτων ή διοικητικών περιφερειών, είναι κομβικής σημασίας στόχος προκειμένου να σωθούν ανθρώπινες ζωές. Ελαττώνοντας τον ρυθμό εξάπλωσης της επιδημίας δίνεται χρόνος για την προετοιμασία του συστήματος υγείας (από τον γενικό γιατρό έως τις τριτοβάθμιες μονάδες εντατικής νοσηλείας) για να περιθάλψει τους ασθενείς που παρουσιάζουν τη λοίμωξη και να τους παράσχει το επίπεδο της περίθαλψης που χρειάζονται ανάλογα με την βαρύτητα της κλινικής τους κατάστασης.

Σύμφωνα με τις μελέτες που έχουν δημοσιευθεί μέχρι σήμερα – κυρίως από την Κίνα — ορισμένες ομάδες του πληθυσμού με «επιβαρυμένη υγεία» θα βρεθούν σε μεγαλύτερο κίνδυνο εκδήλωσης σοβαρών επιπλοκών και θα χρειαστούν τριτοβάθμια περίθαλψη. Επίσης η έγκαιρη διάγνωση και η παροχή επαρκούς πρωτοβάθμιας περίθαλψης με νοσηλεία στο σπίτι θα συνδράμει στην πρόληψη της εκδήλωσης σοβαρών επιπλοκών. Η ανάλυση των χαρακτηριστικών των λεγόμενων ομάδων υψηλού κινδύνου μας δείχνει ότι πρόκειται για σημαντικό ποσοστό του πληθυσμού. Για παράδειγμα, η ηλικία μεγαλύτερη των 75 ετών είναι ανεξάρτητος παράγοντας κινδύνου σοβαρών επιπλοκών ή θανάτου. Άνθρωποι που πάσχουν από καρδιοαγγειακά προβλήματα (δηλαδή με στεφανιαία νόσο, περιφερειακή αρτηριοπάθεια, αθηρωματική νόσο, αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο, συνδυασμούς αρτηριακής υπέρτασης, σακχαρώδους διαβήτη, παχυσαρκία) είναι επίσης εκτεθειμένοι στον κίνδυνο σοβαρών επιπλοκών που πυροδοτούνται από την λοίμωξη με τον ιό COVID19. Ασθενείς με ογκολογικά νοσήματα που βρίσκονται σε αντικαρκινική θεραπεία είναι επίσης ομάδες υψηλού κινδύνου, ακόμη και αν η απάντηση στην αντικαρκινική θεραπεία είναι πλήρης.

Ο κίνδυνος σοβαρών επιπλοκών είναι υψηλός σε ασθενείς με διαταραχές του ανοσολογικού συστήματος καθώς και σε ασθενείς που βρίσκονται σε ανοσοκατασταλτικές θεραπείες (π.χ. άνθρωποι με αυτοάνοσα νοσήματα, φορείς του ιού HIV, πολυμεταγγιζόμενοι ασθενείς κλπ). Με λίγα λόγια η ανάγκη για την παροχή υψηλού επιπέδου πρωτοβάθμιας και τριτοβάθμιας περίθαλψης τόσο στον δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα υγείας θα προκύψει και θα αφορά σε μεγάλους αριθμούς ασθενών. Αυτοί λοιπόν είναι οι βασικοί λόγοι για τους οποίους όλες οι χώρες παγκοσμίως παίρνουν μέτρα ώστε να καθυστερήσει η έλευση της 3ης φάσης και παράλληλα να προετοιμαστεί το σύστημα υγείας σε όλες τις βαθμίδες του και όλες τις εκφάνσεις του.

Η Ελλάδα με βάση τα σημερινά στοιχεία βρίσκεται περίπου στη μέση της 2ης φάσης. Ωστόσο το Ελληνικό Κράτος σε αντίθεση με το σύνολο των κρατών σε Δύση και Ανατολή εφαρμόζει εντελώς αλλοπρόσαλλες πολιτικές που υπονομεύουν της επίτευξη του βασικού στόχου δηλαδή την καθυστέρηση εμφάνισης της 3ης φάσης της επιδημίας. Στην κατάσταση αυτή κεντρικό ρόλο διαδραματίζει η Εκκλησία και η ανοχή του κράτους απέναντι στην κοινωνικά ανάλγητη και ανεύθυνη στάσης της στο συγκεκριμένο θέμα.

Μαζί με την Ελληνική Εκκλησία στην ίδια κατεύθυνση δραστηριοποιείται μια ομάδα δεξιών και ακροδεξιών βουλευτών και πολιτευτών, σκοταδιστών καθηγητών της Ιατρικής (όπως η κ. Γιαμαρέλλου και άλλοι που δεν έχουν τύχει της ίδιας δημοσιότητας) και ορισμένοι από τους άρχοντες του πανεπιστημίου (δηλώσεις του ανεκδιήγητου Αντιπρύτανη του ΑΠΘ ) ή οπορτουνιστών υπευθύνων της Δημόσιας Υγείας (π. χ. δηλώσεις του κ Μόσιαλου). Αυτοί οι «ταγοί» του έθνους, με την προώθησή τους από τους ιδεολογικούς μηχανισμούς του κράτους, κατάφωρα παραβιάζουν τον όρκο του Ιπποκράτη, (κ. Γιαμαρέλλου), διασπείρουν αντιεπιστημονικές και σκοταδιστικές ιδέες που είναι επικίνδυνες για τη δημόσια υγεία και καλούν τον λαό δια του προσωπικού τους παραδείγματος να προβεί σε πράξεις που θα επιταχύνουν τη διάδοση της επιδημίας (δηλώσεις της βουλευτού της ΝΔ κ. Ράπτη).

Δεν πρόκειται όμως απλώς περί ανεύθυνων ατόμων ή ιδιόμορφων περιπτώσεων ή γραφικών τύπων και εμπόρων. Αντιθέτως οι άνθρωποι αυτοί χρησιμοποιώντας την πολιτική τους θέση και την αναγνωρισιμότητά τους υπηρετούν συντεταγμένα ένα πολιτικό σχέδιο. Την επιλογή των ιδεολογικών μηχανισμών του βαθέως αντιδραστικού ελληνικού κράτους να χρησιμοποιήσει την επιδημία για να ενισχυθεί ο ρόλος των πιο σκοταδιστικών δυνάμεων στην καθοδήγηση του Ελληνικού Λαού και την διοίκηση της χώρας.

Θα μας σώσει ο Θεός και η Πίστη μας η Αγία. Αυτός είναι ο κοινός ιδεολογικός παρονομαστής όλων των σκοταδιστών και των τσαρλατάνων. Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης και για να αντιληφθεί ο Λαός το μέγεθος της αγυρτείας των ακροδεξιών θρησκευτικών και πολιτικών ταγών του έθνους η επίσκεψη στην ιστοσελίδα της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος είναι αποκαλυπτική των προθέσεων της Εκκλησίας και εξηγεί τη συνολική στάση των προπομπών της στον δημόσιο βίο. Πέραν των κοινοτοπιών και της αναφοράς των γενικών μέτρων που υπαγορεύονται από το Υπουργείο Υγείας, η Ιερά Σύνοδος δεν αφιερώνει ούτε μια γραμμή στα μέτρα που πρέπει να πάρει η Ελληνική Εκκλησία στους δικούς της χώρους και στις δικές της κοινωνικές διαδικασίες και τελετές, προκειμένου να περιορίσει την ταχύτητα εξάπλωσης της επιδημίας. Αντιθέτως, η τελευταία παράγραφος της ανακοίνωσης με ημερομηνία 28 Φλεβάρη παρουσιάζει το δογματικό (ιδεολογικό υπόβαθρο) της απόφασης της Ιεράς Συνόδου και υπαγορεύει τις δημόσιες τοποθετήσεις των κοινωνικά επικίνδυνων φερεφώνων της (καθηγητές Πανεπιστημίου, δεξιοί βουλευτές, πολιτευτές, κομματάρχες κλπ): «Όλοι οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί καλούμαστε να παραδοθούμε στο θέλημα του Θεού, γνωρίζοντας πως η θεοπρεπής και αξιοπρεπής αντιμετώπιση της ασθένειας, συνιστά μετοχή του ανθρώπου στο μαρτύριο της συνειδήσεως και θυσία ευώδη ενώπιον του Θεού, ενώ και η ουσιαστική βοήθεια και συνεργασία στην μη εξάπλωση της ασθενείας, μάς οδηγεί στην πραγμάτωση της διακονικής αγάπης.»

Το βάθος του φασιστικού και σκοταδιστικού χαρακτήρα της Ελληνικής Εκκλησίας αναδεικνύεται σε όλο του το μεγαλείο όταν η στάση της συγκριθεί με τις θέσεις και πράξεις των αντίστοιχων Ισλαμικών θεσμών στις Ευρωπαϊκές χώρες, καθώς και στα λεγόμενα θεοκρατικά ή μη θεοκρατικά ισλαμικά κράτη της Μέσης Ανατολής (Σαουδική Αραβία, Ιράν) και της Ασίας. Στην ιστοσελίδα του Conseil Français de la Culte Musulmane, εκτός από τις σαφείς οδηγίες προς τους πιστούς σχετικά με το πότε και υπό ποιες συνθήκες θα πρέπει να πηγαίνουν στα Τζαμιά για την κοινή προσευχή, στην τελευταία παράγραφο αναφέρεται με σαφήνεια «Si, dans les semaines à venir, les autorités compétentes demandent l’annulation de la prière collective du vendredi, voire la fermeture provisoire des lieux de culte, parce que la situation sanitaire l’exige, vous devez appliquer ces consignes et expliquer aux fidèles que la préservation de la santé des fidèles prime sur la célébration collective de la prière.» Δηλαδή το κλείσιμο των Τζαμιών και η αναστολή των κοινών προσευχών μικρών και μεγάλων είναι στην ημερήσια διάταξη. Και για να μην πει κάποιος καλοπροαίρετα δύσπιστος οτι η θέση του Conseil Français de la Culte Musulmane υπαγορεύεται από την κυριαρχία του ανεξίθρησκου Γαλλικού κράτους, η ίδια γραμμή εκφράζεται από τις ιστοσελίδες του σαουδαραβικού γραφείου τύπου και του υπουργείου υγείας, την ιστοσελίδα του Aljazeera, την ιστοσελίδα του Al-Azhar (Ινστιτούτο θεματοφύλακας της σουνίτικης παράδοσης στην Αίγυπτο), καθώς επίσης και διατυπώνεται με σαφήνεια και στις οδηγίες των ιρανικών θρησκευτικών αρχών.

Το προσωρινό κλείσιμο της Μέκκας και η αναστολή του προσκυνήματος, το κλείσιμο των Τζαμιών και η αναστολή της μεγάλης κοινής προσευχής της Παρασκευής στον Σουνίτικο και Σιιτικό μουσουλμανικό κόσμο είναι κοινή επίσημη κρατική πολιτική, ακόμα και στις χώρες που ονομάζουμε θεοκρατικά καθεστώτα. Προφανώς και υπάρχει αντιπαράθεση σε αυτές τις επίσημες θέσεις. Δεν παύει όμως η επίσημη κρατική θρησκεία να βάζει σε προτεραιότητα τη δημόσια υγεία. Αντίθετα, η νέα ακροδεξιά στην Ελλάδα έχει τον επίσημο ενορχηστρωτή της: Την Ελληνική Εκκλησία, η οποία προκειμένου να έχει την πρωτοκαθεδρία στην διαχείριση του κράτους και των θεσμών του, δεν διστάζει να θυσιάσει ανθρώπινες ζωές!


Αλήθεια, η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος είναι  «δημόσιοι λειτουργοί»; 
Οχι. Πρόκειται για θλιβερούς μεταπράτες της πίστης, μίζερους εμπόρους που ανησυχούν μήπως μείνει απούλητο το εμπόρευμα, μία επικίνδυνη συντεχνία που αποσκοπεί στη διατήρηση των κεκτημένων της εις βάρος του κοινωνικού συνόλου. Μια συμμορία κανονική με δομή, οργάνωση και μελετημένες μεθόδους εκβίασης.
Καλυμμένοι πίσω από την ασφάλεια του δόγματος ξερνούν τη δική τους αλήθεια:
«Κανείς δεν αρρώστησε από τη Θεία Κοινωνία». Μια αλήθεια που είναι «αυταπόδεικτη» ακριβώς επειδή είναι… αναπόδεικτη.


Εδώ και τώρα πλήρης και οριστικός χωρισμός κράτους – εκκλησίας.


Αποπομπή όλων των ιερέων από την Ενιαία Αρχή Πληρωμών και μισθοδοσία τους από την περιουσία της Εκκλησίας.
Επιβολή των ίδιων φόρων που καταβάλλουν όλοι οι πολίτες για την περιουσία τους και στα εκκλησιαστικά ακίνητα.

Πράγματα που, ας μην ξεχνάμε, δεν τόλμησε ούτε η λεγόμενη κυβέρνηση της "Αριστεράς", ούτε φυσικά η σημερινή 
ακροδεξιά-φασιστική τα διανοείται – το αντίθετο μάλιστα μας οδηγεί σε ακόμα μεγαλύτερο σκοταδισμό.

Για την σημερινή όμως υπάρχει και η τεράστια ευθύνη αν μπροστά στην επιδημία θα υποκύψει στα ψηφαλάκια της εκκλησίας και στην ακροδεξιά-φασιστική αντίληψη και ιδεολογία της. 



Πληροφορίες από: info-war.gr


Προκλητικές οι δηλώσεις Γ. Παναγόπουλου «να αναλάβουμε όλοι το κόστος» για τον κορονοϊό!

 


  Πηγή: Eurokinissi

Προκλητικός ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ Γ. Παναγόπουλος, ο οποίος σε δηλώσεις του στο υπουργείο Εργασίας μετά τη συνάντηση με τους εργοδοτικούς φορείς με θέμα τον κορονοϊό, δήλωσε ότι «το κόστος θα πρέπει να το αναλάβουμε όλοι». Κάλεσε δηλαδή τους εργαζόμενους να πληρώσουν μαζί με τους κεφαλαιοκράτες το κόστος, δηλαδή να μείνουν στο σπίτι γιατί πρέπει να φυλάξουν το παιδί τους, που το σχολείο του έκλεισε και να δεχθούν να χάσουν το μισθό τους, την ασφάλισή τους, την άδειά τους.

«Μία επιδημία σαν τον κορονοϊό, πολλώ δε μάλλον μια ενδεχόμενη πανδημία, δεν έχει ταξικά χαρακτηριστικά, θα μας πλήξει όλους. (...) Το πρόβλημα μας αφορά όλους, να μην επιχειρήσουν κάποιοι να δώσουν ταξική διάσταση (...) κάναμε διάφορες προτάσεις στο υπουργείο που θα αφορούν και τη φύλαξη των παιδιών σε ενδεχόμενο κλείσιμο σχολείων και βεβαίως είπαμε ότι το κόστος θα πρέπει να το αναλάβουμε όλοι». Αυτά τα εξοργιστικά δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο εργατοπατέρας που τα εισοδήματά του μετράνε χιλιάδες ευρώ απευθυνόμενος σε εργαζόμενους των 400 και 600 ευρώ.

«Ο Γ. Παναγόπουλος δεν έχει καμία σχέση με τα προβλήματα των εργαζομένων, με τη συζήτηση και τα προβλήματα στους χώρους δουλειάς» τονίζει το ΠΑΜΕ. Σημειώνει ότι ήδη υπάρχουν καταγγελίες για ένταση των εργοδοτικών πιέσεων που αφορούν το σύνολο των εργασιακών σχέσεων και δικαιωμάτων και επισημαίνει ότι οι εργαζόμενοι δεν πρέπει να μείνουν ανυπεράσπιστοι μπροστά στις εργοδοτικές πιέσεις που αυξάνονται.


Η ανακοίνωση του ΠΑΜΕ έχει ως εξής:

«Ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ αμέσως μετά τη σημερινή συνάντηση στο υπουργείο Εργασίας με τους εργοδοτικούς φορείς με θέμα τον κορονοϊό, πρόλαβε να δηλώσει ανάμεσα σε άλλα ότι "το κόστος θα πρέπει να το αναλάβουμε όλοι".
Είναι προκλητικός! Δεν έχει καμία σχέση με τα προβλήματα των εργαζομένων, με τη συζήτηση και τα προβλήματα στους χώρους δουλειάς.

Ήδη υπάρχουν καταγγελίες για ένταση των εργοδοτικών πιέσεων που αφορούν το σύνολο των εργασιακών σχέσεων και δικαιωμάτων. Πιέσεις που φτάνουν ως την απειλή για απολύσεις, για αλλαγή των συμβάσεων, για επιπλέον ελαστικοποίηση της εργασίας. Την ίδια στιγμή στα super market οι εργαζόμενοι στενάζουν από την εντατικοποίηση. Σε σχολεία που μέχρι σήμερα ήταν κλειστά, διογκώνεται η εργοδοτική πίεση σε εργαζομένους ώστε να εργαστούν ακανόνιστα από το σπίτι, να εξαντλήσουν την κανονική τους άδεια ή να τους χορηγηθεί άδεια άνευ αποδοχών.

Τι εννοεί σήμερα ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ με τη φράση "να αναλάβουμε το κόστος"; Με τη συμβολή, τη στάση, την υπογραφή και τη συνολική συνεισφορά της πλειοψηφίας της ΓΣΕΕ, το κόστος 10ετούς κρίσης το επωμίσθηκαν οι εργαζόμενοι με αιματηρές θυσίες, χάνοντας κατακτήσεις δεκαετιών.

Τι σημαίνει "ανάληψη κόστους"; Να αναλάβουμε από κοινού κράτος-εργοδοτικές οργανώσεις και εργαζόμενοι, το κόστος των ελλείψεων στο σύστημα Υγείας; Το κόστος των κλειστών ΜΕΘ, των ελαχίστων κρεβατιών, της έλλειψης γιατρών και νοσηλευτικού προσωπικού, των υποστελεχομένων υπηρεσιών; Ή να αναλάβουμε το κόστος ώστε να διαφυλαχτεί η κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων και οι εργαζόμενοι να αντιμετωπίζουν τα αναγκαία μέτρα καταπολέμησης του ιού, άνευ αποδοχών και χωρίς δικαιώματα;

Το εργατικό-συνδικαλιστικό κίνημα εδώ και χρόνια υποφέρει από τον ιό του εργοδοτικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού.

Σήμερα μπροστά στις εργοδοτικές πιέσεις που αυξάνονται, οι εργαζόμενοι δεν πρέπει να μείνουν ανυπεράσπιστοι.

Μέχρι αυτή τη στιγμή και με δεδομένο το κλείσιμο των παιδικών σταθμών, των σχολείων και των πανεπιστημίων για 2 εβδομάδες, δεν υπάρχει κυβερνητική απόφαση που να διασφαλίζει τις αναγκαίες πρόσθετες άδειες με πλήρη καταβολή των αποδοχών και της ασφαλιστικής κάλυψης για όσο καιρό παραμείνουν κλειστά τα εκπαιδευτικά ιδρύματα σε όλες τις βαθμίδες.

Μαζί με την αναγκαία πρόσληψη εργαζομένων στην Υγεία και την καθαριότητα, την αύξηση των δρομολογίων όλων των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς για αποφυγή του συνωστισμού, ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής αλλά και τα μέτρα προστασίας στην εργασία, για όσους εργαζόμενους επιβάλλεται για διάφορους λόγους να απέχουν από την εργασία τους λόγω του κορονοϊού, να εξασφαλίζεται πρόσθετη άδεια με αποδοχές και ασφάλιση.

Καλούμε τους εργαζόμενους για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν στο χώρο δουλειάς τους, να απευθύνονται στα σωματεία τους και στο ΠΑΜΕ».

902gr

Επιστήμη και Θρησκεία

 Γράφει ο Αλέκος Χατζηκώστας //
Η όλη συζήτηση με αφορμή τη στάση της Ιεράς Συνόδου, αλλά και τη στάση επιστημόνων σε σχέση με τον κορονοϊό φέρνει ξανά στη επιφάνεια το μεγάλο ζήτημα της σχέσης επιστήμης με τη θρησκείας. Ας δούμε επιγραμματικά ορισμένα ζητήματα:
Η επιστήμη και η θρησκεία είναι ανειρήνευτες. Η θρησκεία και η εκκλησία ήταν και εξακολουθούν να είναι εχθροί της επιστημονικής γνώσης, πράγμα όμως που δεν εμποδίζει ωστόσο τις θρησκευτικές οργανώσεις ,να εκμεταλλεύονται την επιστήμη, να κάνουν ψεύτικες προσπάθειες για να ”συμφιλιώσουν” τις ανακαλύψεις της με τα θρησκευτικά δόγματα.
Είναι αυτονόητο ότι η πραγματική σκέψη ενός επιστήμονα και η αντίληψη που έχει για τη νόηση, διαφέρουν ουσιαστικά μεταξύ τους.
Γι’ αυτό και ο Λένιν είχε κάθε λόγο να αποκαλεί τον Μαχ («Υλισμός και Εμπειριοκριτικισμός» ένα χρήσιμο βιβλίο και για το σήμερα) μεγάλο επιστήμονα στον τομέα της Φυσικής, αλλά μικρό και αντιδραστικό φιλόσοφο, δηλαδή ψευτοειδικό στον τομέα που ερευνά τη συνείδηση και τους νόμους εμφάνισης και εξέλιξής της.
Όλα αυτά ο Λένιν τα αποδεικνύει. Το να σκέπτεσαι καλά στο δικό σου εξειδικευμένο τομέα -στη φυσική- δε σημαίνει ότι σκέπτεσαι το ίδιο καλά και στον τομέα της επιστήμης για τη νόηση, τη συνείδηση και τον ψυχισμό. Εδώ είναι απαραίτητο να γνωρίζεις τα γεγονότα όχι μόνο με βάση την προσωπική σου εμπειρία, αλλά με βάση τη γενίκευση της γνώσης της ανθρωπότητας και έτσι δικαιολογείται ότι. «οι εξέχοντες θεωρητικοί δείχνουν και μια τέλεια άγνοια της διαλεκτικής»
Έτσι ας μην μας παραξενεύει το γεγονός ότι ακόμη και διαπρεπείς επιστήμονες παίρνουν μια φιλοσοφική θέση, που είναι στην ουσία αντιεπιστημονική και εχθρική προς την επιστήμη γενικά, και προς τη δική τους επιστήμη ειδικά.
Φυσικά μέσα στο περιβάλλον της κρίσης της καπιταλιστικής κοινωνίας παρεισφρύει ο ανορθολογισμός, όχι μόνο ο θρησκευτικός αλλά και ο κοσμικός. Η μόνη μορφή ορθολογισμού στη θεωρία και την κοινωνική πράξη που μπορεί και επιβάλλεται να αντιταχθεί στη σημερινή κατάσταση σήψης, της καπιταλιστικής κοινωνίας (που σηματοδοτεί η πρωτόγνωρη σημερινή αναβίωση του ανορθολογισμού και της θρησκείας) είναι ο επαναστατικός ορθολογισμός, θεωρητικός και πρακτικός ταυτόχρονα, υλοποιούμενος μέσα στη συνεχή και συνεπή δράση και ανάπτυξη του εργατικού και κομμουνιστικού κινήματος.

«Αγαπητή τράπεζα... »


«Αγαπητή Τράπεζα,
Αποτελώ μέρος της προσπάθειας που κάνεις για να "εξορθολογίσεις" το λειτουργικό σου κόστος, έχω απολυθεί δηλαδή, ή, όπως μου είπαν, αποφάσισες τη λήξη της συνεργασίας μας, ή, όπως θα έλεγαν οι Αμερικάνοι, με άφησες να φύγω.
Δούλευα για σένα για σχεδόν 13 χρόνια στο τηλεφωνικό κέντρο, εξυπηρετώντας τους πελάτες σου και ενημερώνοντας για τα προϊόντα σου, χωρίς ποτέ να θεωρούμαι υπάλληλός σου. Είχες βλέπεις φροντίσει να ανήκω στην 100% θυγατρική σου, για να μην έχω τη Σύμβαση και τις παροχές του τραπεζοϋπαλλήλου, και είχες επίσης φροντίσει να ελέγχεις το επιχειρησιακό σου σωματείο, που με θυμόταν μόνο στην αιμοδοσία και στην ανανέωση της κάρτας απεριορίστων διαδρομών.
Βέβαια, για να είμαι ειλικρινής, πρώην συνεργάτη μου, δεν μου παρείχες ούτε όσα όριζε η ΕΓΣΣΕ στην οποία εντασσόμουν. Δεν λάμβανα επίδομα ακουστικού, ενώ δούλευα 8 ώρες με το ακουστικό, δεν λάμβανα επίδομα οθόνης, ενώ δούλευα σε υπολογιστή, δεν εφάρμοζες την 11ωρη ανάπαυση από βάρδια σε βάρδια, μου μετέφερες για πολλά χρόνια παρανόμως μέρος της κανονικής μου άδειας στο επόμενο έτος, μου έκοβες την άδεια μονομερώς και χωρίς γραπτή ενημέρωση για να μην πάω στην Επιθεώρηση Εργασίας, και πολύ συχνά δεν μου έδινες το ένα Σαββατοκύριακο ρεπό το μήνα που δικαιούμουν.
Επίσης θεωρούσες ώρα προσέλευσης στην εργασία μου την ώρα που έκανα log in στο σύστημα, όχι την ώρα που χτύπαγα την κάρτα, όπως ορίζει η νομοθεσία. Δεν θα ήθελα όμως να είμαι τελείως άδικος μαζί σου. Τρεις φορές έλαβα bonus από εσένα: Ενα usb stick, ένα πληκτρολόγιο με το οποίο σου γράφω τώρα και ένα κουτάκι με ξυλομπογιές που τις έδωσα στο ανιψάκι μου. Δεν θα έλεγα ότι ήσουν ο ορισμός του γενναιόδωρου εργοδότη, παρότι έβγαζες εκατομμύρια από τη δουλειά τη δική μου και των συναδέλφων μου.
* * *
Επίσης θα έλεγα πως ούτε ήσουν ο ορισμός του καλού εργοδότη (αν υπάρχει τέτοιος), αφού η τρομοκρατία ήταν το πιάτο που μας σέρβιρες σε καθημερινή βάση ώστε να μη σηκώνουμε κεφάλι από τη δουλειά και να μη διεκδικούμε τα δικαιώματά μας. Για να το πετύχεις, είχες μερικούς πρόθυμους και αναλώσιμους υπαλλήλους, άσχετους με το εργασιακό αντικείμενο, που φρόντιζαν να εφαρμόζουν την πολιτική της εταιρείας: Να βάζουμε διάλειμμα όταν πηγαίνουμε τουαλέτα, να παίρνουμε κλήσεις χωρίς ανάσα, να δεχόμαστε αδιαμαρτύρητα το πρόγραμμα εργασίας και να παίρνουμε άδεια όποτε συμφέρει την εταιρεία.
Ακόμα θυμάμαι πόσες φορές πήγα με το "στέλεχός" σου στο γραφείο συσκέψεων για να μου κάνει παρατηρήσεις για την απόδοσή μου ή για να μου κόψει την άδεια, χρησιμοποιώντας πειστικά επιχειρήματα του στιλ "αν δεν σου αρέσει να φύγεις", "θα πάρεις άδεια όταν θέλει η εταιρεία", ενώ παράλληλα κοπάναγε το χέρι στο γραφείο και γκάριζε μπας και φοβηθώ. Δεν τα κατάφερε (...)
Τόσα χρόνια γνώρισα δεκάδες συναδέλφους που προσέλαβες μέσω δουλεμπορικών, τους είχες με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, τους ξεζούμιζες και μετά τους απέλυες εν μια νυκτί για να πάρεις άλλους φθηνότερους. Δεν θα ξεχάσω (...) ούτε τους συναδέλφους μου που έκαναν το "λάθος" να γεννήσουν παιδιά και έπρεπε να απολυθούν, γιατί η μητρότητα δεν συμβαδίζει με τα ωράρια - λάστιχο που έχεις επιβάλει. Αλήθεια, τι οικογενειακή ζωή μπορεί να έχει μια μητέρα όταν δουλεύει 12 με 8, 1 με 9, 11 με 7, Σάββατα, Κυριακές, βραδινά; Δεν μπορεί να έχει οικογενειακή ζωή, αλλά εσένα σε νοιάζει μόνο το κέρδος (...) Κάθε λεπτό μετράς χρήματα από το τηλεφώνημα του εκάστοτε πελάτη που εσύ καταχρέωσες με δάνεια και κάρτες και τώρα τον έχεις στην αναμονή για 40 λεπτά, χρεώνοντάς τον ακόμα μια φορά.
* * *
Αυτό το ειδυλλιακό εργασιακό κλίμα ώθησε εμένα και πολλούς εργαζόμενους στο τηλεφωνικό κέντρο στη συσπείρωση στο Κλαδικό Σωματείο Χρηματοπιστωτικού Αττικής, που μας δέχτηκε χωρίς να είμαστε τραπεζικοί και μας βοήθησε να βάλουμε εμπόδια στην ασυδοσία σου και να διεκδικήσουμε αξιοπρεπείς όρους εργασίας. Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που μου έδειξες την πόρτα της εξόδου, δεν θες τον συνδικαλισμό, για την ακρίβεια τον φοβάσαι και τόσα χρόνια τον πολέμησες, αλλά τελικά δεν κατάφερες και πολλά. Οι εργαζόμενοι των 600 ευρώ σε έγραψαν πανηγυρικά, εσένα, έναν ισχυρό όμιλο που νταραβερίζεται με όλες τις κυβερνήσεις και φτιάχνει νόμους που εξυπηρετούν τα συμφέροντά του.
(...) Αγαπητή Τράπεζα, μαθαίνω ότι έχεις σκοπό να απολύσεις άλλους 1.600 υπαλλήλους και να κλείσεις κι άλλες θυγατρικές. Μέχρι στιγμής τα πράγματα φαίνεται να σου πηγαίνουν καλά. Σου υπενθυμίζω όμως ότι τίποτα δεν είναι στατικό, το εργατικό κίνημα έχει περάσει και πιο δύσκολες μέρες και επανήλθε δυναμικά παρά τις δυσκολίες. Οσο για μένα, μη νομίζεις ότι τελειώσαμε ακόμα...».
(Το κείμενο περιέχει αποσπάσματα ανοιχτής επιστολής ενός εργαζόμενου που απολύθηκε πρόσφατα)

«Ατομική ευθύνη»




Η επιμονή της κυβέρνησης στην «ατομική ευθύνη» για την αντιμετώπιση του κορονοϊού δεν αφορά τα αυτονόητα μέτρα ατομικής υγιεινής, την ευθύνη που έχει ο καθένας για μέτρα προστασίας του ίδιου, της οικογένειάς του και του κοινωνικού συνόλου.
Αντίθετα, η επίκληση στην «ατομική ευθύνη» γίνεται για να κρυφτούν οι μεγάλες ελλείψεις και η συνολικότερη ευθύνη της κυβέρνησης και του κράτους να πάρουν εδώ και τώρα όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της υγείας του λαού, διαχείρισης των επιπτώσεων από την επιδημία.
Το ζήτημα αυτό επιβεβαιώνει η μέχρι τώρα διαχείριση του ζητήματος, και πρώτα απ' όλα η κατάσταση στο δημόσιο σύστημα Υγείας.
Τα πολύ μεγάλα κενά στο σύστημα Υγείας, αποτέλεσμα της πολιτικής υποχρηματοδότησης και εμπορευματοποίησης, της λογικής «κόστους - οφέλους» που υπηρετούν όλες οι αστικές κυβερνήσεις, κάνουν παραπάνω από απαραίτητο μπροστά στην έξαρση της επιδημίας να παρθούν άμεσα και δραστικά μέτρα.
Τέτοια είναι η πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, το άνοιγμα όλων των κλινών ΜΕΘ, η 24ωρη λειτουργία όλων των μονάδων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, η αποσυμφόρηση των νοσοκομείων, ο εξοπλισμός όλων των δημόσιων μονάδων Υγείας με φάρμακα, υγειονομικό υλικό και είδη προφύλαξης, παρεχόμενα δωρεάν από το κράτος στον πληθυσμό, κ.ά.
Η κυβέρνηση όμως περιορίζεται σε μερικά μέτρα - ευχολόγια και «σταγόνα στον ωκεανό» των μεγάλων ελλείψεων, κι από πάνω ασκεί διώξεις σε γιατρούς, νοσηλευτές και στα σωματεία τους, επειδή καταγγέλλουν τις ελλείψεις και διεκδικούν μέτρα για την αντιμετώπισή τους!
Αντίστοιχα, το πλέον στοιχειώδες για να λειτουργήσουν τα όποια μέτρα ανακοινώνονται για τον περιορισμό της επιδημίας είναι να αντιμετωπιστούν με επάρκεια οι συνέπειες που αυτά έχουν για τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα.
Για παράδειγμα, να εξασφαλιστούν πρόσθετες άδειες με πλήρεις αποδοχές και ασφάλιση σε όσους εργαζόμενους νοσούν, αλλά και μέτρα στήριξης για εργαζόμενους και αυτοαπασχολούμενους που αναγκάζονται να απέχουν από την εργασία τους ως έκτακτο μέτρο πρόληψης της διάδοσης του κορονοϊού, για εκείνους που καλούνται να αναλάβουν τη φροντίδα άρρωστου παιδιού ή ηλικιωμένου μέλους της οικογένειας, ή να παραμείνουν με τα παιδιά τους στο σπίτι, εξαιτίας του προληπτικού κλεισίματος των σχολείων και των βρεφονηπιακών σταθμών.
Η κυβέρνηση όμως «νίπτει τας χείρας» της και εδώ, ανακοινώνοντας κάποια «ειδικά μέτρα», που επί της ουσίας αφήνουν στη «διακριτική ευχέρεια» εργαζομένων και γονιών το πώς θα «μπαλώσουν» τις συνέπειες από τις απαγορεύσεις και τους περιορισμούς που υπαγορεύουν οι επιστήμονες.
Για κερασάκι στην τούρτα, καλεί εργοδότες και εργαζόμενους να συνεννοηθούν... για το πώς βολεύει καλύτερα τον εργοδότη να αντιμετωπίσει τις συνέπειες του κορονοϊού στους ισολογισμούς του!
Το πού οδηγεί αυτό φαίνεται ήδη από τις καταγγελίες για το ότι η μεγαλοεργοδοσία έσπευσε να αξιοποιήσει τα μέτρα που πήρε η κυβέρνηση για τη θωράκιση της κερδοφορίας της, επεκτείνοντας ακόμα περισσότερο την «ευελιξία» στους χώρους δουλειάς, ασκώντας πιέσεις και εκβιασμούς με απλήρωτες άδειες, απολύσεις, μη ανανέωση συμβάσεων, αλλά και προετοιμάζοντας το έδαφος για μια σειρά από αντεργατικά σχέδια που είχε στα συρτάρια της, όπως για την καταστρατήγηση και των όποιων συμβάσεων είχαν απομείνει, την τηλεργασία κ.ο.κ.
Αλλωστε, ο λαός έχει ήδη πικρή πείρα από το τι εννοούν οι κυβερνήσεις όταν μιλάνε για «ατομική ευθύνη», με πιο πρόσφατο παράδειγμα αυτό της προστασίας από τις συνέπειες των φυσικών καταστροφών, για να απαλλαγεί το κράτος από την υποχρέωση για υποδομές αντιπλημμυρικής, αντιπυρικής, αντισεισμικής προστασίας.
Από τις ίδιες τις εξελίξεις επιβεβαιώνεται ότι η μεγαλύτερη «ευθύνη» που έχουν οι εργαζόμενοι, οι αυτοαπασχολούμενοι, συνολικά τα λαϊκά στρώματα είναι να απαιτήσουν από την κυβέρνηση να πάρει τώρα, χωρίς καμία καθυστέρηση ολοκληρωμένα και ουσιαστικά μέτρα για την πρόληψη, την προστασία της υγείας και της ζωής τους, αλλά και από τις συνέπειες των μέτρων που ανακοινώνονται.

Κορονοϊός: Ο καπιταλισμός βλάπτει σοβαρά την Υγεία

Γράφει ο Νίκος Μόττας //
Την στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, τα κρούσματα του κορονοϊού (Covid-19) παγκοσμίως ξεπερνούν τις 114.000, οι θάνατοι αγγίζουν τις 4.029. Στη γειτονική Ιταλία 463 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους, ενώ το βόρειο τμήμα της χώρας έχει τεθεί σε καραντίνα. Η χώρα μας μετράει συνολικά 89 κρούσματα, ενώ τα αστικά ΜΜΕ σιγοντάρουν την καλλιέργειας φόβου και ανασφάλειας.
Τα τελευταία 100 χρόνια η ανθρωπότητα πέρασε σειρά πανδημιών γρίπης: Η φονική «Ισπανική γρίπη» (Α Η1N1) του 1918, η «Ασιατική γρίπη» (H2N2) το 1957, η «γρίπη του Χονγκ Κονγκ» (H3N2) το 1968, το σύνδρομο «SARS» το 2003, η «γρίπη των πτηνών» (Η5Ν1) το 1997, η επιδημία «Έμπολα» στη Δ. Αφρική το 2013, η «νόσος των χοίρων» (H1N1) το 2009, κλπ.
Σήμερα, η επιδημία του νέου κορονοϊού αναδεικνύει την ολοκληρωτική «γύμνια» του καπιταλιστικού συστήματος. Αποδεικνύεται περίτρανα ότι σε ένα σύστημα που βασίζεται στο κέρδος – όπου η επιστημονική έρευνα, η Πρόνοια και η Υγεία αποτελούν πεδίο κερδοφορίας για το κεφάλαιο – η υγεία των εργαζόμενων και των λαϊκών στρωμάτων βρίσκεται σε μόνιμο κίνδυνο.
Η θεωρία του «κόστους-οφέλους» εμποδίζει την αξιοποίηση των τεράστιων δυνατοτήτων που υπάρχουν σε επιστημονική γνώση, σε τεχνολογικά-φαρμακευτικά μέσα και εξειδικευμένο προσωπικό, για την αποτελεσματική πρόληψη και αντιμετώπιση νέων ασθενειών. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο νέος κορονοϊός παρουσιάζει γενετικές ομοιότητες με τον ιό «SARS» του 2003 και ως εκ τούτου, εάν είχε δοθεί το κατάλληλο βάρος (και τα ανάλογα κονδύλια) στην έρευνα για την αντιμετώπιση πιθανών μετεξελίξεων του SARS, σήμερα θα βρισκόμασταν πολύ πιο κοντά στην εύρεση θεραπείας για τον Covid-19.
Ο καθηγητής Τζέϊσον Σβαρτς της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Yale επισημαίνει πως είναι ουσιώδους σημασίας η μακροπρόθεσμη κρατική χρηματοδότηση της ιατρικής έρευνας, ακόμη κι’ όταν δεν υπάρχει έξαρση επιδημίας ή όταν η ζήτηση για εμβόλια είναι χαμηλή. Στο βαθμό, ωστόσο, που η χρηματοδότηση της έρευνας έχει αφεθεί στο ιδιωτικό κεφάλαιο (φαρμακευτικούς κολοσσούς, κλπ.), όλα βαδίζουν στο ρυθμό του κέρδους. Ακόμα και αν έχει σχεδιαστεί ένα φάρμακο δεν παράγεται – ή και αποσύρεται από την αγορά – εάν δεν ικανοποιείται ο απαράβατος όρος της υψηλής κερδοφορίας.
Σε μια περίοδο που οξύνονται οι αντιθέσεις του καπιταλισμού, εντείνοντας τον ανταγωνισμό ισχυρών ιμπεριαλιστικών και μονοπωλιακών συμφερόντων για πηγές και δρόμους ενέργειας, το χάσμα μεταξύ των στρατιωτικών δαπανών και της κρατικής χρηματοδότησης για την επιστημονική ιατρική έρευνα μεγαλώνει ολοένα και περισσότερο. Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα της ισχυρότερης καπιταλιστικής οικονομίας στον κόσμο, των ΗΠΑ, όπου το 2017 δεσμεύτηκαν από τον ομοσπονδιακό κρατικό προϋπολογισμό 590 δις δολάρια για στρατιωτικές δαπάνες, την στιγμή που στην ιατρική έρευνα δόθηκαν μόλις 32,4 δις!
Το ξέσπασμα του νέου κορονοϊού έρχεται να μας υπενθυμίσει τις σοβαρότατες επιπτώσεις που έχει για το λαό ο καπιταλιστικός τρόπος ανάπτυξης, όπου οι τομείς της έρευνας, της παραγωγής, της Υγείας και της Πρόνοιας δεν λειτουργούν στη βάση των κοινωνικών-λαϊκών αναγκών, αλλά στο βαθμό που ικανοποιείται η προσδοκία του κεφαλαίου για υψηλή κερδοφορία, στο πλαίσιο πάντα του ανταγωνισμού όπου η ανθρώπινη ζωή έχει κυριολεκτικά μετατραπεί σε εμπόρευμα.
Η επιδημία του κορονοϊού, πέραν της αμιγώς επιστημονικής της διάστασης, έχει και την ταξική της πλευρά. Και αυτό διότι, σε όλο τον κόσμο, είναι οι εργαζόμενοι και τα φτωχά λαϊκά στρώματα που πλήττονται από την εξάπλωση του ιού: Είναι οι εργαζόμενοι, οι άνθρωποι του μεροκάματου, που είναι αναγκασμένοι να βρίσκονται στις δουλειές τους καθημερινά, που ζουν υπό το φόβο και τους εκβιασμούς της εργοδοσίας. Που δε μπορούν να πάρουν έκτακτες άδειες χωρίς να χάσουν τις αποδοχές τους ή και την ίδια τους την εργασία. Είναι τα πλατιά λαϊκά στρώματα, άνεργοι, χαμηλόμισθοι και χαμηλοσυνταξιούχοι, που δεν έχουν τη δυνατότητα προληπτικών εξετάσεων η νοσηλείας σε πολυτελείς και «αποστειρωμένες» ιδιωτικές κλινικές.

Συμπερασματικά

Η αντιμετώπιση της επιδημίας του κορονοϊού διεθνώς αποδεικνύει τα τραγικά αδιέξοδα του εκμεταλλευτικού συστήματος. Παρά τα έκτακτα μέτρα που πάρθηκαν, Ευρώπη και ΗΠΑ πιάστηκαν απροετοίμαστες στην ουσιαστική πρόληψη και αντιμετώπιση της γρίπης. Αναδεικνύεται με τραγικό τρόπο που οδηγεί η παράδοση των τομέων της Υγείας, της Πρόνοιας, του Φαρμάκου στο ιδιωτικό κεφάλαιο.
Στην Κίνα, ο «σοσιαλισμός της αγοράς» και η ενίσχυση των καπιταλιστικών σχέσεων παραγωγής αποτέλεσαν «πρόσφορο έδαφος» για την αλματώδη εξάπλωση του ιού, αναδεικνύοντας σημαντικές ανεπάρκειες στην αντιμετώπιση των επιπτώσεων, παρά την γιγαντιαία κινητοποίηση των αρχών.
Τριάντα χρόνια μετά τις αντεπαναστατικές ανατροπές, το σάπιο καπιταλιστικό σύστημα αποτελεί τη μεγαλύτερη και πιο επικίνδυνη «πανδημία» για την ανθρωπότητα. Η προστασία της δημόσιας Υγείας δε μπορεί παρά να αποτελεί προτεραιότητα στην πάλη του εργατικού-λαϊκού κινήματος, χωρίς «εκπτώσεις» και συμβιβασμούς. Έτσι ώστε να ανοίξει ο δρόμος για μια ανάπτυξη υπέρ του λαού, με κοινωνική ιδιοκτησία του παραγόμενου πλούτου και αξιοποίηση του συνόλου των τεράστιων δυνατοτήτων που παρέχει η επιστήμη, η τεχνολογία, το πολυάριθμο εξειδικευμένο υγειονομικό προσωπικό.
Αυτό είναι το πιο ασφαλές και αποτελεσματικό «εμβόλιο» για την σωτηρία της ανθρωπότητας.

TOP READ