29 Δεκ 2014

Τέσσερα κρίσιμα ερωτήματα θέτει η ΠΕΜΕΝ για το ατύχημα στο Norman Atlantic

Τέσσερα κρίσιμα ερωτήματα θέτει η ΠΕΜΕΝ για το ατύχημα στο Norman Atlantic


Δελτίο Τύπου εξέδωσε η Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού στο οποίο θέτει τέσσερα ουσιαστικά ερωτήματα πάνω στην πυρκαγιά του πλοίου Norman Atlantic, συνοψίζοντας όλες τις απορίες που έχει η κοινή γνώμη πάνω στο τραγικό συμβάν.
Η ΠΕΜΕΝ ρωτά λοιπόν τις αρμόδιες αρχές:
1. Ποιες είναι οι πραγματικές αιτίες της πυρκαγιάς; Λειτούργησαν τα μέσα πυρόσβεσης; Υπήρχε η αναγκαία στεγανότητα του πλοίου  και γιατί δεν έγινε δυνατόν να αντιμετωπιστεί η πυρκαγιά  από την αρχή;
2. Με δεδομένο ότι κάθε καθυστέρηση σε περίπτωση πυρκαγιάς εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για τη ζωή των επιβαινόντων,  γιατί ενώ η πυρκαγιά εκδηλώθηκε στις 4 περίπου το ξημέρωμα της Κυριακής 28 Δεκέμβρη, απομακρύνθηκαν μόνο 150 επιβάτες με σωσίβιες λέμβους και παρέμεινε στο πλοίο μεγάλος αριθμός επιβαινόντων,  σε μια περιοχή (ανοικτά της Κέρκυρας) που μπορούν, παρά τις συγκεκριμένες (χωρίς υπερβολές) άσχημες καιρικές συνθήκες, να συμβάλουν έγκαιρα στην επιχείρηση διάσωσης παραπλέοντα πλοία,  πολεμικά πλοία, ρυμουλκά ανοικτής θαλάσσης και ελικόπτερα παντός καιρού;
3. Ποιό είναι το ιστορικό του πλοίου; Είναι μετασκευασμένο οχηματαγωγό; Δικαιολογείται η παρουσία τόσο μεγάλου αριθμού επιβατών και οχημάτων; Η οργανική σύνθεση του πλοίου κάλυπτε  τις  ανάγκες, και αν ήταν οχηματαγωγό, επαρκούσαν  και  λειτούργησαν τα μέσα διάσωσης;
4. Ποιο είναι το ιστορικό των ελέγχων του πλοίου,  πως  αντιμετωπίστηκαν οι παρατηρήσεις που έγιναν κατά τη διάρκεια του ελέγχου στις 19   Δεκεμβρίου 2014  από τις Λιμενικές Αρχές στην Πάτρα, που  έχουν  αναρτηθεί  στο  σύστημα  “EQUASIS” (www.equasis.org), παρατηρήσεις πολύ σοβαρές που αφορούν  την αξιοπλοΐα του  «NORMAN ATLANTIC;»

Με αφορμή την τραγωδία του «Norman Atlantic»: Εφοπλιστές και υπουργείο το ίδιο σωματείο

 Με αφορμή την τραγωδία του «Norman Atlantic»: Εφοπλιστές και υπουργείο το ίδιο σωματείο


Ένα άρθρο απ' τον Ριζοσπάστη της 1ης Οκτώβρη 2000.
Του Νίκου ΚΑΡΑΝΤΗΝΟΥ.

Ο ΘΡΗΝΟΣ της θάλασσας και της ναυτοσύνης είναι από τα θέματα τα συγκλονιστικά που μας έχει αφήσει η δημοσιογραφική διαδρομή. Στα μακρινά χρόνια, τότε που έγραφες για τους δεκάδες αδικοχαμένους ναυτικούς για τα «πλωτά φέρετρα». Τότε μπορείς να νιώσεις και τα τωρινά, όλα αυτά τα τραγικά και εγκληματικά που είδαμε και ζήσαμε τούτη τη βδομάδα, τη νύχτα της περασμένης Τρίτης, με το «Εξπρές Σαμίνα» έξω από την μπούκα του Πόρτο της Πάρου.
ΑΛΛΑ και ποιο να πρωτοθυμηθείς απ' όσα είναι καταγραμμένα στη μαύρη αυτή βίβλο με τις ναυτικές τραγωδίες και που είναι φοβερά, κραυγαλέα εγκλήματα, που τα περισσότερα τα κουκουλώνουν συνήθως κι οι γνωστοί μηχανισμοί με της εξουσίας τις πλάτες, με το διαβόητο και αμαρτωλό εκείνο υπουργείο της Εμπορικής Ναυτιλίας τα βολεύουν όλα, λευκά «περιστεράκια» οι εφοπλιστές κι οι εταιρίες τους κι όλες οι ευθύνες, οι μοναδικοί ένοχοι, οι ναυτεργάτες, το πλήρωμα. Εχουν από χρόνια πλάσει το «μύθο» πως για όλα τα ναυτικά ατυχήματα, για όλες τις ναυτικές τραγωδίες φταίχτης ο «ανθρώπινος παράγοντας», ο ναύτης και φυσικά κι ο καιρός. Ούτε λόγος ποτέ για τους σκυλοπνίχτες, αυτά τα «πλωτά φέρετρα», που τάχατες τα «φρεσκάρουν» και νύχτα - μέρα με τη βούλα την επίσημη τα 'χουν δρομολογημένα σε «ρότα» θανάτου στις θάλασσές μας και τους ωκεανούς.

ΘΥΜΗΘΗΚΑ τη νύχτα της περασμένης Τρίτης - καθώς άκουγα τις πρώτες ειδήσεις στην ΕΡΤ κι η συνάδελφος, με την αγωνία ολοφάνερη έδινε τα πρώτα στοιχεία του ρεπορτάζ που είχε «μαζέψει», μιλούσε για ναυτική τραγωγία (ο παρουσιαστής τη διόρθωνε, παρατηρώντας ότι πρόκειται για ατύχημα ναυτικό!!) - το «Ηράκλειο» της εταιρίας Τυπάλδου, που εδώ και 34 χρόνια, το Δεκέμβρη του 1966 με 276 επιβάτες και πλήρωμα ταξίδευε από την Κρήτη στον Πειραιά.
ΔΟΥΛΕΥΑΜΕ στη «Δημοκρατική Αλλαγή», όταν βαθιά χαράματα, καθώς πιάναμε δουλιά για την έκδοση της εφημερίδας, διαβάζαμε σε μια πρωινή εφημερίδα, τον «Ελεύθερο Κόσμο», ότι το φέρι - μποτ «Ηράκλειο» εκείνη τη φοβερή χειμωνιάτικη νύχτα βούλιαξε έξι μίλια ανοιχτά της Φαλκονέρας. Με τα ελάχιστα και πρωτόγονα μέσα επικοινωνίας η σύνταξη μπόρεσε να συγκεντρώσει λέξη με λέξη, όνομα με όνομα, μέσα σε τρεις ώρες - δουλιά εξοντωτική - τα βασικά υλικά του ρεπορτάζ μιας από τις πιο μεγάλες ναυτικές τραγωδίες που είχαμε στα μεταπολεμικά χρόνια.
ΤΟ ΕΙΧΑΝ, τότε, πολύ ρεκλαμάρει το «Ηράκλειο». Το είχαν για «καύχημα» στο στόλο της εταιρίας, αλλά όπως έγινε έπειτα γνωστό οι τεχνικοί επιθεωρητές του ΥΕΝ στην αρχή είχαν αρνηθεί να υπογράψουν το πρωτόκολλο δρομολόγησης, γιατί το θεωρούσαν εξαιρετικά επικίνδυνο για τη ζωή των επιβατών. Τελικά, ο υπουργός, ο Ισίδωρος Μαυριδόγλου, έβαλε τη σφραγίδα του στα χαρτιά και τα πρωτόκολλα και το «Ηράκλειο» έφυγε στη «ρότα» του θανάτου, για να καταποντιστεί μ' όλο τον κόσμο, επιβάτες και πλήρωμα, στα τάρταρα της Φαλκονέρας. Το φοβερό εκείνο έγκλημα κουκουλώθηκε κι η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών έβγαλε το λογαριασμό και όρισε πεντακόσιες δραχμές για αποζημίωση στις οικογένειες που έχασαν τους δικούς τους!!
ΥΣΤΕΡΑ από τριάντα τέσσερα χρόνια έχουμε το «Εξπρές Σαμίνα», ένα παρόμοιο σαπιοκάραβο - ένα από τα πολλά - να πνίγει δεκάδες επιβάτες έξω από την Πάρο. Είναι αμείλικτα τα ερωτήματα που έχουν ανακύψει για το νέο ναυτικό έγκλημα. Κι είναι ολοφάνερη ολόκληρου του κυβερνητικού και εφοπλιστικού μηχανισμού η προσπάθεια να συγκαλύψουν τις τεράστιες ευθύνες που πέφτουν πάνω τους. Προκλητικός, κυνικός, απαράδεκτος ο αξιότιμος κ. υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Χρ. Παπουτσής, τα βρίσκει όλα άψογα. Τα βγάζει όλα λάδι, ρίχνοντας όλες τις ευθύνες πάνω στο πλήρωμα. Αυτή είναι η εφοπλιστική του παντιέρα...
ΤΑ στοιχεία, που συνεχώς έρχονται στο φως για το νέο αυτό ναυτικό έγκλημα, οι μαρτυρίες των ναυαγών, οι καταγγελίες, με τίποτε δεν μπορούν να συγκαλυφθούν. Αφεντάδες οι εφοπλιστές, θρονιασμένοι στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας από τα γεννοφάσκια του ελληνικού κράτους. Ολα δικά τους και με τη βούλα τη δική του τα σαπιοκάραβά τους στη «ρότα» του θανάτου, όπως έγινε με το «Εξπρές Σαμίνα». Σωστά το προσδιόρισαν οι ναυτεργάτες στην προχτεσινή δυναμική πορεία τους στον Πειραιά: «Εφοπλιστές και υπουργείο το ίδιο σωματείο».

ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΚΚΕ ΣΕ VIDEO

 ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΚΚΕ ΣΕ VIDEO

Ευκαιρία λοιπόν να το μάθεις, έστω και περιληπτικά, εσύ που δεν αποφασίζεις να κάνεις τον «κόπο» να το προμηθευτείς και να το διαβάσεις. Αν κι εδώ που τα λέμε, ψιλοαμφιβάλλω ότι δεν ξέρεις τουλάχιστον τον βασικό κορμό τού κυβερνητικού προγράμματος του ΚΚΕ.


Ο Δ.Κουτσούμπας στο Star by LAMIASTARGR

via revoltanergosafragos.blogspot.gr 

Ερωτήματα για ασφάλεια, χειρισμούς, ετοιμότητα

Ερωτήματα για ασφάλεια, χειρισμούς, ετοιμότητα


Ερωτήματα για ασφάλεια, χειρισμούς, ετοιμότητα
Οι ψυχές που έζησαν την τραγωδία στα παγωμένα νερά του Ιονίου και οι οικογένειές τους ζητούν απαντήσεις στα καυτά ερωτήματα που ανακύπτουν για το πως ξαφνικά 478 άνθρωποι βρέθηκαν πάνω σε ένα φλεγόμενο πλοίο-κολαστήριο.
Πριν ακόμα στεγνώσουν τα δάκρυα αγωνίας των συγγενών άρχισαν να αποκαλύπτονται χθες έγγραφα και μαρτυρίες που δείχνουν κενά και προβλήματα στην πυρασφάλεια, στα σωστικά μέσα, στη στεγανότητα του πλοίου, στους χειρισμούς του πλοιάρχου, που δεν ήξερε αγγλικά, και στην ετοιμότητα του πληρώματος.
Το Norman Atlantic είχε περάσει από την καθιερωμένη επιθεώρηση στις 19 Δεκεμβρίου 2014, κατά την οποία οι λιμενικές αρχές της Πάτρας εντόπισαν σοβαρά προβλήματα στα συστήματα εκτάκτου ανάγκης.
Οπως αναφέρεται στο σχετικό επίσημο έγγραφο, το Λιμενικό είχε κάνει παρατηρήσεις για δυσλειτουργία στους μηχανισμούς κλεισίματος των υδατοστεγών θυρών που διαφυλάσσουν τη στεγανότητα, έλλειψη σχεδίου για επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης, ανεπάρκεια σωστικών εφαρμογών και φώτων κόκκινου συναγερμού.
Οι λιμενικές αρχές είχαν δώσει χρονικό περιθώριο 15 ημερών στην πλοιοκτήτρια εταιρεία για να διορθώσει τα προβλήματα. Η προθεσμία αυτή δεν είχε παρέλθει όταν το πλοίο ξεκίνησε από την Πάτρα το μοιραίο δρομολόγιο και το αρχηγείο του Λιμενικού περιμένει να ολοκληρωθεί η επιχείρηση που βρίσκεται σε εξέλιξη στο Ιόνιο προκειμένου να αρχίσει την έρευνα για τυχόν ευθύνες αρμόδιων αξιωματικών που ενδεχομένως μπορούσαν να επιδείξουν μεγαλύτερη αυστηρότητα στους ελέγχους και τις προθεσμίες που δόθηκαν.
Πατήστε πάνω στη φωτογραφία και διαβάστε αναλυτικά το δημοσίευμα:
Πηγή: ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ

Με διαπιστωμένα προβλήματα στα συστήματα εκτάκτου ανάγκης κυκλοφορούσε το Norman Atlantic

Με διαπιστωμένα προβλήματα στα συστήματα εκτάκτου ανάγκης κυκλοφορούσε το Norman Atlantic


Σοβαρά προβλήματα στα συστήματα εκτάκτου ανάγκης του πλοίου Norman Atlantic είχαν εντοπιστεί στις 19 Δεκεμβρίου, λίγες μόλις ημέρες πριν την πυρκαγιά που εκδηλώθηκε το πρωί της Κυριακής, κατά τη διάρκεια της καθιερωμένης επιθεώρησης από τις λιμενικές αρχές της Πάτρας.
Όπως προκύπτει από σχετικό έγγραφο, το Λιμενικό είχε προειδοποιήσει για δυσλειτουργία στους μηχανισμούς κλεισίματος των υδατοστεγών θυρών που διαφυλάσσουν τη στεγανότητα, έλλειψη σχεδίου για επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης, ανεπάρκεια σωστικών εφαρμογών και φώτων κόκκινου συναγερμού. Έδωσε μάλιστα προθεσμία 15 ημερών στην πλοιοκτήτρια εταιρεία για να διορθώσει τα προβλήματα, όμως το κακό έγινε τελικά πριν καν εκπνεύσει η προθεσμία αυτή.
Όμως και οι μαρτυρίες επιβατών του πλοίου σοκάρουν, μιλώντας για προβλήματα στην πυρασφάλεια, ολιγωρία του πληρώματος, λανθασμένους χειρισμούς από τον πλοίαρχο και έλλειψη σωστικών μέσων.
Χαρακτηριστική είναι η καταγγελία μίας γυναίκας, η οποία επέβαινε στο πλοίο, και πριν από την αναχώρησή του είχε διαμαρτυρηθεί στη σελίδα της ναυλώτριας εταιρείας ΑΝΕΚ στο Facebook για την υπερφόρτωση του πλοίου και για το γενικότερο μπάχαλο που επικρατούσε, κατηγορώντας ευθέως τη διοίκηση της εταιρείας.

Ελπίδα για τη νέα χρονιά η οργανωμένη πάλη με ισχυρό ΚΚΕ

Ελπίδα για τη νέα χρονιά η οργανωμένη πάλη με ισχυρό ΚΚΕ



ΜΙΧΑΛΑΚΗΣ
Συνήθως τα αστικά κόμματα διαλαλούν την «πραμάτειά» τους και ο λαός επιλέγει. Οχι βεβαίως ανεπηρέαστος, αφού μέσα στην «πραμάτεια» περίοπτη θέση διατηρούν, αναλόγως των συνθηκών, άλλοτε οι αυταπάτες και η κοροϊδία, άλλοτε οι εκβιασμοί ανοιχτοί ή συγκαλυμμένοι, άλλοτε οι εκφοβισμοί και οι απειλές.

Φέτος, μπροστά στη νέα χρονιά - και ενδεχομένως και στην κάλπη - ας επιχειρήσει ο εργαζόμενος, ο άνεργος, ο συνταξιούχος, ο αυτοαπασχολούμενος, ο αγρότης, κάθε άνθρωπος του μόχθου, μια αντίστροφη αναζήτηση. Προτάσσοντας τις προσδοκίες, τις επιθυμίες και τις ανάγκες του, ας αναζητήσει πολιτική πρόταση που να απαντά σ' αυτά, αποκλείοντας όσες, είτε φανερά υπονομεύουν τις ανάγκες αυτές, είτε εκμεταλλευόμενες την αγωνία για την ικανοποίησή τους, λένε συνειδητά ψέματα προκειμένου να ψηφοθηρήσουν.
Είναι πολύ πιθανό σύντομα να στηθούν κάλπες εθνικών εκλογών. Σ' αυτές ο λαός θα φτάσει με ένα «πακέτο» προβλημάτων που χρονίζουν, διογκώνονται και βαραίνουν όλο και περισσότερο στην πλάτη του. Η κυβέρνηση θα του υποσχεθεί σταθερότητα και έξοδο απ' το τούνελ, στο ξέφωτο της ανάκαμψης. Ο ΣΥΡΙΖΑ θα του υποσχεθεί σταθερότητα και έξοδο απ' το τούνελ, στο ξέφωτο της ανάκαμψης. Η σύμπλευσή τους σε στρατηγικούς στόχους, παρά τις διαφορές τους, δεν μπορεί πλέον να κρυφτεί. Διαφωνούν στο μέσο με το οποίο θέλουν να φτάσουν στον κοινό προορισμό τους και μαζί κρύβουν το αντιλαϊκό περιεχόμενο αυτού του προορισμού.
Διαφωνούν για το περιβόητο μείγμα διαχείρισης. Η λιτότητα με την οποία τα βάζει απ' το πρωί ως το βράδυ ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι αυτή που αντιλαμβάνεται, μήνας μπαίνει - μήνας βγαίνει, ως έλλειμμα στο πορτοφόλι της η εργατική - λαϊκή οικογένεια. Αφορά τους περιορισμούς των ευρωενωσιακών κανονισμών που αύριο, αν κυβερνήσει, θα του δένουν τα χέρια και δε θα μπορεί να στηρίξει με ζεστό χρήμα την ανάκαμψη της καπιταλιστικής κερδοφορίας. Το «νοικοκύρεμα» των οικονομικών του κράτους, που αντιτάσσει η κυβέρνηση, δε θα μεταφραστεί σε αύξηση των δαπανών για υγεία, παιδεία, σε αύξηση των μισθών και των συντάξεων. Απεναντίας, και το «κουβαρνταλίκι» του ΣΥΡΙΖΑ προς το κεφάλαιο και το «νοικοκύρεμα» της κυβέρνησης - δίχως ανάμεσα στις δύο αυτές προτάσεις να υπάρχουν αδιαπέραστα τείχη, άλλωστε και ο ΣΥΡΙΖΑ υπερασπίζεται τους ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς και η ΝΔ τη στήριξη της καπιταλιστικής ανάκαμψης - «πατάνε» στα τσακισμένα δικαιώματα του λαού. Αλλιώς δε γίνεται ούτε το 'να, ούτε τ' άλλο. Το βεβαιώνουν τόσες και τόσες περιπτώσεις που εφάρμοσαν τη μία ή την άλλη συνταγή.
Να προτάξουμε τα «θέλω» και τις ανάγκες μας
Είναι λογικό ο λαός στο σύνολό του να θέλει, τουλάχιστον, ανακοπή της επίθεσης στα δικαιώματά του. Και παρά την προσπάθεια των δυνάμεων της αστικής διαχείρισης να του κατεβάσουν τις απαιτήσεις, αν μπορούσε να ρωτηθεί, σίγουρα θα εξέφραζε την επιθυμία για ανάκτηση των απωλειών που είχε όλα αυτά τα χρόνια. Παραπέρα, θα απαριθμούσε μια σειρά από σύγχρονες ανάγκες που αδυνατεί να ικανοποιήσει και, σε ένα βαθμό πλέον, τις ξεγράφει σαν απρόσιτες πολυτέλειες.
Η κυβέρνηση, τα κόμματα που την συνθέτουν κι όσα θέτουν υποψηφιότητα για συμμετοχή σε ένα μελλοντικό κυβερνητικό σχήμα με κορμό τη ΝΔ, δεν αφήνουν περιθώρια αυταπατών. Η ίδια η πολιτική που εφάρμοσε εγγυάται για την πολιτική που θα εφαρμόσει αν ο λαός της εμπιστευτεί ξανά την ψήφο του και τις ελπίδες του.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, που προβάρει υπουργικά κοστούμια, δεν εγγυάται ούτε την ανάκτηση των απωλειών, ούτε πολύ περισσότερο την ικανοποίηση όλων των σύγχρονων αναγκών. Λέει στο λαό να ξεχάσει και τα δύο. Δεν μπορεί όμως να εγγυηθεί ούτε καν την ανακοπή της επίθεσης στο εισόδημα, στα δικαιώματά του.
Ο εργαζόμενος που θέλει καλύτερο μισθό, καλύτερες συνθήκες δουλειάς, δεν μπορεί να εμπιστευτεί μια δύναμη που συνδιαλέγεται με τους βιομηχάνους και τους εφοπλιστές, που ευλογεί την επιδίωξή τους να αβγατίζουν τα κέρδη τους βαθαίνοντας την εκμετάλλευσή του. Δεν πρέπει να εμπιστευτεί μια δύναμη που καμία πρόθεση δεν έχει να τα βάλει με όλους εκείνους που επέβαλαν μισθούς φιλοδωρήματα, εργασιακές σχέσεις λάστιχο, δουλειά ως τον τάφο, εφόσον υπάρχει.
Ο συνταξιούχος που προσδοκά σύνταξη με την οποία να ζει με αξιοπρέπεια στα γεράματά του, πρόσβαση σε γιατρό και φάρμακο δίχως να χρειάζεται να βάλει το χέρι στην τσέπη, δεν πρέπει να ακουμπήσει ούτε μισή ελπίδα σε μια δύναμη που δηλώνει ήδη από τώρα ότι θα ρωτήσει τους καπιταλιστές αν σηκώνει η οικονομία τους ένα ευρώ αύξηση στη σύνταξη. Της ίδιας οικονομίας που, όταν η κατάστασή της ήταν ανθηρή, έδινε - θυμίζουμε - κάτι λεπτά του ευρώ αύξηση στο κατώτατο μεροκάματο. Δεν μπορεί να ακουμπήσει ελπίδες σε μια δύναμη που αποθεώνει την επιχειρηματική δράση στον ευαίσθητο κλάδο της υγείας, η οποία διαμορφώνει συνθήκες εμπορευματοποίησης, υποβάθμισης των παρεχόμενων απ' το κράτος υπηρεσιών. Μια δύναμη που υποστηρίζει τους ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς, απ' τους οποίους δε θα περισσεύει δεκάρα τσακιστή για δαπάνες κοινωνικού χαρακτήρα.
Ο αγρότης, που θέλει να μείνει στη γη του και να ζει από αυτή την οικογένειά του, πώς να εμπιστευτεί μια δύναμη που πίνει νερό στο όνομα της ΕΕ, σκοπός της οποίας είναι το ξεκλήρισμά του;
Ο άνεργος, που λαχταρά τη δουλειά, δεν πρέπει να εναποθέσει προσδοκίες στα προγράμματα ανακύκλωσης της ανεργίας που του υπόσχεται ο ΣΥΡΙΖΑ. Δεν έχει τίποτα να περιμένει από μια δύναμη που πίνει νερό στο όνομα του καπιταλισμού, που εγγυάται την ανεργία σε ανάπτυξη και την εκτόξευσή της στην κρίση του.
Ούτε ο αυτοαπασχολούμενος πρέπει να εμπιστευτεί τους ισχυρισμούς του ΣΥΡΙΖΑ ότι είναι δυνατόν να τον προστατεύσει, υλοποιώντας πολιτική ενίσχυσης των μεγαθηρίων που τον εκτοπίζουν.
Στο σύνολό τους οι εργατικές - λαϊκές οικογένειες οφείλουν να σκύψουν καλύτερα σ' αυτά που λέει σήμερα ο ΣΥΡΙΖΑ. Οταν υπόσχεται αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, δεν αναφέρεται στην κρίση των σπιτιών τους και στην ανέχειά τους. Αναφέρεται σε μέτρα διαχείρισης φαινομένων απόλυτης εξαθλίωσης. Το διευκρινίζει, άλλωστε, όταν εξηγεί ότι αυτά αφορούν όσους δεν έχουν ένα πιάτο φαγητό κι όχι όλους όσοι αδυνατούν να χορτάσουν την «πείνα» των αναγκών τους.
Δεν μπορούν να τους προσφέρουν τίποτα δυνάμεις που κινούνται στον καπιταλιστικό δρόμο ανάπτυξης που έφερε το λαό εδώ που είναι σήμερα, που προσκυνούν την ΕΕ η οποία εγγυάται την πάση θυσία υλοποίηση της στρατηγικής που ισοπεδώνει τα δικαιώματά τους.
Απάντηση με ισχυρό ΚΚΕ
Αν ο λαός θέλει ανακοπή της επίθεσης εναντίον του, χρειάζεται «ασπίδα», κίνημα ικανό να οργανώσει και να «κρατήσει» τη γραμμή άμυνας.
Αν λαχταρά ανάκτηση των απωλειών του, χρειάζεται όπλα αντεπίθεσης, κίνημα πιο δυνατό, ικανό να την οργανώσει και να την υλοποιήσει.
Αν θέλει ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών του, τότε χρειάζεται λαϊκή συμμαχία που θα την διεκδικήσει και θα την επιβάλει, μια και οι δυνατότητες υπάρχουν, μόνο που τις λυμαίνεται το κεφάλαιο.
Αν τα θέλει όλα αυτά, δεν μπορεί παρά να εμπιστευτεί το μπόι του, τη δυνατότητά του να παλέψει ενωμένος και να επιβάλει τα «θέλω» του. Να γίνει σωτήρας του εαυτού του και των παιδιών του.
Δεν έχει παρά να εμπιστευτεί τη μόνη δύναμη που τον προειδοποίησε, δίχως να χαϊδεύει αφτιά, που του είπε πάντα την αλήθεια όπως του την λέει και τώρα, που «ματώνει» για τα συμφέροντά του, κι αυτή είναι το ΚΚΕ.
Την επόμενη μέρα των εκλογών θα του χρειαστεί ένα ισχυρό ΚΚΕ, όπως του χρειάζεται και σήμερα που αποτελεί τη μόνη σταθερά για να ακουμπήσει πάνω της, με σαφή διάκριση απ' τις δυνάμεις της αστικής διαχείρισης που συνθέτουν ένα παρακμιακό σκηνικό κινούμενης άμμου, με τις συναλλαγές και τις παρασκηνιακές διαβουλεύσεις να οργιάζουν.
Ενα κόμμα με γερά πόδια σε χώρους δουλειάς και τόπους κατοικίας, ικανό να μετουσιώσει τις λαϊκές προσδοκίες σε υλική δύναμη ρήξης με τις αιτίες που στέκονται εμπόδιο για την εκπλήρωσή τους, ανατροπής τους και διάνοιξης ενός άλλου δρόμου ανάπτυξης, που στο κέντρο του θα έχει ακριβώς τις λαϊκές ανάγκες.
Στη δυσωδία που αναδίδει ένα σύστημα σάπιο ως το μεδούλι και στο πνιγηρό περιβάλλον που διαμορφώνει, η ενίσχυση του ΚΚΕ είναι όρος για να πνεύσει άνεμος αισιοδοξίας, αγωνιστικής ανάτασης, καθώς την επιπλέον δύναμή του θα την καταθέσει στην προσπάθεια ανασύνταξης του κινήματος.
Οι προσδοκίες του λαού κουμπώνουν σήμερα μόνο με την πολιτική πρόταση του ΚΚΕ, πρέπει να τον οδηγήσουν σε συμμετοχή στις διαδικασίες ανασύνταξης του κινήματος, συγκρότησης της λαϊκής συμμαχίας, που θα παλέψει για πραγματικά φιλολαϊκές αλλαγές και όχι επιφανειακές εντός του αστικού συστήματος, χωρίς να πειράζει καθόλου το ίδιο το εκμεταλλευτικό και σάπιο, διεφθαρμένο σύστημα της εξουσίας των μονοπωλίων.
Οι άνθρωποι του μόχθου, που στενάζουν επειδή τα μονοπώλια τους συνθλίβουν για να «αποστάζουν» κέρδη, δεν μπορούν παρά να στηρίξουν τη μόνη δύναμη με πρόταση κοινωνικοποίησής τους, ώστε τα συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής να δουλεύουν για τις δικές τους ανάγκες.
Που βαρυγκομάνε υπό το βάρος ενός χρέους που τους φόρτωσε η πλουτοκρατία, δεν μπορούν παρά να στηρίξουν το ΚΚΕ, τη μόνη δύναμη με πρόταση μονομερούς διαγραφής του.
Που η ζωή τους διαλύεται απ' τα μνημόνια διαρκείας της ΕΕ, δεν μπορούν παρά να στηρίξουν το ΚΚΕ, τη μόνη δύναμη με πρόταση αποδέσμευσης απ' τη λυκοσυμμαχία.
Που τρέμει το φυλλοκάρδι τους στη σκέψη ενός νέου ιμπεριαλιστικού πολέμου, δεν μπορούν παρά να στηρίξουν το ΚΚΕ, τη μόνη δύναμη με θέση για αποδέσμευση από ιμπεριαλιστικούς πολεμοκάπηλους οργανισμούς όπως το ΝΑΤΟ.
Ενα ισχυρό ΚΚΕ είναι όρος για να ανοίξουμε περπατησιά προς μια άλλη κοινωνία. Στις εκλογές δίνεται μία ευκαιρία στο λαό να το «πάρει αλλιώς», να μην την χαραμίσει. Με ισχυρό ΚΚΕ και απόφαση συμμετοχής στο κίνημα, στους αγώνες, μπορεί να είναι αυτός ο ρυθμιστής των εξελίξεων που αφορούν τη ζωή του και να πάψει να εκχωρεί στους αντιπάλους του αυτό το δικαίωμα.

Βάσω ΝΙΕΡΡΗ

Για να μην είναι ίδια (και χειρότερη) η χρονιά που έρχεται...

Για να μην είναι ίδια (και χειρότερη) η χρονιά που έρχεται...



Τι παράξενος καιρός: Χριστούγεννα της ελπίδας χωρίς ελπίδα; Πρωτοχρονιά της ευχής χωρίς ευχές; Μαζεμένη η φαμίλια όχι για γλέντι, λίγη ζεστασιά να ζητά στο παραγώνι. Και τον αρμόδιο υπουργό να ζητά να μην καίμε τα έπιπλα στη σόμπα γιατί προκαλείται αιθαλομίχλη (πέρσι τέτοιες μέρες ακριβώς το ίδιο μας ζητούσανε).

Κι όμως, υπάρχει ελπίδα! Οχι στη μεταφυσική, αλλά στην πράξη που βεβαιώνεται. Το πανελλαδικό συλλαλητήριο της 1ης Νοέμβρη του 2014, η μεγάλη απόδειξη με τις πάνω από χίλιες οργανώσεις του λαϊκού κινήματος να έχουν κάνει ένα βήμα μπροστά, παρακαταθήκη για τα επόμενα. Μετρήσιμα και τα αποτελέσματα από τους χώρους δουλειάς, όπου κι όταν μπαίνει σε κρίση η θέση για ανασύνταξη του κινήματος (οι πρόσφατες εκλογές στο Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής παρέχουν πολύτιμη εμπειρία).
Εδώ είμαστε. Δώδεκα βήματα πίσω, ένα μπροστά κι ας δείχνουν τα πράγματα πως απ' το περσινό ξεκίνημα της χρονιάς δεν πέρασε μια μέρα.
Η τάξη που κυβερνά
Με το έμπα του 2014, για να μην υπάρχουν αμφιβολίες για το ποια τάξη κυβερνά, ο φοροεισπρακτικός μηχανισμός θωρακίστηκε με δύο νέους νόμους που ενίσχυσαν παραπέρα τα συμφέροντα του κεφαλαίου. Ενιαίος φόρος ακινήτων, άρση της παρεχόμενης προστασίας για τα ληξιπρόθεσμα χρέη των λαϊκών νοικοκυριών προς τις τράπεζες, εξοντωτικά πρόστιμα για τα ληξιπρόθεσμα χρέη των λαϊκών στρωμάτων προς το Δημόσιο, ένα πακέτο που συντείνει στη συγκέντρωση γης και μικρής περιουσίας σε ολοένα και λιγότερα χέρια.
Παράλληλα, σε μια επιχείρηση «θολά νερά», το σάπιο σύστημα ανακάλυπτε και πρόβαλλε τη διαφθορά ως απόδειξη της δικής του καθαρότητας. Το ΚΚΕ έκανε καθαρό ότι θα σταθεί απέναντι σε κάθε προσπάθεια αποπροσανατολισμού του λαού, αξιοποίησης των σκανδάλων για να συγκαλυφθεί το γεγονός ότι οι πραγματικές αιτίες των λαϊκών προβλημάτων βρίσκονται στην οικονομία και την πολιτική που υπηρετούν το καπιταλιστικό κέρδος. Το κυνήγι του κέρδους - τόνισε - στηρίζεται πάνω από όλα στους αντεργατικούς - αντιλαϊκούς νόμους, που κατοχυρώνουν την κλοπή του ιδρώτα των εργαζομένων και τη διαπλοκή του κράτους με τα μονοπώλια. Από εκεί απορρέουν και τα φαινόμενα διαφθοράς και εξαγοράς, το παράνομο χρήμα.
Το πακέτο
Στο κλείσιμο του Μάρτη, μετά την εαρινή σύνοδο της ΕΕ, πύκνωσαν τα μαύρα σύννεφα πάνω από τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα - όσα είχαν απομείνει. Το νέο πακέτο περιλάμβανε: Παραπέρα μείωση των εργοδοτικών εισφορών και νέα αντιασφαλιστικά μέτρα, στο όνομα της «βιωσιμότητας» του ασφαλιστικού συστήματος. Μείωση των τριετιών και μάλιστα με την επίκληση της προστασίας των μακροχρόνια ανέργων. Απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων. Στο τραπέζι έπεσε και η αυστηροποίηση του πλαισίου για την κήρυξη απεργίας, αλλά και η νομοθέτηση του «λοκ άουτ».
Οι εκλογές
Η προεκλογική περίοδος (για την Ευρωβουλή και τις τοπικές διοικήσεις) αξιοποιήθηκε από την αστική τάξη για να επιταχυνθούν οι διεργασίες για την αναμόρφωση του πολιτικού συστήματος, με παράλληλη άμεση προβολή των αξιώσεων του μεγάλου κεφαλαίου. Στο αποτέλεσμα του ΚΚΕ αποτυπώθηκε μια τάση επανασυσπείρωσης, που εκφράστηκε τόσο με το ποσοστό στις ευρωεκλογές όσο και με αυτό στις περιφερειακές, ενώ κομμουνιστές δήμαρχοι αναδείχθηκαν σε τέσσερις δήμους (Πάτρα, Χαϊδάρι, Πετρούπολη και Ικαρία), που έγιναν στη συνέχεια πέντε (Καισαριανή).
Το εκλογικό αποτέλεσμα κατέγραψε τη λαϊκή δυσαρέσκεια απέναντι σε ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, το συνολικό όμως αποτέλεσμα δεν σηματοδότησε ανατροπή προς όφελος του λαού. Αν και σημαντικό μέρος ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ επένδυσαν σε αυτή την επιλογή έναν αριστερό προσανατολισμό, ωστόσο η πρωτιά του ΣΥΡΙΖΑ κάθε άλλο παρά εξέφρασε ισχυροποίηση ριζοσπαστικής, αντικαπιταλιστικής, αντιμονοπωλιακής πολιτικής.
Εξετάσεις στο κεφάλαιο
Πριν λοιπόν ακόμα κλείσουν οι κάλπες του Μάη άρχισαν οι εξετάσεις στον ΣΕΒ για το χρίσμα. ΝΔ - ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ υπερασπίστηκαν μπροστά στους βιομηχάνους ο καθένας το δικό του μείγμα διαχείρισης, βεβαίωσαν ότι αυτό μπορεί να εξασφαλίσει καλύτερα την «ανταγωνιστικότητα», τις επενδύσεις, την ανάπτυξη της καπιταλιστικής οικονομίας. Η αντιπαράθεσή τους για το μείγμα διαχείρισης δεν είναι αδιάφορη για τους βιομηχάνους. Αντίθετα. Τους απασχολεί το αν θα πρέπει να γίνει νέο «κούρεμα» του χρέους (μέσω ευρωπαϊκής συμφωνίας), όπως λέει ο ΣΥΡΙΖΑ, ή εάν θα γίνει ρύθμιση και επιμήκυνση της αποπληρωμής του. Τους απασχολεί με ποιον τρόπο θα διατεθούν περισσότεροι πόροι για στήριξη των δραστηριοτήτων τους. Σε τέτοιες ανησυχίες επιχείρησαν να απαντήσουν ο καθένας από την πλευρά του, κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση.
Μέλλον χωρίς μέλλον
Με τις πρώτες ζέστες αποκαλύφθηκε κι ο χειμώνας που περιμένει τα νέα παιδιά. Η περίφημη «τράπεζα θεμάτων» έφερε μεγάλα ποσοστά μετεξεταστέων, κυρίως στα μαθηματικά, σε διάφορα Λύκεια της Αθήνας. Το πολυδιαφημιζόμενο «νέο Λύκειο» αναδείχθηκε όλο και πιο ταξικό, αποθαρρύνοντας μαθητές από τα λαϊκά στρώματα να συνεχίσουν σε αυτό, σπρώχνοντας τα παιδιά στην κατάρτιση και τη μαθητεία, στο μεροκάματο από τα 15, χωρίς να έχουν ολοκληρώσει τη βασική τους εκπαίδευση. Το μαύρο μαντάτο χαιρετίστηκε δεόντως από τους ιδιοκτήτες φροντιστηρίων, που είδαν μια ευκαιρία για αύξηση της πελατείας τους.
Μια πικρή εμπειρία
Μια απεργία, στη ΔΕΗ, έδειξε ότι η αναμέτρηση με την πολιτική του κεφαλαίου είναι μια υπόθεση που χρειάζεται αντοχή, σταθερότητα, ικανότητα να αντιμετωπίζονται οι κινήσεις της κυβέρνησης και του κεφαλαίου, οι προσπάθειες χτυπήματος ενός αγώνα. Εδειξε ότι ένας αγώνας, για να πατάει γερά στα πόδια του, να αποκτά τη δυνατότητα συνέχειας και προοπτικής, χρειάζεται να έχει πλαίσιο που δεν κοιτά το δέντρο (βλέπε νόμος για «μικρή ΔΕΗ») και να χάνει το δάσος (στρατηγική απελευθέρωσης της Ενέργειας). Οτι χρειάζεται αποκάλυψη και καλή γνώση της στρατηγικής που επιβάλλει τις αναδιαρθρώσεις, όχι για να απογοητεύονται οι εργαζόμενοι, αλλά για να διατάσσουν ανάλογα τις δυνάμεις τους. Η συνδικαλιστική πλειοψηφία στη ΔΕΗ απέδειξε ότι δεν μπορεί και δε θέλει να οργανώσει τέτοιους αγώνες, επειδή οι δυνάμεις που την αποτελούν είτε συμφωνούν είτε δεν εναντιώνονται στην πολιτική της απελευθέρωσης της Ενέργειας. Μετά από την επιστράτευση, άφησε τους απεργούς κυριολεκτικά στην τύχη τους, σπέρνοντας απογοήτευση και ηττοπάθεια.
Το μπαρούτι
Οι εξελίξεις στη Μέση Ανατολή βεβαίωσαν τη φρικαλεότητα του ιμπεριαλισμού, που οικοδομεί τραγωδίες για τους λαούς κάθε γωνιάς του πλανήτη. Οποιος γεμίζει οργή μπροστά στο συνεχιζόμενο αιματοκύλισμα του Παλαιστινιακού λαού και τις εξελίξεις σε Συρία - Ιράκ δεν αρκεί να τα αντιμετωπίζει ως μια «ανθρώπινη τραγωδία» καθώς εκδηλώνεται σε μια περίοδο που η ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής αποτελεί πεδίο έντονων ανταγωνισμών, διεργασιών και ανακατατάξεων. Ολόκληρη η περιοχή της Μέσης Ανατολής, μια περιοχή γεμάτη φυσικό πλούτο και με κρίσιμη γεωστρατηγική θέση, «φιλοξενεί» εξελίξεις που συνθέτουν ένα περίπλοκο «κουβάρι», με απρόβλεπτες συνέπειες για τους λαούς. Παράλληλα οι εξελίξεις στην Ουκρανία μαρτυρούν ότι το κέντρο της Ευρώπης αποτελεί πεδίο αντιπαράθεσης ανάμεσα σε ΗΠΑ, ΕΕ και, πρωτίστως, τη Γερμανία με την καπιταλιστική Ρωσία για τον έλεγχο αγορών, το μοίρασμα των δρόμων μεταφοράς Ενέργειας και εμπορευμάτων.
Η συναίνεση
Ατέλειωτες οι παρεμβάσεις αστικών επιτελείων για την περιβόητη «συναίνεση» και «συνεννόηση». «Ολοι μαζί να σώσουμε τη χώρα», επαναλάμβαναν, ενώ ανάμεσα στα μονοπώλια και τους εκπροσώπους του, από τη μια μεριά, και τα εργατικά - λαϊκά στρώματα, από την άλλη, δεν υπάρχει κανένα «όλοι μαζί». Θυσία έγιναν μόνο τα εργατικά - λαϊκά δικαιώματα. Ο λαός μάτωσε και ματώνει, για να υλοποιηθεί η αντιλαϊκή στρατηγική, που χάραξαν τα μονοπώλια και η ΕΕ πολύ πριν από την κρίση.
Η γενικευμένη επίθεση
Το «όλοι μαζί να σώσουμε τη χώρα» ξέφτισε γρήγορα, καθώς άρχισαν οι διαρροές για νέο αντιλαϊκό πακέτο: Χτύπημα στα ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα, στις παροχές Υγείας και Πρόνοιας, ακόμη μεγαλύτερη επιβάρυνση της λαϊκής κατανάλωσης με αλλαγές στον ΦΠΑ, κατάργηση κοινωνικών επιδομάτων και παροχών, παραπέρα συμπίεση των αμοιβών, επιτάχυνση του προγράμματος των ιδιωτικοποιήσεων κ.ά.
Στο παρά πέντε της εκλογής, ή μη Προέδρου της Δημοκρατίας, με ορατή σε κάθε περίπτωση την προσφυγή στις κάλπες για να αλλάξει ο Μανωλιός, το κρίσιμο για τους εργαζόμενους είναι να εστιάσουν στο ενιαίο κριτήριο, με βάση το οποίο οι βουλευτές του αστικού πολιτικού συστήματος αντιμετωπίζουν την αξίωση για διασφάλιση της σταθερότητας του αντιλαϊκού δρόμου της ΕΕ και του κεφαλαίου, το προχώρημα των αναδιαρθρώσεων, τη στήριξη της ανάκαμψης του κεφαλαίου με κοινωνική συνοχή, την πρόσδεση, δηλαδή, της εργατικής τάξης στο άρμα των καπιταλιστών. Να έχουν καθαρό, δηλαδή, πως είτε γίνουν είτε δεν γίνουν άμεσα εκλογές, όποια κι αν είναι η κυβέρνηση, πρέπει να βρίσκει απέναντί της καθημερινά το λαό στο δρόμο, καθώς το «σφάξε με αγά μου να αγιάσω», μας τέλειωσε.
Ο στίχος του ποιητή για το μέλλον που δε θα 'ρθει από μονάχο του έτσι νέτο σκέτο, δένει με το «συν Αθηνά και χείρα κίνει». Και βεβαίως με γνώση που πατάει σε μια στέρεη μνήμη. Μνήμη που δηλώνει ότι χωρίς ισχυρό ΚΚΕ δεν υπάρχει βήμα μπροστά.

Το Ναυάγιο έχει όνομα και λέγεται Ευρωπαϊκή Ενωση.

 Το Ναυάγιο έχει όνομα και λέγεται Ευρωπαϊκή Ενωση.
Αναρτήθηκε από MANIER


Παρακολουθώντας την επιχείρηση διάσωσης του φλεγόμενου πλοίου ανοιχτά της Κέρκυρας, η οποία λαμβάνει χώρα από τις 04:00 το πρωϊ με έναν επιβεβαιωμένο νεκρό, το μυαλό κάποιου υποσυνείδητα μπορεί να πάει στο άλλο ναυάγιο που ζεί η χώρα εδώ και πέντε χρόνια και φαίνεται να οδεύει σε μια νέα φάση εντός ευρωπαϊκού πλαισίου. Οι μεγαλεπίβολοι ευρωπαϊκοί πολιτικοί σχεδιασμοί περί ανάπτυξης, σταθερότητας και ασφάλειας εγκλωβίστηκαν και αποτεφρώθηκαν μέσα στο κουφάρι του Norman Atlantic ας ελπίσουμε όχι και οι  τύχες 312 επιβαινόντων που αφέθηκαν στη μοίρα τους και σίγουρα πήραν ένα καλό μάθημα ότι το κόστος ζωής και στην ονειρεμένη Ευρώπη έχει μειωθεί κατά πολύ.
Πέρα από τις εγκληματικές ευθύνες της πλοιοκτήτριας εταιρείας αλλά και της ΑΝΕΚ που ναύλωσε το πλοίο η επιχείρηση διάσωσης πραγματικά πήγε κατά διαόλου όχι
γιατί η κατάσταση ήταν «διαβολική» όπως ειπώθηκε αλλά γιατί στην Νέα Ευρώπη η αξία της ανθρώπινης ζωής έχει πάρει την κατιούσα ανεπιστρεπτί.
Ενώ η FRONTEXοποίηση σε Μεσόγειο και  Αιγαίο  έχει καθιερωθεί και οργανώνονται πανευρωπαϊκές επιχειρήσεις σκούπας και καταστολής μεταναστών το Ευρωπαϊκό σύστημα Ασφάλειας φαίνεται να καταρρέει σ` ένα ναυάγιο ρουτίνας.

Μετά από 3 ώρες φτάνουν στην περιοχή σκάφη του Ιταλικού Λιμενικού ανεπαρκή για αντιμετώπιση πυρκαγιών, αλλά και χωρίς εμφανές σχέδιο αντιμετώπισης από το Κέντρο επιχειρήσεων. Ήδη άτομα είχαν διασωθεί από καϊκια .Από τα 6 super puma «τα παντώς καιρού» επιχειρεί το ένα και αυτό με δυσκολίες .Η εκκένωση γίνεται με το σταγονόμετρο 2-6 άτομα κάθε φορά. Η τροφοδότηση των αεροσκαφών γίνεται επίγεια καθώς το ελικοπτεροφόρο τροφοδότητησης θα φτάσει στην περιοχή της πρωϊνές ώρες της Δευτερας,ένα από τα ρυμουλκά παθαίνει βλάβη,τέλος(;) οι Ιταλοί σαν τρίτη οικονομική δύναμη και κάνοντας χρήση του καθεστώτος επιτροπείας  έχουν την απαίτηση να ρυμουλκηθεί το πλοίο ως το Πρίντεζι και όχι στον Αυλώνα που είναι παραδίπλα.Και όλα αυτά ενώ 312 άτομα περνάνε τις τελευταίες 20 ώρες στην κόλαση με αμφίβολη κατάληξη.                  
Αναρτήθηκε από ΑΝΟΡΘΟΓΡΑΦΟΣ drashstowraiokastro.blogspot

ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ: Έλεγχος στο «Norman Atlantic» προειδοποιούσε για σοβαρές ελλείψεις στην ασφάλεια - Τέσσερα ερωτήματα των ναυτεργατικών σωματείων περιμένουν απάντηση - (Και ένα σχόλιο του Οικοδόμου)

 ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ: Έλεγχος στο «Norman Atlantic» προειδοποιούσε για σοβαρές ελλείψεις στην ασφάλεια - Τέσσερα ερωτήματα των ναυτεργατικών σωματείων περιμένουν απάντηση - (Και ένα σχόλιο του Οικοδόμου)


Σοβαρές ελλείψεις στους τομείς της πυρασφάλειας αλλά και στη διαχείριση των επιβατών του πλοίου σε περίπτωση κινδύνου, εντόπισε -μεταξύ άλλων ελλείψεων- ο έλεγχος που έγινε στο «Norman Atlantic» στις 19 Δεκέμβρη 2014 από τις Λιμενικές Αρχές στην Πάτρα.

Ο 902.gr παρουσιάζει το έγγραφο, που έφεραν στη δημοσιότητα οι καταγγελίες ναυτεργατικών σωματείων, με τις πολύ σοβαρές παρατηρήσεις που αφορούν την αξιοπλοΐα του εν λόγω πλοίου και έχει αναρτηθεί στο σύστημα «EQUASIS» (www.,equasis.org).
Ο έλεγχος έφερε στην επιφάνεια μία σειρά ελλείψεις ανά κατηγορία ασφαλείας. Συγκεκριμένα:
Στον τομέα «Πιστοποίηση/Έγγραφα» μία έλλειψη που αφορά το σχέδιο για την εκκένωση του πλοίου σε περίπτωση κινδύνου (SAR Co-operation plan for passenger ships).
Στον τομέα «Συστήματα εκτάκτου ανάγκης», την έλλειψη φωτισμού εκτάκτου ανάγκης.
Στην «Πυροπροστασία» σημειώνεται έλλειψη πυρίμαχων θυρών, δύο ελλείψεις σημειώνονται στον τομέα των «Σωστικών Μέσων», ενώ καταγράφεται και πρόβλημα στο κλείσιμο των υδατοστεγών θυρών.
Εγκληματική «αβάντα» στους εφοπλιστές
Όπως προκύπτει από το έγγραφο, όλες οι ελλείψεις που εντοπίστηκαν έπαιξαν καθοριστικό ρόλο σε αυτό το ναυτικό ατύχημα που εξέθεσε σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή εκατοντάδων επιβατών και ναυτικών. Παρόλα αυτά ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας επιχείρησε να δικαιολογήσει την ιδιοκτήτρια εταιρεία, υποστηρίζοντας ότι δεν είχε εκπνεύσει η 15ημερη προθεσμία που είχε προκειμένου να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις. Ωστόσο η πραγματικότητα απέδειξε, ότι αυτή η «περίοδος χάριτος» προς τους εφοπλιστές για να συμμορφώνονται με τους κανόνες ασφάλειας, όχι μόνο δεν έχει καμία λογική, αλλά βάζει σε άμεσο κίνδυνο τις ζωές εκατοντάδων ανθρώπων, ανά πάσα στιγμή...

Ανακοίνωση των ναυτεργατικών σωματείων για το «Norman Atlantic»

Σε ανακοίνωσή τους τα ναυτεργατικά Σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, Μαγείρων και Πληρωμάτων Ναυαγωσωστικών - Ρυμουλκών για το πλοίο «Norman Atlantic» τονίζουν:

«Για άλλη μια φορά αποδεικνύεται ότι το κυνηγητό του κέρδους των εφοπλιστών δεν συμβιβάζεται με τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Όπως έχει αποκαλυφθεί πίσω από τα τραγικά ναυάγια, πυρκαγιές κ.ά. βρίσκονται σοβαρές παραλήψεις της αξιοπλοΐας των πλοίων, με οδυνηρές συνέπειες για τους επιβάτες και τους ναυτεργάτες.

Με την πυρκαγιά που ξέσπασε το ξημέρωμα της Κυριακής 28 Δεκέμβρη 2014, στο γκαράζ του πλοίου «NORMAN ATLANTIC» με ιταλική σημαία, πλοιοκτησίας «VISEMAR DI NAVIGAZIONESRL», έχει ναυλωθεί από την «ΑΝΕΚ», τέθηκε σε κίνδυνο η ζωή των 478 επιβαινόντων στο πλοίο.

Το γεγονός αυτό έχει γεννήσει πολύ σοβαρά ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν με ακρίβεια και να ελεγχθεί αυστηρά η τήρηση των κανόνων ασφαλούς ναυσιπλοΐας και προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Πρώτο, ποιες είναι οι πραγματικές αιτίες της πυρκαγιάς, αν λειτούργησαν τα μέσα πυρόσβεσης, αν υπήρχε η αναγκαία στεγανότητα του πλοίου και γιατί δεν έγινε δυνατόν να αντιμετωπιστεί η πυρκαγιά από την αρχή;

Δεύτερο, με δεδομένο ότι κάθε καθυστέρηση σε περίπτωση πυρκαγιάς εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για τη ζωή των επιβαινόντων, γιατί ενώ η πυρκαγιά εκδηλώθηκε στις 4 περίπου το ξημέρωμα της Κυριακής 28 Δεκέμβρη, απομακρύνθηκαν μόνο 150 επιβάτες με σωσίβιες λέμβους και παρέμεινε στο πλοίο μεγάλος αριθμός επιβαινόντων, σε μια περιοχή (ανοικτά της Κέρκυρας) που μπορούν, παρά τις συγκεκριμένες (χωρίς υπερβολές) άσχημες καιρικές συνθήκες, να συμβάλλουν έγκαιρα στην επιχείρηση διάσωσης παραπλέοντα πλοία, πολεμικά πλοία, ρυμουλκά ανοικτής θαλάσσης και ελικόπτερα παντός καιρού;

Τρίτο, Ποιο είναι το ιστορικό του πλοίου, αν είναι μετασκευασμένο οχηματαγωγό, αν δικαιολογείται η παρουσία τόσο μεγάλου αριθμού επιβατών και οχημάτων, αν η οργανική σύνθεση του πλοίου κάλυπτε τις ανάγκες, και αν ήταν επαρκή και λειτούργησαν τα μέσα διάσωσης;

Τέταρτο, Ποιο είναι το ιστορικό των ελέγχων του πλοίου, πως αντιμετωπίστηκαν οι παρατηρήσεις που έγιναν κατά τη διάρκεια του ελέγχου στις 19 Δεκεμβρίου 2014 από τις Λιμενικές Αρχές στην Πάτρα, που έχουν αναρτηθεί στο σύστημα "EQUASIS"(www.,equasis.org), παρατηρήσεις πολύ σοβαρές που αφορούν την αξιοπλοΐα του «NORMAN ATLANTIC».

Σε κάθε περίπτωση η πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στο πλοίο «NORMAN ATLANTIC», ο κίνδυνος για τη ζωή των 478 επιβαινόντων και οι όποιες παραλήψεις στην τήρηση των κανόνων ασφαλείας, θέτουν με επιτακτικό τρόπο την άμεση πραγματοποίηση συστηματικού ελέγχου στα επιβατικά πλοία για την τήρηση των κανόνων προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Το πρώτο ζήτημα που προέχει είναι η χρησιμοποίηση όλων των μέσων και τρόπων για τη διάσωση των επιβαινόντων στο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «NORMAN ATLANTIC», δεν χωρά άλλη καθυστέρηση, οι ευθύνες είναι μεγάλες».


TOP READ