12 Οκτ 2013

Το μουσούδι - 4. Το υποβρύχιο που γέρνει

Το μουσούδι - 4. Το υποβρύχιο που γέρνει

Ας αφήσουμε προσωρινά το πόρισμα τού ΣΔΟΕ κι ας πάμε λίγο πιο πίσω στον χρόνο. Αύγουστος του 2006. Το πρώτο από τα υποβρύχια που είχε αναλάβει τα φτιάξει η HDW είναι έτοιμο και βαφτίζεται "Παπανικολής", παίρνοντας το όνομα του θρυλικού υποβρυχίου, το οποίο σακάτεψε τον ιταλικό στόλο κατά την διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και παροπλίστηκε το 1945.

Μιας και μεγάλα τμήματα αυτού του υποβρυχίου κατασκευάστηκαν από την σουηδική Kockums (όπως έχουμε ήδη αναφέρει) και το υποβρύχιο ολοκληρώθηκε στο ναυπηγείο τής HDW στο Κίελο της Γερμανίας, οι τελικές δοκιμές πλεύσης έγιναν στην Βόρεια Θάλασσα, φυσικά με την παρουσία κλιμακίου τού ελληνικού υπουργείου άμυνας. Προς μεγάλη έκπληξη όλων, ενώ το "Παπανικολής" έπλεε στην επιφάνεια με ύψος κύματος 6m, ταχύτητα 11 κόμβων και γωνία 30° προς το κύμα, παρουσίασε μέγιστη κλίση διατοιχισμού 45°. Για να μη μπούμε σε τεχνικές λεπτομέρειες, θα σημειώσουμε μόνο ότι τα παλαιότερα υποβρύχια τύπου 209, όταν πλέουν με δυσμενείς καιρικές συνθήκες στο Αιγαίο, παρουσιάζουν μέγιστη κλίση διατοιχισμού 25°.

Προσπαθώντας να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα, οι γερμανοί θυμήθηκαν το ανέκδοτο "μπράβο κουστουμιά ο σακάτης" και υποστήριξαν ότι η μείωση της ταχύτητας κατά 2 κόμβους θα περιόριζε την κλίση στις 25°. Όμως, οι έλληνες αξιωματικοί τού Πολεμικού Ναυτικού επέμειναν σθεναρά ότι η συμπεριφορά τού υποβρυχίου δεν ήταν κανονική. Έτσι, η HDW αναγκάστηκε να ξαναβάλει το υποβρύχιο στο ναυπηγείο και να εφαρμόσει μια σειρά τεχνικών μέτρων βελτίωσης.

Μετά από δυο χρόνια, το "Παπανικολής" ξαναβγήκε για δοκιμές, οι οποίες κράτησαν σχεδόν 4 μήνες (Ιούνιος-Σεπτέμβριος 2008) και έγιναν με την επίβλεψη του γερμανικού ομοσπονδιακού γραφείου στρατιωτικής τεχνολογίας και προμηθειών, ενώ το ελληνικό κλιμάκιο περιορίστηκε σε ρόλο παρατηρητή. Τελικά, στις 20 Οκτωβρίου 2008, οι γερμανοί βεβαίωσαν ότι το πρόβλημα λύθηκε και πιστοποίησαν το αξιόπλοο του υποβρυχίου. Σε σχετικές δηλώσεις προέβη και ο τότε αρχηγός ΓΕΝ, ο αντιναύαρχος Καραμαλίκης, ο οποίος βεβαίωσε ότι το "Παπανικολής" εκπληρούσε πλέον όλες τις προδιαγραφές.

Παρ' όλα αυτά, οι ψίθυροι έδιναν κι έπαιρναν και το υποβρύχιο δεν παραλαμβανόταν επίσημα. Ο τότε υπουργός άμυνας Βαγγέλης Μεϊμαράκης (προφανώς, φοβούμενος μη μπλέξει σε κανένα σκάνδαλο), υιοθέτησε τις παρατηρήσεις πολλών αξιωματικών περί "προβληματικού υποβρυχίου" και δεν έβαλε ποτέ την υπογραφή του στο πρωτόκολλο παράδοσης.

Μ' αυτά και μ' αυτά, φτάνουμε στο 2010. Η HDW έχει φτιάξει ένα υποβρύχιο, το οποίο αρνείται να παραλάβει ο πελάτης της και, παράλληλα, έχει να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που της έχουν δημιουργήσει τόσο οι εισαγγελείς τού Μονάχου όσο και οι ελεγκτές τού ΣΔΟΕ. Οι πονοκέφαλοι των γερμανών δεν είναι και λίγοι αλλά κάπου εκεί σκάει μύτη το μουσούδι τής ιστορίας μας: ο τότε υπουργός άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος.

Πρώτα-πρώτα, στις 21 Δεκεμβρίου 2010, ο Βενιζέλος υπογράφει το σχετικό πρωτόκολλο και το ελληνικό κράτος παραλαμβάνει επίσημα το "Παπανικολής". "Τα προβλήματα έχουν λυθεί", διαβεβαιώνει προς πάσα κατεύθυνση ο υπουργός άμυνας. Δεν χρειάζεται να περάσουν παρά μόνο τέσσερις μήνες για να διαψευσθεί εκκωφαντικά. Τον Απρίλιο του 2001, το "Παπανικολής", το τελειότερο -υποτίθεται- υποβρύχιο στον κόσμο, συμμετέχει στην πρώτη του άσκηση, όπου εξουδετερώνεται διά περιπάτου από το υπέργηρο υποβρύχιο "Νηρέας", το οποίο είχε καθελκυστεί στις 7/7/1971!

Σημαντική λεπτομέρεια: Πριν υπογράψει το πρωτόκολλο παραλαβής, ο Βενιζέλος κάνει αυτό που ξέρει καλά: "θωρακίζεται" νομίμως από κάθε μελλοντικό κίνδυνο. Έτσι, φροντίζει να ψηφιστεί από την βουλή ο νόμος 3885/2010 (ΦΕΚ Α', 171/29-9-2010), σύμφωνα με τον οποίο: "...η ΕΔ [σ.σ.: Ελληνική Δημοκρατία], η ΕΝΑΕ [σ.σ.: τα ναυπηγεία Σκαραμαγκα] και η HDW καθεμιά ξεχωριστά (η HDW ενεργούσα επίσης ως πληρεξούσια της Ferrostaal AG...), παραιτούνται, απεκδύονται και αποξενώνονται ... όλων των αξιώσεων δικαιωμάτων, διεκδικήσεων, εξόδων, δαπανών (...) οποιασδήποτε φύσεως, χαρακτήρα και περιγραφής, είτε εκ συμβάσεως είτε εκ του νόμου, που προέκυψαν ή μπορεί να έχουν προκύψει [σ.σ.: και να μη το έχουμε πάρει χαμπάρι ακόμη] εναντίον αλλήλων σύμφωνα με οποιουσδήποτε νόμους ή όρους των Συμβάσεων ... [σ.σ. αναφέρονται οι συμβάσεις για τα υποβρύχια]".

Μ' ένα σμπάρο δυο τρυγόνια ο Βενιζέλος! Και τα νώτα του καλύπτει (πλέον, πρέπει να παραλάβει το υποβρύχιο με όποια χάλια έχει γιατί δεν μπορεί να διεκδικήσει τίποτε περισσότερο) και την γερμανική εταιρεία απαλλάσσει από τον οποιονδήποτε κίνδυνο (έστω και θεωρητικό) να στραφεί κάποτε το ελληνικό δημόσιο εναντίον της για αθέτηση συμφωνιών. Τώρα πια, η HDW μπορεί να κουνήσει το μεσαίο δάχτυλο στην μούρη τού ελληνικού κράτους με τον νόμο.

Το "πρώτα-πρώτα" που είπα πιο πάνω, δεν είναι τυχαίο. Οι ομορφιές τού μουσουδιού δεν τελειώνουν εδώ. Κάνετε υπομονή, γιατί έχει και συνέχεια.

“Δουλέψτε JUMBO - δουλέψτε τζάμπα”

“Δουλέψτε JUMBO - δουλέψτε τζάμπα”


Η νέα Jumbo-βιτρίνα φούλαρε: Με μπλούζες, παντελόνια και ζακέτες για παιδιά και εφήβους, σχολικά είδη και τζάμπα εργαζόμενους, έτοιμους να σε εξυπηρετήσουν, μόλις με 200 ευρώ το μήνα!
Τρέξε να προλάβεις! Ο θαυμαστός κόσμος των JUMBO σε περιμένει! Έχει τις χειρότερες συνθήκες εργασίας, εκδικητικές απολύσεις και ωράρια που παραβιάζονται προκλητικά και αυθαίρετα από τους εργοδότες.
Τρέξε τώρα στα JUMBO! Για να προλάβεις 70% εκπτώσεις στους...μισθούς, την ίδια ώρα που η εταιρεία παρουσιάζει ρεκόρ τζίρου, ξεπερνώντας τα 500 εκατ. ευρώ, στην ετήσια χρήση Ιούνιος 2012 – Ιούνιος 2013.
Τρέξε στα JUMBO! Για να τραγουδήσεις χαρούμενος στους εργαζόμενους “δουλέψτε JUMBO - δουλέψτε τζάμπα”. Γιατί είναι αλήθεια ότι -αν είσαι τυχερός και πιάσεις δουλειά στο θαυμαστό βασίλειο των παιχνιδιών- με τα JUMBO να ζήσεις, δεν μπορείς ούτε ώρα. 
Γιατί η εταιρεία πρότεινε στους εργαζόμενους της να δουλεύουν με συμβάσεις 4ωρης απασχόλησης, οι οποίες φυσικά και παραβιάζονται, με μισθό 200 ευρώ, που δεν φτάνει στους εργαζόμενους ούτε για να αγοράσουν μαρκαδόρους για τα παιδιά τους.
Αν λοιπόν το παιδί σου ξεκινά το νηπιαγωγείο, το Δημοτικό ή το Γυμνάσιο κι εσύ τρέχεις να του πάρεις όλα τα σχολικά, τρέξε στο θαυμαστό κόσμο...
Ή μήπως να το ξανασκεφτείς; Μήπως να ψάξουμε μαζί τι κρύβεται πίσω από το θαυμαστό κόσμο της εταιρείας;
Αν είσαι άνεργος γονιός και θες να πάει το παιδί σου στο σχολείο με τα σχολικά του είδη, μάλλον δεν συναντάς την συμπάθεια ή την ανοχή της εταιρείας. Γιατί λίγες μέρες πριν, η “αγαπημένη εταιρεία για μικρούς και μεγάλους” έστειλε στο δικαστήριο έναν άνεργο πατέρα από το Βόλο για 12 ευρώ. Φαίνεται τελικά, πως στο ”παιχνίδι” του κέρδους δεν χωράνε συναισθηματισμοί. 
Θυμάσαι το τελευταίο διαφημιστικό μήνυμα τη εταιρείας, που προσπαθεί να προσελκύσει το καταναλωτικό κοινό δείχνοντας τον ήρωα Jumbo να “εκτελεί” τις υψηλές τιμές των απαραίτητων για τους μαθητές προϊόντων και να “απελευθερώνει” τους “αλυσοδεμένους” γονείς; Ο ήρωας της εταιρείας ήταν “ο Jumbo, ο τιμωρός των υψηλών τιμών”.
Όμως στην πραγματική ζωή, έξω από τις κάμερες και το μάρκετινγκ, ο Jumbo όχι μόνο δεν έσπασε την…αλυσίδα που έσερνε μαζί του ο άνεργος πατέρας στο Βόλο μαζί με μια λίστα σχολικών ειδών, στην οποία αδυνατούσε να ανταποκριθεί οικονομικά, αλλά αντίθετα του πέρασε χειροπέδες για κλοπή μαρκαδόρων αξίας 12 ευρώ.
Ε ΡΕ, DJANGO ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΧΡΕΙΑΖEΤΑΙ!
Κέρδη στα ύψη, εργαζόμενοι στο σκλαβοπάζαρο, γονείς στο δικαστήριο. 
Αφελή επιχειρηματία, ο DJANGO, ο κινηματογραφικός ήρωας που γελοιοποιείς στη διαφήμιση σου, δεν είναι δικός σου ήρωας. Είναι δικός μας. Γιατί έγινε σύμβολο της αξιοπρέπειας των δούλων. Γιατί, από άκρη σε άκρη στον κόσμο, όποιος τον είδε, κατάλαβε ότι έγινε σύμβολο της απελευθέρωσης των φτωχών από τα βασανιστήρια, τα δικαστήρια και τα σκλαβοπάζαρα που τους έσερναν κάτι τύποι σαν εσένα.
Σ' ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΑΡΤΥ ΔΕΝ ΧΩΡΑΜΕ ΟΛΟΙ! Στους καιρούς της κρίσης, το δίλημμα έχει γίνει πια ξεκάθαρο: Ή εμείς και η αξιοπρέπειά μας, ή αυτοί και τα ατέλειωτα κέρδη τους. 
ΜΙΛΑ! ΔΡΑΣΕ! ΜΗ ΦΟΒΑΣΑΙ!
Το Κείμενο μοιράστηκε κατά τη διάρκεια διαμαρτυρίας έξω από το JUMBO

Από το Πέραμα δεν έχει πέρασμα

Από το Πέραμα δεν έχει πέρασμα

Σήμερα ξεκινάει στο Πέραμα η έκθεση εικαστικών τεχνών και φωτογραφίας «άνθρωποι, χρώμα και σίδερο». Η οποία –για να παραφράσουμε μια άλλη γνωστή φράση- είναι φτιαγμένη από τους εργάτες για τους εργάτες. Και όποιος κάνει τον κόπο να πάει ως εκεί –γιατί είναι ένα μικρό ταξίδι- θα καταλάβει από πρώτο χέρι γιατί δεν υπάρχει πέρασμα από το πέραμα και πώς δένεται το σίδερο ή μάλλον το ατσάλι. Αλλά και πώς η ζωή παλεύει κάτω από σίδερα και τσιμέντα όχι να επιβιώσει αλλά να δημιουργήσει με όποια υλικά της είναι πρόσφορα, επιβεβαιώνοντας την ανθρώπινή της υπόσταση.

Η κε του μπλοκ είχε την ευκαιρία να παρευρεθεί στην περσινή έκθεση –κοντά έναν χρόνο μετά το ξεκίνημα της ηρωικής απεργίας των χαλυβουργών- και δεν την άφησε να πάει χαμένη. Αυτά που μου έχουν μείνει σήμερα στη μνήμη είναι: το α καπέλα του μεράντζα (που θα δώσει το «παρών» και φέτος). ο τεράστιος πίνακας στην είσοδο της έκθεσης, που απεικόνιζε ένα χέρι και παρέπεμπε στο σύνθημα του περσινού φεστιβάλ της οργάνωσης: δίνε το χέρι σου σε όποιον σηκώνεται. Και την κοινή έμπνευση που είχαν ο γιώργος σαρρής κι ένας άλλος καλλιτέχνης (δυστυχώς δεν έχω συγκρατήσει το όνομά του) να μελοποιήσουν το ίδιο ακριβώς σύνθημα. Χωρίς εσένα γρανάζι δε γυρνά…

Βγαίνει ο πρώτος και τραγουδά το στίχο ελαφρώς διασκευασμένο, χωρίς εσένα γρανάζι κανένα δε γυρνά. Βγαίνει στο καπάκι κι ο σαρρής και λέει: κατά τύχη έχω ονομάσει και το δικό μου τραγούδι έτσι. Κοίτα να δεις κάτι συμπτώσεις… Που μόνο τυχαία δεν ήταν δηλ η έμπνευση, ούτε κι ατυχής βέβαια, και δεν ξέρω αν «έτυχε» να μελοποιήσει κανείς άλλος το σύνθημα τις επόμενες μέρες της έκθεσης. Κι επειδή το κοινό ήθελε «κι άλλο, κι άλλο» ο σαρρής έγινε οργανωτής κερκίδας, τραγουδώντας την αρχή με την κιθάρα του κι αφήνοντας τη βάση να συμπληρώσει το άλλο μισό του συνθήματος: εργάτη μπορείς, χωρίς αφεντικά…

Η έβδομη έκθεση «άνθρωποι, χρώμα και σίδερο», που έχει σήμερα εγκαίνια στη ζώνη του περάματος, έχει μια ιδιαίτερη σημασία. Όχι επειδή οι φετινές συμμετοχές είναι αυξημένες συγκριτικά και με πολλά γνωστά ονόματα καλλιτεχνών. Αλλά για την χρονική συγκυρία του πράγματος, λίγες μέρες μετά την επίθεση των φασισταριών στους συνδικαλιστές του παμε στην περιοχή και την εν ψυχρώ δολοφονία του παύλου φύσσα στο γειτονικό κερατσίνι από τη ναζιστική συμμορία. Σε μια εργατούπολη όπου οι εφοπλιστές αμόλησαν τα μαντρόσκυλά τους για να σπάσουν το… απόστημα του παμε, όπως γάβγιζαν δημόσια τις προάλλες και να βάλουν τους μεταλλεργάτες της ζώνης να σφίξουν κι άλλο το ζωνάρι, για να αποδεχτούν τα εξευτελιστικά μεροκάματα πείνας των 18 ευρώ. Και μια περιοχή όπου τα θρασύδειλα μέλη της κλίκας ένιωθαν άνετα να κυκλοφορούν και να γράφουν φασιστικά συνθήματα, μετά τη δολοφονία του φύσσα, ενώ είχαν λουφάξει σε όλες τις υπόλοιπες γειτονιές.

Γι’ αυτό και δε θα μπορούσε ίσως να υπάρχει καλύτερο ξεκίνημα απ’ τη σημερινή συναυλία των υπεραστικών και τον επίκαιρο αντιφασιστικό τους «ύμνο»: του αδόλφου τα εγγόνια, η σαπίλα του ντουνιά…
Γι’ αυτό κι αξίζει τον κόπο να κάνετε (τουλάχιστον) ένα πέρασμα από το πέραμα..



Οι αγώνες είναι τέχνη του λαού
και η τέχνη όπλο του
Η Κίνηση Εικαστικών Καλλιτεχνών Πέρα(σ)μα, τα συνδικάτα της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος καθώς και οι Λαϊκές Επιτροπές της ευρύτερης περιοχής του Πειραιάκαι πολλά συνδικάτα της βιομηχανίας, συντονίζονται σε μια μεγάλη διοργάνωση μέσα στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος.
248 Εικαστικοί καλλιτέχνες (ζωγράφοι, γλύπτες, χαράκτες κλπ) & φωτογράφοι, θεατρικά και µουσικά σχήματα, δίνουν το παρόν και υπογράφουν µε το έργο τους, την τέχνη τους και την συμμετοχή τους το µήνυµα της εποχής τους: Οι αγώνες είναι τέχνη του λαού και η τέχνη όπλο του.
Στόχος της έκθεσης που γίνεται για έβδομη χρονιά μέσα στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη είναι να γεννηθεί και να έρθει το έργο τέχνης στους τόπους δουλειάς, εκεί που βρίσκεται ο φυσικός του αποδέκτης και η κινητήρια έµπνευση της δημιουργίας του: η εργατική τάξη.
Έτσι σε πείσμα των καιρών της ανεργίας και της ανέχειας, της ερήμωσης και του μαρασμού, ενάντια σ’ αυτούς που απεργάζονται την καταστροφή και την εξαθλίωση του λαού, ενάντια και στην κρυφή και στην απροκάλυπτη τρομοκρατία στους χώρους δουλειάς, να υψώσουμε τον πολιτισμό της αδιάλλακτης αξιοπρέπειας, τον πολιτισμό της ανθρωπιάς και της αλληλεγγύης.
Σε αυτούς τους καιρούς, είναι περισσότερο αναγκαίο η τέχνη να στέκεται στο πλάι της εργατικής τάξης, να μιλά τη γλώσσα της τόλμης και της αλήθειας. Να επιστρατεύει τα δικά της αισθητικά όπλα, τη γνώση, αλλά και όλο τον ανθρώπινο ψυχισμό, τη φαντασία, το συναίσθημα και τη βούληση να στρατευθεί με τις ανάγκες και τα καθήκοντα των δημιουργών όλου του κόσμου.
Καλούµε τους εργαζόμενους, τους µαθητές, τους άνεργους, τους νέους και τις νέες, να συναντηθούν στη Ν/Ζώνη της τέχνης και της δημιουργίας, στη Ζώνη της ταξικής πάλης και της αλληλεγγύης.
Δέκα ημέρες από 11 /10/2013 έως 20 / 10/2012 στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, στήνουμε το δικό μας ταξικό μέτωπο
Nα είμαστε όλοι εδώ!__
ΕΓΚΑΙΝΙΑ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 11/10/2013, ΩΡΑ 7.30µ.µ.
ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ 12.00π.µ. - 9.00µ.µ.
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
Λεωφορεία:
Από Οµόνοια Β18 - Γ18 (Μενάνδρου)
Από Πειραιά 843 (Σταθµός ΗΣΑΠ)
ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ:
ΚΙΝΗΣΗ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ ΠΕΡΑ(σ)ΜΑ
ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΜΕΤΑΛΛΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΜΜΟΒΟΛΙΣΤΩΝ - ΚΑΘΑΡΙΣΤΩΝ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΝΑΥΠΗΓΟΞΥΛΟΥΡΓΩΝ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΠΛΟΙΩΝ
ΛΑΪΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ:
ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ
ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ
ΝΙΚΑΙΑΣ - Ι. ΡΕΝΤΗ
ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ
ΠΕΙΡΑΙΑ
ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ
ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ:
ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΜΕΤΑΛΛΟΥ ΑΘΗΝΑΣ
ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΜΕΤΑΛΛΟΥ ΘΡΙΑΣΙΟΥ
ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΦΑΡΜΑΚΟΥ - ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΩΝ ΑΤΙΚΗΣ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΛΙΘΟΓΡΑΦΩΝ
ΚΛΑΔΙΚΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΧΑΡΤΕΡΓΑΤΩΝ
ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΓΑΛΑΚΤΟΣ - ΤΡΟΦΙΜΩΝ & ΠΟΤΩΝ
ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΚΛΩΣΤΟΫΦΑΝΤΟΥΡΓΩΝ - ΙΜΑΤΙΣΜΟΥ - ΔΕΡΜΑΤΟΣ
ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΧΗΜΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΕΛΑΙΟΣΑΠΩΝΟΠΟΙΩΝ
ΕΝΩΣΗ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΏΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ( ΠΕΜΕΝ)
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΩΤΕΡΩΝ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ«ΣΤΕΦΕΝΣΟΝ»
ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΣΩΜ. ΕΜΠΟΡΟΫΠΑΛΛΗΛΩΝ ΚΑΙ ΙΔ. ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
Πρόγραμμα παράλληλων εκδηλώσεων
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
Παρασκευή 11 Οκτώβρη ,
7.30 μ.μ. Εγκαίνια της έκθεσης «΄Ανθρωποι -Χρώμα + Σίδερο 7»
9.00 μ.μ. Συναυλία με το συγκρότημα «Υπεραστικοί».
Σάββατο 12 οκτώβρη
6.30 μ.μ.: Συζήτηση για την Ανεργία. Οι θέσεις του ταξικού συνδικαλιστκού κινήματος για την αντιμετώπισή της και την οργάνωση της πάλης.
8,30 μ.μ.: Το θεατρικό έργο του Μαξ Φρις «Ο Μπίντερμαν και οι εμπρηστές» από τη ομάδα «Εκτός Σχεδίου».
Κυριακή 13 Οκτώβρη
8.30 μ.μ. «Το φασισμό βαθιά κατάλαβέ τον. Δε θα πεθάνει μόνος. Τσάκισέ τον»
Συναυλία με τους:
1. Μανόλη Ανδρουλιδάκη
2. Ρίτα Αντωνοπούλου
3. Χρήστο Θηβαίο
4. Kollektiva
5. Γιάννη Λάρδη – Γεωργία Λάμπρη
6. Βασίλη Λέκκα
7. Αφροδίτη Μάνου
8. Γιώργο Μεράντζα
9. Μίλτο Πασχαλίδη
10. Γιώργο Σαρρή
Τετάρτη 16 Οκτώβρη
7.00 μ.μ. Προβολή ταινίας
8.00 μ.μ. Ο Γρηγόρης Νικολόπουλος και οι «Μαγικοί Καθρέφτες» στα ''τραγούδια των ανθρώπων''
Παρασκευή 18 Οκτώβρη
8.00 μ.μ. Συναυλία: Ο Βασίλης Βασιλάτος και «Ιστορίες για Κρουστά».
Σάββατο 19 Οκτώβρη
Κυριακή 20 Οκτώβρη
6.00 μ.μ. Συζήτηση «Τέχνη και Εργατική Τάξη. Η Πολιτιστική Μορφωτική Δραστηριότητα των συνδικάτων συστατικό στοιχείο της ανασυγκρότησης του εργατικού κινήματος».
8.00 μ.μ. Μουσικό αφιέρωμα στο Εργατικό Τραγούδι, με τον Στέφανο Ψαραδάκο
9.00 μ.μ. Μουσικό αφιέρωμα στον ποιητή των ναυτικών, Νίκο Καββαδία
ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ:
Σάββατο 12 και 19 Οκτώβρη
Κυριακή 13 και 20 Οκτώβρη
11.00 π.μ- 1.00 μ.μ. . Δημιουργικά Εργαστήρια για παιδιά: Ζωγραφική, Θεατρικό παιγνίδι
Κυριακή 13 Οκτώβρη , 11.00 π.μ. Θέατρο: «Ένας παράξενος Μουσικός» από την ομάδα «Τρομπετίνι»...
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ 248 ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΙ
Αβαγιαννού Ρένα
Αγαλιώτης Παναγιώτης
Αγγελάκη Ελευθερία
Αδριανός
Αθανασίου Εύη
Αθηναίος Στρατής
Αλυγιζάκη Κύρα
Αναστασόπουλος Θεόδωρος
Ανδρονιάδης Ηλίας
Ανεζίρης Παναγιώτης
Ανούση Ρένα
Αντωνάκου Όλγα
Αντώνης Αντώνιος
Αξαόπουλος Κίμων
Απέργη Ανθή
Αργυρακοπούλου Μαρία
Αρέλης Ελευθέριος
Βαγενά Κωνσταντίνα
Βαρβαρήγου Δέσποινα
Βαρβαρούση Λήδα
Βάρβογλης Δημήτρης
Βαρελάς Παναγιώτης
Βαρλάμος Γιώργης
Βεζυρτζής Γιάννης
Βικεντίου Αριστοτέλης
Βίνης Τάκης
Βολονάκη Ουρανία
Γαγγάδη Χριστίνα
Γαμπιεράκη Ζωή
Γεωργαρίου Πέτρος
Γεωργιλάκης Μάρκος
Γεωργουλίδου Αναστασία
Γιαννίκος Ιωάννης
Γιαννίκου Νίκη
Γιωτάκης Δημήτρης
Γκιζάρης Γιώργος
Γκολέμας Μίλτος
Γόντικα Άντα
Γρανίτσα Νικολέτα (Μαγεμέλι)
Γραφάκου Πέγκυ
Γρετσίστα Ελένη
Δαλιέτου Σμαραγδή
Δαραδήμος Ηλίας
Δαραδήμος Χαράλαμπος
Δεληγιαννάκη Σάσα
Δημακάκου Χαρά
Δημητρέας Βαγγέλης
Δημητρίου Ευθυμία
Δήμου Δημήτρης
Διβάρη Εύα
Διλιντά Φωτεινή
Διονυσόπουλος Βασίλης
Δουραμάνης Περικλής
Ευαγγελάτος Κώστας
Ζαχάρωφ Μαρίβα
Ζουμπουλάκης Πέτρος
Ζωγράφου - Ουζουνοπούλου Μαρία
Ζωίδη Πόπη
Ισιδώρου Θεόδωρος
Ισιδώρου Παναγιώτης
Ιωαννίδης Ευάγγελος
Καγεώργης Πάτροκλος
Καγιαδάκης Στυλιανός
Κακλαμάνης Απόστολος
Καλαντίδη Λίζα
Καλκάνη Ελένη
Καλογεροπούλου Πέγκυ
Κανελλόπουλος Βασίλης
Κανελλοπούλου Σταυρούλα
Καππάτου Μαρία
Καρακόγλου Χρηστός
Καράλη Αγγέλα
Καρασσό Τζούλια
Καρπούζης Δημήτρης
Καρυστινός Σταμάτης
Κασαλια Ανέτα
Κατσαντώνη Ελένη
Κατσουλιέρη Ειρήνη
Κέντζογλου Γιώργος
Κερασσιώτη Μαριάννα
Κευγάς Μιχάλης
Κέφαλος Παναγιώτης
Κέφαλος Σταμάτης
Κεχαγιά Ελισάβετ
Κογιός Κώστας
Κολιπέτσα Βασιλική
Κομνηνάκη - Τσίπουρα Αργυρώ
Κοντονή - Τσοχαντάρη Κατερίνα
Κοντουδάκης Κωστής
Κορίτσογλου Μάρθα
Κοσμίδης Όμηρος
Κουβεντάρα Κωνσταντίνα
Κουκουλάκη Στέλλα
Κουλοβασιλοπούλου Μαρία
Κουμαριανού Μαριάνθη
Κουτσίκου Φρειδερίκη
Κυριαζής Χρύσανθος
Κυριακίδου Σμάρω
Κωνσταντινίδου Βαρβάρα
Λαλές Χάρης
Λαμπράκης Παναγιώτης
Λάμπρου Χρήστος
Λαουτάρη Δήμητρα
Λένης Γιώργος
Λιάκου Μαρία
Λιάτσης Δανιήλ
Λουγιάκη Αλεξία
Μακρόπουλος Κωνσταντίνος
Μανδηλαρά Ηρώ
Μάνης Κώστας
Μάνου Έφη
Μαντούδη Αναστασία
Μαράτος Ανδρέας
Μαραυγάκης Ευάγγελος
Μαργιόλης Ανάργυρος
Μάταλα Μαρία
Μαυρονικόλας Άρης
Μαυρόπουλος Αλέξανδρος
Μέγα Χαβρέ Άνθια
Μελά Εύα
Μενδρινός Γιώργος
Μενεμενόγλου Τάσος
Μήλας Παναγιώτης
Μηναριτζόγλου Μιχάλης
Μητσάκου Σταυρούλα
Μικρούλης Νίκος
Μιχαηλίδου Φανή
Μιχαλόπουλος Δημοσθένης
Μοlz Salman
Μορφόγλου Αντώνης
Μοσχολέα Μυρσίνη
Μουράτη Κατερίνα
Μπαδόλα Ειρήνη
Μπακαλούμης Γιώργος
Μπαλωνά Κωνσταντίνα
Μπέλλου Κάλλη
Μπόγρη Εύα
Μπουκουβάλας Γιώργος
Μπουρμάς Τάκης
Νασιοπούλου Ντιάνα
Νικολάκης Θοδωρής
Νικολόπουλος Γρηγόρης
Νοταρόπουλος Γιάννης
Νταϊδου Δέσποινα
Ντάλα Ελένη
Ξενάκη Μαριάννα
Παϊσιος Βασίλης
Πάκιας Μανώλης
Παλαιοκρασσά Μαριλένα
Παλιεράκη Άννα
Παναγιωτίδης Ηρακλής
Πανταζή Δέσποινα
Πάντος Άλκης
Παπαγιάννης Βαγγέλης
Παπαδογεωργοπούλου Καλλιόπη
Παπαδοκοτσώλης Γιώργος
Παπαθεοδώρου Κάλλια
Παπαϊωάννου Ευφροσύνη
Παπαϊωάννου Μαντώ
Παπαχρήστου Σπύρος
Παππά Μαρία
Παππά - Βεζυρτζή Ρόζα
Παυλή Αγγελική
Πέρδικα Νίκη
Πεσματζόγλου Μαρία
Πετρούλια Γεωργία
Πιλάβη Σταυρούλα
Πλακούλας Γιώργος
Πλατανιάς Αποστόλης
Πολυχρονάτου Ελένη
Πρίντεζη - Φράγκου Ειρήνη
Ράλλης Δημήτρης
Ράπτης Ερμής
Ρίζος Δημήτρης
Ροβιθάκη Ελισάβετ
Ροδοπούλου Ιωάννα
Ρόθος Κώστας
Ρούβαλη Αγγελική
Ρουμελιώτης Βαγγέλης
Ρουμελιώτης Λάμπρος
Σακελλαρίου Ζέτα
Σαλάχας Αντώνης
Σαλταφέρος Γιώργος
Σαραντάρης Στράτος
Σαραντίδη Αρσινόη
Σαραντόπουλος - Ψαράς Αλέξανδρος
Σαρέλα Κατερίνα
Σατόγλου Παύλος
Σεκλειζιώτη Ζωή
Σερεμετάκης Γρηγόρης
Σερέτης Μιχάλης
Σκαλκώτος Χρίστος
Σκαρβέλη Γιώτα
Σκουρτζίδης Νίκος
Σκύθος Γιώργος
Σολιδάκης Βασίλης
Σουλδάτου Μαρίνα
Σουλδάτου Σοφία
Σουσούνη Αναστασία
Σοφρά Ρούλα
Σπηλιωτάκη Μαργαρίτα
Σπυριδάκη Θάλεια
Σπυριδωνίδου Μαρίνα
Σπυρίδωνος Πηνελόπη
Σταματοπούλου Μαίρη
Σταυροπούλου Ματίνα
Σταύρου Σοφία
Σταφέτος Στέλιος
Στείρος Κώστας
Στεργιοπούλου Νανά
Στεφάνου Παναγιώτης
Στεφάνου Γιάννης
Στεφάνου Στέλιος
Στέφος Νίκος
Στρομπούλας Σπύρος
Στρούτζα Μαρία
Στυλιανού Στέλιος
Συλίκου Κωνσταντίνα
Συράκης Γιώργος
Σχοινάς Ανδρέας
Σωτήρχος Στάθης
Ταλαίπωρος Νίκος
Ζιάβρα Πετρούλα
Τρέβορ Τουάιν
Τριανταφύλλου Νίκος
Τριπολίτης Σταύρος
Τσαβαρή Καίτη
Τσαβίδης Μιχάλης
Τσακίρης Σπύρος
Τσαμανδούρας Ζαχαρίας
Τσουβαλά Αγγελική
Τσούπρος Γιάννης
Φαμπιέν Λαμπούζ
Φαρσακίδης Γιώργος
Φερεντίνου Σόνια
Φουρίκης Χρήστος
Φράγκου Στρατός
Χαβιαροπούλου Στέλλα
Χαροκόπου Τίνα
Χατζή Κατερίνα
Χατζηπουλίδου Ελένη
Χατζηστεφάνου Άννα
Χατζηφωτίου Δημήτρης
Χριστοφοράκης Νίκος
Χρυσανθάκη Χαρά
Χρυσομαλλάκου Ελένη
Χωριανοπούλου Μαρία
Ψωμά Χριστίνα

TOP READ