Ξέρετε πως αποκαλούσε αυτός αριστερά τον άλλον στη μέση της φωτογραφίας;
«Μεγάλο πολιτικάντη» και «μεγάλο σκατιάρη» τον αποκαλούσε (ιδού και το βίντεο: http://news247.gr/…/mixaloliakos-gia-ierarxes-sk-rhs-o-anth…).
Αλλά έχει καιρός γυρίσματα. Διότι κυλάει ο τέντζερης, κυλάει και το καπάκι και κάπου θα συναντηθούν.
Κάπως έτσι, λοιπόν, πρυτάνευσε η χριστιανική αγάπη, ήτανε και η 25η
Μαρτίου και να πως γιόρτασε το μήνυμα της Ελευθερίας την επομένη της
επετείου ο Μητροπολίτης Άνθιμος.
Με τέτοιες… υψηλές επισκέψεις στο γραφείο του.
Όσο για την συζήτηση ανάμεσα στον ναζιστή και τον καλό ποιμένα (που
προφανώς ο ναζί έπαψε να τον θεωρεί «σκατιάρη») ήτο εγκάρδιος και – όπως
μας πληροφορεί σχετική ανακοίνωση – διεξήχθη σε θερμό κλίμα.
Χρειάζεται να σχολιάσουμε τίποτα;
..."Αν
γίνεται, βάλτε με τις τελευταίες ημέρες υποψήφιο στο συνδυασμό της
Αθήνας, για να τους δημιουργήσουμε ζήτημα. Νομικό κώλυμα δεν υπάρχει."
Το ΠΓ συμφώνησε με την πρόταση. Κατανοούσε - και σωστά - ότι η
σίγουρη εκλογή του Μπελογιάννη στη Βουλή, θα αποτελούσε ένα επιπλέον
μέσο πίεσης, για ν' αποτραπεί η εκτέλεσή του.
Ποιοί αντέδρασαν μέχρι την κατάθεση των συνδυασμών στο Πρωτοδικείο
που κατέληξε να μείνει ο Μπελογιάννης έξω από τις υποψηφιότητες; :
Οι Μιχάλης Κύρκος,Αντώνης Μπριλάκης, Πότης Παρασκευόπουλος, Γιάννης Φιλίνης και άλλοι....
Σήμερα,οι πολιτικοί τους απόγονοι θα "τιμήσουν" ανερυθρίαστα τον Νίκο Μπελογιάννη.
Στην
ανατολική Ευρώπη ακροδεξιοί πολιτοφύλακες επιδίδονται σε κυνήγι
προσφύγων ελπίζοντας να κερδίσουν κοινωνική αναγνώριση στην απονομή
δικαιοσύνης με τη μορφή της αυτοδικίας. Διεξάγουν περιπολίες ως
αυτόκλητοι φύλακες του νόμου φορώντας στολές παραλλαγής. Ενίοτε παρέχουν
τις υπηρεσίες τους στον στρατό και την αστυνομία. Και πολλές φορές
συλλαμβάνουν πρόσφυγες με δική τους πρωτοβουλία. Όπως συνέβη αυτές τις
μέρες στη Βουλγαρία. Εκεί οι κυνηγοί προσφύγων συνέλαβαν στα σύνορα της
χώρας με την Τουρκία τρεις Αφγανούς, τους έδεσαν πισθάγκωνα και προφανώς
τους λήστεψαν. Ένα βίντεο που κυκλοφόρησε στο youtube καταγράφει τη
δράση τους.
Αλλά
το φαινόμενο δεν περιορίζεται στη Βουλγαρία. Από τη Βαλτική μέχρι τα
σύνορα της Τουρκίας με τη Βουλγαρία, δηλαδή σε ολόκληρη της ανατολική
Ευρώπη δρουν ανάλογες ομάδες ακροδεξιών. Πολλοί από αυτούς εμφανίστηκαν
ήδη πριν από μερικά χρόνια ως φανατικοί των όπλων και της πατρίδας
δραστηριοποιούμενοι ενάντια στην υποτιθέμενη «εγκληματικότητα των
τσιγγάνων». Και εσχάτως ανακάλυψαν ένα νέο πεδίο δράσης: την «άμυνα
ενάντια στους μετανάστες».
Ο
τσέχος πολιτειολόγος Μίροσλαβ Μάρες τους θεωρεί ως ένα «ανεξέλεγκτο και
επικίνδυνο φαινόμενο». «Οι νέοι πολιτοφύλακες θέλουν να βγουν από τον
χώρο της υποκουλτούρας» εξηγεί. «Είναι καλά οργανωμένες πολιτικές
δυνάμεις έτοιμες για δράση. Προκαλούν το κράτος δικαίου στις
ανατολικοευρωπαϊκές χώρες ενώ ορισμένα κράτη φαίνονται απέναντί τους
αδύναμα και αδρανή».
Για
παράδειγμα η Βουλγαρία: μέλη της Οργάνωσης για την Προστασία των
Πολιτών της Βουλγαρίας συλλαμβάνουν πρόσφυγες κατά τη διάρκεια των
λεγόμενων «περιπάτων στο δάσος» και τους παραδίδουν στην αστυνομία.
Μέχρι πρότινος οι βουλγαρικές αρχές επαινούσαν αυτούς τους αυτόκλητους
τιμωρούς, ανάμεσα στους οποίος βρίσκονται και πρώην κατάδικοι, ως
«υποδειγματικούς πολίτες». Ο ίδιος ο πρωθυπουργός Μπόικο Μπορίσοφ είχε
ευχαριστήσει προσωπικά τους κυνηγούς των προσφύγων. Μόνο όταν η οργάνωση
για τα ανθρώπινα δικαιώματα Βουλγαρική Επιτροπή Ελσίνκι κατέθεσε μήνυση
εναντίον του, ο Μπορίσοφ εξήγησε ότι οι δηλώσεις του παρερμηνεύθηκαν.
Ένα μέρος του συστήματος
Από τη Βαλτική μέχρι τα σύνορα της Τουρκίας με τη Βουλγαρία δρουν ομάδες ακροδεξιών
Ανάλογα
φαινόμενα παρατηρούνται και σε άλλες ανατολικοευρωπαϊκές χώρες. Στην
Εσθονία ιδρύθηκε τον Φεβρουάριο μία οργάνωση φιλικά προσκείμενη προς τη
φιλανδική πολιτοφυλακή που δραστηριοποιείται στους πρόσφυγες. Οι τοπικές
αρχές δεν θεώρησαν ότι η πράξη αυτή αποτελεί απειλή, μόνο ο
πρωθυπουργός Τάαβι Ρούιβας έγραψε ένα αποδοκιμαστικό σχόλιο στο twitter.
Και στις τρεις χώρες της Βαλτικής δραστηριοποιούνται άλλωστε νόμιμες
παραστρατιωτικές οργανώσεις, οι οποίες αριθμούν χιλιάδες μέλη.
Επίσης
στην Σλοβακία το νεοναζιστικό κόμμα, το οποίο εισήλθε στο κοινοβούλιο
με 8%, σχεδιάζει να ιδρύσει μια ιδιωτική πολιτοφυλακή για την προστασία
από τους «τσιγγάνους εγκληματίες». Παρόμοια οργάνωση ενάντια στους
τσιγγάνους ίδρυσε τον Ιανουάριο στη Ρουμανία και ο ακραίος εθνικιστής
πολιτικός Μπογκντάν Ντιακονού. Ωστόσο την πρωτιά κατέχει η Ουγγαρία. Ήδη
την εποχή της σοσιαλιστικής κυβέρνησης μεταξύ 2002 και 2010 ιδρύθηκαν
πολλές ακροδεξιές ομάδες πολιτοφυλακής. Παρ' όλη την απαγόρευσή τους από
το νόμο το 2009 οι οργανώσεις αυτές εξακολουθούν να υπάρχουν. Και όχι
μόνο αυτό: δεκάδες χιλιάδες Ούγγροι «απασχολούνται» σε ένα σύστημα
επιχορηγούμενων από το κράτος «πολιτοφυλάκων» ή «αγροφυλάκων» με
αστυνομικές αρμοδιότητες.
«Το
χειρότερο είναι ότι οι ακροδεξιές παραστρατιωτικές ομάδες και οι
νόμιμες οργανώσεις εμπλέκονται από κοινού στις προσπάθειες διαφύλαξης
της τάξης» εξηγεί ο φιλόσοφος Γκ. Μ. Ταμάς. «Οι ακροδεξιοί έχουν
διασυνδέσεις με πολλούς δημάρχους, με τις μυστικές υπηρεσίες, με την
αστυνομία και την συνοριοφυλακή. Αποτελούν μέρος του συστήματος».
Ο Κόκκινος Φάκελος βρέθηκε στην περιοχή της Ελάτης Τρικάλων και το βουνό
του Κόζιακα. Χωριά αιμοδότες του ΕΛΑΣ και του ΔΣΕ, βουνό του αρχηγείου
του ΕΛΑΣ και θέατρο μεγάλων συγκρούσεων κατά την Κατοχή και τον Εμφύλιο,
σήμερα ελάχιστα πράγματα θυμίζουν την ένδοξη ιστορία της περιοχής. Σας
παρουσιάζουμε μερικά.
Το χωριό Ελάτη,
χωριό ελεύθερο από τον ΕΛΑΣ. Καθ' όλη τη διάρκεια της Κατοχής, οι
Γερμανοί δεν το βρήκαν ποτέ γεμάτο όταν έμπαιναν σε αυτό. Ο ΕΛΑΣ
ειδοποιούσε έγκαιρα τους κατοίκους του και τους ανέβαζε στο βουνό. Κατά
την Κατοχή, το χωριό είχε μόνο ένα θύμα, μια κοπέλα που δεν πρόλαβε την
είσοδο των Γερμανών το 1943 και σκοτώθηκε προσπαθώντας να διαφύγει.
Στο χωριό Ελάτη γεννήθηκε ο γνωστός αγωνιστής του ΕΛΑΣ και του ΔΣΕ Θανάσης Αρμάγος.
Ο Θανάσης Αρμάγος γεννήθηκε στην Ελάτη Τρικάλων τον Αύγουστο του
1931 και ήταν το πέμπτο από τα εφτά παιδιά που είχαν οι γονείς του,
φτωχοί αγρότες.
Από μικρή ηλικία βίωσε έντονα την πολιτική δράση της οικογένειάς του
μέσα στο ΕΑΜ, τον ΕΛΑΣ και τον ΔΣΕ. Ο ίδιος συμμετείχε ενεργά στους
κοινωνικοαπελευθερωτικούς και πολιτικούς αγώνες του λαού μας. Για τις
ιδεολογικές και πολιτικές πεποιθήσεις του υπέστη τις διώξεις του
μετεμφυλιακού καθεστώτος.
Η δράση του συνεχίστηκε μέσα από την ΕΔΑ και από τις γραμμές του ΚΚΕ
όπου ήταν μέλος από το 1974. Ιδιαίτερα δραστηριοποιήθηκε στο χώρο της
Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Ηταν παντρεμένος με την Ελένη Τσιμπώνη και απέκτησε δυο κόρες την Παρασκευή και τη Θεοδώρα.
Εφυγε από τη ζωή στις 17 Νοέμβρη 2008 μένοντας μέχρι το τέλος πιστός στα
ιδανικά και τις αξίες του Κόμματος που τον γαλούχησε, το ΚΚΕ.
Το μνημείο για
τον ΕΛΑΣ που έχτισε το ΚΚΕ κοντά στο χωριό Περτούλι. Σήμερα το μνημείο
είναι σε κακή κατάσταση, αφού καμιά μέριμνα δεν υπάρχει προς αυτό από τη
δημοτική αρχή.
Στο χωριό Περτούλι, χωριό του ΕΛΑΣ, υπογράφηκε η συμφωνία του Πετρουλίου
μεταξύ ΕΛΑΣ-ΕΔΕΣ για παύση των εχθροπραξιών μεταξύ τους, το 1943.
Ασφαλώς ο ΕΔΕΣ δεν τήρησε τη συμφωνία και προχώρησε στις πρώτες
επιθέσεις σε αντάρτες του ΕΛΑΣ, μερικές μέρες μετά στο γεφύρι της
Πλάκας.
Κοντά στο Περτούλι, ο ΕΛΑΣ είχε δημιουργήσει και μια ανοικτή έκταση σαν αεροδιάδρομο για την προσγείωση αεροπλάνων των συμμάχων.
Η παλιά γέφυρα
της Πύλης, πολύ κοντά στη σημερινή. Ανατινάχτηκε από τον ΕΛΑΣ κατά τις
γερμανικές επιχειρήσεις του 1943, προκειμένου να ανακόψει την πρόσβασή
τους στο βουνό του Κόζιακα.
" Κε" Τσίπρα σκυλεύσατε - διαστρέψατε με
την ομιλία σας στην Αμαλιάδα, το λόγο που ο Μπελογιάννης ήρθε κατ'
εντολή του ΚΚΕ στην Ελλάδα, φυσικά αυτό έρχεται σαν συνέπεια της
πολιτικής σας διαδρομής,, δεν μας παραξενεύει τουναντίον το περιμέναμε, για Αυτούς που ακόμη σε ακολουθούν αναδημοσιεύουμε την Απολογία Του στο Δικαστήριο:
«Είμαι
μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και ακριβώς για την ιδιότητά μου αυτή δικάζομαι,
γιατί το κόμμα μου παλεύει και χαράζει το δρόμο της Ειρήνης, της
Ανεξαρτησίας και της Ελευθερίας. Στο πρόσωπό μου δικάζεται η πολιτική
του ΚΚΕ».
*
«Εάν
έκανα δήλωση αποκήρυξης θα αθωωνόμουνα κατά πάσα πιθανότητα μετά
μεγάλων τιμών… Αλλά η ζωή μου συνδέεται με την ιστορία του ΚΚΕ και τη
δράση του… Δεκάδες φορές μπήκε μπροστά μου το δίλημμα: να ζω προδίδοντας
τις πεποιθήσεις μου, την ιδεολογία μου, είτε να πεθάνω, παραμένοντας
πιστός σ’ αυτές. Πάντοτε προτίμησα το δεύτερο δρόμο και σήμερα τον
ξαναδιαλέγω».
*
«Θα
έλεγα ότι «δε μιλάνε για σχοινί στο σπίτι του κρεμασμένου», γιατί ο
κόσμος το ‘χει τούμπανο τι ρόλο παίζουν οι Αμερικανοί στην Ελλάδα. Και
εδώ μέσα αποδείχτηκε ο ρόλος τους, ακόμη και στις ανακρίσεις της
Ασφάλειας. Οι κομμουνιστές δεν είναι όργανα των ξένων. Ο κομμουνισμός
είναι πανανθρώπινο ιδανικό και παγκόσμιο κίνημα (…). Μπορεί ποτέ όργανα
των ξένων να δημιουργήσουν ένα τέτοιο μεγαλειώδες κίνημα; Ποιος ξένος
πράκτορας δίνει με τέτοια απλοχεριά τη ζωή του, όπως τη δίνουν χιλιάδες
κομμουνιστές; Οι θυσίες αυτές μόνο με τις θυσίες των πρώτων χριστιανών
μπορεί να συγκριθούν. Αλλά και πάλι υπάρχει μια διαφορά, ότι ενώ οι
χριστιανοί δέχονταν το μαρτύριο και το θάνατο, ελπίζοντας να
κληρονομήσουν τη βασιλεία των ουρανών, οι κομμουνιστές δίνουν τη ζωή
τους μην ελπίζοντας σε τίποτα. Τη δίνουν για ν’ ανατείλει στην
ανθρωπότητα ένα καλύτερο, ευτυχισμένο αύριο, που αυτοί δε θα το ζήσουν.
Ποιο όργανο των ξένων μπορεί να προσφέρει τη ζωή του σ’ έναν τέτοιο
μεγάλο σκοπό;».
*
«Το
Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας έχει στο λαό βαθιές ρίζες. Συνδέεται μαζί
του με ακατάλυτους δεσμούς αίματος και δεν μπορεί κανείς να το εξοντώσει
ούτε με στρατοδικεία, ούτε με εκτελεστικά αποσπάσματα. Ο στόχος μας
ήταν και είναι να προστατέψουμε τα συμφέροντα του λαού και της χώρας
μας…»
*
«Τα
δικαστήριά σας είναι δικαστήρια σκοπιμότητας. Γι’ αυτό δε ζητώ την
επιείκειά σας. Αντικρίζω την καταδικαστική σας απόφαση με περηφάνια και
ηρεμία. Με το κεφάλι ψηλά θα σταθώ μπροστά στο εκτελεστικό σας
απόσπασμα. Αλλά είμαι σίγουρος πως θα ‘ρθει η μέρα, που οι ίδιοι
δικαστές που τώρα με δικάζουν, θα ζητήσουν χάρη απ’ τον ελληνικό λαό.
Δεν έχω άλλο τίποτε να πω».
*
Από την απολογία του Νίκου Μπελογιάννη στην πρώτη του δίκη, Νοέμβρης 1951.
***
«Την
ευθύνη για το ότι η ελληνική γη είναι σπαρμένη με τάφους και ερείπια,
τη φέρουν μόνο οι ξένοι ιμπεριαλιστές και οι έλληνες υπηρέτες τους…»
*
«Εμείς
πιστεύουμε στην ορθότητα της θεωρίας, που γέννησαν τα μυαλά των πιο
πρωτοπόρων ανθρώπων. Και το νόημα του αγώνα μας είναι η θεωρία αυτή να
γίνει πραγματικότητα τόσο για την Ελλάδα όσο και για όλο τον κόσμο…»
*
«Αγαπάμε
την Ελλάδα και το λαό της περισσότερο από τους κατηγόρους μας. Το
δείξαμε όταν εκινδύνευε η ελευθερία, η ανεξαρτησία και η ακεραιότητά της
και, ακριβώς, αγωνιζόμαστε για να ξημερώσουν στη χώρα μας καλύτερες
μέρες χωρίς πείνα και πόλεμο. Για το σκοπό αυτό αγωνιζόμαστε και όταν
χρειαστεί θυσιάζουμε και τη ζωή μας. Πιστεύω ότι δικάζοντάς μας σήμερα,
δικάζετε τον αγώνα για την ειρήνη, δικάζετε την Ελλάδα».
*
«Οι
οργανωτές αυτής της δίκης, ντόπιοι και ξένοι, κατέβαλαν πρωτοφανείς
προσπάθειες για να κατασυκοφαντήσουν τον αγώνα του ΚΚΕ, χωρίς να
διστάσουν ούτε μπροστά στη διαστρέβλωση γνωστών κειμένων. Απέναντι σ’
αυτές τις προσπάθειες εμείς βρεθήκαμε τελείως ανυπεράσπιστοι, γιατί μέσα
στα απομονωτήρια της ασφάλειας δε μας δόθηκε καθόλου ο χρόνος και η
δυνατότητα να μελετήσουμε και να συγκεντρώσουμε τα απαραίτητα για την
υπεράσπισή μας στοιχεία. Ετσι υποχρεωθήκαμε να παλέψουμε κάτω από
απαράδεχτα άνισους όρους. Αλλά παρ’ όλα αυτά, αποδείχτηκε ότι το ΚΚΕ
είναι κόμμα πατριωτικό, με τίτλους εθνικούς, που κανένα άλλο κόμμα δεν
έχει να παρουσιάσει. Γιατί στο βωμό της ανεξαρτησίας και της ελευθερίας
της Ελλάδος έχει προσφέρει φοβερές εκατόμβες. Και αν δεν υπήρχαν σήμερα
οι έμποροι και οι κάπηλοι του μίσους, η συμβολή του ΚΚΕ στην ειρήνευση
του τόπου θα είχε εκτιμηθεί όχι μόνο από τους φίλους, αλλά και από τους
τίμιους και καλόπιστους αντιπάλους μας. Γι’ αυτό οι σφαίρες του
εκτελεστικού αποσπάσματος δε δολοφονούν εμάς. Δολοφονούν την ειρήνευση
και την τιμή της Ελλάδος».
*
Από την απολογία του Νίκου Μπελογιάννη στη δεύτερη δίκη του, Φλεβάρης 1952.
***
Οι
δολοφόνοι δε θα μπορούσαν να αντέξουν ότι οι δίκες σκοπιμότητας που
έστησαν μετατράπηκαν από τον Μπελογιάννη σε ένα αμείλικτο κατηγορητήριο
εναντίον τους. Δεν μπορούσαν να ανεχτούν ότι τους ξεφτίλισε μέσα στα
ίδια τα στρατοδικεία τους.
Ενδεικτικός ο διάλογος του Μπελογιάννη με έναν από τους βασικούς κατηγόρους του, τον αστυνομικό Αγγελόπουλο:
*
ΜΠΕΛΟΓΙΑΝΝΗΣ: Ισχυρίζεστε ότι ήρθα εδώ για να εφαρμόσω τις αποφάσεις των ολομελειών της ΚΕ του ΚΚΕ;
ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ: Μάλιστα.
ΜΠΕΛΟΓΙΑΝΝΗΣ: Οι
αποφάσεις αυτές λένε, ότι βάση της δράσης του ΚΚΕ είναι ο αγώνας για το
ψωμί, τις δημοκρατικές ελευθερίες, την ειρήνη. Ετσι δεν είναι;
ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ: Ετσι.
ΜΠΕΛΟΓΙΑΝΝΗΣ: Επομένως, ο αγώνας για το ψωμί, τις δημοκρατικές ελευθερίες και την ειρήνη είναι συνωμοσία κατά της Ελλάδας;
ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ: Οχι.
ΜΠΕΛΟΓΙΑΝΝΗΣ: Ευχαριστώ. Αυτό μονάχα ήθελα να διευκρινίσω.
***
Την 1η Μάρτη του ’52, το στρατοδικείο εκδίδει την απόφασή του: «Εις θάνατον».
Την ίδια μέρα, οι ΗΠΑ μέσω του οργάνου τους, τη «Φωνή της Αμερικής» αναφωνούν:
«Η
δίκη αυτή είναι ένα από τα σπουδαιότερα παγκόσμια γεγονότα τα οποία
εσημειώθησαν τον Φεβρουάριον του ’52. Αποτελεί δίδαγμα διά τον ελεύθερον
κόσμον. Αποδεικνύει ότι τα απανταχού κομμουνιστικά κόμματα δεν
εμπνέονται από πολιτικούς σκοπούς αλλά αποτελούν οργανώσεις
κατασκοπίας».
***
«Ο
υπαρχιφύλαξ, διαταχθείς υπό του διευθυντού του, μετέβη αμέσως εις την
πτέρυγαν όπου ευρίσκοντο τα κελιά των 8 μελλοθανάτων και εισήλθεν πρώτον
εις το υπ’ αριθμ. 2 απομονωτήριον, εις το οποίο εκρατούντο οι
Μπελογιάννης, Λαζαρίδης και Μπάτσης. Πλησιάζει τον Μπελογιάννη.
*
«Νίκο σήκω»
Ατάραχος ο Μπελογιάννης σηκώνεται και λέει:
«Πάμε για καθαρό αέρα;»
«Ναι, του απαντά, σας πάνε για εκτέλεση» (…)»
(Από το ρεπορτάζ του δημοσιογράφου Γιώργου Κορωναίου, όπως δημοσιεύτηκε την επομένη της εκτέλεσης στην «Προοδευτική Αλλαγή»).
Με μια ανακοίνωση – πρωτοβουλία που ξαφνιάζει ευχάριστα οι
καθηγητές της Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης ασκούν σκληρή κριτική στο survivor
χαρακτηρίζοντας το τηλεσκουπίδι που διδάσκει στη νέα γενιά ότι
«καμιά ξευτίλα και προδοσία δεν είναι ντροπή».
Με την ανακοίνωσή τους οι καθηγητές εστιάζουν και στο ρόλο του τηλεοπτικού σταθμού που προβάλλει το συγκεκριμένο «παιχνίδι»:
«Το ΣΚΑΙ, το κανάλι με την πιο εχθρική στάση απέναντι στους κοινωνικούς
αγώνες και την πιο φιλική στην πολιτική καταστροφής των δικαιωμάτων
μας και ιδιαίτερα αυτών της νέας γενιάς, προβάλλει ένα ακραία
διαστροφικό, ανταγωνιστικό, “αθλητικό παιχνίδι”, στο οποίο ανώνυμοι και
διάσημοι αποκομμένοι από το κοινωνικό περιβάλλον, διεκδικούν μέχρι
«τελικής πτώσεως» το έπαθλο που συνήθως είναι η …τροφή ! Αφού δεν έχει
άρτο, πάρτε θεάματα… με άρτο!».
«Σήμερα το Survivor μάς διδάσκει ότι καμία ξεφτίλα, καμιά μικρή
προδοσία, κανένα συναισθηματικό ξεγύμνωμα, κανένα κάρφωμα του διπλανού
σου δεν είναι ντροπή προκειμένου να επιβιώσει κανείς. Η πειθαρχία, η
τυφλή υπακοή στους άνωθεν κανόνες, ακόμα και τους πιο γελοίους και
παράλογους, είναι αυτονόητη και επιβεβλημένη για όσους θέλουν να
παραμείνουν στο παιχνίδι. Όλα αυτά πρέπει να εμπεδώσουν έγκαιρα οι
μαθητές μας», αναφέρει.
Ολόκληρη η ανακοίνωση:
***
Η Γ΄ ΕΛΜΕ-Θ παίρνει θέση ενάντια στα τηλεσκουπίδια
Βλέπαμε …Survivor, κύριε!
2.500. 000 τηλεθεατές μεταξύ των οποίων εκατοντάδες χιλιάδες
μαθητές μας, ακόμη και παιδιά του Δημοτικού (δυναμικό κοινό το λένε)
παρακολουθούν κάθε βράδυ το ελληνικό «Survivor» που σπάει τα ρεκόρ
τηλεθέασης το ένα μετά το άλλο.
Δεν πρόκειται για δασκαλίστικη γκρίνια που «δεν διαβάζουν τα μαθήματά
τους» εκείνη την ώρα. Οι αξίες που επιβάλλονται μέσα από την τηλεοπτική
εικόνα είναι απόλυτα αντίθετες με αυτές που επιχειρούμε κοπιωδώς κι
απελπισμένα να εμπνεύσουμε τους μαθητές μας . Γι αυτό έχουμε χρέος να
τις στηλιτεύσουμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο.
Το ΣΚΑΙ, το κανάλι με την πιο εχθρική στάση απέναντι
στους κοινωνικούς αγώνες και την πιο φιλική στην πολιτική καταστροφής
των δικαιωμάτων μας και ιδιαίτερα αυτών της νέας γενιάς, προβάλλει
ένα ακραία διαστροφικό, ανταγωνιστικό, “αθλητικό παιχνίδι”, στο οποίο
ανώνυμοι και διάσημοι αποκομμένοι από το κοινωνικό περιβάλλον,
διεκδικούν μέχρι «τελικής πτώσεως» το έπαθλο που συνήθως είναι η …τροφή
! Αφού δεν έχει άρτο, πάρτε θεάματα… με άρτο!
Σταδιακά, ο ανταγωνισμός μεταξύ ομάδων και ατόμων οδηγεί στην
ανάδειξη του νικητή μέσω της απόρριψης των άλλων, της ψυχολογικής ή
σωματικής κατάρρευσης (που εξιτάρει τους θεατές), του τελικού
αποκλεισμού. «Όποιος μένει πίσω θα πρέπει να φτύνει αίμα!», λέει μια
παίκτρια.
Το κοινό παρακολουθεί τις αντιδράσεις, τις αντοχές και τις συμπεριφορές
των «μαχητών» συμμετέχοντας μέσω SMS που αποφέρουν κέρδη σε
τηλεοπτικές/πολυεθνικές εταιρείες.
Με άλλα λόγια: ατομικισμός, προδοσία, αλληλοεξόντωση, απαξίωση των άλλων, κατάρρευση των ηττημένων, αποκλεισμός των αδύναμων…
Η τηλε-πραγματικότητα μοιάζει να αντανακλά τον κοινωνικό δαρβινισμό
ενός συστήματος που ξέρει πώς να διαλύει κάθε ανθρώπινο δεσμό, πρωτίστως
στο πεδίο της εργασίας, ή των εξετάσεων όπου κυριαρχεί το «ο θάνατός
σου, η ζωή μου».
Για την «επιβίωση του πιο προσαρμοσμένου» (survival of the fittest)
μίλησε ο Δαρβίνος, όμως τόσο στον Άγιο Δομίνικο όσο και στον εργασιακό
στίβο η καλή φόρμα, η fitness σε κάνει survivor, σε κάνει
«απασχολήσιμο».
Σήμερα το «Survivor» μάς διδάσκει ότι καμία ξευτίλα, καμιά μικρή
προδοσία, κανένα συναισθηματικό ξεγύμνωμα, κανένα κάρφωμα του διπλανού
σου δεν είναι ντροπή προκειμένου να επιβιώσει κανείς.
Η πειθαρχία, η τυφλή υπακοή στους άνωθεν κανόνες, ακόμα και τους πιο
γελοίους και παράλογους, είναι αυτονόητη και επιβεβλημένη για όσους
θέλουν να παραμείνουν στο παιχνίδι. Όλα αυτά πρέπει να εμπεδώσουν
έγκαιρα οι μαθητές μας.
Δεν είναι «απλά ένα παιχνίδι» είναι η επιβολή του παράλογου.
παρηκμασμένου πολιτισμού του κυρίαρχου συστήματος στα παιδιά μας, απ’
αυτούς που τα έχουν στερήσει το πραγματικό παιχνίδι, το γέλιο, τη χαρά
και την ελπίδα!
Το πιο εξοργιστικό είναι ότι το «Survivor» προβάλλεται την εποχή
της αέναης λιτότητας, της φτώχειας, της πείνας, των μαθητών μας που
λιγοθυμούν, ( μόλις προχθές μια 17χρονη μαθήτρια στην Πάτρα λιποθύμησε
γιατί είχε τρεις μέρες να φάει κανονικά), του υποκατώτατου μισθού, της
μαθητείας –δουλείας, της γιγαντιαίας και ενίοτε ανακυκλούμενης ανεργίας
των νέων, των 400χιλ. παιδιών μας που μεταναστεύουν στο εξωτερικό.
Εκατοντάδες χιλιάδες οικογένειες ζουν στο κοινωνικό λυκόφως, κόβουν από
το φαΐ, τη θέρμανση, το ρεύμα. Ένας λαός φυλακισμένος στο μνημονιακό
Survivor.
Καλούμε τους συναδέλφους της τάξης να δώσουμε ακόμη μια μάχη ενάντια
στα τηλεοπτικά σκουπίδια, προβάλλοντας της αξίες της αλληλεγγύης, της
συλλογικότητας, του σεβασμού του Άλλου, της φιλίας, του γνήσιου
αθλητικού πνεύματος, του αληθινού αγώνα για μια απελευθερωτική Παιδεία
στα πλαίσια μιας δίκαιης κι ανθρώπινης κοινωνίας.
Να γίνουμε όλοι μαχητές σε τούτο τον αγώνα!
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Γιάννης Λαθήρας Νίκος Παλάντζας
Όσο η ηγεσία των νεο" αριστερών" θα υλοποιεί τον βρώμικο ρόλο της υπηρετώντας την άρχουσα τάξη, δηλαδή τους κεφαλαιοκράτες της χώρας μας,
Τόσο θα
τριγυρίζει και θα μαγαρίζει χυδαία και ξεδιάντροπα Τόπους Θυσίας
Κομμουνιστών και άλλων Αγωνιστών προσπαθώντας να κλέψει τίτλους
λεβεντιάς και συνέπειας, απ' την Θυσία τους.
Παρακάτω βρήκαμε στο fb και σας παρουσιάζουμε την νέα δραστηριότητα του υπουργού δικαιοσύνης Κοντονή:
Όταν επισκεπτόμαστε τόπους μνήμης, οφείλουμε να έχουμε σαφή εικόνα των ανθρώπων που έχουν ταυτιστεί με το κάθε μέρος.
Δηλαδή,
να είναι σαφή τα κίνητρα, οι θέσεις και η στάση ζωής τους, προκειμένου
να μην επιτρέπεται σε κανέναν να χρησιμοποιεί τη θυσία τους
διαστρεβλώνοντας την Ιστορία.
Ευτυχώς, ακόμα και οι νεκροί μπορούν να μιλούν μέσα από τα γραπτά τους.
Μερικές
ώρες πριν από τα εγκαίνια του μουσείου για το Νίκο Μπελογιάννη στην
Αμαλιάδα από τον πρωθυπουργό, ο υπουργός Δικαιοσύνης, Στ. Κοντονής,
εμφανίζεται στις φυλακές Κέρκυρας με ένα μπουκέτο λουλούδια.
Πηγαίνει να τιμήσει τους πολιτικούς κρατούμενους, που τους φυλάκισε στα κελιά της απομόνωσης το μετεμφυλιακό κράτος.
Εκεί κρατήθηκαν άνθρωποι, όπως ο Νίκος Γόδας, πριν μεταφερθούν στο Λαζαρέτο και στον τοίχο των εκτελέσεων.
Στις
3 Ιουνίου 1955, οι πολιτικοί κρατούμενοι των φυλακών Κέρκυρας στέλνουν
ένα υπόμνημα προς τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ. Στην εισαγωγή του
κειμένου τους αυτοσυστήνονται. Αξίζει να δούμε πως οι ίδιοι
αυτό-προσδιορίζονται πολιτικά, ώστε να κρίνουμε τη σχέση της ιδεολογίας
τους, με την πολιτική που εφαρμόζεται σήμερα. Στο κάτω-κάτω της γραφής,
αυτό δεν είναι το νόημα της επίσκεψης ενός πολιτικού προσώπου σε ένα
χώρο μνήμης;
«…πρέπει
να αναλογιστείτε και να σκεφτείτε ότι αυτοί που σας γράφουν μέσα από τα
μπουντρούμια των φυλακών που κρατούνται πάνω από δέκα χρόνια, ανήκουν
σε μια παράταξη, όχι την οποιαδήποτε. Ανήκουν σε μια παράταξη που είναι
κομμάτι του παγκόσμιου αντιφασιστικού μετώπου… δέκα
ολόκληρα χρόνια οι πιο πολλοί βρισκόμαστε στα μουχλιασμένα κάτεργα και
στα στρατόπεδα των άνυδρων ξερονησιών: Γιούρα, Μακρόνησο, Τρίκερι, Άη
Στράτη. Είμαστε όσοι απόμειναν από τις μαζικές εκτελέσεις-δολοφονίες… όσοι
απόμειναν από την πείνα, τη δίψα, τα φρικτά βασανιστήρια στα
εξοντωτήρια της Μακρονήσου, της Κέρκυρας, της Κεφαλονιάς, του
Επταπυργίου, του Ιτσεδίν, της Κηφισιάς… είμαστε εργάτες, αγρότες,
διανοούμενοι, επαγγελματίες, βιοτέχνες, υπάλληλοι, αξιωματικοί, μαχητές
και στελέχη του ΕΛΑΣ και του ΔΣΕ… είμαστε εμείς οι δεσμώτες λαϊκοί αγωνιστές, δημοκράτες, αντιφασίστες, κομμουνιστές… δεν
θα βρείτε στις γραμμές μας συνεργάτες των κατακτητών, συμβιβαστές,
προδότες, εγκληματίες, υστερικούς σωβινιστές, γλοιώδεις λακέδες,
πουλημένους κοντυλοφόρους, διεστραμμένους τύπους και εμπαθείς ανθρώπους
σαν αυτούς που συγκροτούν τον κόσμο της αμερικανοδουλείας»…
Για
να καταστεί σε όλους ακόμα πιο σαφής η ιδεολογική και πολιτική
ταυτότητα εκείνων που πήγε να τιμήσει ο κ. Κοντονής, λίγο πιο κάτω
γράφουν οι ίδιοι οι κρατούμενοι:
«Χιλιάδες
από μας πήγαν στο εκτελεστικό απόσπασμα, έδωσαν τη ζωής τους για τα
ωραία αυτά ιδανικά (τον ανθρωπισμό, τη δικαιοσύνη, την ειρήνη). Ο
στρατηγός Τσιγάντες, μάρτυρας στη δίκη του δημάρχου Μυτιλήνης Γαληνού,
καυχιόταν στον εισαγγελέα του δικαστηρίου ότι, σαν στρατοδίκης, έχει
στείλει στο εκτελεστικό απόσπασμα περισσότερους κομμουνιστές από όσες
φορές ο εισαγγελέας έχει αναφέρει τη λέξη κομμουνιστής»
Άρα,
εκείνοι ήταν Κομμουνιστές. Τώρα, τι σχέση έχει ο κ. Κοντονής και η
πολιτική που εφαρμόζει η κυβέρνηση, με εκείνους που εκτελέστηκαν για να
μην υπογράψουν δήλωση… αυτό είναι στην κρίση του καθενός μας.
Στις 19 Φεβρουαρίου, η Καθημερινή δημοσίευσε ένα κείμενο με τίτλο "Το Grexit παραμένει καταστροφικό για την Ελλάδα",
το οποίο υπογράφεται από δεκατέσσερις (!) έλληνες οικονομολόγους
καθηγητές διαφόρων πανεπιστημίων (ΜΙΤ, Tufts, Yale, Goethe, New York,
Bern, London School o Economics, Κρήτης κλπ), με πιο γνωστό τον κύπριο
νομπελίστα σερ Χριστόφορο Πισσαρίδη.
Ας
με συγχωρήσουν οι πολυπράγμονες καθηγητές αλλά η ελλιπής μου μόρφωση
δεν μου επιτρέπει να παρακολουθήσω την σκέψη τους. Μάλιστα δε,
ακροβατώντας στα όρια της ύβρεως ή και της βλασφημίας, θα τολμήσω να πω
ότι -κατά την ταπεινή μου άποψη, πάντα- το συγκεκριμένο κείμενο
προσβάλλει και την πανεπιστημιακή τους ιδιότητα και την νοημοσύνη ημών
των απλών θνητών. Μα... συγγνώμη κιόλας... πείτε μου αν αυτό είναι
κείμενο πανεπιστημιακών δασκάλων:
Χριστοφόρος Πισσαρίδης, Στέλιος Ράμφος και Βίκυ Φλέσσα συζητούν το "Ελληνικό Παράδοξο" (26/4/2013). Στις 10 Μαρτίου 2017, ο Πισσαρίδης συζήτησε και πάλι "Στα άκρα" με την Φλέσσα για το μέλλον τού ευρώ.
Στην
επταετία της κρίσης, η Ελλάδα έχασε τη θέση που κατείχε ανάμεσα στις
οικονομίες του ευρωπαϊκού πυρήνα. Η σημερινή της κατάσταση
αντικατοπτρίζει την παραγωγικότητά της, πράγμα που σημαίνει ότι η
βελτίωση την πρώτη οκταετία του 21ου αιώνα ήταν απατηλή, αποτέλεσμα της
τεχνητής αύξησης της κατανάλωσης μέσω δανεισμού. Τέτοιος δανεισμός θα
είναι ανέφικτος επί πολλά χρόνια σε περίπτωση Grexit. (...) Οι
μακροχρόνιες συνέπειες του Grexit θα είναι ακόμη πιο δραματικές για το
βιοτικό μας επίπεδο. Το κατρακύλισμα της παραγωγικότητας έχει σταματήσει
μόνο και μόνο γιατί η χώρα παραμένει στη ζώνη του ευρώ. Εξω απ’ το
ευρώ, η παραγωγικότητα και το βιοτικό μας επίπεδο θα μειωθούν σημαντικά.
Οι σύγχρονες και ευημερούσες οικονομίες, στην Ευρώπη και τον υπόλοιπο
κόσμο, βασίζονται στην αγορά και τον υγιή ανταγωνισμό, χρησιμοποιώντας
τον πλούτο που παράγεται για να χρηματοδοτήσουν ένα ισχυρό κοινωνικό
κράτος. (...) Η αύξηση της παραγωγικότητας, το
άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, η δραστική μείωση της γραφειοκρατίας
ιδιαίτερα στο μέτωπο των επενδύσεων, η ιδιωτικοποίηση τομέων της
οικονομίας όπου το κράτος απέτυχε, είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για
την αναστροφή της κρίσης. Οι μεταρρυθμίσεις αυτές είναι απαραίτητες
ανεξάρτητα από το τι νόμισμα θα έχουμε. Εάν όμως έχουμε νέα δραχμή θα
είναι πάρα πολύ πιο δύσκολο να γίνουν, βυθίζοντας την χώρα σε
μακροχρόνια φτώχεια.
Από πού να αρχίσω και πού να σταθώ δίχως να τραβήξω τα μαλλιά μου; Ήταν ποτέ η Ελλάδα "ανάμεσα στις οικονομίες του ευρωπαϊκού πυρήνα";
Εγώ θυμάμαι μια ζωή να μας χαρακτηρίζουν και να μας συμπεριφέρονται ως
παρίες τής Ευρώπης κι ας είναι καλά ο "εκ βορρά κίνδυνος" λόγω του
οποίου μας ντάντευαν μη και κάνουμε καμμιά κουτουράδα. Παράλληλα, δεν
καταλαβαίνω τι είναι αυτό που ενοχλεί τους πανεπιστημιακούς μας; Το ότι
χάσαμε την θέση που κατείχαμε στον ευρωπαϊκό πυρήνα, την οποία είχαμε
καταλάβει με "απατηλό" τρόπο και "τεχνητή αύξηση της κατανάλωσης μέσω δανεισμού",
όπως λένε οι ίδιοι; Και τί θέλουν τώρα; Να αποφύγουμε το Grexit ώστε να
συνεχίσουμε να δανειζόμαστε και να εξακολουθήσουμε την απάτη μας;
Μάλλον κάτι δεν καταλαβαίνω αλλά τί;
Πάμε παρακάτω. Λένε οι δάσκαλοί μας ότι χάρη στο ευρώ σταμάτησε το "κατρακύλισμα της παραγωγικότητας".
Συγγνώμη αλλά το πιθανότερο είναι ότι το κατρακύλισμα σταμάτησε επειδή
πιάσαμε πάτο. Ακριβώς όπως αυτός που πέφτει από την ταράτσα μιας
πολυκατοικίας σταματάει κάποια στιγμή να πέφτει όχι επειδή έμαθε να
πετάει αλλά επειδή σκάει στο πεζοδρόμιο. Διάβολε, στην ευρωζώνη ήμασταν
όταν βιώναμε μείωση του ΑΕΠ κατά 30% μέσα σε πέντε χρόνια! Και πόλεμο να
είχαμε, η μείωση μικρότερη θα ήταν! Δηλαδή, αν υποθέσουμε ότι δεν
ήμασταν στο ευρώ, πόσο χειρότερα θα ήσαν τα πράγματα;
Προχωρούμε. Εκείνες οι "απαραίτητες προϋποθέσεις για την αναστροφή της κρίσης" είναι
για γέλια και για κλάμματα. Δηλαδή, θα βγούμε από το αδιέξοδο αν
αρχίσουν να κάνουν συμβόλαια οι βενζινάδες, αν φτιάχνουν ψωμί οι
τσαγκάρηδες κι αν πουλάνε φάρμακα οι μπακάληδες; Παναπεί, αυτοί φταίνε
που φτάσαμε σ' αυτό το χάλι; Πάει καλά. Όταν, όμως, μιλάμε για
γραφειοκρατία, ας είμαστε λίγο πιο προσεκτικοί. Στην εποχή τής
μηχανοργάνωσης, όποιος "επενδυτής" ενοχλείται από την γραφειοκρατία έχει
συνήθως σοβαρό πρόβλημα επειδή τα χαρτιά του δεν είναι εντάξει. Θέλει
π.χ. κάποιος ν' ανοίξει ένα "κέντρο διασκεδάσεως" και ενοχλείται επειδή η
"γραφειοκρατία" απαιτεί ανθρώπινες τουαλέττες και έξοδο κινδύνου για
περιπτώσεις φωτιάς. Ή θέλει κάποιος να στήσει ένα εργοστάσιο και τον
εμποδίζει το "αγκυλωμένο" κράτος, το οποίο απαιτεί μελέτη
περιβαλλοντικών επιπτώσεων ενώ αυτός πολύ θα ήθελε να πετάει τα απόβλητα
όπου βρει. Παρένθεση.
Κάθε φορά που κάποιος επιχειρεί να μου μιλήσει για τις σφραγίδες και
τις υπογραφές που χρειάζονται στο δημόσιο, τον ρωτάω αν έχει πάει ποτέ
σε ιδιωτική επιχείρηση που λέγεται τράπεζα να καταθέσει ή να εισπράξει
μια επιταγή. Το πόσο μ' αρέσει να βλέπω τα μούτρα του, δεν λέγεται!
Κλείνει η παρένθεση.
Απόσπασμα άρθρου ενός εκ των δεκατεσσάρων πανεπιστημιακών λίγο πριν το δημοψήφισμα του 2015.
Επειδή μπορεί να είμαι χαζός αλλά δεν είμαι κακοπροαίρετος, άντε να συμφωνήσω ότι χρειαζόμαστε μεταρρυθμίσεις "ανεξάρτητα από το τι νόμισμα θα έχουμε". Οι κύριοι καθηγητές ισχυρίζονται ότι αυτές οι μεταρρυθμίσεις "θα είναι πάρα πολύ πιο δύσκολο να γίνουν" εκτός ευρώ και αναρωτιέμαι: γιατί; Πού
έγκειται η δυσκολία στο να μειώσεις την γραφειοκρατία ή να ξεπουλήσεις
την ΕΥΔΑΠ με δραχμή; Αυτός ο φόβος για κάτι τρομακτικό πλην αόριστο, που
απλώς βρίσκεται "εκεί έξω", είναι διάχυτος σε ολόκληρο το κείμενο και
δεν ταιριάζει σε πανεπιστημιακούς δασκάλους αλλά σε αγράμματους
παππούδες που παραμυθιάζουν τα εγγόνια τους πως θα τα αρπάξει ο
μπαμπούλας αν βγουν από το σπίτι.
Όμως, το γελοιωδέστερο απόσπασμα είναι αυτό: "Οι
σύγχρονες και ευημερούσες οικονομίες, στην Ευρώπη και τον υπόλοιπο
κόσμο, βασίζονται στην αγορά και τον υγιή ανταγωνισμό, χρησιμοποιώντας
τον πλούτο που παράγεται για να χρηματοδοτήσουν ένα ισχυρό κοινωνικό
κράτος".
Να γελάσω ή να κλάψω; Ζούμε την εποχή του νεοφιλελευθερισμού, όπου τα
πάντα γίνονται βορά τού κεφαλαίου και οι δεκατέσσερις πανεπιστημιακοί
ζουν στον κόσμο τους! Την ώρα που καταλύεται κάθε έννοια κοινωνικού
κράτους και τα πάντα ξεπουλιώνται στους ιδιώτες, κάποιοι μορφωμένοι
(ακόμη και νομπελίστες) προσπαθούν να μας πείσουν ότι οι αγορές παράγουν
πλούτο "για να χρηματοδοτήσουν ένα ισχυρό κοινωνικό κράτος"!! Η πανεπιστημιακή εγκυρότητα σε διατεταγμένη υπηρεσία.
Κλείνω.
Άντε τώρα, λέει, να έχεις παιδί και να θες να το στείλεις να σπουδάσει
στο Yale ή στο London School of Economics, ξέροντας ότι θα έχει κάτι
τέτοιους καθηγητές... και να πρέπει να πληρώσεις κι από πάνω... ΥΓ:
Ελπίζω να μη βρεθεί κάποιος περαστικός αναγνώστης ο οποίος να
συμπεράνει από τα παραπάνω ότι είμαι θιασώτης της επιστροφής στην
δραχμή. Τους περαστικούς φοβάμαι, όχι τους τακτικούς. απο το teddygr.