Ερώτηση 1η: Μόλις
πριν από 5 μήνες δόθηκε μια καθαρή λαϊκή εντολή: Να μπει τέλος στη
λιτότητα, να καταργηθούν τα Μνημόνια. Γιατί λοιπόν χρειάζεται
δημοψήφισμα η Κυβέρνηση για να εφαρμόσει μια λαϊκή εντολή η οποία της
έχει δοθεί ήδη με τις εκλογές και μάλιστα ξεκάθαρα; Εκτός εάν το
δημοψήφισμα γίνεται για άλλο λόγο. Αλλά για ποιόν;
Ερώτηση 2η: Ο
κ. Τσίπρας λέει ότι είναι άλλο πράγμα να έχεις την κυβέρνηση και είναι
άλλο πράγμα να έχεις την εξουσία. Σωστά. Η κυβέρνηση επίσης καταγγέλλει
ότι στο εσωτερικό της χώρας πολιτικοί της αντίπαλοι, μιντιακά
συγκροτήματα κ.λπ. δρουν με όρους «πέμπτης φάλαγγας» και σαν «εσωτερική
τρόικα». Γιατί λοιπόν η Κυβέρνηση δίνει περιθώριο κινήσεων σε αυτή την
«πέμπτη φάλαγγα»; Γιατί, αντί να εφαρμόσει την πολιτική της κατάργησης
των Μνημονίων για την οποία ψηφίστηκε στις εκλογές επιτρέπει σε αυτήν
την «πέμπτη φάλαγγα» - όπως η ίδια την χαρακτηρίζει - να μετατρέψει τις
απειλές, την κινδυνολογία, τους εκβιασμούς σε σκηνικό απόλυτης
τρομοκράτησης του λαού με κίνδυνο την υφαρπαγή του «ναι» από λαϊκά
στρώματα;
Τι μέτρα, τι
προετοιμασία, υπήρξε όλο το προηγούμενο διάστημα ή ακόμα και τώρα από
την κυβέρνηση για να αποτραπούν παιχνίδια πανικού όπως αυτά με τις
τράπεζες, τα βενζινάδικα, τα σούπερ μάρκετ; Και τελικά αυτή η τακτική τι
ενισχύει; Είναι ή δεν είναι εργαλείο στα χέρια εκείνων που σπρώχνουν
ανθρώπους στο «ναι» με κίνδυνο αυτό να υπερισχύσει δίνοντας τη
δυνατότητα στους δυνάστες εντός και εκτός των τειχών να λένε ότι ο
ελληνικός λαός «θέλει Μνημόνια» (!) και καλλιεργώντας στο εσωτερικό της
χώρας τη λογική του «σφάξε με αγά μου ν’ αγιάσω», υπονομεύοντας για
μακρύ διάστημα το αίτημα μιας άλλης προοπτικής για τον τόπο;
Ερώτηση 3η: Πριν
τις εκλογές, ο κ. Τσίπρας ισχυριζόταν ότι στις διαπραγματεύσεις που θα
έκανε με τους εταίρους ως πρωθυπουργός, εκείνοι θα κάμπτονταν ή ότι εάν
δεν κάμπτονταν εκείνος σε κάθε περίπτωση θα εφάρμοζε το πρόγραμμά του.
Τίποτα από όλα αυτά δεν επαληθεύτηκε. Ο κ. Τσίπρας μας λέει ότι και μετά
το δημοψήφισμα, πάλι με τους ίδιους «εταίρους, φίλους» και «θεσμούς» θα
πάει να διαπραγματευτεί. Εάν και πάλι του πουν «όχι», εκείνος αυτή τη
φορά τι θα κάνει; Αυτό δεν μας το απαντάει…
Ερώτηση 4η: Ο
κ. Τσίπρας, όχι μόνον δεν απαντάει τι θα κάνει αν οι εκβιαστές, οι
γκάγκστερ, οι τοκογλύφοι, παραμείνουν εκβιαστές, γκάγκστερ και
τοκογλύφοι, αλλά προεξοφλεί κιόλας ότι το «όχι» στο δημοψήφισμα δεν
συνιστά αποχώρηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Προεξοφλεί ότι το «όχι» στο
δημοψήφισμα θα συνιστά παραμονή στο τραπέζι για «ειλικρινή» και
«έντιμη», όπως συνεχίζει να λέει, συμφωνία με τους «εταίρους». Ότι το
«όχι» που επιδιώκει δεν είναι απόφαση ρήξης με την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Προεξοφλεί δηλαδή ότι το «όχι» που ζητά από τον ελληνικό λαό, το ζητά
για να διατηρήσει τον ελληνικό λαό στην αρένα των εκβιαστών, των
γκάγκστερ και των τοκογλύφων! Αλλά αυτό το «όχι», όπως δηλώνει ότι θα το
ερμηνεύσει ο κ. Τσίπρας, σε τι διαφέρει στρατηγικά από το «ναι»;
Ερώτηση 5η: Ο
κ. Τσίπρας δήλωσε στη Βουλή το Σάββατο ότι το Μνημόνιο είναι μια
τραγωδία που πρέπει να τελειώσει. Αλήθεια: Η υπογραφή του κ.Τσίπρα κάτω
από τη συμφωνία της 20ης Φεβρουαρίου που παρέτεινε το
Μνημόνιο, η υπογραφή του κάτω από τις «47 σελίδες», η υπογραφή του κάτω
από τις επόμενες «10 σελίδες», είναι αντιμνημονιακές; Έτσι ισχυρίζεται
ψευδώς ο κ. Τσίπρας. Αλλά τότε, μπροστά σε ένα τέτοιο θεόρατο ψέμα,
είναι μεμψίμοιρο και κακόπιστο να υποθέσει κανείς ότι το «όχι» που
ζητάει εναντίον του «Μνημονίου των θεσμών», ο κ.Τσίπρας το θέλει για να
λειτουργήσει ως δούρειος ίππος για το «ναι» στα «Μνημόνια των 47 + 10
σελίδων»;
Ερώτηση 6η: Είπε
ο κ. Τσίπρας στη Βουλή ότι στα προτεινόμενα Μνημόνια των «47 + 10
σελίδων» που φέρουν τη δική υπογραφή, τα βάρη επιμερίζονται με κριτήριο
τη δικαιοσύνη! Αλλά αν είναι δικαιοσύνη ο ΕΝΦΙΑ τουλάχιστον μέχρι το
2016, οι νέες μειώσεις μισθών και συντάξεων, οι νέοι φόροι 2 δις. ευρώ
μέσω ΦΠΑ, το ξεπούλημα αεροδρομίων, λιμανιών, δρόμων, επιχειρήσεων και
ολόκληρων περιοχών (Ελληνικό), τότε αυτό λέει ή δεν λέει κάτι για τη
γενική κατεύθυνση της κυβερνητικής πολιτικής; Λέει ή δεν λέει κάτι για
την πορεία της κυβερνητικής πολιτικής και μετά από ένα δημοψήφισμα όπου
θα έχει εγκριθεί αυτή η «δίκαιη» και «αντιμνημονιακή» - τάχα -
πολιτική;
Ερώτηση 7η: Ακόμα
και τώρα, και μάλιστα στο όνομα της Αριστεράς, ο κ. Τσίπρας μιλάει για
τις «ιδρυτικές αξίες» της ΕΕ και για το «κοινό ευρωπαϊκό μας σπίτι». Λες
και δεν υπήρξε ποτέ η ΕΔΑ που μάλλον δεν θα ήταν και τόσο Αριστερή όσο ο
ΣΥΡΙΖΑ και γι’ αυτό ενδεχομένως ό,τι σήμερα ο κ. Τσίπρας το εμφανίζει
σαν «δημοκρατικό κεκτημένο της Ευρώπης», η ΕΔΑ το χαρακτήριζε (από την
πρώτη στιγμή της ίδρυσης της ΕΟΚ) ως λάκκο των λεόντων. Λες και οι
«μεγάλοι ευρωπαϊστές ηγέτες» στους οποίους υποκλίνεται ο κ. Τσίπρας δεν
είναι αυτοί που δημιούργησαν τα «λευκά κελιά» στις χώρες τους ή που
μετέτρεπαν τον Μάη του ‘68 σε παρέλαση τεθωρακισμένων στους δρόμους του
Παρισιού. Λες και δεν υπήρξε ποτέ το Μάαστριχτ και η σιδερένια μπότα του
γερμανού τραπεζίτη. Λες και δεν υπήρξε ποτέ το ευρώ ως μεταμφιεσμένο
μάρκο. Λες και δεν υπήρξε ποτέ ο βομβαρδισμός και η διάλυση της
Γιουγκοσλαβίας. Λες και δεν υπάρχει η τωρινή συνεργασία της ΕΕ με τους
ναζί και τους φασίστες της Ουκρανίας. Λες και τα 30 εκατ. ανέργων και τα
100 εκατ. φτωχών της ΕΕ έχουν προκύψει «κατά λάθος» και δεν είναι
απότοκο των πραγματικών «ιδρυτικών αξιών» του μεγάλου κεφαλαίου της
Ευρώπης. Αλλά να που ο κ. Τσίπρας για να πουλήσει φύκια με μεταξωτές
κορδέλες όσον αφορά τον χαρακτήρα της ΕΕ προσθέτει στο τέλος κι ένα
«όχι». Σε τι διαφέρουν τα δικά του φύκια από τα φύκια των άλλων με το
«ναι»;
Ερώτηση 8η: Τρεις
μόλις μέρες πριν από την εξαγγελία του δημοψηφίσματος που έχει
συνδυαστεί με πολλά «λεβεντοκοτρωνέικα» και «εθνικοκυριαρχικά» από τον
κ. Τσίπρα, ο κ. Βαρουφάκης ομολόγησε ότι η κυβέρνηση πρότεινε στο
Eurogroup τη λειτουργία ενός αυτοματοποιημένου μηχανισμού που θα κόβει
δαπάνες, δηλαδή μισθούς και συντάξεις, εάν δεν εκτελείται σωστά ο
προϋπολογισμός, λέγοντας ότι ο μηχανισμός αυτός θα ενεργεί και θα
αποφασίζει στα πλαίσια των ευρωπαϊκών κανόνων ανεξάρτητα και πάνω από
την όποια εκλεγμένη ελληνική κυβέρνηση! Αυτή η «λεβεντιά» συνιστά «ναι» ή
«όχι»;
Δημοψήφισμα λοιπόν.
Ο λόγος στον λαό, λοιπόν. Ναι, δημοψήφισμα. Αλλά σε ποιό ερώτημα; Σε
ένα ερώτημα που το υπονομευμένο «όχι» του θα αξιοποιηθεί ως το αμπαλάζ
του υποτελούς, του ραγιάδικου «ναι»; Σε ένα δημοψήφισμα που όσα
αντιδραστικά εμπεριέχει το «ναι» του εισάγονται από την πίσω πόρτα με το
περιτύλιγμα του «όχι»;
Ο λόγος στο λαό,
λοιπόν. Ναι, αλλά τι είδους ελευθερία λόγου είναι αυτή όταν το δικαίωμα
του λαού να μιλήσει καθορίζεται με βάση τα όρια και τις συντεταγμένες
του Άννα και του Καϊάφα;
Τι δημοψήφισμα; Εκεί
που το «ναι» ισοδυναμεί με τον Αρμαγεδδώνα του «Μνημονίου των θεσμών»
και εκεί που το «όχι» ισοδυναμεί με το τσουνάμι του «Μνημονίου των 47 +
10 σελίδων»;
Τι δημοψήφισμα; Εκεί
που το «ναι» στην εξαθλίωση, την καταστροφή, την εξάρτηση συναντιέται
σε ένα σικέ γήπεδο διαπραγμάτευσης με το «όχι» της τάχα μου
«δημιουργικής ασάφειας» και με τους επαίσχυντους, αντιλαϊκούς – και
ανέντιμους – συμβιβασμούς;
Δημοψήφισμα λοιπόν.
Αλλά αφού το κάνουν που το κάνουν και χωρίς αυταπάτες για το πώς
επιδιώκουν να διαμορφώσουν την «ελεύθερη βούληση» των ψηφοφόρων, χωρίς
αυταπάτες ότι οι μεν θέλουν το «ναι» για να επιβάλλουν το «όχι» στα
δικαιώματα του λαού, και οι δε θέλουν ένα «όχι» για να συνεχίσουν να
λένε «ναι» στην καταστρατήγηση των δικαιωμάτων του λαού, ας το
αξιοποιήσουμε.
Πώς; Ακόμα κι αν η δημοκρατία τους είναι τόσο δημοκρατική ώστε να θεωρεί…άκυρο ό,τι
αρνείται τόσο τη Σκύλλα όσο και τη Χάρυβδη, ακόμα κι αν θεωρούν ότι
είναι… άκυρο να διαλέγεις άλλο δρόμο από εκείνον που περνά μέσα από τις
Συμπληγάδες, έχει μεγάλη σημασία να καταγραφεί με τρόπο ανόθευτο, πολιτικά έγκυρο και μετρήσιμο στην κάλπη το μόνο ουσιαστικό, ελπιδοφόρο και εξεργετικό «Όχι» που υπάρχει:
«Όχι στην ΕΕ- αποδέσμευση τώρα» από τον «λάκκο των λεόντων»!
Ένα «Όχι» που
κανείς δεν θα μπορεί τη Δευτέρα να το μακιγιάρει όπως θέλει. Ένα «Όχι»
που θα κατατεθεί στους αγώνες του λαού και δεν θα επιδέχεται καμίας
«ασάφειας».
«Όχι και ξανά Όχι και πάλι Όχι», λοιπόν! «Όχι
σε όλα τα Μνημόνια»! «Όχι και στις υπογραφές – Όχι και στις
διαπραγματεύσεις Μνημονίων»! «Όχι στον λάκκο των λεόντων»! «Όχι στα
δεσμά της ΕΕ»! Αποδέσμευση! Τώρα!
Ν.Μπογιόπουλος