2 Ιουλ 2021

Κλιμακώνεται η - «φανερή» και «αθέατη» - εμπλοκή της χώρας στους επικίνδυνους σχεδιασμούς

 

 

 

ΝΑΤΟΪΚΑ ΣΧΕΔΙΑ ΣΤΗ ΜΑΥΡΗ ΘΑΛΑΣΣΑ


USN UZ648

Δεν έχει τέλος η εμπλοκή της χώρας στους επικίνδυνους σχεδιασμούς των ΗΠΑ, ΝΑΤΟ και ΕΕ, την ώρα που η αντιπαράθεση ΝΑΤΟ - Ρωσίας στη Μαύρη Θάλασσα συντηρείται σταθερά σε υψηλά επίπεδα και «μυρίζει μπαρούτι» σε όλα τα πεδία αντιπαράθεσης από τα Βαλκάνια έως την Ανατολική Μεσόγειο και πέραν αυτής.

Την ίδια ώρα, όπως δείχνουν και μια σειρά από περιστατικά των τελευταίων μηνών, πέρα από όσα «φανερά» αποτελούν από μόνα τους λόγο ανησυχίας και επαγρύπνησης για τον λαό, παραπάνω από πολλά είναι και τα αναπάντητα και ανησυχητικά ερωτήματα για τις αποστολές και τους «αναβαθμισμένους» ρόλους που αναλαμβάνει η χώρα στον αμερικανοΝΑΤΟικό καταμερισμό αλλά και για το τι σηματοδοτεί η «ανανέωση» της κατάπτυστης συμφωνίας για τις αμερικάνικες βάσεις που βρίσκεται στα σκαριά.

Χαρακτηριστικά είναι τα όσα συμβαίνουν τις μέρες αυτές στη Μ. Θάλασσα, όπου προσωπικό των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων μετέχει στη γιγάντια πρόβα πολέμου «Sea Breeze», που συνδιοργανώνουν Αμερικανοί και Ουκρανοί στη Μαύρη Θάλασσα.

Πραγματοποιείται από τις 28 Ιούνη έως τις 10 Ιούλη στην περιοχή του Εύξεινου Πόντου, περιλαμβάνει πολλαπλά σενάρια πολέμου, ενώ, όπως ανακοινώθηκε από τη διοίκηση του 6ου Στόλου των ΗΠΑ (επιχειρεί σε Ευρώπη και Αφρική), θα γίνει φέτος με τον μεγαλύτερο αριθμό συμμετεχουσών χωρών στην ιστορία της άσκησης. Συγκεκριμένα, 32 χώρες από 6 ηπείρους (!) παρέχουν 5.000 στελέχη, 32 πλοία, 40 αεροσκάφη και 18 ομάδες ειδικών επιχειρήσεων και κατάδυσης. Μια γιγαντιαία κινητοποίηση επί του πεδίου, λίγες μόνο μέρες μετά τη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ στις Βρυξέλλες, όπου, με τη σύμφωνη γνώμη και της ελληνικής κυβέρνησης, πάρθηκαν νέες επικίνδυνες αποφάσεις κόντρα σε Ρωσία και Κίνα.

Με «κορονίδα» τη Σούδα...

Την ίδια ώρα, οι προχτεσινές ρωσικές καταγγελίες για εμπλοκή σε επεισόδιο με βρετανικό πολεμικό πλοίο, αμερικανικού αεροπλάνου που απογειώθηκε από τη Σούδα, αναδεικνύουν και πάλι τις τεράστιες ευθύνες που αναλαμβάνουν η κυβέρνηση και τα άλλα αστικά κόμματα, μετατρέποντας τη χώρα σε αμερικανοΝΑΤΟικό ορμητήριο και στόχο των ανταγωνιστών των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ.

Θυμίζουμε πως όλο αυτό το διάστημα, τα ΝΑΤΟικά πλοία που απλώνονται στη Μ. Θάλασσα υποστηρίζονται κατ' αρχάς στη βάση των Αμερικανών στη Σούδα, ενώ λαμβάνουν αεροπορική υποστήριξη από αεροσκάφη πολλαπλών ναυτικών αποστολών (MMA) Ρ-8 «Poseidon», που απογειώνονται και από την αεροπορική βάση της, μεταξύ άλλων και για να καλύψουν τα όλο και πιο συχνά «περάσματα» των στρατηγικών βομβαρδιστικών των ΗΠΑ από την περιοχή. «Περάσματα» όπου η ελληνική Πολεμική Αεροπορία σηκώνει μαχητικά της σε ρόλο συνοδείας των γιγαντιαίων αμερικανικών αεροσκαφών.

Γενικά, άλλωστε, αεροσκάφη του ΝΑΤΟ «οργώνουν» το FIR Αθηνών κατευθυνόμενα προς και από τη Μ. Θάλασσα, όπως έγινε π.χ. και χτες, με αεροσκάφος της βρετανικής RAF που απογειώθηκε από το Ακρωτήρι της Κύπρου, πέρασε πάνω από Αιγαίο και Ανατολική Μακεδονία πριν αναπτυχθεί στο FIR Σόφιας, στο πλαίσιο της «Sea Breeze».

Προηγούμενα, στη Σούδα έδενε το υποβρύχιο των Αμερικανών «USS Montpelier», στο οποίο το προσωπικό της βάσης φόρτωσε εφόδια και οπλισμό, όπως ειδικές νάρκες τύπου MK 67, στόχος των οποίων είναι ακριβώς να εμποδίσουν τη διέλευση εχθρικών πλοίων από συγκεκριμένους διαύλους, στην εν εξελίξει αντιπαράθεση ακριβώς για τον έλεγχο θαλασσίων οδών στο κρίσιμο γεωστρατηγικά σταυροδρόμι της Ανατ. Μεσογείου. Σημειωτέον, στη Σούδα έδεσε και το πλοίο υποστήριξης των Αμερικανών «USNS Yuma», φέρνοντας στη βάση νέα εφόδια, ακριβώς για να εξυπηρετήσει τη συνέχιση των ανεφοδιασμών.

Ταυτόχρονα, άλλες δύο ΝΑΤΟικές φρεγάτες (η ιταλική «ITS Virginio Fasan» και η τουρκική «TCG Barbaros») πέρασαν τα Στενά και μπήκαν στη Μ. Θάλασσα για να συμμετάσχουν στην «Sea Breeze». Αμφότερες είναι ενταγμένες στη ΝΑΤΟική αρμάδα SNMG2, που ήδη από το 2016, επί ΣΥΡΙΖΑ, προσκλήθηκε στο Αιγαίο με πρόσχημα τη διαχείριση του Προσφυγικού, χρησιμοποιώντας το ως βάση έκτοτε, για εξορμήσεις πέρα από τα Δαρδανέλια, και για τον έλεγχο πάνω στον πλου των ρωσικών πολεμικών πλοίων έως τη Συρία.

...και «πάτημα» την Αλεξανδρούπολη οι πρόβες πολέμου

Αλλωστε, οι ΑμερικανοΝΑΤΟικοί έχουν προχωρήσει όλους αυτούς τους μήνες σε κινήσεις και χερσαίας περικύκλωσης της Ρωσίας, με μετακίνηση σημαντικού αριθμού δυνάμεων στο πλαίσιο της αλυσίδας ασκήσεων «Defender Europe 21», για τη διεκπεραίωση των οποίων προς Βουλγαρία και Ρουμανία χρησιμοποιείται συνεχώς τους τελευταίους μήνες το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο του Εβρου, με τους Αμερικανούς να παγιώνουν τη χρήση αυτού του διαδρόμου εναλλακτικά προς τα Δαρδανέλια. Το όλο σχέδιο για στρατιωτική χρήση της Αλεξανδρούπολης από τους Αμερικανούς έχει εξάλλου και την πτυχή του ελέγχου των Δαρδανελίων ως σημείου εισόδου - εξόδου του ρωσικού στόλου.

Ο ίδιος ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Τζ. Πάιατ, μιλώντας πριν από μερικές μέρες στο «STAR», τόνισε ότι από την αρχή της θητείας του στην Ελλάδα «συνεργάστηκε» με τις διοικήσεις των αμερικανικών Ενόπλων Δυνάμεων που επιχειρούν στην Ευρώπη, «για να εντοπίσω ευκαιρίες να αναπτύξω την Αλεξανδρούπολη ως κόμβο προβολής ισχύος και πόρων στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης μέχρι τη Βουλγαρία και τόσο μακριά όσο η Ρουμανία. Είμαι πολύ περήφανος για το πώς καταφέραμε να το θεσμοθετήσουμε τώρα», πρόσθεσε, παραπέμποντας στη νέα Συμφωνία για τις Βάσεις που διευρύνει το στρατιωτικό «αποτύπωμα» των Αμερικανών γενικά στην Ελλάδα και ειδικά στην Αλεξανδρούπολη. Αναγνώρισε, άλλωστε, και σε αυτήν του τη συνέντευξη «τον κρίσιμο ρόλο που έχει αναπτύξει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ως κόμβος εφοδιαστικής για τον στρατό των ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ», με αφορμή τη χρήση του λιμένα για τις ανάγκες της «Defender Europe 21».

Σε κάθε περίπτωση, και καθώς η «Sea Breeze», η «Defender» και η Αλεξανδρούπολη είναι κομμάτια του ευρύτερου σχεδιασμού, θυμίζουμε ότι ήδη από τη Σύνοδο Κορυφής του 2018, το ΝΑΤΟ έδωσε το «σήμα» για την παραπέρα συγκέντρωση δυνάμεων και στη Μαύρη Θάλασσα, μιλώντας για «ανάγκη ανανεωμένης εστίασης στη Μαύρη Θάλασσα».

Σε αυτό το πλαίσιο, το αυξανόμενο αμερικανοΝΑΤΟικό ενδιαφέρον για τη Μαύρη Θάλασσα καταγράφεται και στις μέρες που περνάνε τα ΝΑΤΟικά πλοία και που αυξάνονται συνεχώς (με σχεδόν 1,5 μήνα παραπάνω παρουσίας από το 2018 έως σήμερα), και τα πλοία του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού να αυξάνουν στο πλαίσιο αυτό συνεχώς την παρουσία τους στις αποστολές αυτές.

Ριζοσπάστης 

Κάτι πολύ περισσότερο από μια απλή συμφωνία.

..

Τον περασμένο μήνα ψηφίστηκε στη Βουλή η σύμβαση αποζημίωσης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και της «Fraport», που ελέγχει 14 περιφερειακά αεροδρόμια, για διαφυγόντα κέρδη εξαιτίας της πανδημίας. Από το συνολικό πόσο των 308 εκατ. ευρώ η «Fraport» θα ωφεληθεί με 177,8 εκατ. ευρώ, για τη μη καταβολή της ετήσιας αμοιβής παραχώρησης από το κράτος για τα έτη 2019, 2020 και 2021. Αν μάλιστα η φετινή επιβατική κίνηση είναι μικρότερη από 30,8 εκατ. επιβάτες (που σίγουρα θα είναι...), η εταιρεία απαλλάσσεται από τις υποχρεώσεις της προς το κράτος για το 2022! Θυμίζουμε ότι όλα αυτά προβλέπονται στις ρήτρες των συμβάσεων παραχώρησης που υπέγραψε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με τη «Fraport» το 2015, παραδίδοντας τα περιφερειακά αεροδρόμια στον γερμανικό κολοσσό μέσω του ΤΑΙΠΕΔ. Τις συμβάσεις αυτές «φυλάσσει ως κόρη οφθαλμού» η κυβέρνηση της ΝΔ, φέρνοντας στη Βουλή το νομοσχέδιο με τις απαλλαγές της εταιρείας από τα ετήσια μισθώματα, οι οποίες, όπως και αυτές για το «Ελευθέριος Βενιζέλος», αποτελούν έμμεση κρατική ενίσχυση στα μονοπώλια με λεφτά του λαού.

* * *

Απ' αυτήν και μόνο την προϊστορία εξηγείται γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ εμφανίστηκε «βασιλικότερος του βασιλέως» στη συζήτηση που έγινε στη Βουλή για τις αποζημιώσεις στη «Fraport», αλλά και γιατί κατέληξε να ψηφίσει «παρών», προβάλλοντας ανούσιες ενστάσεις σε όσα παρουσίασε η ΝΔ. Είναι αποκαλυπτικές οι τοποθετήσεις του εισηγητή του, Τρύφωνα Αλεξιάδη, όταν το θέμα συζητιόταν στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων. Ας δούμε ορισμένα χαρακτηριστικά αποσπάσματα της ομιλίας του: «Συζητάμε σήμερα μία σύμβαση μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και της εταιρείας "Fraport Περιφερειακά Αεροδρόμια", του ελληνικού Δημοσίου δηλαδή (...) Εμείς ούτως ή άλλως είμαστε σε θετική κατεύθυνση σε ό,τι αφορά το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, διότι υπερασπιζόμαστε την πολύ σοβαρή δουλειά που κάναμε στο θέμα και των αεροδρομίων και των λιμανιών και σε πολλούς άλλους τομείς. Θεωρούμε ότι βεβαίως και πρέπει να προχωρήσει το νομοσχέδιο αυτό, αλλά βεβαίως και πρέπει από το υπουργείο Οικονομικών να απαντηθούν συγκεκριμένα ζητήματα».

* * *

Ποια ήταν αυτά τα «ζητήματα»; Οπως εξήγησε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, «θα πρέπει πριν προχωρήσουμε στην επικύρωση και στην ψήφιση της σύμβασης, μέχρι την Ολομέλεια με κάποιον τρόπο να μας ενημερώσετε για όλα αυτά τα οποία από τη σελίδα 211 και μετά (...) αναφέρονται στη σύμβαση (...) με βάση την τάδε επιστολή που έκανε η εταιρεία, με βάση την απάντηση του ΤΑΙΠΕΔ, με βάση το τάδε έγγραφο που έστειλε, με βάση το τάδε έγγραφο της μονάδας αποκρατικοποίησης. Πώς θα επικυρώσουμε αυτήν τη σύμβαση αν εμείς δεν έχουμε μία ενημέρωση; Αν υπάρχει οποιοδήποτε πρόβλημα, ανάρτηση στη "Διαύγεια" ή οτιδήποτε άλλο, μπορεί να υπάρχει μια συνεννόηση των κομμάτων, για να ξέρουμε τι ακριβώς ψηφίζουμε (...) Εμείς θέλουμε να βοηθήσουμε και να συνεισφέρουμε, ειδικά εμείς στον ΣΥΡΙΖΑ θέλουμε να προχωρήσουμε και να ολοκληρώσουμε το έργο που ξεκινήσαμε, διότι ξέρουμε, όταν κάποια στιγμή η Νέα Δημοκρατία παραδώσει την εξουσία, τι θα παραλάβουμε και σε αυτόν τον τομέα και σε άλλους».

* * *

Με άλλα λόγια, ο ΣΥΡΙΖΑ μετέτρεψε τη συζήτηση για την αποζημίωση της «Fraport» σε πεδίο υπεράσπισης της πολιτικής του ως κυβέρνηση, μεταξύ άλλων και της παραπέρα ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, όπως προβλεπόταν από τα μνημόνια! Και όχι μόνο αυτό, αλλά ζητάει από τη ΝΔ και «καθαρές κουβέντες» για το τι παρέλαβε και τι θα παραδώσει, εφόσον ο ΣΥΡΙΖΑ κληθεί να συνεχίσει το έργο της. Δεν πρόκειται δηλαδή για μια απλή συμφωνία της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ στην αποζημίωση μιας μεγάλης επιχείρησης, αλλά για μια ουσιαστική ταύτιση των δύο κομμάτων στον πυρήνα της πολιτικής για την καπιταλιστική ανάπτυξη, που στην περίοδο των μνημονίων εκφράστηκε και με την ολοκλήρωση εκτεταμένων ιδιωτικοποιήσεων στρατηγικών υποδομών, σε κερδοφόρους τομείς για το κεφάλαιο, όπως αυτός των Μεταφορών. Πίσω από τους ψευτοκαβγάδες και τις κάλπικες διαχωριστικές γραμμές, μάλιστα, μοιράζονται και την ίδια ανησυχία για το μέλλον: Να μη διαταραχτούν για κανέναν λόγο τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής, επειδή «το κράτος έχει συνέχεια», σε βάρος πάντα των συμφερόντων, των δικαιωμάτων και των αναγκών του λαού, που θα βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη για να πληρώσει τα «διαφυγόντα κέρδη» πανίσχυρων μονοπωλιακών ομίλων!


Κ. Μ.

Το «κάδρο» της εμπλοκής


Η είδηση ότι αμερικανικό αναγνωριστικό αεροπλάνο, που απογειώθηκε από τη βάση της Σούδας, συμμετείχε πριν από λίγες μέρες στο ρωσο-βρετανικό επεισόδιο ανοιχτά της Κριμαίας, αποτελεί στοιχείο κλιμάκωσης της ελληνικής εμπλοκής στον επικίνδυνο αμερικανοΝΑΤΟικό σχεδιασμό, με επίκεντρο τη Μαύρη Θάλασσα.

Η ελληνική κυβέρνηση κρατάει «σιγήν ιχθύος», κάνοντας ακόμα πιο αμείλικτα τα ερωτήματα για το βάθος της ιμπεριαλιστικής εμπλοκής, που εκθέτει τον λαό σε μεγάλο κίνδυνο και τον κάνει στόχο.

Δεν είναι άλλωστε η πρώτη φορά: Μόλις τον περασμένο Απρίλη, αεροσκάφος του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ, ειδικευμένο σε ηλεκτρονικό πόλεμο και υποκλοπή σημάτων και επικοινωνιών, απογειώθηκε από τη βάση της Σούδας και αναπτύχθηκε στη Μαύρη Θάλασσα, δυτικά της Κριμαίας, επαναλαμβάνοντας την ίδια αποστολή άλλες δυο φορές τον ίδιο μήνα.

Το κάδρο της εμπλοκής «προς Βορρά» συμπληρώνει:

Πρώτον, η αξιοποίηση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης ως «ορμητηρίου πολέμου» των ΑμερικανοΝΑΤΟικών προς τα Βαλκάνια, την Ανατ. Ευρώπη και τη Μαύρη Θάλασσα. Αλλά και ως «παρατηρητηρίου» για τις κινήσεις του ρωσικού Πολεμικού Ναυτικού από τη Μαύρη Θάλασσα στη Μεσόγειο και αντίστροφα.

Θυμίζουμε ότι, από τον Μάη μέχρι και τις αρχές Ιούνη, πραγματοποιήθηκαν στα Βαλκάνια 17 στρατιωτικές ασκήσεις του ΝΑΤΟ και «σύμμαχων» κρατών της περιοχής. Σ' αυτές τις γενικευμένες πρόβες πολέμου συμμετείχαν περισσότεροι από 46.000 στρατιώτες με εξοπλισμό προηγμένης τεχνολογίας.

Ενα μεγάλο μέρος αυτής της τεράστιας δολοφονικής μηχανής προωθήθηκε στο «θέατρο» των επιχειρήσεων μέσω των ΝΑΤΟικών στρατιωτικών υποδομών στη Β. Ελλάδα.

Δεύτερον, η σταθερή παρουσία ελληνικών ναυτικών δυνάμεων στη Μαύρη Θάλασσα, που ενισχύεται από χρόνο σε χρόνο, όχι μόνο ως προς το μέγεθος, αλλά και ως προς τη διάρκεια των αποστολών. Αποτελεί τμήμα των ΝΑΤΟικών αρμάδων που περιπολούν στη Μαύρη Θάλασσα και το 2019 συμπλήρωσαν αθροιστικά πάνω από 250 μέρες παρουσίας στην περιοχή.

Τρίτον, με τη συμμετοχή στη ΝΑΤΟική επιχείρηση SNMG2 στο Αιγαίο, που ξεκίνησε αμέσως μετά τα γεγονότα στην Ουκρανία το 2016, με καθοριστικό ρόλο της τότε κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ και με πρόσχημα το Προσφυγικό. Κατοχυρώθηκε έτσι η μόνιμη ναυτική παρουσία του ΝΑΤΟ πάνω στον «διάπλου» των ρωσικών πλοίων από τον Εύξεινο Πόντο προς τη Μεσόγειο.

Ολα αυτά προδίδουν τη σταθερή αναβάθμιση του ρόλου της Ελλάδας στο αμερικανοΝΑΤΟικό σχέδιο περικύκλωσης της Ρωσίας, με επίκεντρο τη Μαύρη Θάλασσα.

Οχι μόνο διπλωματικά, όπως έγινε με τις «ειδικές αποστολές» της ελληνικής κυβέρνησης, επ' αφορμή των εξελίξεων σε Ουκρανία και Λευκορωσία, αλλά και στρατιωτικά, με τη διάθεση προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, στρατιωτικού υλικού και κυρίως στρατηγικών υποδομών, όπως λιμάνια, αεροδρόμια, στρατόπεδα κ.τ.λ.

Το βρετανικό πολεμικό πλοίο, στο πλαίσιο ΝΑΤΟικής άσκησης, αλλά και το ολλανδικό, ουσιαστικά αμφισβήτησαν την κυριαρχία της Ρωσίας στην περιοχή της Κριμαίας.

Με αφορμή αυτά τα δυο συμβάντα, η Ρωσία προειδοποίησε για τον κίνδυνο «ατυχήματος», που μπορεί να οδηγήσει σε απότομη, γενικευμένη και απρόβλεπτη κλιμάκωση της έντασης.

Τι θα σημάνει αυτό για τις ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις, που περιπολούν στη Μαύρη Θάλασσα και την ευρύτερη περιοχή; Τι θα σημάνει για τον λαό στις περιοχές της Β. Ελλάδας που οι ΑμερικανοΝΑΤΟικοί χρησιμοποιούν ως ορμητήριο, με ευθύνη όλων διαχρονικά των κυβερνήσεων; Θυμίζουμε ότι η Ρωσία έχει προειδοποιήσει ότι θεωρεί στόχο κάθε στρατιωτική βάση σε χώρα μέλος του ΝΑΤΟ που απειλεί την κυριαρχία της.

Τα στοιχεία αυτά της εμπλοκής, δείκτης της επιθετικότητας της ελληνικής αστικής τάξης, σημειώνονται και στα ντοκουμέντα που ψήφισε μόλις το προηγούμενο Σαββατοκύριακο το 21ο Συνέδριο του ΚΚΕ.

Οι κίνδυνοι για τον λαό «φωνάζουν» από παντού. Η βαθύτερη εμπλοκή της Ελλάδας στον αμερικανοΝΑΤΟικό σχεδιασμό και στους ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς, για τα συμφέροντα της αστικής τάξης, δεν είναι παράγοντας «σταθερότητας» και «ειρήνης», όπως το παρουσιάζουν η κυβέρνηση και τα άλλα αστικά κόμματα, όπως ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά το ακριβώς αντίθετο.

Απέναντι στις εξελίξεις δεν χωράει κανείς εφησυχασμός. Τώρα είναι που πρέπει να δυναμώσει η εργατική - λαϊκή πάλη για απεμπλοκή από τα σχέδια των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ, την επιστροφή των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων απ' όλες τις ευρωατλαντικές αποστολές. Για την αποδέσμευση από τις συμμαχίες του κεφαλαίου, στον αγώνα για την ανατροπή της εξουσίας του.

TOP READ