25 Ιουν 2021

Είσαι τσικό! Θα έπρεπε να ντρέπεστε! – Ο Λαμπρούλης απαντά στις αθλιότητες του Μαραβέγια για τα νοσοκομεία

 


Η κυβέρνηση έχει αφήσει ήδη πίσω τα υποκριτικά χειροκροτήματα και επιχειρεί ανοιχτά πλέον να ρίξει στους γιατρούς την ευθύνη για τη δική της πολιτική και τις τραγικές ελλείψεις των δημόσιων νοσοκομείων.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι αθλιότητες του Μαραβέγια στην Επιτροπή της Βουλής, όπου διάβασε ένα μήνυμα συμπολίτισσάς του, που νόσησε από τον κορονοϊό, νοσηλεύτηκε στο νοσοκομείο του Βόλου και -αφού έδωσε τα εύσημα στους υγειονομικούς- περιέγραψε τις άθλιες συνθήκες που επικρατούσαν στην παθολογική κλινική.

Η ομάδα που νοσηλεύει τους ασθενείς covid στην εντατική είναι μοναδική. Τους αξίζουν συγχαρητήρια γιατρούς και νοσηλευτές, μέχρι τον τελευταίο. Οι γιατροί των παθολογικών είναι πανάξιοι, δεν έχω παράπονο. Όμως πρέπει να δοθεί προσοχή στη νοσηλεία.

Δεν υπάρχουν σεντόνια, τα κρεβάτια άθλια, τα μπάνια κατεστραμμένα, λείπουν σπιράλ από τα ντουζ, τρέχουν καζανάκια, νερά από το ταβάνι, το πέρασμα από την παθολογική κλινική ήταν ένα μαρτύριο.

Τι κατάλαβε από όλα αυτά ο Μαραβέγιας;

Ότι “η κακή νοσηλευτική υπηρεσία μπορεί να παίξει ρόλο ακόμα και στην επιβίωση”. Ότι “αν κάνεις ώρες ατελείωτες να επισκεφτείς ασθενή, δεν ξέρεις αν συνεχίζει να έχει οξυγόνο ή όχι”. Αναρωτήθηκε ειρωνικά αν “για τα καζανάκια που τρέχουν, φταίνε μήπως οι υπουργοί;” και συμπλήρωσε πως στην τελική “τα νοσοκομεία έχουν υπηρεσίες και διοικήσεις”. Για να φτάσει στο τελικό συμπέρασμα.

Αυτό που λείπει είναι η αξιολόγηση και πολλές φορές έχουμε επισημάνει να χρησιμοποιούνται ακόμα και ερωτηματολόγια, για να αξιολογούνται οι υπηρεσίες, πρωτίστως από τους χρήστες των ίδιων των υπηρεσιών, δηλαδή τους ασθενείς.

Δείτε το βίντεο με την παρέμβασή του…

Οι αθλιότητες του Μαραβέγια έλαβαν άμεση απάντηση από τον Γ. Λαμπρούλη, τον βουλευτή του ΚΚΕ, που πήρε τον λόγο στη συνέχεια.

Θεωρώ απαράδεκτα και προκλητικά, απέναντι στους υγειονομικούς που έδωσαν τον εαυτό τους και την τελευταία ικμάδα των δυνάμεών τους, όσα ειπώθηκαν από τον κ. Μαραβέγια, προσπαθώντας να φορτώσει στους εργαζόμενους τα τεράστια προβλήματα των νοσοκομείων.

Η κυρία περιγράφει μια κατάσταση, δεν απαγγέλλει κατηγορίες σαν εισαγγελέας, όπως κάνετε εσείς. Είστε από το Βόλο, με ένα νοσοκομείο με τεράστια προβλήματα και μυρωδιά δεν πήρατε. Θα πρέπει οι συνάδελφοι, αν μην τι άλλο και ο λαός του Βόλου να σας καταδικάσει, απέναντι σε αυτές τις προκλητικότατες, απαράδεκτες και ανεύθυνες δηλώσεις που κάνατε.

Στη συνέχεια, ακούστηκε μάλιστα στο μικρόφωνο να λέει:

Άσε με είσαι τσικό…

Και στη συνέχεια να προσθέτει:

Με μεθοδικότητα προσπαθήσατε να ξεπλύνετε την πολιτική της κυβέρνησή σας. Θα έπρεπε να ντρέπεστε και μόνο. Ντροπή!

Απορρίπτεται!

 


 

 

Κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών, ένταση των ταξικών φραγμών, παραπέρα μορφωτική υποβάθμιση και ασφυκτικό έλεγχο σε καθηγητές και δασκάλους για την υλοποίηση της αντιλαϊκής πολιτικής, που θα έχει για «αξιολογητή» το κεφάλαιο και τις ανάγκες του. Αυτά φέρνει το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, που παρουσιάστηκε προχτές στο υπουργικό συμβούλιο.

Γι' αυτό πρέπει να απορριφθεί όχι μόνο από τους εκπαιδευτικούς, που με συντριπτικά ποσοστά έστειλαν στον κάλαθο των αχρήστων την πρώτη φάση της λεγόμενης «αυτοαξιολόγησης», αλλά και από τους μαθητές, που θα δουν τα μορφωτικά τους δικαιώματα να συρρικνώνονται κι άλλο, τους φραγμούς να γιγαντώνονται. Και βέβαια από τους γονείς, που στις πλάτες και στις τσέπες τους θα πέσει το βάρος της μεγαλύτερης «αυτονόμησης» των σχολείων.

Σε αντίθεση με όσα λέει η κυβέρνηση, κάνοντας το μαύρο άσπρο, το σχολείο που σχεδιάζουν όχι μόνο δεν διορθώνει τις «παθογένειες» και τα αδιέξοδα που οι ίδιοι έφτιαξαν με την πολιτική τους όλα αυτά τα χρόνια, αλλά τις ενισχύει και τις βαθαίνει, υπονομεύοντας παραπέρα την ανάγκη για υψηλού επιπέδου μόρφωση, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν για όλους.

Πίσω από την «αποκέντρωση» και την «αυτονομία» κρύβεται η υποχρηματοδότηση που θα μεγαλώνει, το σχολείο που «αξιοποιεί» - παραχωρεί τις υποδομές του στους επιχειρηματίες για να «εξοικονομεί» πόρους, η μεγαλύτερη «απαλλαγή» του κράτους από την υποχρέωση της χρηματοδότησης, της στελέχωσης, της επιμόρφωσης.

Αυτό επιβεβαιώνουν οι συγχωνεύσεις και τα κλεισίματα σχολείων που προχωράνε αυτή την περίοδο, αλλά και τα χιλιάδες κενά των εκπαιδευτικών που διατηρούνται. Αυτό επιβεβαιώνει όμως και η αποστροφή του πρωθυπουργού ότι «ήρθε η ώρα να απεγκλωβιστεί από το υπουργείο η Εκπαίδευση».

Η αυτονομημένη - αποκεντρωμένη σχολική μονάδα έχει ανάγκη από διευθυντές - manager, που θα αναζητούν χρηματοδοτήσεις και χορηγούς. Γι' αυτό το νομοσχέδιο περιλαμβάνει συγκεκριμένες ρυθμίσεις για τις «δομές εκπαίδευσης» και την επιλογή στελεχών, για την ταχύτερη επιβολή αυτού του «μοντέλου» και τον αυστηρό έλεγχο από όλη τη διοικητική κλίμακα.

Καμία σχέση με την πραγματικότητα δεν έχουν και τα περί «αναβάθμισης του μαθήματος» και «ουσιαστικής μόρφωσης» που τάχα θα φέρουν οι αλλαγές. Το σχολείο των εφήμερων δεξιοτήτων, που έχουν κάθε φορά ανάγκη οι όμιλοι, όχι μόνο δεν είναι το «αντίπαλο δέος» του αποκρουστικού σημερινού σχολείου - εξεταστικού κέντρου, αλλά η άλλη όψη του.

Είναι το σχολείο της αμορφωσιάς, στον αντίποδα της ολόπλευρης μόρφωσης, που θα βοηθά τους νέους να ερμηνεύσουν την κίνηση της φύσης και της κοινωνίας, όπως επιτάσσουν οι σύγχρονες ανάγκες για το σχολείο του 21ου αιώνα.

Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται και οι εξαγγελίες για το «πολλαπλό βιβλίο», που ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για τη διαφοροποίηση του περιεχομένου της Εκπαίδευσης, αντί για σύγχρονα, ενιαία και παιδαγωγικά τεκμηριωμένα εκπαιδευτικά προγράμματα.

Απ' αυτήν τη σκοπιά, είναι προκλητικοί οι ισχυρισμοί της κυβέρνησης ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών έχει στόχο να βελτιώσει το έργο τους. Σε ποιους απευθύνεται; Στους εκπαιδευτικούς που γυρνάνε για χρόνια με μια βαλίτσα στο χέρι όλη τη χώρα, αλλά θα ελέγχονται για το κατά πόσο κυνηγάνε κι εφαρμόζουν τις σύγχρονες αντιπαιδαγωγικές θεωρίες, τις δεξιότητες αντί της ολοκληρωμένης γνώσης...

Και μάλιστα, με την απειλή της απόλυσης, όπως αφήνουν να εννοηθεί οι γνωστοί «λαγοί» των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων. Αυτό το αποκρουστικό σχολείο βαφτίζει η κυβέρνηση «σύγχρονο» και «καινοτόμο».

Αυτό το σχολείο το ξέρει καλά και ο ΣΥΡΙΖΑ, που ανακαλύπτει τώρα «επιστροφή στον επιθεωρητισμό», κάνοντας πως δεν ξέρει ότι η «αυτονομία» είναι στρατηγικός στόχος της ΕΕ και του ΟΟΣΑ και ότι αποτελεί θεμελιώδες κεφάλαιο στην έκθεση αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήματος, που ο ίδιος κάλεσε ως κυβέρνηση τον ΟΟΣΑ να συντάξει για τη χώρα μας. Οσο για την αξιολόγηση που φέρνει η ΝΔ για τους εκπαιδευτικούς, πάνω στους δικούς του νόμους, και συγκεκριμένα του Κ. Γαβρόγλου, χτίστηκε κι αυτή.

Οι μαθητές, οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί, συνολικά ο λαός, πρέπει γρήγορα να βρεθούν σε θέσεις μάχης. Να αντιπαλέψουν, να βάλουν φραγμό σε αυτές τις μεθοδεύσεις. Να περάσουν στην αντεπίθεση για το σχολείο των σύγχρονων αναγκών.

Αναδημοσίευση από τη στήλη «Η Αποψή μας» του «Ριζοσπάστη», Παρασκευή 25 Ιούνη 2021

Συντριπτική καταδίκη του εμπάργκο των ΗΠΑ στην Κούβα από τη ΓΣ του ΟΗΕ

 


Για άλλη μια φορά η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ με συντριπτική πλειοψηφία ενέκρινε το ψήφισμα που κατέθεσε η κουβανική κυβέρνηση για την «αναγκαιότητα τερματισμού του οικονομικού, εμπορικού και χρηματοοικονομικού αποκλεισμού των ΗΠΑ κατά της Κούβας».

Στη σχετική ψηφοφορία 184 χώρες ψήφισαν υπέρ.

Μόνο δύο χώρες, οι ίδιες οι ΗΠΑ και το Ισραήλ, ψήφισαν κατά, ενώ 3 απείχαν (Κολομβία, Ουκρανία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα).

Το ψήφισμα έχει κατατεθεί έως τώρα 28 φορές, από το 1992 και στηρίζεται με μεγάλες πλειοψηφίες που καταδικάζουν τον απαράδεκτο αποκλεισμό.

Ο υπουργός Εξωτερικών της Κούβας, Μπρούνο Ροντρίγκες Παρίγια, στην ομιλία του υπογράμμισε ότι η ζημιά που έχει προκληθεί στη χώρα ξεπερνάει τα 145 δισ. δολάρια και μόνο το χρόνο που τρέχει φτάνει τα 5 δισ., αφού οι ΗΠΑ αξιοποίησαν την πανδημία, όπως είπε, «στον ασύμβατο πόλεμο ενάντια στην Κουβανική Επανάσταση». Σημείωσε ότι τα περισσότερα από τα 240 πρόσθετα μέτρα που προώθησε η κυβέρνηση Τραμπ αποσκοπούν να θέσουν εμπόδια στη ροή εμβασμάτων σε κουβανικές οικογένειες, όπως και στον τομέα της λεγόμενης αυτοαπασχόλησης που αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια. Σημείωσε ότι στον τομέα της Υγείας τα μέτρα του αποκλεισμού δυσκολεύουν την πρόσβαση σε τεχνολογίες, θεραπείες και φάρμακα από εταιρείες των ΗΠΑ.

Σε δηλώσεις του ο Πρόεδρος της Κούβας και Α’ Γραμματέας της ΚΕ του ΚΚ Κούβας, Μιγκέλ Ντιάζ – Κανέλ Βερμούδες, όταν έγινε γνωστό το αποτέλεσμα, σημείωσε: «Έτσι αντιδρά ο κόσμος στο κουβανικό αίτημα. Είναι ήδη 28 χρόνια παγκόσμιας απόρριψης του αποκλεισμού. Όσοι το στηρίζουν δεν έχουν επιχειρήματα, όσοι στέκονται αλληλέγγυοι στην Κούβα ενισχύονται». Τονίζει ότι η χώρα του θα επιστρέφει στη Γενική Συνέλευση από σεβασμό στη διεθνή κοινότητα όσο οι ΗΠΑ την αγνοούν και δεν τη σέβονται.

Απορρίπτεται!


Κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών, ένταση των ταξικών φραγμών, παραπέρα μορφωτική υποβάθμιση και ασφυκτικό έλεγχο σε καθηγητές και δασκάλους για την υλοποίηση της αντιλαϊκής πολιτικής, που θα έχει για «αξιολογητή» το κεφάλαιο και τις ανάγκες του. Αυτά φέρνει το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, που παρουσιάστηκε προχτές στο υπουργικό συμβούλιο.

Γι' αυτό πρέπει να απορριφθεί όχι μόνο από τους εκπαιδευτικούς, που με συντριπτικά ποσοστά έστειλαν στον κάλαθο των αχρήστων την πρώτη φάση της λεγόμενης «αυτοαξιολόγησης», αλλά και από τους μαθητές, που θα δουν τα μορφωτικά τους δικαιώματα να συρρικνώνονται κι άλλο, τους φραγμούς να γιγαντώνονται. Και βέβαια από τους γονείς, που στις πλάτες και στις τσέπες τους θα πέσει το βάρος της μεγαλύτερης «αυτονόμησης» των σχολείων.

Σε αντίθεση με όσα λέει η κυβέρνηση, κάνοντας το μαύρο άσπρο, το σχολείο που σχεδιάζουν όχι μόνο δεν διορθώνει τις «παθογένειες» και τα αδιέξοδα που οι ίδιοι έφτιαξαν με την πολιτική τους όλα αυτά τα χρόνια, αλλά τις ενισχύει και τις βαθαίνει, υπονομεύοντας παραπέρα την ανάγκη για υψηλού επιπέδου μόρφωση, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν για όλους.

Πίσω από την «αποκέντρωση» και την «αυτονομία» κρύβεται η υποχρηματοδότηση που θα μεγαλώνει, το σχολείο που «αξιοποιεί» - παραχωρεί τις υποδομές του στους επιχειρηματίες για να «εξοικονομεί» πόρους, η μεγαλύτερη «απαλλαγή» του κράτους από την υποχρέωση της χρηματοδότησης, της στελέχωσης, της επιμόρφωσης.

Αυτό επιβεβαιώνουν οι συγχωνεύσεις και τα κλεισίματα σχολείων που προχωράνε αυτή την περίοδο, αλλά και τα χιλιάδες κενά των εκπαιδευτικών που διατηρούνται. Αυτό επιβεβαιώνει όμως και η αποστροφή του πρωθυπουργού ότι «ήρθε η ώρα να απεγκλωβιστεί από το υπουργείο η Εκπαίδευση».

Η αυτονομημένη - αποκεντρωμένη σχολική μονάδα έχει ανάγκη από διευθυντές - manager, που θα αναζητούν χρηματοδοτήσεις και χορηγούς. Γι' αυτό το νομοσχέδιο περιλαμβάνει συγκεκριμένες ρυθμίσεις για τις «δομές εκπαίδευσης» και την επιλογή στελεχών, για την ταχύτερη επιβολή αυτού του «μοντέλου» και τον αυστηρό έλεγχο από όλη τη διοικητική κλίμακα.

Καμία σχέση με την πραγματικότητα δεν έχουν και τα περί «αναβάθμισης του μαθήματος» και «ουσιαστικής μόρφωσης» που τάχα θα φέρουν οι αλλαγές. Το σχολείο των εφήμερων δεξιοτήτων, που έχουν κάθε φορά ανάγκη οι όμιλοι, όχι μόνο δεν είναι το «αντίπαλο δέος» του αποκρουστικού σημερινού σχολείου - εξεταστικού κέντρου, αλλά η άλλη όψη του.

Είναι το σχολείο της αμορφωσιάς, στον αντίποδα της ολόπλευρης μόρφωσης, που θα βοηθά τους νέους να ερμηνεύσουν την κίνηση της φύσης και της κοινωνίας, όπως επιτάσσουν οι σύγχρονες ανάγκες για το σχολείο του 21ου αιώνα.

Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται και οι εξαγγελίες για το «πολλαπλό βιβλίο», που ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για τη διαφοροποίηση του περιεχομένου της Εκπαίδευσης, αντί για σύγχρονα, ενιαία και παιδαγωγικά τεκμηριωμένα εκπαιδευτικά προγράμματα.

Απ' αυτήν τη σκοπιά, είναι προκλητικοί οι ισχυρισμοί της κυβέρνησης ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών έχει στόχο να βελτιώσει το έργο τους. Σε ποιους απευθύνεται; Στους εκπαιδευτικούς που γυρνάνε για χρόνια με μια βαλίτσα στο χέρι όλη τη χώρα, αλλά θα ελέγχονται για το κατά πόσο κυνηγάνε κι εφαρμόζουν τις σύγχρονες αντιπαιδαγωγικές θεωρίες, τις δεξιότητες αντί της ολοκληρωμένης γνώσης...

Και μάλιστα, με την απειλή της απόλυσης, όπως αφήνουν να εννοηθεί οι γνωστοί «λαγοί» των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων. Αυτό το αποκρουστικό σχολείο βαφτίζει η κυβέρνηση «σύγχρονο» και «καινοτόμο».

Αυτό το σχολείο το ξέρει καλά και ο ΣΥΡΙΖΑ, που ανακαλύπτει τώρα «επιστροφή στον επιθεωρητισμό», κάνοντας πως δεν ξέρει ότι η «αυτονομία» είναι στρατηγικός στόχος της ΕΕ και του ΟΟΣΑ και ότι αποτελεί θεμελιώδες κεφάλαιο στην έκθεση αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήματος, που ο ίδιος κάλεσε ως κυβέρνηση τον ΟΟΣΑ να συντάξει για τη χώρα μας. Οσο για την αξιολόγηση που φέρνει η ΝΔ για τους εκπαιδευτικούς, πάνω στους δικούς του νόμους, και συγκεκριμένα του Κ. Γαβρόγλου, χτίστηκε κι αυτή.

Οι μαθητές, οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί, συνολικά ο λαός, πρέπει γρήγορα να βρεθούν σε θέσεις μάχης. Να αντιπαλέψουν, να βάλουν φραγμό σε αυτές τις μεθοδεύσεις. Να περάσουν στην αντεπίθεση για το σχολείο των σύγχρονων αναγκών.

TOP READ