16 Ιαν 2017

Οι θέσεις της ΚΕ του ΚΚΕ για το 20ό Συνέδριο για ανθρώπους με προβλήματα όρασης (AUDIO)



Οι Θέσεις της ΚΕ του ΚΚΕ για το 20ό Συνέδριο του Κόμματος διατίθενται σε ηχητική μορφή για ανθρώπους με προβλήματα όρασης.
Το ηχογραφημένο αρχείο διατίθεται για να το κατεβάσετε χωρισμένο σε ενότητες, σε αρχεία ήχου μορφής .mp3.
(για αποθήκευση πατήστε δεξί κλικ πάνω στην ενότητα που σας ενδιαφέρει και «Aποθήκευση δεσμού ως» / «Save link as»)

ΚΕΡΚΥΡΑ-Αν ξυπνήσεις μονομιάς θα ΄ρθει ανάποδα ο ντουνιάς"




ΤΡΙΤΗ  17  ΓΕΝ  8.00μμ  στα  Επισκοπιανα
στα  καφενεια


Η θέληση μας για να ζήσουμε εμείς και τα παιδιά μας καλύτερες μέρες, είναι πιο μεγάλη από τα
εμπόδια που μας βάζει με τις αντι-αγροτικές πολιτικές και τούτη η κυβέρνηση με τους σύμμαχούς της,
ντόπιους και ξένους.
Αυτό ήταν το μήνυμα της μικρομεσαίας αγροτιάς πέρυσι τέτοιον καιρό με τον μεγαλειώδη αγώνα
των μπλόκων που ξεδιπλώθηκαν από άκρου σε άκρου της χώρας, αυτό επιβεβαιώθηκε για μία ακόμη φορά
από εκατοντάδες εκπροσώπους ομοσπονδιών, συλλόγων, επιτροπών αγώνα και μπλόκων των αγροτών στις
17 Δεκέμβρη στη Λάρισα.
Το πανελλαδικό συντονιστικό όργανο που εκφράζει αυτήν τη θέληση και την υπερηφάνεια των
μικρομεσαίων αγροτών απευθύνει ΚΑΛΕΣΜΑ στις 23 ΓΕΝΑΡΗ σε όλον τον κόσμο της μικρομεσαίας
αγροτιάς να συσπειρωθεί στα μπλόκα του αγώνα για να παλέψει ενάντια:
Ø Στα εξοντωτικά μέτρα που περιλαμβάνονται στο τρίτο μνημόνιο το οποίο ψήφισαν στη Βουλή
οι 222 βουλευτές και υλοποιούνται με:
· Τον τριπλασιασμό των ασφαλιστικών εισφορών στον ΟΓΑ, σταδιακά, μέχρι το 2022.
· Τον διπλασιασμό σχεδόν, του συντελεστή φορολόγησης,(από 13% το 2016 ανεβαίνει στο 22% το
2017 κι έπεται συνέχεια στα επόμενα χρόνια),ενώ με τα τεκμήρια διαβίωσης φορολογούνται όλοι οι
αγρότες, ανεξάρτητα αν έχουν, ή όχι εισόδημα και πόσο.
· Την αύξηση του ΦΠΑ στα αγροεφόδια στο 24% και την κατάργηση της επιστροφής φόρου
πετρελαίου που μαζί με την αύξηση στην τιμή του αγροτικού ρεύματος και τα άλλα πολλά αγροτικά
χαράτσια που μας επιβάλουν, εκτοξεύουν στα ύψη το κόστος παραγωγής.
· Την επιβολή πρόσθετου τέλους - το ονομάζουν «περιβαλλοντικό» - στο νερό άρδευσης και
ύδρευσης.
· Την επιπλέον φορολόγηση στο κρασί και το τσίπουρο.
· Την επιβολή τέλους επιτηδεύματος από το 2019.
· Την κατάργηση του ΟΓΑ και η σχεδιαζόμενη περικοπή κατά 60% των συντάξεων στους
συνταξιούχους που συνεχίζουν να καλλιεργούν.
Ø Στην νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική της ΕΕ 2015 - 2020 που εφαρμόζει, με συνέπεια, η
συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, παίρνοντας τη σκυτάλη από τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Με
τη νέα ΚΑΠ επιβάλλονται μεγάλες περικοπές στις επιδοτήσεις/ενισχύσεις, που, μέχρι το τέλος του
2019, θα φτάσουν στο 60% - ήδη περικόπηκαν κατά 30% και πλέον - ενώ, με εργαλείο "σφαγής" το
νόμο για το διαχωρισμό των αγροτών σε "κατά κύριο επάγγελμα ή μη" που ψήφισε η κυβέρνηση,
ανταποκρινόμενη στο αίτημα κάποιων δυνάμεων στα μπλόκα που υπηρετούν τα συμφέροντα μιας
χούφτας μεγαλοαγροτών, αποκλείονται από τις επιδοτήσεις/ενισχύσεις κοντά στις 250.000 μικροί
αγρότες. Επιβάλλονται, επίσης, νέοι περιορισμοί στην αγροτική και κτηνοτροφική παραγωγή.
Ø Στα καρτέλ των εφοδίων και της εμπορίας προϊόντων, στα μονοπώλια που, εκμεταλλευόμενα την
"ελεύθερη" αγορά, αυξάνουν, διαρκώς, τις τιμές στα αγροεφόδια, αγοράζουν πάμφθηνα τα προϊόντα
μας, τα οποία, στη συνέχεια, πουλούν πανάκριβα στους καταναλωτές εργαζόμενους και τα άλλα
λαϊκά στρώματα, αποκομίζοντας τεράστια κέρδη.
Η Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων Κέρκυρας δήλωσε παρών και σ αυτόν τον αγώνα,
εκφράζοντας την θέληση των αγροτικών συλλόγων μελών της, που όλο το προηγούμενο διάστημα μέσα από
συσκέψεις και συνελεύσεις στα χωρία τους, κατέγραφαν την αγανάκτηση των αγροτών για τις ολέθριες
συνέπειες που βιώνουν από τις πολιτικές που εφαρμόζονται, και την διάθεση τους να βάλουν εμπόδια σ
αυτές τις πολιτικές.
Ο αγώνας μας όμως χρειάζεται και συμμάχους. Και αν η κυβέρνηση έχει για συμμάχους της
όλα τα παράσιτα που κλέβουν τον πλούτο που παράγουν οι μικρομεσαίοι αγρότες, εμείς έχουμε
συμμάχους όλους αυτούς που παράγουν τον πλούτο αυτής της χώρας, τους εργάτες και τους
μικροεπαγγελματίες.
Έχουμε στο πλευρό μας, τη νεολαία που υπερασπίζεται τα όνειρα και το μέλλον της, το γυναικείο
κίνημα που μάχεται για τα δικαιώματα της λαϊκής οικογένειας και τους συνταξιούχους που παλεύουν για
μία ζωή με αξιοπρέπεια.
Μ΄ αυτούς συνοδοιπόρους ξεκινάμε, και θα ενώσουμε τις δυνάμεις μας για τους αγώνες που θα
αναπτυχθούν στο νησί μας το επόμενο διάστημα:
· Τη Δευτέρα 16 Γενάρη και ώρα 18:30, η Ο.Α.Σ.Κ. προσκαλεί σε κοινή σύσκεψη στη μικρή αίθουσα
συνελεύσεων του Εργατικού Κέντρου Κέρκυρας όσους συμπορευθήκαμε το προηγούμενο διάστημα
σε αγώνες, εργαζόμενους, αυτοαπασχολούμενους, φοιτητές, μαθητές, νέους και γυναίκες των λαϊκών
στρωμάτων, συνταξιούχους, ανέργους.
· Στις 21 και 22 Γενάρη 2017, ημέρες έναρξης των αγώνων των αγροτών, η ΟΑΣΚ, οι αγροτικοί
σύλλογοι και δεκάδες αγρότες θα παρευρίσκονται μαζικά στην συνεδρίαση της Περιφέρειας Ιονίων
Νήσων όπου θα συζητηθούν τα προβλήματα του αγροτικού τομέα στο νησί μας.
Η ένταξη στην ημερήσια διάταξη του περιφερειακού συμβουλίου, του θέματος που αφορά τα
προβλήματα του αγροτικού τομέα στην Κέρκυρα, είναι αποτέλεσμα και προαπαιτούμενο της
κινητοποίησης της Ο.Α.Σ.Κ. τον Ιούλη του 2016. Διόλου τυχαία δεν είναι φυσικά η επιλογή της
συγκεκριμένης συνεδρίασης για να γίνει η συζήτησή τους, από τους διοικούντες την Περιφέρεια.
· Για όλο το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Γενάρη έχουν προγραμματιστεί περιοδείες κλιμακίων της
ΟΑΣΚ και των Αγροτικών Συλλόγων με συσκέψεις και συνελεύσεις στις κοινότητες: Άνω και
Κάτω Παυλιάνα – Άγιο Ματθαίο - Αγίους Δέκα – Γιαννάδες – Βαλανιό – Καρουσάδες - Νυμφές
- Αυλιώτες – Βελονάδες - Λευκίμμη - Περιβόλη - Αργυράδες .
Η πλήρη ανάπτυξη των κινητοποιήσεων εμπεριέχει:
· Στήσιμο μπλόκου με παράταξη γεωργικών μηχανημάτων σε κομβικό σημείο του νησιού.
· Συγκέντρωση διαμαρτυρίας των αγροτών με πορεία μηχανοκίνητων προς την πόλη της Κέρκυρας.
Με παρακαταθήκη τον ηρωικό αγώνα των μικρομεσαίων αγροτών του 2016 που είχε και ως
αποτέλεσμα την κατάκτηση του αφορολόγητου που ευνόησε την φτωχή αγροτιά:
ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ενωμένοι και βάζουμε τον πήχη πιο ψηλά, με το διεκδικητικό πλαίσιο πάλης του
Πανελλαδικού Συντονιστικού Οργάνου.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αγρότες της Κέρκυρας όπως:
Ø Αγροτική Οδοποιία.
Ø Χαμηλή τιμή στο Νερό για τη λαϊκή και αγροτική κατανάλωση.
Ø Αποτελεσματική Δακοκτονία για όλο το Νησί.
Ø Αγροτικούς γιατρούς στα χωρία και καλύτερες υγειονομικές υπηρεσίες στο Νοσοκομείο
της Κέρκυρας.
Ø Άμεση εξόφληση των επιδοτήσεων που παραμένουν ακόμη μέχρι σήμερα απλήρωτες.
Ø Κατασκευή και συντήρηση των αλιευτικών καταφυγίων.
Ø Αποζημίωση των πληγέντων παραγωγών από την χαλαζόπτωση.
ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΑΛΗΣ
Τα βασικά αιτήματα των αγωνιζόμενων μικρομεσαίων αγροτών απέναντι στις συνέπειες της πολιτικής
των κυβερνήσεων, της ΕΕ και της ΚΑΠ που εξυπηρετεί την κερδοφορία των μονοπωλιακών ομίλων, είναι:
Ø Για τη φορολογία: Να αρθούν οι φορολογικές επιβαρύνσεις στους μικρομεσαίους αγρότες.
Φορολόγηση με βάση το πραγματικό εισόδημα, κατάργηση των τεκμηρίων διαβίωσης.
Αφορολόγητο ατομικό εισόδημα 12.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ για κάθε παιδί.
Προοδευτική φορολόγηση στο επιπλέον εισόδημα με συντελεστή μέχρι 45%. Κατάργηση των
λογιστικών βιβλίων σε φτωχούς αγρότες με τζίρο έως 40.000 ευρώ. Να φορολογηθούν τα κέρδη των
μονοπωλιακών ομίλων.
Ø Για την Ασφάλιση - Σύνταξη: Να μην ισχύσουν οι αυξήσεις στις ασφαλιστικές εισφορές στον
ΟΓΑ. Δωρεάν Κοινωνική Ασφάλιση - Πρόνοια για όλους, να σφραγιστούν όλα τα βιβλιάρια Υγείας
του ΟΓΑ χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Μείωση των ορίων συνταξιοδότησης στα 60 για τους
αγρότες και στα 55 για τις αγρότισσες, με συντάξεις αξιοπρέπειας.
Ø Για το κόστος παραγωγής: Αφορολόγητο πετρέλαιο, όπως στους εφοπλιστές. Άμεση μείωση της
τιμής του αγροτικού ρεύματος κατά 50%. Κατάργηση του ΦΠΑ στα αγροτικά μέσα και εφόδια, στα
τρόφιμα, στα είδη λαϊκής κατανάλωσης, στις υπηρεσίες.
Ø Για τις τιμές των προϊόντων: Κατώτατες εγγυημένες τιμές για τα αγροκτηνοτροφικά προϊόντα, που
να καλύπτουν το κόστος παραγωγής και να αφήνουν εισόδημα για επιβίωση και συνέχιση της
αγροτικής δραστηριότητας. Να σταματήσουν οι εμποροβιομήχανοι να εκβιάζουν για ν' αγοράζουν
σε «ανοιχτές» τιμές, με αποτέλεσμα οι παραγωγοί να μην ξέρουν πόσο και πότε θα πληρωθούν για
το μόχθο τους. Φθηνά προϊόντα για τις λαϊκές ανάγκες ενάντια στην κερδοσκοπία εμπόρων και
βιομηχάνων.
Ø Για τις επιδοτήσεις - ενισχύσεις: Να μην ισχύσουν οι περικοπές που προβλέπονται με τη νέα ΚΑΠ
της ΕΕ 2014 - 2020 (περικόπηκαν ήδη κατά 30%, ενώ μέχρι το τέλος του 2019 οι περικοπές θα
φτάσουν στο 60%), σύνδεση των ενισχύσεων με την παραγωγή, το ζωικό κεφάλαιο. Να μην κοπούν
οι επιδοτήσεις - ενισχύσεις από όσους δεν θεωρούνται «ενεργοί αγρότες», με βάση το νόμο για τον
διαχωρισμό των αγροτών σε «κατά κύριο επάγγελμα ή μη» που ψήφισε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ -
ΑΝΕΛ, ικανοποιώντας, με ευχαρίστηση, το σχετικό αίτημα των μεγαλοαγροτών στις περσινές
κινητοποιήσεις.
Ø Για την κτηνοτροφία: Να παρθούν πίσω οι μεγάλες μειώσεις στις εξισωτικές αποζημιώσεις. Να
εξασφαλιστούν οι αναγκαίες βοσκήσιμες εκτάσεις. Δωρεάν κρατική σήμανση ζώων, νομιμοποίηση
σταβλικών εγκαταστάσεων, υποδομές για την αντιμετώπιση ζωονόσων και πρόσληψη γεωτεχνικών.
Ø Για τα αγροτικά χρέη: Καμιά κατάσχεση πρώτης, δεύτερης κατοικίας ή χωραφιού, από δάνεια που
βρίσκονται στο «κόκκινο», συνολικής αντικειμενικής αξίας μέχρι 300.000 ευρώ. Διαγραφή των
τόκων και «κούρεμα» του κεφαλαίου σε ποσοστό 30% για επαγγελματικά δάνεια μέχρι 200.000
ευρώ των φτωχών αγροτοκτηνοτρόφων και ψαράδων.
Άλλες δίκαιες διεκδικήσεις
- Κατάργηση του φόρου στο κρασί που επέβαλε η κυβέρνηση
- Να καλυφθεί η απώλεια αγροτικού εισοδήματος που οφείλεται στις μεγάλες καταστροφές στην
αγροτοκτηνοτροφική παραγωγή από την κακοκαιρία και διάφορες ασθένειες φυτών και ζώων, τις
οποίες ο ΕΛΓΑ, παρά το γεγονός ότι οι αγρότες τον χρυσοπληρώνουν, αρνείται να αποζημιώσει,
καθώς και στις συνέπειες του εμπάργκο από τη Ρωσία που έπληξε, κυρίως, παραγωγούς φρούτων.
- Να καθοριστεί ακατάσχετο όριο στους τραπεζικούς λογαριασμούς των αγροτών ύψους 12.000
ευρώ, προσαυξημένο κατά 3.000 για κάθε παιδί, καθώς οι αγρότες πληρώνονται μία, το πολύ δύο
φορές το χρόνο και όχι κάθε μήνα όπως οι άλλοι εργαζόμενοι κι έχουν ανάγκη να υπάρχει διαθέσιμο
αυτό το χρηματικό ποσό για να ζήσουν τις οικογένειές τους και να συνεχίσουν την αγροτική
δραστηριότητά τους.
- Να μην μπει το πρόσθετο, «περιβαλλοντικό», τέλος στο νερό άρδευσης και ύδρευσης που
προβλέπεται στο πλαίσιο της οδηγίας 60/2000 της ΕΕ, ούτε το νέο χαράτσι του ΚΤΕΟ και για τα
αγροτικά μηχανήματα, που επιβαρύνουν κι άλλο το κόστος παραγωγής.
- Να μην εφαρμοστεί η σχεδιαζόμενη περικοπή κατά 60% των συντάξεων σε όσους συνταξιούχους
του ΟΓΑ συνεχίζουν να καλλιεργούν και να διατηρούν τα δικαιώματα, καθώς δεν μπορούν να

ζήσουν με την πενιχρή αγροτική σύνταξη. 

Las Patronas

 Las Patronas


Επειδή δεν βλάφτει να αισθανόμαστε κάπου-κάπου λίγη πραγματική ανθρωπιά, σήμερα λέω να ταξιδέψουμε. Να πάμε μέχρι το Μεξικό. Όχι κάπου κοσμοπολίτικα αλλά στην μέση του πουθενά, σε μια γωνιά τής επαρχίας Βερακρούζ, ξεχασμένη από θεούς κι ανθρώπους. Κάπου εκεί βρίσκεται ένα φτωχοχώρι με το -πολύ κοινό αλλά περήφανο- όνομα La Patrona. Η Προστάτιδα.

Σ' αυτό το χωριό, λοιπόν, στις 14 Φεβρουαρίου 1995, η Μπερνάρντα Ρομέρο Βάσκεζ με την αδελφή της Ρόζα κατέβηκαν στην αγορά για να προμηθευτούν τρόφιμα για την οικογένειά τους. Για να μη χρησιμοποιούμε σχήματα λόγου, ας πούμε ότι πήγαν στο μαγαζί του χωριού και πήραν ψωμί και γάλα για το σπίτι τους.

Καθώς οι δυο αδελφές επέστρεφαν φορτωμένες, χρειάστηκε να σταθούν για λίγο δίπλα στις σιδηροδρομικές γραμμές και να περιμένουν να περάσει το μακρύ τραίνο που ερχόταν από τον Νότο, κουβαλώντας σαλβαδοριανούς, νικαραγουανούς και ονδουρέζους μετανάστες, οι οποίοι κατευθύνονταν προς τα βόρεια σύνορα της χώρας, απ' όπου θα προσπαθούσαν να περάσουν στις ΗΠΑ. Δεν ήταν η πρώτη φορά που συνέβαινε το ίδιο πράγμα αλλά αυτή την σημαδιακιά μέρα οι δυο γυναίκες είδαν έναν από τους εξαθλιωμένους επιβάτες να τις κοιτάζει και να φωνάζει Madre, tengo hambre... Μάνα, πεινάω... Πριν καλά-καλά καταλάβουν τι έλεγε ο άγνωστος, ακούστηκαν οι ίδιες φωνές από το επόμενο βαγόνι... και από το μεθεπόμενο... Στο τέταρτο βαγόνι, η Μπερνάρντα πέταξε ένα καρβέλι ψωμί. Στο πέμπτο, η Ρόζα πέταξε ένα ψωμί κι ένα γάλα... Μέχρι να περάσει το τραίνο, οι δυο αδελφές είχαν μείνει με αδειανές σακκούλες στα χέρια.


Όταν επέστρεψαν στο σπίτι τους με αδειανά χέρια και εξήγησαν στους δικούς τους τι είχε συμβεί, κανένας δεν τις κατσάδιασε. Αντιθέτως, οι Ρομέρο Βάσκεζ σκέφτηκαν ότι αυτό ήταν κάτι που θα έπρεπε να ξανακάνουν. Έπρεπε, όμως, να οργανωθούν μιας και δεν είχαν οικονομική άνεση να μοιράζουν καθημερινά ψωμί και γάλα. Καθ' υπόδειξη της μητέρας τους, της φοβερής Νόρμας, αποφάσισαν να μαγειρέψουν φασόλια, να ψήσουν και μερικές πίτες (τάκος) και να τα κάνουν πακετάκια για να μπορούν να τα πετούν στα διερχόμενα βαγόνια. Ενθουσιασμένες, η Μπερνάρντα με την Ρόζα κοινοποίησαν το σχέδιό τους στην γειτονιά, αποσπώντας, προς μεγάλη τους ικανοποίηση, όχι μόνο συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία τους αλλά και εκδηλώσεις ενδιαφέροντος για συμμετοχή σ' αυτή.

Από την επόμενη κιόλας μέρα, κάποιες από τις γυναίκες της γειτονιάς το έβαλαν πρόγραμμα. Μόλις οι άντρες τους θα έφευγαν για τις δουλειές τους, εκείνες θα φρόντιζαν να μαγειρέψουν μαζί με το φαΐ των οικογενειών τους και κάτι παραπάνω για τους πεινασμένους των τραίνων. Άλλη έφτιαχνε φασόλια, άλλη ρύζι, άλλη τάκος... άλλες ετοίμαζαν μπουκαλάκια με νερό... άλλες συσκεύαζαν... Κι όταν περνούσε το τραίνο, βρίσκονταν παραταγμένες δίπλα στις ράγες, έτοιμες να μοιράσουν την ανθρωπιά τους σε αγνώστους.

Εκείνη την 14η Φεβρουαρίου 1995 κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί ότι ιδρυόταν μια από τις πιο παράξενες αλλά πιο αυθεντικές (γι' αυτό και πιο ανθρώπινες) "φιλανθρωπικές οργανώσεις" του κόσμου, η Las Patronas. Οι Προστάτιδες. Επί είκοσι δύο χρόνια, καθημερινά, οι γυναίκες τής Las Patronas ψήνουν εκατοντάδες τάκος και μαγειρεύουν δεκάδες κιλών φασόλια και ρύζι, με τα οποία έχουν ταΐσει αμέτρητες χιλιάδες πεινασμένων. Τί κι αν η "οργάνωση" δεν έχει ΑΦΜ, καταστατικό, διοικητικό συμβούλιο ή τραπεζικό λογαριασμό; Η Μπερνάρντα, η Ρόζα, η Νόρμα, η Τέρε, η Λεονίλα, η Τόνια, η Κάρλα, η Καρίλα, η Νίλα, η Μπιάνκα, η Χούλια, η Λούπε, η Ντόνια Τέρε, η Λορένα, η Μαριέλα, η Σόνια και η Σοφία δεν χρειάζονται οφφίτσια για να δείξουν την ανθρωπιά τους. Η έλλειψη νομικής αναγνώρισης δεν εμπόδισε ούτε την Εθνική Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ούτε την ίδια την κυβέρνηση του Μεξικού να τις βραβεύσουν το 2013.

Πάντως, η καθιέρωση των Las Patronas κάθε άλλο παρά εύκολη ήταν. Όχι τόσο επειδή είχαν να αντιμετωπίσουν την καχυποψία των ανδρών όσο επειδή βρήκαν απέναντί τους την... επίσημη εκκλησία! Όπως καταγγέλλουν οι ιερείς Αλεχάντρο Σολαλίντε και Φραίυ Τόμας Γκονζάλες, "τα μέλη τής Καθολικής Εκκλησίας δεν ενεργούν ως ποιμένες αλλά ως υπάλληλοι του Βατικανού". Σύμφωνα με τους δυο ιερείς, η αρχιεπισκοπή δημιουργεί προβλήματα στην Las Patronas επειδή ταυτίζεται με την επιθυμία των ΗΠΑ να μη διευκολύνονται καθ' οιονδήποτε τρόπο οι μετανάστες στο ταξίδι τους προς βορρά. Ο Γκονζάλες υποστηρίζει ότι άκουσε με τ' αφτιά του πως η επίσημη εκκλησία έχει αποκηρύξει τις Las Patronas "επειδή δεν δρουν σε συνεννόηση με την επισκοπή τής Κόρδοβας, δεν λειτουργούν εξ ονόματος της επισκοπής και, παρ' όλο που είναι πιστοί καθολικοί, δεν είναι υπάκουα μέλη τής εκκλησίας" ("Iglesia acosa a Las Patronas y a curas que defienden migrantes", Animal Politico, 20/8/2013).

Στο μεταξύ, οι "προστάτιδες" συνεχίζουν το έργο τους, έστω κι αν δεν έχουν την συμπαράσταση της εκκλησίας. Εκείνο που μάλλον τις νοιάζει περισσότερο είναι ότι έχουν κερδίσει την συμπαράσταση των μηχανοδηγών, οι οποίοι κόβουν πλέον ταχύτητα όταν τις βλέπουν παραταγμένες δίπλα στις ράγες...


ΥΓ: Δείτε οπωσδήποτε το παραπάνω πεντάλεπτο βιντεάκι. Το χαμόγελο της κυρούλας που μένει με την αδειανή σακκούλα στο χέρι όταν φεύγει το τραίνο, έχει ανεκτίμητη αξία.

ΜΕΣΑΙΩΝΑΣ- Η επιστημονική (!) προσευχή της «ελεύθερης αγοράς»…

 Η επιστημονική (!) προσευχή της «ελεύθερης αγοράς»…






«Η προσέγγιση της έννοιας και της μεθόδου – τεχνικής της Νοεράς Προσευχής, με ιδιαίτερη έμφαση στην επίδρασή της και στα οφέλη της στις σύγχρονες επιχειρήσεις και οργανισμούς (στελέχη του ιδιωτικού, δημόσιου, μη κερδοσκοπικού τομέα). 
Επίσης η συσχέτιση της Νοεράς Προσευχής με την αποτελεσματικότητα, παραγωγικότητα και κερδοφορία των επιχειρήσεων.

Ορισμένοι από τίτλους των επιστημονικών (;) εισηγήσεων, όπως καταγράφονται στο πρόγραμμα: 
  • «Η μέθοδος της Νοεράς Προσευχής».  
  • «Αποδοτικότερη επιχείρηση με Νοερά Προσευχή».
  • «Ο Πιστοποιημένος Επαγγελματίας και οι Σύγχρονες Μορφές Τεχνολογίας για Επιτυχή Έργα μέσα από τη χρήση της Κλίμακας  του Αγίου Ιωάννου του Σιναΐτου».
  • «Η επίδραση της Νοεράς Προσευχής στη σύγχρονη τέχνη».
  • «Τα οφέλη της πνευματικής αναζήτησης στη διαχείριση ενός  στρεσσογόνου εργασιακού περιβάλλοντος».
***
Ο καθένας έχει δικαίωμα να έχει τη θρησκευτική πίστη που επιλέγει (το εάν την επιλέγει είναι ένα άλλο θέμα, στο οποίο δεν θα επεκταθούμε σε αυτό το κείμενο). Επίσης, έχει το δικαίωμα να μην πιστεύει σε κάποια θρησκεία. Αυτά είναι γνωστά και δεδομένα εάν θέλουμε να μιλάμε για ανεξιθρησκεία σε αυτή τη χώρα
Η σχέση επιστήμης και θρησκείας είναι μια μεγάλη συζήτηση, που σίγουρα δεν είναι καινούργια. Θα μας επιτρέψουν οι «άγιοι» επιστήμονες, που διοργανώνουν την εκδήλωση, να διατηρήσουμε την άποψη πως η απόσταση των επιστημών από τις μεταφυσικές αντιλήψεις δεν είναι απλά μεγάλη, αλλά εμποδίζει την ανάπτυξη τους. Δεν είναι, δα, και κάτι σπουδαίο αυτό που γράφουμε, έχει καταγραφεί από άλλους, σπουδαιότερους από εμάς εδώ και πολλά, πολλά χρόνια… 
Ας πούμε, όμως, ότι οι «άγιοι» επιστήμονες έχουν την προσέγγιση πως η προσευχή βοηθά στην επιστημονική πρόοδο και θέλουν να το υπερασπίσουν. Υπάρχει, όμως, ένα θεματάκι όταν αυτό γίνεται με το μανδύα του πανεπιστημίου, σε μια κοινωνία, που, τυπικά τουλάχιστον, έχει ανεξιθρησκεία. Διότι, όπως είναι φανερό, εδώ δεν μιλάμε για προσευχή γενικά, αλλά για ορθόδοξη χριστιανική προσευχή.
Κι ας τα αφήσουμε όλα αυτά στην άκρη (που δεν τα αφήνουμε). Είναι …εντυπωσιακό πού εστιάζονται οι σκοποί μιας ...αποτελεσματικής προσευχής: «στα οφέλη της στις σύγχρονες επιχειρήσεις»,  στην «παραγωγικότητα» και την «κερδοφορία» τους.
Οι «άγιοι» επιστήμονες δεν σέβονται ούτε καν τους ανθρώπους που πιστεύουν στην προσευχή, αφού τη χρησιμοποιούν για συγκεκριμένους «σκοπούς», συγκεκριμένης ιδεολογικής απόχρωσης.
Με καλή προσευχή, λοιπόν, (με τις ανάλογες τεχνικές και τις μεθόδους, όπως περιγράφεται…)  θα αυξηθεί η παραγωγικότητα και η κερδοφορία. Θα αυξηθούν τα κέρδη, θα ζήσουν και οι εργαζόμενοι. Κάπως έτσι, ε; Μάλιστα. Ωραίο το σχηματάκι αλλά γνωστό. Είναι σαν να λέμε η προσευχή της «ελεύθερης αγοράς», στον ιδιωτικό και στο δημόσιο τομέα, βεβαίως – βεβαίως…

Το αλάτι της γης

 Το αλάτι της γης

Το κείμενο αυτό έμενε εκκρεμές (χωρίς Φουκό), καθυστερούσε για διάφορους λόγους, ανεξάρτητους κι εξαρτημένους από τη θέληση της κε του μπλοκ, και μπαίνει τελικά σήμερα -κάλλιο αργά παρά ποτέ- εν είδει ανασκόπησης του βασικού θέματος των προηγούμενων (ου μην και των επόμενων) ημερών: του κρύου και του χιονιά.

Όπως είναι καλύτερο να αφήσεις τα μαλλιά σου να στεγνώσουν μόνα τους -τι τα πήραμε τα σκουφιά και το μπουφάν με την κουκούλα;- γιατί λέει το πιστολάκι τα βλάπτει και μπορεί να επιφέρει μέχρι και καρκίνο, έτσι και το χιόνι είναι καλύτερο να το αφήνεις να λιώνει από μόνο του, αβίαστα, με φυσικές μεθόδους, ή να γίνει πάγος κι επιφάνεια για παγοδρομίες. Θυμάμαι εξάλλου στο γυμνάσιο μια φορά αξέχαστη, που βγήκαμε σε ένα κενό να παίξουμε μπάλα, σε παγωμένη αυλή, σαν την παρέα του μικρού Νικόλα, και διασκεδάζαμε παίζοντας κάτι σαν ποδόσφαιρο, μέχρι που μας πήρε είδηση ο αντίστοιχος Ζουμιάς κι έληξε αισίως το πανηγύρι, παραδόξως χωρίς τραυματισμούς.

Ποιοι είμαστε εμείς άλλωστε, για να παρέμβουμε στο έργο της φύσης, που τα πάντα εν σοφία εποίησε; Ποιοι είμαστε για να κόψουμε την μπάλα στα νέα ταλέντα της παγοσφαιροδρομίας; Και πού θα πάει αυτή η ιστορία με την ανθρώπινη παρέμβαση που αλλοιώνει τη φυσική ροή των πραγμάτων και την αδιαμεσολάβητη σχέση μας με το περιβάλλον;

Το βασικό συμπέρασμα είναι πως ούτε καν όταν χιονίζει δεν πρόκειται να δει ο λαός άσπρη μέρα, αν δεν πάρει ο ίδιος μέτρα γι' αυτό. Γιατί όταν κοιτάς από ψηλά, μοιάζει η πόλη ζωγραφιά παραμυθένια, πραγματική νυφούλα, ντυμένη στα λευκά, κι οι άνθρωποι ακίνητοι, σαν παιδικό παιχνίδι. Αλλά τα αμάξια δεν είναι πλεϊμομπίλ και μολυβένια στρατιωτάκια ακούνητα. Μένουν έτσι γιατί πάγωσε το αλάτι και το θαλασσινό νερό στους σωλήνες. Ούτε στα παρααμύθια...



Κι έτσι, δεν ξέρεις με τι να εκνευριστείς περισσότερο.
Με την υπερσύγχρονη αλατιέρα στην Καρδίτσα, όπου ένας εργάτης του Δήμου έριχνε αλάτι από την καρότσα ενός Ντάτσουν, με τα χέρια του; Πού να το πεις και να σε πιστέψουν; Νερό κι αλάτι...
(Στην Ουγκάντα να χιονίζει άραγε;)



Με τη φοβερή διαπίστωση ότι δεν υπάρχει κράτος (λες και φτάσαμε στην αταξική κοινωνία), ακριβώς τη στιγμή που δείχνει το πιο στυγνό, ταξικό του πρόσωπο και τις προτεραιότητές του;

Με τα κλάσματα της κοινωνίας των 2/3, που δεν κρύβει μόνο την ταξική φύση του κόσμου που ζούμε, αλλά έχει ξεπεραστεί κι από τα εμπειρικά δεδομένα της πραγματικότητας. Πού τα είδατε δηλ τα 2/3 των προνομιούχων (εκτός κι αν εννοούμε απλώς αυτούς που έχουν αυτόνομη θέρμανση).

Με το ότι ο μισός πληθυσμός (1/2) έμεινε χωρίς θέρμανση, γιατί πάγωσαν οι σωλήνες (σε τι θερμοκρασία να παγώνει άραγε το φυσικό αέριο); Ή με τις σκηνές όπου έμεναν οι πρόσφυγες αυτές τις μέρες και τη δήλωση του Κυρίτση για την κυβέρνηση που προσπαθεί να πετύχει δέκα και τελικά καταφέρνει τα οκτώ -λες και της ξέφυγε ένα λαθάκι στο διαγώνισμα και έχασε το άριστα;

Ή με τον όρο "θεομηνία", λες και πρόκειται για θεϊκή τιμωρία, "οργή θεού", απέναντι στην οποία οι κοινοί θνητοί είναι ανυπεράσπιστοι και πρέπει να την υποστούν στωικά; Θα μου πεις, ακόμα και την καπιταλιστική κρίση την εμφανίζουν στις θεωρήσεις τους σα φυσικό φαινόμενο, που δεν μπορούσε να αποτραπεί (εκτός κι αν είχαμε σώφρονες κυβερνήσεις που δε θα υπέκυπταν στο λαϊκισμό και δε θα μας άφηναν να ζούμε πάνω από τις δυνατότητές μας. Άραγε αν ανάψεις τη σόμπα τις υπερβαίνεις ή σε παίρνει να το κάνεις;)

Γιατί λοιπόν να μην εμφανίζονται και τα φυσικά φαινόμενα ως θεομηνίες που μας τιμωρούν -πιθανότατα γιατί ζούσαμε παραπάνω από τις δυνατότητές μας; Γιατί να μη γυρίσει κι ο άνθρωπος στην εποχή που περπατούσε στα τέσσερα, με σκυμμένο κεφάλι, στην εποχή των πρωτόγονων και την περίοδο των παγετώνων, όταν ένιωθε εχθρικό το φυσικό περιβάλλον, το θεοποιούσε και το λάτρευε φοβισμένος για να το εξευμενίσει;

Πολλές φορές εξάλλου η λατρεία πάει μαζί με το φόβο, ακόμα και το φόβο μη τυχόν χάσουμε κάτι ή κάποιον που αγαπάμε ή αυτόν που συνοδεύει την επιβαλλόμενη άνωθεν προσωπολατρία. Που δεν αρκεί όμως να εξηγήσει στο ελάχιστο την αυθόρμητη λατρεία του λαού για τους αγωνιστές ηγέτες του, που τον οδήγησαν στην επανάσταση και σε μια σειρά λαμπρές νίκες. Κι η οποία λατρεία ούτε επιβάλλεται, ούτε κι εξαλείφεται με διατάγματα. Κι ας επιχείρησαν να αμαυρώσουν αυτά τα χρόνια με μυστικές εκθέσεις περί προσωπολατρίας και την περίοδο των "αποκαλύψεων" που... έλιωναν οι πάγοι, ενώ στην πραγματικότητα συγκολλούνταν κι έκλειναν το αρχικό ρήγμα.



Το οποίο μου θυμίζει συνειρμικά ότι ο Πελετίδης γλίστρησε στον πάγο, κάπου στην Κοζάνη, όπου επισκεπτόταν τη μητέρα του, έπεσε κι έσπασε το χέρι του, αντί για τον πάγο. Οπότε και το σύνθημα προσαρμόζεται αντίστοιχα: το χέρι έσπασε, ο δρόμος χαράχτηκε.

Το χέρι έσπασε ο δρόμος χαράχτηκε
Υπήρχαν και διάφορα άλλα μικρά, φαιδρά γεγονότα (ΓΑΠ, Τραμπ, Πατούλης) τις τελευταίες μέρες, σαν το αλάτι που νοστιμίζει την επικαιρότητα -εκτός κι αν παγώσει- αλλά θα μείνουν εκκρεμότητες για άλλη φορά.

Αξίζει πάντως, στο κλείσιμο να αναφερθούμε στη χτεσινή εμφάνιση του τροβαδούρου της εργατικής τάξης, Δημήτρη Κανέλλου, σε ένα μουσικό ριάλιτι, όπου απέσπασε "σταλινικά ποσοστά' έγκρισης και χωρίς κεντρική "γραμμή" από τους σφους για να τον στηρίξουν.



Κι όχι, δεν είναι κατάντια να πας σε ριάλιτι (κι ο Μαγαλιός των Sober από εκεί "βγήκε" ή μάλλον, έγινε γνωστός στο ευρύ κοινό). Κατάντια για τη σημερινή κοινωνία, είναι ότι χρειάζεται να πας σε τέτοια σόου, για να κυνηγήσεις το όνειρό σου και να αφοσιωθείς στην τέχνη που αγαπάς.

-Στην ίδια κατηγορία (μουσική) χτες πέθανε κι ένας από τους συντελεστές των Bronskie Beat, που όλα τα μέλη τους ήταν/είναι δηλωμένοι ομοφυλόφιλοι κι έγιναν γνωστοί στο ευρύ κοινό με αυτό το τραγούδι, κατά τη δεκαετία με τις βάτες.


προσοχή στους προβοκάτορες που το παίζουν k τιμητές του ΚΚΕ:

o εικονιζόμενος κύριος:


που διερωτάται (!!)
 Είναι ο ίδιος που γράφει Αυτά στις πληροφορίες του 
στο f/b
 η Απάντηση σε ένα απ΄τα προφίλ Του 
που προλάβανε φίλοι του blog και κατέγραψαν για προηγούμενο Γραμματέα της ΚΝΕ
(υπήρχαν και άλλες παρεμβάσεις -απαντήσεις αλλά ο κύριος τις έσβησε)  
Μήν "τσιμπάτε' Μαθαίνουμε 
και απαντάμε Ταξικά από: 

απο το revolucionhellas

TOP READ