29 Σεπ 2020

Όταν ήμουν στην ηλικία σας…

 

Όταν ήμουν στην ηλικία σας, αν ερχόταν αμερικανός ιμπεριαλιστής, φονιάς των λαών, ήταν μεγάλο θέμα, πρώτα από όλα θέμα τιμής και ηθικής. Τους δολοφόνους τους υποδεχόμαστε στους δρόμους, όπως με τον Κλίντον το ’99, όπως τόσες και τόσες φορές.

Όταν ήμουν στην ηλικία σας, ήταν ντροπή και όνειδος να υπάρχει η βάση της Σούδας. Τώρα συζητάμε να την επεκτείνουμε, δίνουμε όλη την επικράτεια στους αμερικάνους για να βομβαρδίζουν τις χώρες αυτών που μετέπειτα αποκαλούμε εισβολείς.

Όταν ήμουν στην ηλικία σας, ήταν ντροπή ακόμα και για τα αστικά κόμματα να ευχαριστούν τις ΗΠΑ, να εμφανίζονται ως αμερικανόφιλοι. Τώρα η αυτοαποκαλούμενη Αριστερά προσπαθεί να δείξει ότι είναι ακόμα πιο αμερικανόδουλη από την παραδοσιακή δεξιά.

Όταν ήμουν στην ηλικία σας, τα λιμάνια, τα αεροδρόμια, ο δημόσιος πλούτος είχε κάποια αξία, όχι μόνο χρηματιστηριακή, αλλά δεν ήταν σαν ένα παλιό κόσμημα της γιαγιάς που το δώσαμε στο ενεχυροδανειστήριο για να βγάλουμε τη χρονιά.

Ασχοληθείτε με την λέξη “ιστορική” εσείς…

Φωτιά στα κόκκινα η σημαία των ΗΠΑ – Υπέρκομψη η αστερόεσσα χτες στη Θεσσαλονίκη

 

 (VIDEO)

Ενώ η δικομματική αντιπαράθεση ξεπέφτει στο… κομψό ντύσιμο και αρχίζει να θυμίζει reality GNTM…
Ενώ οι επόμενες δημοσκοπήσεις θα έχουν ερώτημα ποιος είναι ο πιο κατάλληλος ο πιο κομψός πρωθυπουργός…
Ενώ “σοβαρά ενημερωτικά ΜΜΕ” και Συριζοτρόλ ψάχνουν να βρουν διάφορες στιλιστικής υφής ανάμεσα στα δύο κόμματα εξουσίας…
Ενώ τα σάιτ και τα δελτία γίνονται η χαρά κάθε σαλιάρη, ασχολούνται με φορέματα και μίνι ή με το ποιος δε φοράει γραβάτα και δεν απέχουμε πολύ από τη μέρα που θα δούμε στον τίτλο κάποιο χτύπημα του στιλ μπουτάκια έξω λοιπόν…

Την ίδια ώρα οι κομμουνιστές κάνουν τη διαφορά στην πράξη. Και δεν είναι μόνο αισθητική, αλλά πολιτική.

Αλλά αν το πεις έτσι, ποιος θα μπει να το διαβάσει; Πρέπει να το κάνουμε κάπως πιο ζωηρό και ενδιαφέρον για το ευρύ κοινό.
Πχ φωτιά στα κόκκινα ήταν χτες η αστερόεσσα που έκλεψε την παράσταση στη Θεσσαλονίκη. Με μια λιτή, μοναδική παρουσία, τράβηξε όλα τα βλέμματα και έβαλε φωτιά στη νύχτα και όλες τις ανήσυχες συνειδήσεις που βλέπουν τον Υπουργό Πολέμου των ΗΠΑ στη χώρα μας.

Γιατί, όπως στη μόδα, έτσι και στη ζωή, υπάρχουν κλασικές αξίες που πάντα κερδίζουν τις εντυπώσεις, όπως το “Ούτε γη – ούτε νερό στους φονιάδες των λαών”, “νόμος είναι το δίκιο του εργάτη, στον ιμπεριαλισμό ποτέ συγχωροχάρτι”, όπως φώναξαν χθες χιλιάδες άνθρωποι στη συγκέντρωση κατά της επίσκεψης του Μάικ Πομπέο στη χώρα μας. Σκέφτεστε τίποτε πιο υπέρκομψο από την παρακάτω σκηνή;

 

                 Kαραμπινάτα Σκάνδαλα – Κατάργηση Κρατικών Αεροπορικών Αρχών προς όφελος Fraport και Αegean

Γράφει ο Διονύσιος ο Αλικαρνασσεύς

Eνα όργιο σκανδάλων, που οι εμπνευστές του το αποκαλούν «εκσυγχρονισμό των αερομεταφορών» και του έδωσαν τη μορφή νομοσχεδίου, αναμένεται να ψηφιστεί στη Βουλή, ενδεχομένως και στα «μουλωχτά»(ως είθισται σε τέτοιες περιπτώσεις), στα τέλη Σεπτεμβρίου. Δηλαδή άμεσα.

Πρόκειται για το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη σύσταση της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ), που προωθεί με ζήλο η κυβέρνηση Μητσοτάκη, το οποίο ουσιαστικά καταργεί τις κρατικές αεροπορικές αρχές ή τα Γραφεία Αερολιμενικού Ελέγχου και τον κρατικό έλεγχο, στα 40 και πλέον αεροδρόμια της χώρας, δημόσια και ιδιωτικά, με αποτέλεσμα να ενέχουν σοβαροί κίνδυνοι για την ασφάλεια των πτήσεων, για τα δικαιώματα των επιβατών αλλά και την εθνική άμυνα, σε ώρες εθνικά κρίσιμες, εξαιτίας της κλιμακούμενης τουρκικής προκλητικότητας, των ασταμάτητων μεταναστευτικών ροών και του εφιάλτη της τρομοκρατίας, που αναβιώνει.

Υποβολείς του νομοσχεδίου γερμανικά και ελληνικά συμφέροντα, τα οποία και θα επωφεληθούν στο έπακρο από την κατάργηση των κρατικών αεροπορικών αρχών.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση, καταργούνται μεταξύ άλλων οι αερολιμενικοί ως υπάλληλοι της εποπτικής Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) και ο έλεγχος των 14 αεροδρομίων από την πρώην ενιαία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ) περνάει σε ιδιωτική εταιρία της Fraport, ακόμη και σε καιρό σύρραξης.Όμως η  Fraport διαχειρίζεται και μεγάλα αεροδρόμια στην Τουρκία,όπως επίσης έχει και την πλήρη διαχείριση των αεροδρομίων της Μυτιλήνης, της Σάμου, τηςΚω και  τηςΡόδου,που βρίσκονται κοντά στην τουρκική μεθόριο.  Επομένως, με δεδομένη τη φιλοτουρκική στάση της Γερμανίας, το κράτος δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί σε τυχόν έκτακτες καταστάσεις που μπορεί να ανακύψουν σε σχέση με τα εθνικά μας θέματα!

Και να ήταν μόνο αυτό; Τα τρανταχτά σκάνδαλα πίσω από το νομοσχέδιο είναι τουλάχιστον 16.

Για παράδειγμα, οι εκπτώσεις στην ασφάλεια ξεκινούν από την υποβάθμιση της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας. Πριν από την πλήρη κατάργηση της, μέσα στο νομοσχέδιο μειώνεται κατά 65% (από 487 σε 172) ο αριθμός των εργαζομένων . Την ίδια στιγμή συρρικνώνεται από μια Αρχή των 10 Διευθύνσεων σε μια των 5, με ευθύνη εποπτείας 41 αεροδρομίων, 70 πιστοποιημένων ελικοδρομίων, πεδία προσγείωσης, υδατοδρόμια, φορείς επίγειας εξυπηρέτησης κτλ. «Εκπτώσεις» που θα επηρεάσουν άμεσα την ασφάλεια των πτήσεων και κατά συνέπεια των Ελλήνων και ξένων ταξιδιωτών και των πληρωμάτων.

Άλλο σκάνδαλο: O διορισμός και η τακτοποίηση ημετέρων στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας.

Σύμφωνα με την παράγραφο 1αβ του άρθρου 51 (http://www.opengov.gr/yme/?p=4402&cpage=1 ) είκοσι πέντε άτομα εκτός της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, καταλαμβάνουν υποχρεωτικά 25 οργανικές θέσεις από τον ήδη συρρικνωμένο αριθμό οργανικών θέσεων (172) που απομένουν στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας. Η κυβέρνηση και με το νόμο θα εισαγάγει ανειδίκευτους ημετέρους σε έναν νευραλγικό τομέα ασφάλειας, οι οποίοι δεν θα γνωρίζουν απολύτως τίποτα από το πολυδιάστατο και επαγγελματικής εξειδίκευσης αντικείμενο.

Κι αφού τα επιχειρηματικά συμφέροντα έχουν προτεραιότητα,η κυβέρνηση τα αβαντάρει με κάθε τρόπο. Έτσι, η Ελλάδα είναι μια χώρα που χρεώνει ένα από τα χαμηλότερα αεροναυτιλιακά τέλη (ο μέσος όρος πανευρωπαϊκά είναι τα 45 ευρώ), λόγω της επιρροής ή της διαπλοκής τηςγνωστής μονοπωλιακής ελληνικής αεροπορικής εταιρείας.Το αεροναυτιλιακό τέλος στη χώρα μας είναι τα 30 ευρώ, με αποτέλεσμα τα αντίστοιχα έσοδα ετησίως να περιορίζονται στα 180 εκατομμύρια, αντί στα 280 εκατ. που θα μπορούσε να ήταν,αν η χρέωση ήταν της τάξης των 45 ευρώ. Το αποτέλεσμα είναι να χάνονται τουλάχιστον 100 εκατ. από τα κρατικά ταμεία για να βγαίνει κερδισμένη… η γνωστή μονοπωλιακή ελληνική αεροπορική εταιρεία, η οποία δεν διαμαρτύρεται ούτε ασκεί επιρροή στην Ιταλία όπου καταβάλει τέλος 78 ευρώ!  

Αφήνουν χωρίς δικαιώματα τους επιβάτες-καταναλωτές

Μέχρι τώρα οι κατά τόπους Κρατικές Αεροπορικές Αρχές (Αερολιμένων Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου, Μυκόνου κ.λ.π.) δέχονται πληθώρα καταγγελιών από επιβάτες-καταναλωτές σχετικά με άρνηση επιβίβασης, ματαίωση ή μεγάλη καθυστέρηση πτήσης, διερευνούν κάθε καταγγελία ατομικά και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα εκδίδουν πόρισμα, βεβαιώνοντας συχνά παραβάσεις σε βάρος των αερομεταφορέων.  Με παρόμοιο τρόπο οι Αεροπορικές Αρχές χορηγούν άμεσα  και επιτόπου βεβαιώσεις ματαίωσης ή καθυστέρησης της πτήσηςκαι φροντίζουν άμεσα για την ικανοποίηση των δικαιωμάτωντων επιβατών (π.χ. υποχρεώνει την εταιρεία στην άμεση παροχή γεύματος κ.λπ.). Σύντομα όλα αυτά όμως θα αποτελούν παρελθόν και πλέον ο καταναλωτής στα αεροδρόμια, δεν θα μπορεί να απευθύνεται στην Αρμόδια Κρατική Αεροπορική Αρχή του αερολιμένα για την προστασία των δικαιωμάτων του, αλλά μόνο στον ίδιο τον ιδιώτη …παραβάτη που εξυπηρετεί τα δικά του ιδιωτικά συμφέροντα εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος, αφού, σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του προτεινόμενου νόμου, οι Αεροπορικές Αρχές των αεροδρομίων καταργούνται!

Εάν το νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών γίνει νόμος του κράτους τα δικαιώματα των επιβατών-καταναλωτών θα δεχθούν ένα ακόμη σοβαρό πλήγμα. Σύμφωνα με το άρθρο 30 του νομοσχέδιου η νέα ολιγομελής και Αθηνοκεντρική Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας) θα δέχεται καταγγελίες από τους επιβάτες-καταναλωτές, για τις οποίες θα μπορεί κατόπιν αξιολόγησης της βαρύτητας εκάστης καταγγελίας να απαντήσει εντός τριών μηνών.  Η προθεσμία δε αυτή μπορεί να παραταθεί για άλλους τρεις (3) μήνες ! Φανταστείτε δηλαδή να ματαιωθεί η πτήση του  στον Αερολιμένα της Ρόδου και ο επιβάτης να μην μπορεί να ζητήσει επί τόπου συνδρομή για τα νόμιμα δικαιώματά του από καμία αρμόδια Κρατική Αεροπορική Αρχή, να πρέπει να υποβάλει καταγγελία στην Αθήνα και να περιμένει έξι ολόκληρους μήνες για το αυτονόητο δικαίωμα για αποζημίωση! Είναι προφανές ότι οι μόνοι που εξυπηρετούνται από μια τέτοια ρύθμιση είναι οι Αερομεταφορείς, οι οποίοι θα μπορούν να αποφύγουν την καταβολή των αιτουμένων αποζημιώσεων για λόγους άρνησης επιβίβασης, ματαίωσης ή μεγάλης καθυστέρησης πτήσης. Όμως τελικά, ίσως αυτός να είναι και ο στόχος: η εξυπηρέτηση επιχειρηματικών συμφερόντων εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος, δηλαδή του καταναλωτή.

Ο τόμος των σκανδάλων που περιλαμβάνει η υπόθεση των κυβερνητικών αλλαγών με το νομοσχέδιο στο οποίο  καταργούνται οι κρατικές αεροπορικές αρχές ελέγχου και ασφάλειας είναι ατελείωτος.

Εν συντομία μερικά σκάνδαλα ακόμη:

  • O νυν διοικητής της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, Χρήστος Τσίτουρας, θα ελέγχει και θα εποπτεύει το πρώην αφεντικό του και κουμπάρο του, τον Δημήτρη Κοπελούζο,μιας και τη διαχείριση των 14 ελληνικών αεροδρομίων που ξεπουλήθηκαν στους Γερμανούς, έχει αναλάβει η σύμπραξη Fraport-Koπελούζος. Έλεγχος …όχι αστεία!
  • Παρέμβαση Fraport κατά τη διαβούλευση του νομοσχεδίου για τη μείωση των προστίμων. Αφού η Fraport, ικανοποιήθηκε από το σύνολο του νομοσχεδίου με την κατάργηση των κρατικών ελεγκτικών μηχανισμών στα αεροδρόμια,ώστε να μπορεί να ενεργεί ανεξέλεγκτα, απομένει η απαλλαγή της από κάθε είδους πιθανά μελλοντικά πρόστιμα. Οπότε με παρέμβαση της στη διαβούλευση, προτείνει τα κάτωθι (http://www.opengov.gr/yme/?p=4420):

Άρθρο 33, παρ 2α και παρ. 3: προβλέπεται ανώτατο όριο προστίμου 4% επί του κύκλου εργασιών της επιχείρησης. Η εν λόγω ρύθμιση δεν συμβαδίζει με τις ισχύουσες ρυθμίσεις Κώδικα Αεροπορικού Δικαίου κ.λπ. που προβλέπουν συγκριμένα ποσά και επιπλέον είναι εξαιρετικά δυσανάλογη εφόσον αφορά ευρύτατο φάσμα παραβιάσεων, παντός τύπου και καθημερινής δράσης επιχειρήσεων στον τομέα αυτό, ιδιαίτερα δε για τις περιπτώσεις ομίλων επιχειρήσεων, όπου λαμβάνεται υπόψη ο συνολικός κύκλος εργασιών όλου του ομίλου. Προτείνεται η πρόβλεψη συγκεκριμένων ποσών, κατά τα ισχύοντα, σύμφωνα πάντοτε με τις γενικές αρχές του δικαίου.

Κ. Παπακωνσταντίνου Head of Strategy | Operations Fraport Greece

  • H μοναδική θετική παρέμβαση στη διαβούλευση για τις κυβερνητικές αλλαγές που προωθούνται για την κατάργηση των κρατικών αεροπορικών αρχών προέρχεται από τα επιχειρηματικά συμφέροντα που επωφελούνται. Δηλαδή από τον Ευτύχιο Βασιλάκη, αντιπρόεδρο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων και πρόεδρο παράλληλα του Δ.Σ. της ΑEGEAN, oοποίος βρίσκει…άψογο το νομοσχέδιο!

 

Απαγορεύει το Υπουργείο Παιδείας τη “χρήση αντικαπιταλιστικού υλικού” στα σχολεία της Αγγλίας

 

Ένα φάντασμα πλανιέται πάνω από τα σχολεία της Αγγλίας, το φάντασμα του αντικαπιταλισμού. Τρεις δεκαετίες μετά το “τέλος της ιστορίας”, η βρετανική κυβέρνηση φοβάται τόσο πολύ το ενδεχόμενο οι μαθητές στα αγγλικά σχολεία να έρθουν σε επαφή με ιδέες κριτικές στον καπιταλισμό, που προχωρά σε ρητή απαγόρευση της χρήσης υλικού “από οργανώσεις που έχουν εκφράσει την επιθυμία να βάλουν τέλος στον καπιταλισμό”.

Πιο συγκεκριμένα, με οδηγία που έβγαλε το Υπουργείο Παιδείας της χώρας προς τους διευθυντές και καθηγητές των σχολείων της Αγγλίας (όχι του Ηνωμένου Βασιλείου συνολικά) σχετικά με την ύλη για θέματα, σχέσεων, φύλου και υγείας, ο αντικαπιταλισμός κατηγοριοποιείται ως “ακραία πολιτική στάση” και εξισώνεται με την κατάπνιξη της ελευθερίας του λόγου, τον αντισημιτισμό και την υιοθέτηση παράνομων δραστηριοτήτων.  Μάλιστα, η απαγόρευση ισχύει ακόμα και όταν το υλικό δεν είναι “ακραίο”, σύμφωνα με τα κριτήρια του υπουργείου, αλλά απλώς τυγχάνει να προέρχεται από ανεπιθύμητη οργάνωση: “Τα σχολείο για κανένα λόγο δεν πρέπει να χρησιμοποιούν υλικό από οργανώσεις που έχουν ακραίες πολιτικές θέσεις. Αυτό ισχύει ακόμα κι αν το ίδιο το υλικό δεν είναι ακραίο, καθώς η χρήση του θα μπορούσε να υπονοεί στήριξη προς την οργάνωση”.

Όσο για το ποιες είναι αυτές οι “ακραίες θέσεις”, η διατύπωση δεν αφήνει περιθώρια αμφιβολιών: “μια δημόσια εκφρασμένη επιθυμία κατάργησης η ανατροπής της δημοκρατίας, του καπιταλισμού ή του τερματισμού των ελεύθερων και δίκαιων εκλογών, η αντίθεση στην ελευθερία του λόγου, η χρήση ρατσιστικής, αντισημιτικής γλώσσας, η υιοθέτηση παράνομων δραστηριοτήτων, η μη καταδίκη παράνομων δραστηριοτήτων προς υποστήριξη των στόχων τους”.

Είναι σαφές ότι πρόκειται για μια ακόμα πιο ευρεία εκδοχή της θεωρίας των δύο άκρων, τόσο πλατιά στην πραγματικότητα, που ως αντικαπιταλισμός μπορεί να εκληφθούν όχι μόνο οι κομμουνιστικές και σοσιαλιστικές ιδέες, αλλά ακόμα και η παραμικρή κριτική στο σύστημα.

Το υπουργείο παιδείας από την πλευρά του επιμένει ότι με τις νέες οδηγίες του “εξοπλίζει όλα τα σχολεία να παρέχουν ολοκληρωμένη διδασκαλία με έναν ηλικιακά κατάλληλο τρόπο” και με ένα αναλυτικό πρόγραμμα που “αντανακλά την ποικιλία απόψεων και προέλευσης, ενισχύοντας τον αλληλοσεβασμό των μαθητών, την κατανόηση υγιών σχέσεων και την ικανότητα να φροντίζουν για την ευημερία τους”. Όλα αυτά αρκεί η διαφορετικότητα να μην επεκτείνεται και σε ένα διαφορετικό κοινωνικό σύστημα, αυτό είναι “εξτρεμισμός” και πέφτει λογοκρισία, δημοκρατικά πάντα.

Με πληροφορίες από Guardian

Το μισό μισθό τους χάνουν ακροδεξιοί αστυνομικοί στη Γερμανία

 

Προσπαθώντας να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις για ανοχή στους ακροδεξιούς θύλακες εντός Σωμάτων Ασφαλείας, οι τοπικές κυβερνήσεις των γερμανικών κρατιδίων λαμβάνουν μέτρα κατά των υπό διερεύνηση αστυνομικών. Πιο πρόσφατα αποκαλύφθηκε δίκτυο 31 αστυνομικών που συμμετείχαν σε ομάδα Whatsapp, όπου αντάλασσαν φωτογραφίες φασιστικού περιεχομένου, ανάμεσά τους του Αδόλφου Χίτλερ και ενός πρόσφυγα σε θάλαμο αερίων. Oι αστυνομικοί τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, ενώ, όπως ανακοίνωσε το κρατίδιο της Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας όπου υπάγονται, θα υπάρξει παρακράτηση της μισθοδοσίας έως και 50%, ανάλογα με την οικονομική και οικογενειακή τους κατάσταση, με εξέταση κάθε περίπτωσης ξεχωριστά.

Μετά από μπαράζ καταγγελιών που ακολούθησε την αποκάλυψη του σκανδάλου πριν λίγο διάστημα, ήρθαν στο φως άλλες 16 περιπτώσεις αστυνομικών που διερευνώνται για έκφραση ακροδεξιών και ρατσιστικών αντιλήψεων. To πιο πρόσφατο κρούσμα – “μεμονωμένο” βεβαίως – βεβαίως, αφορά αστυνομικό στη Λειψία, που επίσης εκφράστηκε σε τσατ με ρατσιστικές και ακροδεξιές εκφράσεις. Ο αξιωματικός αποκλείστηκε από κάθε υπηρεσία λόγω “επειγουσών υποψιών” εναντίον του, χωρίς να δοθούν περαιτέρω στοιχεία για την ταυτότητά του. Ο αρχηγός της αστυνομίας της Λειψίας, Τόρστεν Σούλτσε δήλωσε “πολύ απογοητευμένος”, προαναγγέλλοντας ποινικές και πειθαρχικές διώξεις, ενώ προσέθεσε πως “ακροδεξιές αντιλήψεις στις τάξεις των φυλάκων της τάξης δεν πρέπει να υποβαθμίζονται”.

(κεντρική φωτό από jungewelt.de)

Aν η κυβέρνηση θέλει να βρει τον υποκινητή, ας κοιταχτεί στον καθρέφτη


Κάθε φορά που οι μαθητές πραγματοποιούν κινητοποιήσεις, συκοφαντούνται, καταστέλλονται, υποβαθμίζονται από την εκάστοτε κυβέρνηση και ορισμένα ΜΜΕ.

Ολα αυτά τα χρόνια που - υποτίθεται - οι μαθητικές κινητοποιήσεις γίνονταν για «το σχήμα της τυρόπιτας», «γιατί είναι έθιμο» κ.λπ., οι κυβερνήσεις κάνουν το σχολείο χειρότερο, συρρικνώνονται τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, αλλά και τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών και όλου του προσωπικού για τη λειτουργία των σχολείων...

Αν δεν υπήρχαν όλα αυτά τα χρόνια οι κινητοποιήσεις μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών, το σχολείο θα ήταν ακόμα πιο εξοντωτικό. Αρα, τελικά, μάλλον κάτι ήξεραν οι μαθητές και κινητοποιούνταν. Ηξεραν και βίωναν το «έθιμο» της κάθε κυβέρνησης να χειροτερεύει κι άλλο το σχολείο. Γι' αυτό π.χ. η κυβέρνηση της ΝΔ έφερε μέσα στην πανδημία - και ενώ είναι ζητούμενο ο περιορισμός του συνωστισμού! - νομοσχέδιο που αυξάνει τους μαθητές ανά τάξη.

Βεβαίως, όταν η συκοφαντία της «τυρόπιτας» έβρισκε τοίχο από τα αιτήματα των μαθητών, τότε οι ίδιοι που συκοφαντούσαν αξιοποιώντας αυτές τις αθλιότητες, άλλαζαν τροπάρι και άρχιζαν τα περί «υποκινούμενων κινητοποιήσεων», φωτογραφίζοντας το ΚΚΕ, την ΚΝΕ, συλλόγους γονέων και όποιον έβρισκαν μπροστά τους.

* * *

Το ίδιο συμβαίνει και τώρα. Στην αρχή, εν χορώ, μεγάλα ΜΜΕ και η κυβέρνηση απέδιδαν τις κινητοποιήσεις των μαθητών σε «αρνητές της μάσκας». Φτάσαμε στο σημείο να βλέπουμε στην τηλεόραση πανό με σύνθημα «Κάτω από τις μάσκες έχουμε φωνή», να ακούμε μαθητές που κινητοποιούνται να λένε πως «η μάσκα δεν αρκεί», αλλά η βελόνα στο ...«σουπεράκι» είχε κολλήσει: «ΑΡΝΗΤΕΣ ΤΗΣ ΜΑΣΚΑΣ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ». Το γεγονός ότι αυτή τη ρητορική υιοθέτησαν και ΜΜΕ προσκείμενα στην αξιωματική αντιπολίτευση, το αφήνουμε ασχολίαστο προς το παρόν.

Η επιχείρηση να ταυτιστούν οι μαθητές που κινητοποιούνται με ορισμένα υπαρκτά περιθωριακά φαινόμενα απέτυχε. Αυτή ήταν μια πρώτη νίκη των μαθητών. Αφού τα περί «αρνητών» δεν έπειθαν ούτε τον πιο δύσπιστο, αφού οι μαθητές, οι σύλλογοι γονέων, οι εκπαιδευτικοί στη συντριπτική τους πλειονότητα κάθε άλλο παρά «ψεκασμένοι» είναι, έπιασαν το νήμα της συκοφαντίας, της επίθεσης στις μαθητικές κινητοποιήσεις και ψάχνουν διακαώς τους υποκινητές.

***

Αν η κυβέρνηση θέλει να βρει τον υποκινητή, ας κοιταχτεί στον καθρέφτη. Θα τον βρει.

  • Γιατί οι μαθητές ζητάνε η κυβέρνηση να πάρει τη δική της μεγάλη κρατική ευθύνη και η κυβέρνηση αρκείται στα παγουρίνο, στις μάσκες για ...γίγαντες και στην περιβόητη «ατομική ευθύνη», που έχει μετατραπεί σε φάρμακο διά πάσαν νόσον.
  • Γιατί οι μαθητές ζητάνε περισσότερους καθηγητές, αίθουσες και μικρότερα τμήματα με στόχο τους 15 μαθητές/τμήμα και η κυβέρνηση τους απαντάει πως λόγω κόστους αυτά δεν γίνονται. Αυτός ο «κόφτης» όμως ισχύει απ' ό,τι φαίνεται μόνο για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, τους υγειονομικούς, τους πλημμυροπαθείς, τους καλλιτέχνες, τους εργαζόμενους, αλλά δεν ισχύει για κλινικάρχες, για τους εμπόρους όπλων, για τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα.
  • Γιατί οι μαθητές ζητάνε τελικά μόρφωση και υγεία για όλα τα παιδιά και η κυβέρνηση απαντάει στο αυτονόητο αίτημά τους με εισαγγελείς, τηλε-εισαγγελείς, αστυνομικούς της ομάδας «ΔΙΑΣ» να τους λένε πως «αν δεν ανοίξετε το σχολείο θα πάρουν φωτιά τα κλομπ» (επί λέξει) και άλλα ...υγειονομικού περιεχομένου.

Σήμερα, που η ανασφάλεια μεγαλώνει μέρα με τη μέρα, ιδιαίτερα στους μαθητές που καταλαβαίνουν τι ξημερώνει για αυτούς και τους γονείς τους στο σχολείο και τη ζωή τους, οι εικόνες των μαθητικών κινητοποιήσεων είναι ελπιδοφόρες.

* * *

Ορισμένα ΜΜΕ μάλιστα επέλεξαν να επιπλήξουν τους μαθητές γιατί ανέφεραν στις ανακοινώσεις τους μια αλήθεια που τα ίδια (!!!) ΜΜΕ αναπαράγουν εδώ και 15 μέρες: Οτι το κόστος για την προμήθεια των «Rafale» αγγίζει τα 4 δισ. ευρώ. Αν θέλουν να πουν ότι οι μαθητές «δεν μπορούν να καταλάβουν», ας το πουν έτσι και όχι με μισόλογα. Καπάρωσαν όλη την «εξυπνάδα» κάποια ΜΜΕ και δεν περίσσεψε στάλα για τους μαθητές...

Τέλος: Τον Απρίλη όλοι παρακολουθούσαμε με πόνο τις εικόνες από την Ιταλία, με στρατιωτικά οχήματα να μεταφέρουν νεκρούς λόγω κορονοϊού. Παράλληλα, βλέπαμε τις εικόνες από τα ΜΜΜ στην Ιταλία, όπου οι επιβάτες ήταν σαν τις σαρδέλες στοιβαγμένοι, αλλά διαβάζαμε και τις ανακοινώσεις των βιομηχάνων του ιταλικού Βορρά, ότι πρέπει πάση θυσία να συνεχιστεί η λειτουργία των εργοστασίων τους.

Επειδή όλοι τα θυμόμαστε, θα συστήναμε σε όσους θέλουν να ψάξουν για εστίες υπερμετάδοσης, να κάνουν ένα ρεπορτάζ ένα πρωί στο Μετρό ή ακόμα καλύτερα σε ένα εργοστάσιο για να δούμε πού, γιατί και με ποιανού την ευθύνη τα υγειονομικά πρωτόκολλα ...κάνουν φτερά.

(Το άρθρο αναδημοσιεύεται από την «Εφημερίδα των Συντακτών»)

Το γεράκι


Αν και ελάχιστα γίνονται γνωστά από όσα συζητούν κυβέρνηση - Πομπέο πίσω από κλειστές πόρτες, η ατζέντα της επίσκεψης και η «κοινή δήλωση» των δύο ΥΠΕΞ ένα πράγμα επιβεβαιώνουν: Οτι ο λαός θα πρέπει να κάθεται σε αναμμένα κάρβουνα, ειδικά μπροστά στις επικίνδυνες αμερικανοΝΑΤΟικές διευθετήσεις που «τρέχουν» στην περιοχή, αλλά και τις διερευνητικές επαφές για τα Ελληνοτουρκικά, που αναμένεται να ξεκινήσουν στην Κωνσταντινούπολη.

Η επίσκεψη Πομπέο επιταχύνει αυτές τις διευθετήσεις, που έχουν ιδιαίτερη σημασία για τη διασφάλιση της ΝΑΤΟικής συνοχής και την υποστήριξη των σχεδιασμών της ευρωατλαντικής συμμαχίας στην περιοχή. Αλλά και για τα επιχειρηματικά σχέδια μονοπωλίων των ΗΠΑ, κυρίως αυτών που έχουν σχέση με την Ενέργεια.

Μια ματιά στα «ενεργά μέτωπα» της ελληνοαμερικανικής «συνεργασίας», που καταγράφει και η «κοινή δήλωση», δείχνει ότι η ατζέντα της επίσκεψης Πομπέο είναι εφ' όλης της ύλης και επιβεβαιώνει τους κινδύνους που παραμονεύουν για το λαό από τη βαθύτερη εμπλοκή της χώρας στα αμερικανοΝΑΤΟικά σχέδια.

Ξεκινώντας από βορρά, το ενδιαφέρον των ΗΠΑ συγκεντρώνει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, ως στρατιωτικός και επιχειρηματικός κόμβος. Η Αλεξανδρούπολη σχεδιάζεται να παίξει ρόλο στην παραπέρα οικονομική διείσδυση των ΗΠΑ στα Βαλκάνια, στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, ως αντίβαρο στην αυξανόμενη επιρροή Κίνας και Ρωσίας.

Οπως αναφέρεται και επίσημα, ένας από τους σκοπούς της επίσκεψης Πομπέο είναι να συζητήσει για το ρόλο της Ελλάδας στην «ενεργειακή διαφοροποίηση» της περιοχής, που σημαίνει απεξάρτηση από το ρωσικό φυσικό αέριο, με αξιοποίηση εναλλακτικών πηγών, υποδομών και δρόμων της Ενέργειας.

Ο βασικός ρόλος όμως της Αλεξανδρούπολης είναι η προώθηση ΝΑΤΟικών στρατιωτικών δυνάμεων προς τα σύνορα με τη Ρωσία και ο έλεγχος των στενών από και προς τη Μαύρη Θάλασσα, όπου έχει τις βάσεις του ο ρωσικός στόλος που επιχειρεί στη Μεσόγειο.

Κατεβαίνοντας νοτιότερα, το αμερικανικό ενδιαφέρον επικεντρώνεται στα Ναυπηγεία της Ελευσίνας, που η κυβέρνηση παζαρεύει να πουλήσει στην ΟΝΕΧ, ιδιοκτήτρια και των Ναυπηγείων της Σύρου.

Ο σχεδιασμός είναι να αποτελέσουν σταθμό υποστήριξης του 6ου Στόλου που επιχειρεί στην περιοχή, αναβαθμίζοντας το ρόλο της Ελλάδας ως βάσης πολεμικής εφόρμησης, σε συνδυασμό με τις άλλες στρατιωτικές βάσεις και «συμμαχικές» υποδομές σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια.

Φτάνοντας στο νότιο άκρο, το επίκεντρο του αμερικανικού ενδιαφέροντος δεν θα μπορούσε να είναι άλλο από τη βάση της Σούδας, που επεκτείνεται σε υποδομές και επιχειρησιακές δυνατότητες, με το «βεληνεκές» της να καλύπτει ολόκληρη τη Νοτιοανατολική Μεσόγειο, τη Μέση Ανατολή, τον Περσικό Κόλπο και τη Βόρεια Αφρική.

Μιλώντας γι' αυτήν ακριβώς την περιοχή, η επίσκεψη Πομπέο έχει στόχο να σπρώξει και τη στρατιωτική συνεργασία Ελλάδας - Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων - Ισραήλ, μετά τη συμφωνία «ειρήνευσης» ανάμεσα στους δύο τελευταίους.

Η προωθημένη αυτή συνεργασία, που εμπεδώνεται ήδη με την παρουσία στη Σούδα αεροπορικών δυνάμεων των ΗΑΕ, φανερώνει ευρύτερες διεργασίες που αναβαθμίζουν το ρόλο του Ισραήλ στη Μέση Ανατολή και προμηνύουν νέες αρνητικές εξελίξεις για τους λαούς της περιοχής, πλήρως ευθυγραμμισμένες με τα συμφέροντα των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ.

Τέλος, από την ατζέντα δεν θα μπορούσαν να λείψουν ζητήματα εξοπλισμών, ειδικά μετά τη συμφωνία Ελλάδας - Γαλλίας, η οποία περιπλέκει τους ανταγωνισμούς πάνω από την «πίτα» των 4 δισ. ευρώ (2% του ΑΕΠ, σύμφωνα με τη ΝΑΤΟική πρόβλεψη) που ξοδεύει η Ελλάδα κάθε χρόνο, μεταξύ άλλων και για την αγορά στρατιωτικού υλικού από τις «συμμαχικές» πολεμικές βιομηχανίες, για τις επιχειρησιακές ανάγκες του ΝΑΤΟ και όχι για την άμυνα της χώρας.

Τα αποτελέσματα της επίσκεψης Πομπέο σύντομα θα αποτυπωθούν στις εξελίξεις τόσο στα Ελληνοτουρκικά όσο και στις συνολικότερες διευθετήσεις στην περιοχή, που έχουν ατόφια την ευρωατλαντική σφραγίδα.

Το έργο το έχουμε ξαναδεί. Τα πανηγύρια της κυβέρνησης ότι το γεράκι του πολέμου έδωσε «ψήφο εμπιστοσύνης» στην ελληνική αστική τάξη πρέπει να κάνουν το λαό να κουμπώνεται και να επαγρυπνεί, δυναμώνοντας την πάλη του ενάντια στην ιμπεριαλιστική εμπλοκή, στις συμμαχίες του κεφαλαίου, στην ίδια την εξουσία του.

TOP READ