24 Απρ 2019

Το κουίζ του Πάσχα



Εισαγωγικά, πρέπει να πω ότι την ιδέα τού σημερινού κειμένου την πήρα από κάποια δημοσίευση στο διαδίκτυο, την οποία είδα πριν χρόνια αλλά δεν θυμάμαι πού. Την αντέγραψα, την επεξεργάστηκα και την αποθήκευσα για μελλοντική χρήση (χωρίς, δυστυχώς, να σημειώσω την πηγή, κάτι που για μένα αποτελεί σφάλμα και το παραδέχομαι). Εφέτος, λοιπόν, που δυσκολεύομαι πραγματικά να γράψω λόγω μιας τενοντίτιδας που μου έχει τσακίσει και τα νεύρα και την διάθεση αλλά και που δεν μου πάει να περάσουν τόσες μέρες δίχως να πω λέξη, αποφάσισα να την ανασύρω για να καλύψω το κενό. Ελπίζω ότι αφ' ενός μεν θα με συγχωρέσετε που σήμερα σας προσφέρω υλικό από "κονσέρβα" αφ' ετέρου δε θα βρείτε το περιεχόμενο αυτής της κονσέρβας κάθε άλλο παρά άνοστο.

Πάμε στο θέμα μας τώρα. Καθώς λίγες μόνο μέρες μένουν για το Πάσχα, σας καλώ να παίξουμε ένα παιχνίδι γνώσεων, ένα κουίζ (όπως λέμε στα ελληνικά), με το οποίο θα αξιολογήσετε τις γνώσεις σας γύρω από την ανάσταση του Ιησού. Πάρτε, λοιπόν, χαρτί και μολύβι και σημειώστε την επιλογή η οποία κατά την γνώμη σας συμπληρώνει σωστά κάθε πρόταση, σύμφωνα με όσα γράφει η Αγία Γραφή. Προσέξτε: το ζητούμενο δεν είναι τι πιστεύει ο καθένας αλλά τι λέει η Αγία Γραφή. Οι σωστές απαντήσεις βρίσκονται στο τέλος του κειμένου, όμως μη βιαστείτε να τις δείτε γιατί θα χάσετε όλο το σασπένς. Αρχίζουμε;


1. Η πρώτη επίσκεψη στο μνήμα του Ιησού έγινε την Κυριακή το πρωί από...
- (α) ...μία γυναίκα.
- (β) ...δύο γυναίκες.
- (γ) ...τρεις γυναίκες.
- (δ) ...περισσότερες γυναίκες.

2. Αυτή η πρώτη επίσκεψη στον τάφο του Ιησού έλαβε χώρα...
- (α) ...ενώ ήταν ακόμα σκοτάδι.
- (β) ...αφού είχε ανατείλει ο ήλιος.

3. Οι μυροφόρες πήγαν στο μνήμα προκειμένου να:
- (α) ...αλείψουν το σώμα του Ιησού με αρώματα.
- (β) ...δούν απλώς το μνήμα.

4. Οι μυροφόρες ετοίμασαν τα αρώματα...
- (α) ...την Παρασκευή, προτού νυχτώσει.
- (β) ...αφού νύχτωσε το Σάββατο και κατά τη διάρκεια της νύχτας.

5. Οι πρώτοι επισκέπτες συνάντησαν στο μνήμα...
- (α) ...έναν άγγελο.
- (β) ...έναν νεανία.
- (γ) ...δυο άνδρες.
- (δ) ...κανέναν απολύτως.

6. Αυτός/οί που συνάντησαν οι πρωινοί επισκέπτες στο μνήμα, βρίσκονταν...
- (α) ...καθισμένος/οι σε μία πέτρα έξω από το μνήμα.
- (β) ...καθισμένος/οι μέσα στο μνήμα.
- (γ) ...όρθιος/οι μέσα στο μνήμα.

7. Αφού βρήκαν τον τάφο άδειο, οι γυναίκες...
- (α) ...έτρεξαν να αναγγείλουν το νέο στους μαθητές.
- (β) ...έφυγαν τρομαγμένες και δεν είπαν σε κανέναν το παραμικρό.

8. Η πρώτη εμφάνιση του αναστημένου Ιησού έγινε...
- (α) ...στην Μαρία Μαγδαληνή.
- (β) ...στον Κλεόπα και σε έναν άλλο μαθητή.
- (γ) ...στην Μαρία Μαγδαληνή και μια άλλη Μαρία.
- (δ) ...στον Κηφά.

9. Η πρώτη εμφάνιση του αναστημένου Ιησού έγινε...
- (α) ...κάπου στην διαδρομή από το μνήμα προς την Ιερουσαλήμ.
- (β) ...ακριβώς έξω από το μνήμα.
- (γ) ...στην Γαλιλαία.
- (δ) ...στον δρόμο προς το χωριό Εμμαούς.

10. Οι μαθητές πρωτοείδαν τον Ιησού...
- (α) ...στην Γαλιλαία.
- (β) ...στην Ιερουσαλήμ.

11. Αυτοί που είδαν τον αναστημένο Ιησού...
- (α) ...τον αναγνώρισαν αμέσως.
- (β) ...δεν κατάφεραν να τον αναγνωρίσουν.

12. Ο αναστημένος Ιησούς...
- (α) ...έμοιαζε με κανονικό άνθρωπο.
- (β) ...είχε κάτι το υπερφυσικό.

13. Οι μαθητές είδαν τον αναστημένο Ιησού...
- (α) ...μόνο μια φορά.
- (β) ...ακριβώς τρεις φορές.
- (γ) ...πολλές φορές.

14. Όταν ο Ιησούς παρουσιάστηκε στους μαθητές του, ήσαν παρόντες...
- (α) ...μόνον ένδεκα (διότι στο μεταξύ ο Ιούδας είχε αυτοκτονήσει).
- (β) ...δώδεκα (διότι στο μεταξύ ο Ιούδας είχε αντικατασταθεί).

15. Ο αναστημένος Ιησούς...
- (α) ...επέτρεπε να τον αγγίζουν.
- (β) ...δεν επέτρεπε να τον αγγίζουν.
- (γ) ...δεν ενδιαφερόταν για το αν θα τον άγγιζαν ή όχι.

16. Η ανάληψη του Ιησού στους ουρανούς έλαβε χώρα...
- (α) ...την ίδια ημέρα της ανάστασης.
- (β) ...σαράντα ημέρες μετά την ανάσταση.
- (γ) ...άγνωστο πότε, αφού στο ευαγγέλιο δεν υπάρχει οποιαδήποτε αναφορά σε ανάληψη.

17. Το άγιο Πνεύμα επιφοίτησε στους μαθητές...
- (α) ...το βράδυ της ίδιας ημέρας της ανάστασης.
- (β) ...πενήντα ημέρες μετά την ανάσταση.


Αυτό ήταν! Σίγουρα αναρωτιέστε πώς τα πήγατε. Μην ανησυχείτε, όμως! Τέτοιες μέρες δεν θα μπορούσα να στενοχωρήσω κανένα σας! Χαμογελάστε, λοιπόν, διότι ό,τι κι αν επιλέξατε ως σωστό, είναι σωστό!  Όσο κι αν δεν το πιστεύετε, όλες οι επιλογές θεωρούνται σωστές διότι όλες είναι καταγεγραμμένες είτε σε κάποιο από τα τέσσερα Ευαγγέλια είτε στις Πράξεις των Αποστόλων είτε στην Α' προς Κορινθίους επιστολή τού Παύλου. Αν δεν με πιστεύετε, πάρτε μια Καινή Διαθήκη και ελέγξτε τους σχετικούς στίχους (σημ.: στην λίστα που ακολουθεί, η αρίθμηση των κεφαλαίων γίνεται με ελληνικούς αριθμούς και των στίχων με αραβικούς):

1. (α) Ιωάν. κ,1 - (β) Ματθ. κη,1 - (γ) Μάρκ. ιστ,1 - (δ) Λουκ. κγ,55-56 / Λουκ. κδ,1 και 10.
2. (α) Ματθ. κη,1 / Ιωάν. κ,1 - (β) Μάρκ. ιστ,2.
3. (α) Μαρκ. ιστ,1-2 / Λουκ. κδ,1 - (β) Ματθ. κη,1.
4. (α) Λουκ. κγ,54-56 - (β) Μάρκ. ιστ,1.
5. (α) Ματθ. κη,2-5 - (β) Μάρκ. ιστ,5 - (γ) Λουκ. κδ,4 - (δ) Ιωάν. κ,1-2.
6. (α) Ματθ. κη,2. - (β) Μάρκ. ιστ,5 - (γ) Λουκ. κδ,3-4.
7. (α) Ματθ. κη,7-8 / Λουκ. κδ,9 / Ιωάν. κ,2 - (β) Μάρκ. ιστ,8.
8. (α) Ιωάν. κ,14 / Μαρκ. ιστ,9 - (β) Λουκ. κδ,13-18 - (γ) Ματθ. κη,1-9 - (δ) Α' Κορ. ιε,4-5.
9. (α) Ματθ. κη,8-9 - (β) Ιωάν. κ,11-14 - (γ) Μαρκ. ιστ,6-7 - (δ) Λουκ. κδ,13-15.
10. (α) Ματθ. κη,7 / Μάρκ. ιστ,7-10 - (β) Λουκ. κδ,33-36 / Ιωάν. κ,19 / Πράξ. α,4.
11. (α) Ματθ. κη,9 / Μάρκ. ιστ,9-10 / Λουκ. κδ,31 - (β) Μάρκ. ιστ,12 / Λουκ. κδ,15-16 και 36-37 / Ιωάν. κ,14-15.
12. (α) Ματθ. κη,9 / Λουκ. κδ,41-43 / Ιωάν. κ,27 - (β) Μάρκ. ιστ, 9, 12, 14 / Λουκ. κδ,15-16, 31, 36-37 / Α΄ Κορ. ιε,8-9.
13. (α) Ματθ. κη,16-17 - (β) Ιωάν. κ,19, 26 / Ιωάν. κα,1 και 14 - (γ) Πράξ. α', 3.
14. (α) Ματθ. κη,16-17 / Λουκ. κδ,33-36 - (β) Α΄ Κορ. ιε,5.
15. (α) Ιωάν. κ,27 - (β) Ιωάν. κ,17 - (γ) Ματθ. κη,10.
16. (α) Μάρκ. ιστ,9 και 19 / Λουκ. κδ,13 και 28-51, - (β) Πράξ. α,3-9 - (γ) Ματθ. κη,9-20 / Ιωάν. κα,23 κ.ε..
17. (α) Ιωάν. κ,19-22 - (β) Πράξ. β,1-13.


Δεν θα ζητήσω τα σχόλιά σας αλλά, με την πεποίθηση ότι ευχαριστηθήκατε το σημερινό μας κουίζ, κλείνω ευχόμενος εις άπαντας -πιστεύοντες και μη- να περάσετε όσο γίνεται πιο όμορφα τις επόμενες ημέρες. Να είμαστε καλά και θα τα ξαναπούμε μετά την πρωτομαγιά.

Άθλ(ι)οι του Σύριζα …

«Μάστορα στη διαστρέβλωση» χαρακτήρισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου που από το βήμα της Βουλής προσπάθησε να διαστρεβλώσει το νόημα της τοποθέτησης του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρη Κουτσούμπα για το Λύκειο και το νομοσχέδιο της κυβέρνησης.
Ο Κ. Γαβρόγλου υποστήριξε πως ο Δ. Κουτσούμπας δεν θεωρεί ότι υπάρχει πρόβλημα Γ’ Λυκείου και ανέφερε χαρακτηριστικά: «Το είπε και ο Γραμματέας του Κομμουνιστικού Κόμματος, λέει το πρόβλημα, επί λέξει, δεν είναι ότι δεν έχουμε Γ’ Λυκείου, άρα αναγνωρίζει ότι δεν έχουμε Γ’ Λυκείου, απλώς δεν το θεωρεί πρόβλημα». Αμέσως αντέδρασε η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, λέγοντας «δεν είπε αυτό» και ο Θανάσης Παφίλης έφτασε ως το βήμα της Ολομέλειας δίνοντας στον υπουργό να διαβάσει το συγκεκριμένο απόσπασμα της ομιλίας που τόνιζε ότι «το πρόβλημα είναι ότι το Λύκειο έχει φροντιστηριοποιηθεί και είναι ανιαρό για τους μαθητές».


Συγκεκριμένα στην ομιλία στη Βουλή ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ είχε αναφέρει: (Δείτε εδώ κείμενο & video)
«Εσείς, η δική σας κυβέρνηση, πιάνετε το νήμα από εκεί που σταμάτησε με τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ και ολοκληρώνετε αυτό το έγκλημα. Γι’ αυτό και χρησιμοποιείτε περίπου την ίδια γλώσσα, περίπου την ίδια προπαγάνδα.
Σας έπιασε ο πόνος για την εφηβεία, όπως λέτε, και τη νεολαία, όπως είχε πιάσει πόνος την κυρία Διαμαντοπούλου, που έλεγε το 2011 ότι είναι πρόβλημα που οι πανελλαδικές εξετάσεις γίνονται πρωτοσέλιδα, όπως είχε πιάσει πόνος το 2013 τη ΝΔ, που έλεγε ότι το Λύκειο απαξιώνεται. Τα ίδια επί της ουσίας λέτε κι εσείς, όταν υπερασπίζεστε ότι η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα που δεν έχει Γ’ Λυκείου. Αυτό είναι το πρόβλημα, κύριοι της κυβέρνησης;

Οπωσδήποτε όχι!

Για το πρόβλημα του Λυκείου, κύριε Γαβρόγλου, που πετάγεστε συνεχώς μ’ αυτό το υφάκι κιόλας, που κάνετε πως δεν καταλαβαίνετε, σας το ‘χουμε πει, κόφτε το, ιδιαίτερα όταν μιλάει εκπρόσωπος άλλου πολιτικού κόμματος, να το δώσετε στον αρχηγό σας να απαντήσει μετά που θα μιλήσει…
Το πρόβλημα του Λυκείου, λοιπόν, είναι ο εξετασιοκεντρικός του χαρακτήρας για να το πω ακριβώς έτσι όπως είναι και όπως το λέει όλη η εκπαιδευτική κοινότητα, είναι η φροντιστηριοποίησή του. Αυτό κάνει ανιαρό το Λύκειο. Αυτά οδηγούν νέους και νέες που βρίσκονται σε φάση αναζήτησης, “ψαξίματος”, να βάζουν φρένο στους ίδιους τους προβληματισμούς τους, στις γνώσεις μέσα στο σχολείο, αφού αυτά δεν είναι, βλέπετε, για τις εξετάσεις τους και να τα αναζητούν αλλού».
Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι ο υπουργός Παιδείας συνέχισε να μιλάει ειρωνικά για τις θέσεις του ΚΚΕ, φτάνοντας στο σημείο να πει ότι «στη Βουλή εκφράστηκε και το πιο σύντομο ανέκδοτο: το αίτημα του ΚΚΕ για κριτική σκέψη», ενώ άφησε αιχμές για την εγκυρότητα του «Ριζοσπάστη».
Ο υπουργός δεν αρκέστηκε στις προηγούμενες κρυάδες περί «θρησκευόμενου ΚΚΕ» και συνέχισε στο ίδιο βιολί.
Από τη φράση πως κάθε άνθρωπος σπουδάζει για να δουλέψει, «συμπέρανε» πως η θέση του ΚΚΕ είναι η σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας.
Τη σαφή θέση του ΚΚΕ να μην υπάρχουν προκάτ αίθουσες στα νηπιαγωγεία, την μετέφρασε ως άρνηση του ΚΚΕ να υπάρχει προσχολική αγωγή…
Έτσι συνέχισε «δυναμικά» στο ίδιο πνεύμα, παριστάνοντας τον ανήξερο ακόμη και σχετικά με το σύστημα που προτείνει το ΚΚΕ στην παιδεία, φτάνοντας στο σημείο να επιδοθεί στην κοπτοραπτική δηλώσεων του ΓΓ του κόμματος για να στηρίξει τις απόψεις του.

Αντικομμουνιστική παράκρουση-Διπλή επίθεση σε κνίτισα και υποψήφια της Λαϊκής Συσπείρωσης

  

 
 
 
Η καλύτερη δημοκρατία που είχαμε ποτέ ξαναχτυπά (κομμουνίστριες)

Απανωτά είναι τα κρούσματα φασιστικής βίας προς κομμουνιστές τις τελευταίες μέρες, ενώ μόνο το τελευταίο 24ωρο σημειώθηκαν δυο περιστατικά επιθέσεων σε διαφορετικά μέρη της Ελλάδας.
 
Καταρχάς στα Γιαννιτσά, όπου η δράση της ΚΝΕ έχει πατήσει για τα καλά τον κάλο των φασιστοειδών. Για δεύτερη φορά μέσα σε τρεις μέρες, φασίστες, τιμώντας με παρακρατικές μεθόδους την επέτειο της χούντας, επιτέθηκαν φορώντας κουκούλες σε μαθήτρια της ΚΝΕ, αποσκοπώντας στην τρομοκράτησή της. Όπως αναφέρει η καταγγελία της Επιτροπής Περιοχής της ΚΝΕ Κεντρικής Μακεδονίας:
«Η νέα θρασύδειλη επίθεση φασιστών σε εκλεγμένη μαθήτρια πενταμελούς, μέλους της ΚΝΕ, ξεπερνά κάθε όριο. Κινούμενοι ως συνήθως εν κρυπτώ, φορώντας κουκούλες επιτέθηκαν για δεύτερη φορά μέσα σε τρεις μέρες, πιστεύοντας ότι θα καταφέρουν να τρομοκρατήσουν την ίδια και τους υπόλοιπους μαθητές που αγωνίζονται για τη ζωή και το σχολείο που έχουν πραγματικά ανάγκη. Τους ξεκαθαρίζουμε ότι τα μέλη της ΚΝΕ, οι μαθητές που αγωνίζονται όχι μόνο δεν τρομοκρατούνται αλλά τέτοιες ενέργειες πετυχαίνουν το αντίθετο: να τους πεισμώσουν και να δυναμώσουν την δράση των οργανώσεων των μελών και των φίλων του ΚΚΕ και της ΚΝΕ.
Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η πρωτοπόρα δράση των μελών της ΚΝΕ, που αγκαλιάζεται από όλο και περισσότερους νέους στα Γιαννιτσά, η πρόσφατη εκδήλωση της ΚΝΕ με δεκάδες μαθητές, η παρέμβαση των κομμουνιστών μαθητών στα Μαθητικά Συμβούλια αποτελεί καρφί στο μάτι των φασιστών και αυτών που τους καλύπτουν.
Τους ενοχλεί ότι το ΚΚΕ και η ΚΝΕ σταθερά αποκαλύπτουν:
  • Το εθνικιστικό και ρατσιστικό δηλητήριο των φασιστών και εθνικιστικών ομάδων της περιοχής, με το οποίο αθωώνουν τις ευθύνες των πραγματικών υπαίτιων των προβλημάτων μας, των αφεντικών, των κυβερνήσεων, της ΕΕ. 
  • Τις θέσεις αυτών των κομμάτων και των ομάδων που είναι υπέρ των μεγάλων αφεντικών, που αθωώνουν τον ρόλο του ΝΑΤΟ στην περιοχή και της ΕΕ. 
  • Τον εγκληματικό, ναζιστικό χαραχτήρα της φασιστικής οργάνωσης της ΧΑ. Το ξέπλυμά τους από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και με τις προτάσεις στην αλλαγή του Ποινικού Κώδικα, την καθυστέρηση της δίκης της ΧΑ, την παραχώρηση χώρων σε διάφορους Δήμους που διοικούν οι δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ. Τον ψεύτικο “αντισυστημικό” χαρακτήρα τους, αφού παρά τις κραυγές τους, όλο αυτό το διάστημα δεν έχουν βγάλει τσιμουδιά για την πολιτική της κυβέρνησης στις ζωές μας, προσπαθούσαν να βάλουν εμπόδιο στις μαθητικές κινητοποιήσεις για το νέο νομοσχέδιο για την Παιδεία, κινούνται εντός ΕΕ που και αυτοί με τη σειρά τους θέλουν να “αλλάξουν”. 
Η νεολαία των Γιαννιτσών και της Κεντρικής Μακεδονίας γνωρίζει πολύ καλά τον ρόλο αυτών των φασιστικών ομάδων. Χτυπούν και επιτίθενται μεμονωμένα σε αγωνιστές μαθητές, εργάτες ενώ στα αφεντικά κάθονται σούζα.
Οι ίδιοι που με τόση μανία έδρασαν απέναντι σε εκλεγμένη μαθήτρια δεν έβγαλαν τσιμουδιά τους προηγούμενους μήνες στα Γιαννιτσά για τα προβλήματα των σχολείων, για το νομοσχέδιο – έκτρωμα του υπουργείου Παιδείας. Δεν τολμούν φυσικά να τα βάλουν με το οργανωμένο μαθητικό νεολαιίστικο και εργατικό κίνημα, γιατί ξέρουν ότι δεν θα μπορέσουν να σταθούν πουθενά όρθιοι.
Ας μην γελιούνται, οι σπασμωδικές αυτές ενέργειές τους, που μόνο ένδειξη αδυναμίας αποτελούν, ήταν και οι τελευταίες τους! Θα απομονωθούν αποφασιστικά από τον ίδιο τον λαό και τη νεολαία από τα Μαθητικά Συμβούλια, φοιτητικούς Συλλόγους από γονείς και καθηγητές, δεν θα μπορούν να σταθούν ούτε στα Γιαννιτσά ούτε αλλού. Θα πάρουν την καλύτερη απάντηση και στην κάλπη με πολλές μαθητικές, νεανικές ψήφους στο ΚΚΕ και γκρέμισμα από την 3η θέση της Χρυσής Αυγής. Την Κυριακή 5 Μάη στο μαθητικό Φεστιβάλ στα Γιαννιτσά θα χτυπάει η καρδιά της μαθητικής δημιουργίας, χαράς και προβληματισμού και οι φασίστες θα πάρουν την καλύτερη απάντηση».

Εκτός από τους πατενταρισμένους φασίστες, τη δόξα τους ζήλεψαν και δυο δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξης της ΝΔ στον Άγιο Δημήτριο Αττικής. Την ώρα που η υποψήφια δήμαρχος με τη ΛΑΣΥ, Γιώτα Δήμου μιλούσε σε κατοίκους στο ρέμα της Πικροδάφνης, οι Νίκος Βρεττός και Γιώργος Κοκοτσάκης επιτέθηκαν με χυδαίες  βρισιές στη Δήμου, με το δεύτερο μάλιστα να χειροδικεί εναντίον της. 
Όπως καταγγέλλουν οι ΚΟ της περιοχής, ο Βαγγέλης Μαλαθούνης σε συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου εκστόμισε έναν χρυσαυγίτικης κοπής αντικομμουνιστικής οχετό. Ο ίδιος αποβλήθηκε από το Συμβούλιο, τα δύο άλλα φασιστοειδή έμειναν ατιμώρητα, με ευθύνη της δημοτικής αρχής και σχεδόν όλων των δημοτικών συμβούλων.

Όσο κι αν λυσσάνε όμως οι κάθε απόχρωσης φασίστες, η εκστρατεία εκφοβισμού των κομμουνιστών δε θα περάσει και σύντομα θα λάβουν μια πρώτη απάντηση στην κάλπη και κυρίως στην κοινωνία, που θα τους στείλει στην πολιτική χωματερή όπου ανήκουν.

Με πληροφορίες από 902.gr

Δουλεύουν όλη τους τη ζωή και πεθαίνουν φτωχοί


Η αυξανόμενη ηλικία συνταξιοδότησης με την προσαρμογή της στο προσδόκιμο ζωής απειλεί να βυθίσει σε ακόμη μεγαλύτερη φτώχεια και σε σοβαρά οικονομικά προβλήματα πολλούς σημερινούς εργαζόμενους και αυριανούς συνταξιούχους, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του γερμανικού Ινστιτούτου Οικονομικών Ερευνών (DIW). Ιδιαίτερα κινδυνεύουν με «φτώχεια στα γηρατειά» οι γυναίκες και οι εργαζόμενοι με περιορισμένη μόρφωση, χαμηλούς μισθούς, «ευέλικτες» μορφές εργασίας ή προβλήματα υγείας, επισημαίνουν οι ερευνητές.
Από το 2012, το κατώτατο όριο ηλικίας συνταξιοδότησης στη Γερμανία αυξήθηκε σταδιακά από τα 65 στα 67 χρόνια, και συζητιέται η αύξηση του ηλικιακού ορίου στα 70 χρόνια από το 2032. Η έρευνα προειδοποιεί ότι πολλοί εργαζόμενοι, που για διάφορους λόγους δεν θα καταφέρνουν να εργάζονται μέχρι τα 67 χρόνια τους και πρακτικά θα πετιούνται εκτός παραγωγής χρόνια πριν, θα καλούνται να ζήσουν με συντάξεις φτώχειας. Προηγούμενη έρευνα του DIW είχε δείξει ότι 1 στους 5 (20%) 67χρονους συνταξιούχους στη Γερμανία το 2036 θα ζει στα όρια της φτώχειας.
* * *
Εξάλλου ήδη η φτώχεια των συνταξιούχων και ιδιαίτερα των γυναικών είναι εκτεταμένο φαινόμενο στη Γερμανία. Πριν από λίγες μέρες βγήκε στη δημοσιότητα μια σοκαριστική έρευνα για τους χαμηλοσυνταξιούχους σε μεγάλες πόλεις της Γερμανίας (Μόναχο κ.α.), που δεν μπορούν να επιβιώσουν με τα ψίχουλα της σύνταξης, ενώ παράλληλα το κόστος ζωής όλο και ανεβαίνει. Ολοι αυτοί οι 70χρονοι χαμηλοσυνταξιούχοι αναγκάζονται μετά από δεκαετίες δουλειάς να κάνουν μεροκάματα (οι λεγόμενοι «συνταξιούχοι mini jobbers»), να μαγειρεύουν από τα αποφάγια των σούπερ μάρκετ, να ζητούν βοήθεια από τα παιδιά τους. Και το μέλλον προβλέπεται ακόμα χειρότερο.
Παράλληλα οι τεχνολογικές εξελίξεις καλπάζουν, η ψηφιοποίηση, η τεχνητή νοημοσύνη, το «διαδίκτυο των πραγμάτων» και άλλες καινοτομίες ενσωματώνονται στην παραγωγή. Η προώθηση των καινοτόμων τεχνολογιών είναι προτεραιότητα και της γερμανικής κυβέρνησης, στον ανταγωνισμό της με άλλα ιμπεριαλιστικά κέντρα που βρίσκονται ήδη πιο μπροστά, όπως η Κίνα και οι ΗΠΑ. Θα περίμενε λοιπόν κανείς οι όροι εργασίας και οι συνθήκες ζωής για τους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους να βελτιώνονται αισθητά. Οι άνθρωποι να εργάζονται λιγότερο και να απολαμβάνουν περισσότερα. Σίγουρα όχι να εργάζονται έως τα 70 τους και να πεθαίνουν φτωχοί.
* * *
Αντ' αυτού, και στη Γερμανία η καπιταλιστική ανάπτυξη και η ανταγωνιστικότητα της οικονομίας στηρίζονται στην υψηλή παραγωγικότητα, στην ισχυρή βιομηχανία, στις τεράστιες εξαγωγές, αλλά και στους δεκάδες εκατομμύρια χαμηλόμισθους, ημιαπασχολούμενους με «mini jobs» ή άλλες ελαστικές μορφές οι οποίοι ζουν στη φτώχεια, στους προσωρινά απασχολούμενους με συμβάσεις ορισμένου χρόνου ή μέσω εργολαβικών εταιρειών, στους εργαζόμενους με «μπλοκάκι», στους δικαιούχους προνοιακών επιδομάτων που εξαναγκάζονται να δουλεύουν για 1 ευρώ την ώρα.
Περίπου 2,4 εκατ. είναι άνεργοι, ενώ οι μητέρες συχνά μένουν για χρόνια εκτός παραγωγής ή ημιαπασχολούνται λόγω έλλειψης βρεφονηπιακών σταθμών. Σε όλους αυτούς πρέπει να προστεθούν τα εκατομμύρια που θα χάσουν τη δουλειά τους εξαιτίας των τεχνολογικών εξελίξεων (π.χ. απολύσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία «Volkswagen» λόγω επενδύσεων στην ηλεκτροκίνηση), και μάλιστα χωρίς κρατική ευθύνη για μετεκπαίδευση και τοποθέτηση σε άλλες θέσεις εργασίας, ή για να βγουν νωρίτερα στη σύνταξη χωρίς απώλεια αποδοχών.
Ειδικά για όλους αυτούς που είναι «επισφαλείς» και όχι υψηλής ειδίκευσης, οι ερευνητές λένε ξεκάθαρα ότι δεν θα μπορέσουν να προσαρμοστούν στα νέα όρια ηλικίας: «Η αύξηση της ηλικίας συνταξιοδότησης χτυπά τους πιο αδύναμους». Η ανεργία είναι υψηλότερη για τους εργαζόμενους με χαμηλή ή μέση εκπαίδευση στις ηλικίες 55 - 65, αφού δεν προτιμώνται από τους εργοδότες. Ετσι, πληρώνουν λιγότερες εισφορές και αναγκάζονται να περιμένουν χρόνια άνεργοι μέχρι τη σύνταξη. 'Η οι εργάτες με βαριά σωματική εργασία (κατασκευές κ.α.) ή με κάποιο πρόβλημα υγείας, που δεν μπορούν να δουλεύουν μέχρι τα 67 τους και κατά τη διάρκεια του εργάσιμου βίου τους δεν κατάφεραν να πληρώνουν υψηλές εισφορές ή να έχουν συμπληρωματική ιδιωτική ασφάλιση.
* * *
Ολα αυτά συμβαίνουν στην ισχυρότερη οικονομία της ΕΕ. Το παράδειγμα μιλάει από μόνο του. Τα «ευρωπαϊκά κεκτημένα», οι περίφημες «αξίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης», έχουν στον ένα πόλο τους τα μεγάλα κέρδη για τους επιχειρηματικούς ομίλους και στον άλλο υποβαθμισμένη ζωή στο όριο, και ένα «μέλλον» που μας γυρίζει δεκαετίες ή και αιώνες πίσω, όταν οι άνθρωποι δούλευαν κυριολεκτικά σαν σκλάβοι μέχρι το θάνατο.
Τα σύγχρονα επιτεύγματα της επιστήμης αξιοποιούνται για να εκσυγχρονίζονται οι μορφές εκμετάλλευσης, με την ουσία να παραμένει η ίδια: Δουλειά χωρίς δικαιώματα, δουλειά μέχρι τον τάφο και σύνταξη πείνας. Αυτή η πραγματικότητα θα πρέπει να γίνει κριτήριο ψήφου στις ευρωεκλογές του Μάη και για τους εργαζόμενους στη χώρα μας, που πρέπει να απορρίψουν ένα τέτοιο μέλλον, να παλέψουν για το μέλλον που τους αξίζει και τους ανήκει, με βάση τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες, να αντισταθούν σ' αυτήν την πολιτική, να αγωνιστούν για την Ελλάδα και την Ευρώπη του Σοσιαλισμού. Σ' αυτήν την κατεύθυνση, είναι αναγκαία η ενίσχυση του ΚΚΕ παντού.

Συνειδητή διαστρέβλωση των θέσεων του ΚΚΕ



Eurokinissi
Με βάση την προσφιλή του τακτική της επιλεκτικής ανάγνωσης των θέσεων και των τοποθετήσεων του ΚΚΕ, ο υπουργός Παιδείας, Κ. Γαβρόγλου, επιτέθηκε για άλλη μια φορά χτες στο ΚΚΕ, ισχυριζόμενος ότι ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, είπε ότι δεν το θεωρεί πρόβλημα πως έχει πλέον ακυρωθεί η Γ' Λυκείου. Αμεση ήταν η αντίδραση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ, που παρέπεμψε τον υπουργό στα πρακτικά της συνεδρίασης, ενώ ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Κόμματος, Θ. Παφίλης, ανέβηκε στο βήμα και του έδωσε το χτεσινό φύλλο του «Ριζοσπάστη» (23/4/2019, σελ. 4-5), όπου δημοσίευσε ολόκληρη την ομιλία του Δ. Κουτσούμπα, με μαρκαρισμένο το επίμαχο απόσπασμα.


Στην πραγματικότητα, ο Δ. Κουτσούμπας είχε εξηγήσει σαφέστατα στην ομιλία του ότι, όπως οι προηγούμενες κυβερνήσεις, έτσι και η σημερινή του ΣΥΡΙΖΑ κάνουν πως κόπτονται για τη νεολαία και πιάνονται από ένα «αφήγημα» για να φέρουν τις αναδιαρθρώσεις τους για το Λύκειο, χωρίς όμως να χτυπούν την ουσία του προβλήματος. Είπε επί λέξει: «Εσείς, η δική σας κυβέρνηση, πιάνετε το νήμα από εκεί που σταμάτησε με τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ και ολοκληρώνετε αυτό το έγκλημα. Γι' αυτό και χρησιμοποιείτε περίπου την ίδια γλώσσα, περίπου την ίδια προπαγάνδα. Σας έπιασε ο πόνος για την εφηβεία, όπως λέτε, και τη νεολαία, όπως είχε πιάσει πόνος την κυρία Διαμαντοπούλου, που έλεγε το 2011 ότι είναι πρόβλημα που οι πανελλαδικές εξετάσεις γίνονται πρωτοσέλιδα, όπως είχε πιάσει πόνος το 2013 τη ΝΔ, που έλεγε ότι το Λύκειο απαξιώνεται.

Τα ίδια επί της ουσίας λέτε κι εσείς, όταν υπερασπίζεστε ότι η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα που δεν έχει Γ' Λυκείου. Αυτό είναι το πρόβλημα, κύριοι της κυβέρνησης; Οπωσδήποτε όχι. Για το πρόβλημα του Λυκείου, κύριε Γαβρόγλου (...) είναι ο εξετασιοκεντρικός του χαρακτήρας, για να το πω ακριβώς έτσι όπως είναι και όπως το λέει όλη η εκπαιδευτική κοινότητα, είναι η φροντιστηριοποίησή του. Αυτό κάνει ανιαρό το Λύκειο. Αυτά οδηγούν νέους και νέες που βρίσκονται σε φάση αναζήτησης, "ψαξίματος", να βάζουν φρένο στους ίδιους τους προβληματισμούς τους, στις γνώσεις μέσα στο σχολείο, αφού αυτά δεν είναι, βλέπετε, για τις εξετάσεις τους και να τα αναζητούν αλλού».

Από αυτό το κύριο πρόβλημα ξεκινάει και η ακύρωση της Γ' Λυκείου, που επικαλείται σήμερα η κυβέρνηση, για να έρθει να... τη νομιμοποιήσει και θεσμικά με τον νόμο που ψήφισε. Και αυτά τα γνωρίζει πολύ καλά ο Κ. Γαβρόγλου, ο οποίος συνειδητά διαστρεβλώνει τις θέσεις του ΚΚΕ. Κι έχει τους λόγους του που το κάνει: Γιατί με την ανέξοδη κριτική που κάνουν στην κυβέρνηση η ΝΔ και τα άλλα κόμματα, ο υπουργός βολεύεται, δεν έχει κανένα πρόβλημα να μεταφέρεται η συζήτηση μακριά από την ουσία, σε δευτερότριτα θέματα. Το ΚΚΕ όμως του χαλάει τη βιτρίνα της δήθεν φιλονεολαιίστικης πολιτικής που θέλει να εμφανίσει. Γι' αυτό φτάνει έως και σε πρωτόγονο αντικομμουνισμό, λέγοντας ότι «στη Βουλή εκφράστηκε και το πιο σύντομο ανέκδοτο: Το αίτημα του ΚΚΕ για κριτική σκέψη»! Με αυτά τα ήθη δείχνουν τι πραγματικά τους τσούζει...

ΥΓ. Στο ίδιο πνεύμα, επειδή το ΚΚΕ τού χαλάει τη μόστρα, ο υπουργός είχε προσπαθήσει προχτές να απαντήσει στον Δ. Κουτσούμπα ότι τάχα οι εκπρόσωποι των κολεγίων ήταν λάβρα αντίθετοι με το νομοθέτημά του και δεν το χειροκρότησαν όπως λέει το ΚΚΕ. Ο πρόεδρος ΔΣ του Συνδέσμου Ελληνικών Κολεγίων, Β. Δασκαλάκης, ωστόσο, μιλώντας στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής για το νομοσχέδιο, άρχισε την ομιλία του ως εξής: «Να πω για μια δήλωση που είχα κάνει σχετικά με τις προτάσεις του κ. υπουργού προχτές και θεωρήθηκε ότι συμφωνώ απόλυτα: Ναι, συμφωνώ, ότι είναι προς την κατεύθυνση της επιτάχυνσης της διαδικασίας για τις βεβαιώσεις της επαγγελματικής ισοδυναμίας». Δηλαδή, καταρχήν «ναι». Τα «αλλά» που έβαλε μετά στην ομιλία του αφορούσαν προϋποθέσεις και προθέσεις, τις οποίες η κυβέρνηση τον διαβεβαίωσε ότι ισχύουν... Τόσο λάβρα αντίθετος!

Να επιστραφεί!




Το μήνυμα που στέλνει και με την εκλογική του διακήρυξη ο ΣΥΡΙΖΑ στο λαό, καλώντας τον να υπερασπιστεί την ιμπεριαλιστική συμμαχία της ΕΕ, που τάχα «δημιουργήθηκε με αρχές την εμπέδωση της ειρήνης, της δημοκρατίας, της ισότητας, της κοινωνικής συνοχής και της σύγκλισης», αλλά κάπου στην πορεία «λοξοδρόμησε» εξαιτίας του «κυρίαρχου νεοφιλελεύθερου μοντέλου», πρέπει να επιστραφεί πάραυτα στον «αποστολέα».
Η ιμπεριαλιστική συμμαχία, η «Ιερά Συμμαχία» των Ευρωπαίων καπιταλιστών, από την πρώτη μέρα της ίδρυσής της μέχρι και σήμερα, είχε και έχει τα συμφέροντα του κεφαλαίου και των ευρωατλαντικών μονοπωλίων στην καρδιά της. Γι' αυτό τσακίζει ενιαία τους λαούς όλης της Ευρώπης, εντείνει την εκμετάλλευση, παίρνει το ένα πίσω απ' το άλλο τα αντιλαϊκά μέτρα, προκαλώντας και τη σημερινή απέχθεια στους λαούς, όπως καταγράφουν και μια σειρά από έρευνες.
Ο «τροχός» της ΕΕ γυρνάει μόνο προς το αντιδραστικότερο, όπως δείχνει και όλη η μέχρι τώρα πείρα που έχουν συσσωρεύσει οι λαοί. Η «ΕΕ που αλλάζει», όπως έλεγε πριν από κάποια χρόνια ξανά ο ΣΥΡΙΖΑ, αποδείχτηκε ότι αλλάζει μόνο προς το χειρότερο για τους λαούς της.
Δεν «έτυχε», επειδή τάχα βρέθηκαν στο τιμόνι οι νεοφιλελεύθεροι, αλλά «πέτυχε» γιατί όποιος κι αν είναι στο τιμόνι των αστικών κυβερνήσεων και της ίδιας της ιμπεριαλιστικής ένωσης, είναι εκεί για να υπηρετήσει τα «θέλω» των επιχειρηματικών ομίλων, που περνάνε μέσα από το τσάκισμα των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων.
Γι' αυτό η «σκυταλοδρομία» «νεοφιλελεύθερων» και σοσιαλδημοκρατών διαπερνά σαν μαύρο νήμα όλη της την ιστορία. Γι' αυτό οι σοσιαλδημοκράτες φίλοι της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ σε όλη την ΕΕ, χέρι χέρι με τους «νεοφιλελεύθερους», ψήφισαν και εφάρμοσαν τη Συνθήκη της Λισαβόνας, που αποτέλεσε το σήμα για γενικευμένη επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα, πέρασαν το ένα πίσω απ' το άλλο τα σκληρά μέτρα λιτότητας, τις αντεργατικές ανατροπές τύπου «Χαρτζ 4», εισήγαγαν την «ευελφάλεια» και πάει λέγοντας.
Αυτά τα μέτρα δίνουν σήμερα τη σκυτάλη στα μνημόνια διαρκείας, που ψηφίζουν και υλοποιούν από κοινού, στις Οδηγίες για την «προβλέψιμη εργασία», που μονιμοποιούν την εργασιακή ζούγκλα και τα δουλεμπορικά, στους κανονισμούς για το «Πανευρωπαϊκό Ατομικό Συνταξιοδοτικό Προϊόν», που αποτελεί το «Ασφαλιστικό Πινοσέτ» εις τη νιοστή.
Τις «παρακαταθήκες» των ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων για τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας, κι εκείνων σε Μ. Ανατολή και Β. Αφρική, «τιμάνε» στο σήμερα οι αποφάσεις για παραπέρα στρατιωτικοποίηση της ιμπεριαλιστικής ένωσης και για νέες ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις όπου Γης, τα κοινά σχέδια ΕΕ και ΝΑΤΟ, που ανάβουν το φιτίλι του πολέμου, τα σχέδια παραπέρα καταστολής στα σύνορα, αλλά και στο εσωτερικό της ΕΕ, ενάντια στο εργατικό - λαϊκό κίνημα.
Τις «ιδρυτικές αξίες» του αντικομμουνισμού, της πάλης για την ανατροπή του σοσιαλισμού, «συνεχίζει επάξια» το ανιστόρητο κατασκεύασμα των «δύο άκρων» και της εξίσωσης κομμουνισμού - φασισμού, το κυνήγι των ΚΚ σε μια σειρά από χώρες - μέλη της, το «ντάντεμα» των ναζιστών σε όλη την ΕΕ και πέρα από αυτήν.
Αυτό το χαρακτήρα της ΕΕ δεν αλλάζει καμία χρεοκοπημένη συνταγή για το σοβάτισμά της, όπως το «νέο κοινωνικό συμβόλαιο», που διαιωνίζει και ταυτόχρονα εξωραΐζει την «ευελιξία» στην αγορά εργασίας, η οποία είναι κανόνας στα κράτη - μέλη και διευρύνεται σταθερά.
Για το λαό οι χρεοκοπημένες αυτές συνταγές έχουν μόνο μερικές ανέξοδες υποσχέσεις για τη... φορολόγηση του πλούτου - από την κυβέρνηση που δίνει τη μια πίσω από την άλλη τις δεκάδες φοροαπαλλαγές στο κεφάλαιο - και «διαβεβαιώσεις» ότι οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα θα συνεχίζουν να ζουν με τα «ελάχιστα δικαιώματα», τον πάτο δηλαδή των δικαιωμάτων που τους «εγγυάται» η ανάπτυξη για λογαριασμό του κεφαλαίου.
Ξανά και ξανά επιβεβαιώνεται ότι η ΕΕ δεν αποτελεί κάποιο ουδέτερο «πεδίο πάλης», αλλά ιμπεριαλιστική συμμαχία, ένωση των καπιταλιστών και γι' αυτό φυλακή για τους λαούς της, από την οποία μπορούν να απεγκλωβιστούν μόνο σε σύγκρουση με το κεφάλαιο και την εξουσία του σε κάθε χώρα.
Τον ελπιδοφόρο αυτόν δρόμο για το λαό, με προοπτική την Ελλάδα και την Ευρώπη του σοσιαλισμού, φωτίζει με τη δράση του το ΚΚΕ. Και αυτός είναι ένας ακόμα λόγος για ισχυρό ΚΚΕ παντού και στις επερχόμενες εκλογές, για να δυναμώσουν η πάλη, η ελπίδα και η προοπτική.

Η ουρά του σκυλιού του Αλκιβιάδη

Ο Αλκιβιάδης, ο πολιτικός και στρατηγός της Αρχαίας Αθήνας, κάποτε έδωσε ένα τεράστιο ποσό (70 μνες) για να αγοράσει ένα σκύλο κι όλη η πόλη συζητούσε για πολύ καιρό αυτή την παλαβομάρα, όμως, περιποιόταν και αγαπούσε το σκύλο. Κι όταν το θέμα εξαντλήθηκε, έκοψε την ουρά του πανάκριβου σκύλου. Όταν οι συμπολίτες του τον ρωτούσαν γιατί το έκανε, απαντούσε: «Όσο θα μιλούν οι Αθηναίοι για το σκυλί μου, δε θα λένε τίποτα κακό για μένα».

“Να τρώτε κουλούρια και να πίνετε τσάι για να ζήσετε” λέει στους εργάτες ο αντιπρόεδρος του κόμματος Ερντογάν

Οδηγό επιβίωσης στους εργάτες που ζουν κάτω από τα όρια της φτώχειας έδωσε ο Μωχάμετ Εμίν Ακμπασόγλου, αντιπρόεδρος του κυβερνώντος κόμματος ΑΚΡ του Ερντογάν, προσπαθώντας παράλληλα να αποδείξει πως το βιοτικό επίπεδο έχει ανέβει από τότε που ανέλαβε τη διακυβέρνηση της Τουρκίας ο Ερντογάν.
Μιλώντας στην επαρχία Τσανκιρί της Ανατολίας, ο Ακμπασόγλου δήλωσε πως μια κούπα τσάι (δημοφιλέστατο ως γνωστόν στην Τουρκία) και ένα κουλούρι κοστίζουν μία τουρκική λίρα το καθένα. Στη συνέχεια, προχώρησε σε υπολογισμούς που “αποδεικνύουν” ότι οι λιτοδίαιτοι Τούρκοι εργάτες όχι μόνο μπορούν να ταΐσουν τα παιδιά τους, αλλά και να βάλουν λεφτά στην άκρη:
“Θα κάνω τον υπολογισμό για μια πενταμελή οικογένεια. Το 2002, που το ΑΚΡ δεν ήταν στην εξουσία, το εισόδημα των συμπολιτών μας που έπαιρνε τον κατώτατο μισθό δεν έφτανε για να αγοράσει κανείς μια κούπα τσάι κι ένα κουλούρι για τρία κύρια γεύματα. Πόσο είναι το εισόδημα των ίδιων ανθρώπων σήμερα; 2020 τουρκικές λίρες (περίπου 353 δολάρια). Κρατήστε το στο μυαλό σας. Το συνολικό κόστος μιας κούπας τσάι κι ενός κουλουριού κατ’ άτομο είναι δύο λίρες.”
Πολλαπλασιάζοντας αυτό το κόστος επί πέντε, κατέληξε πως για τρία γεύματα την οικογένεια χρειάζονται 30 λίρες τη μέρα, δηλαδή 900 λίρες το μήνα. Κι ακολουθεί το αήττητο συμπέρασμα:
“Αν αφαιρέσουμε το ποσό αυτό από τις 2020 τουρκικές λίρες, βλέπουμε πως ένας εργάτης με κατώτατο μισθό μπορεί να εξοικονομήσει 1120 τουρικές λίρες. Είναι καλύτερα ή χειρότερα από την περίοδο πριν το ΑΚΡ”;
Φυσικά και είναι καλύτερα από τότε, αρκεί να έχει η οικογένεια δικό της σπίτι που να μη χρειάζεται ποτέ συντήρηση, να φοράει τα ίδια ρούχα εφ’ όρου ζωής, να μην καπνίζει κανείς, να μην πληρώνει λογαριασμούς και προπαντώς να μην ξεπερνάει το πλουσιοπάροχο γεύμα των τριών κουλουριών ημερησίως.
Οι διαιτολογικές συμβουλές του Ακμπασόγλου δεν ήρθαν τυχαία, αλλά λίγο καιρό μετά τη δημοσίευση στοιχείων του Συνδικάτου Μεταλλεργατών (BISAM) σύμφωνα με το οποίο από το 2003 ως το Μάρτη του 2019, η αύξηση των ανθρώπων που ζουν κάτω από το όριο επιβίωσης (2.046 τουρκικές λίρες) έχει παρουσίασει αύξηση 460%. Για να καταλάβει κανείς σε τι συνθήκες αναφερόμαστε, αξίζει να πούμε πως το επίσημο όριο φτώχειας στην Τουρκία βρίσκεται στις 7.079 λίερες το μήνα, δηλαδή ποσό υπερτριπλάσιο από αυτό με το οποίο καλούνται να τα βγάλουν πέρα ολοένα και περισσότεροι Τούρκοι.
Με πληροφορίες από sol.org.tr

Ο μπαρμπα Γιάννης απ τον Βύρωνα




...Όταν έπεφτε το τείχος στη Γερμανία ο κόσμος πανηγύριζε και έλεγε «επιτέλους!». Ίσως ήμουν από τους πολύ λίγους που είχαν πει τότε, «Ετοιμαστείτε για το 4ο Ράϊχ», το οποίο βιώνουμε αυτή τη στιγμή.
Ο καπιταλισμός, ο φασισμός και ο πόλεμος, είναι αδέλφια και πάντα πάνε χέρι χέρι. Η μορφή του πολέμου δεν έχει σημασία. Εμείς αυτή τη στιγμή, βιώνουμε μια νέα μορφή πόλεμου.
...

Θα πω μια πραγματική ιστορία. Μικρός μεγάλωσα στο Βύρωνα, σε ένα ύψωμα. Εκεί ακούγαμε κάθε μέρα τα μυδράλια από το Σκοπευτήριο της Καισαριανής και από τις ριπές υπολογίζαμε περίπου πόσες ήταν οι εκτελέσεις.
Την Κυριακή την 1η του Μάη του 1944, έγινε η μεγάλη εκτέλεση των 200.
Αυτή η εκτέλεση κράτησε σχεδόν ολόκληρη την ημέρα. Όλος ο κόσμος ήταν στις πόρτες και στα παράθυρα. Νεκρική σιγή. Δεν μιλούσε κανείς. Κάποτε τα μυδράλια σταμάτησαν. Προς στο σούρουπο, από κάτω στο δρόμο φάνηκαν κάποιες μικρές φλογίτσες που ανέβαιναν. Όσο η πορεία ανέβαινε πλήθαινε, γιατί ο κόσμος έβγαινε από τα σπίτια του και ακολουθούσε.
Κρατούσαν μικρά δαδιά. Τότε δεν υπήρχαν κεριά. Ακολουθήσαμε κι εμείς. Φτάσαμε σ’ ένα πλάτωμα που ήταν ένα μεγάλο σταυροδρόμι.
Από όλους τους δρόμους ερχόταν κόσμος με δαδιά αναμμένα. Εκεί σιωπηλά γονατίσαμε και με σκυφτό το κεφάλι, ψάλλαμε, το «Πέσατε θύματα, αδέλφια μου εσείς». Αυτή η ενότητα, και αυτή η ομοψυχία που υπήρχε, ήταν αυτό που έκανε τη διαφορά με το σήμερα.
Η ουσία, είναι μία τώρα, να ελπίζουμε ότι κάποια στιγμή θα αφυπνιστεί ο κόσμος, και θα κατέβει πραγματικά στους δρόμους να διεκδικήσει αυτό που του ανήκει. Γιατί αυτό πρέπει να γίνει. Δεν έχουμε καμία άλλη λύση. Δεν θα μας λυπηθεί κανένας, δεν θα φροντίσει κανένας για μας, παρά μόνο εάν διεκδικήσουμε. Πρέπει να απαιτούμε, και όχι να επαιτούμε''…
(από συνεντεύξη του Γιάννη Βόγλη στο tvxs το 2010)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΟΓΛΗΣ- έφυγε σαν σήμερα πριν από τρία χρόνια

TOP READ