10 Σεπ 2020

Είναι απλά ηλίθιοι ή συνειδητοί προβοκάτορες;

 


Προβοκατόρικος αντικομμουνισμός από το μέλος του «Ρουβίκωνα» Σπ. ΔαπέργκολαΠροβοκατόρικος αντικομμουνισμός από το μέλος του «Ρουβίκωνα» Σπ. Προβοκατόρικος αντικομμουνισμός από το μέλος του «Ρουβίκωνα» Σπ. ΔαπέργκολαΠροβοκατόρικος αντικομμουνισμός από το μέλος του «Ρουβίκωνα» Σπ. ΔαπέργκολαΠροβοκατόρικος αντικομμουνισμός από το μέλος του «Ρουβίκωνα» Σπ. ΔαπέργκολαΠροβοκατόρικος αντικομμουνισμός από το μέλος του «Ρουβίκωνα» Σπ. Προβοκατόρικος αντικομμουνισμός από το μέλος του «Ρουβίκωνα» Σπ. Δαπέργκολα
Προβοκατόρικος αντικομμουνισμός από το μέλος του «Ρουβίκωνα» Σπ. Δαπέργκολα

Προ­βο­κα­τό­ρι­κος αντι­κομ­μου­νι­σμός από το μέλος του «Ρου­βί­κω­να» Σπ. Δα­πέρ­γκο­λα

Αν νομίζατε ότι ο χυδαίος, προβοκατόρικος αντικομμουνισμός ευδοκιμεί μόνο στα δεξιά του αστικού πολιτικού φάσματος κάνετε λάθος. Η απέχθεια για τον σοσιαλισμό του 20ου αιώνα, την Σοβιετική Ένωση και τους κομμουνιστές αποτέλεσε και αποτελεί κυρίαρχο ιδεολόγημα (και) στους κόλπους του λεγόμενου «αναρχισμού».

Ένα τέτοιο μπουμπούκι του «αντιεξουσιαστικού κινήματος», πρωτοκλασάτο μέλος του «Ρουβίκωνα», μας θύμισε σήμερα ότι ο αντικομμουνισμός και ο αντισοβιετισμός μπορεί και ενώνει ακόμη και τους πιο ετερόκλητους – φαινομενικά – πολιτικούς χώρους.
 Αναφερόμαστε στον γνωστό από την συχνή ενασχόληση του με τα κοινωνικά δίκτυα Σπύρο Δαπέργκολα που, σχολιάζοντας την πύρινη τραγωδία στη Μόρια, έγραψε στο Twitter:
«Για να έχουμε μια εικόνα, τα περισσότερα γκουλάγκ στην Σιβηρία ήταν όπως η Μόρια με περισσότερο χώρο και περισσότερο κρύο».
Dapergolas
Απ’ τον Τζήμερο και το Βελόπουλο στον Δαπέργκολα, ένα… σοβιετικό γκουλάγκ δρόμος. «Άξιο» το μέλος του «Ρουβίκωνα», συναγωνίζεται στα ίσια τα πάσης φύσης χρυσαυγιτοειδή στον χυδαίο αντικομμουνισμό. Ενδεχομένως την επόμενη φορά να αναρτήσει και εδάφιο από κάποιο αντισοβιετικό παραμύθι του φασίστα Σολζενίτσιν, ώστε να μην υπάρχει καμία αμφιβολία για τις πηγές της ενημέρωσης του… 
Πέραν αυτού όμως, προκαλεί εντύπωση η στιγμή κατά την οποία ο Δαπέργκολας επέλεξε να κάνει το εν λόγω αντικομμουνιστικό σχόλιο. Την ώρα που στη Μόρια έχουμε άλλο ένα έγκλημα της πολιτικής των αστικών ελληνικών κυβερνήσεων-ΕΕ ο «αντιεξουσιαστής» μιλάει για… «γκουλάγκ». Όταν έχουν βγει παγανιά τα διάφορα φασιστοειδή και χύνουν το ρατσιστικό τους δηλητήριο κατά των προσφύγων, ο… «Κροπότκιν» του Twitter επαναφέρει τα γελοία επιχειρήματα για τα «γκουλάγκ της Σιβηρίας». 
Θέτουμε το (ρητορικό) ερώτημα: Άραγε, είναι απλά ηλίθιοι ή συνειδητοί προβοκάτορες;

Σκάσε... και κολύμπα

 



Αντιστρέφοντας πλήρως την πραγματικότητα, μετά και τις τελευταίες πρωτοβουλίες ΝΑΤΟ και ΕΕ, που προωθούν τη συνεκμετάλλευση και διαμορφώνουν «πλατφόρμα» για επώδυνους συμβιβασμούς στα Ελληνοτουρκικά, η κυβέρνηση και τα επιτελεία της συνεχίζουν να εξωραΐζουν το ρόλο των ΑμερικανοΝΑΤΟικών και την επικίνδυνη εμπλοκή της χώρας σε σχέδια και ανταγωνισμούς που απειλούν τα κυριαρχικά δικαιώματα και το λαό. Παρουσιάζοντας τους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς ως το «γήπεδο» όπου θα κριθεί η αντιπαράθεση για τις θαλάσσιες ζώνες με την Τουρκία, η κυβέρνηση βαφτίζει το λύκο πρόβατο και συγκαλύπτει τις τεράστιες ευθύνες των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ για την τουρκική επιθετικότητα στην περιοχή. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά αξιώνει και πλήρη στοίχιση όλων σ' αυτήν την επικίνδυνη πολιτική, με το επιχείρημα ότι δεν γίνεται να ζητάς «ομόθυμη στήριξη» από την ΕΕ στα Ελληνοτουρκικά και στο εσωτερικό να υπάρχουν δυο και τρεις διαφορετικές φωνές πάνω στα εθνικά θέματα, πέρα απ' αυτή που εκφράζει η κυβέρνηση!
 
Πρόκειται για άθλιο εκβιασμό. Και δεν απευθύνεται βέβαια στον ΣΥΡΙΖΑ και στα άλλα αστικά κόμματα, που καμιά διαφωνία δεν έχουν με την ευρωατλαντική διαχείριση των Ελληνοτουρκικών και την εμπλοκή τους στο αμερικανοΝΑΤΟικό παζάρι για γενικότερες διευθετήσεις στην περιοχή, αλλά στο λαό, που ανησυχεί δικαιολογημένα και βλέπει τώρα πιο καθαρά ότι δεν έχει τίποτα να περιμένει από τους ιμπεριαλιστές συμμάχους και την πολιτική εμπλοκής στα βρώμικα σχέδιά τους. Το μήνυμα επομένως της κυβέρνησης είναι «σκάσε και κολύμπα», στη ρότα που χαράζουν τα συμφέροντα της αστικής τάξης και των ιμπεριαλιστών συμμάχων της.

Απερίσπαστοι
 
«Μπορεί η δημοκρατία να δεχτεί τη λειτουργία λαϊκών δικαστηρίων;» αναρωτιέται αρθρογράφος των «Νέων», γνωστός για τα αντικομμουνιστικά του «χτυπήματα». Αφορμή για τη σκέψη του είναι το δίκαιο λαϊκό αίτημα να καταδικαστούν και να πάνε φυλακή οι υπόδικοι χρυσαυγίτες, για τις εγκληματικές πράξεις τους, που πηγάζουν από την ιδεολογία τους. Ο δημοσιογράφος «συστήνει» «να αφήσουμε τους δικαστές απερίσπαστους» και ενώ καλεί το λαό να μην ...ενοχλεί τη Δικαιοσύνη, ο ίδιος την προκαταλαμβάνει, λέγοντας ότι οι φασίστες δεν δικάζονται για τις «ιδέες» τους, αλλά για τις πράξεις τους! Κάνει πως δεν καταλαβαίνει ότι ο ίδιος ο εγκληματικός χαρακτήρας (αυστηρά ιεραρχημένη δομή και δράση, τυφλή υπακοή στον αρχηγό) της οργάνωσης και οι εγκληματικές πράξεις της Χρυσής Αυγής, όπως η δολοφονία του Παύλου Φύσσα, η δολοφονική επίθεση στους κομμουνιστές και συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ, στους Αιγύπτιους αλιεργάτες κ.λπ., έχουν ως κίνητρο την ίδια την αποκρουστική ναζιστική ιδεολογία τους. Ο αρθρογράφος όμως συνεχίζει να αφήνει ...απερίσπαστη τη Δικαιοσύνη και να υπερασπίζεται την ελευθερία των «ιδεών», λέγοντας ότι η «δημοκρατική τάξη» πρέπει να επαγρυπνεί και για τις ...άλλες «ολοκληρωτικές ιδεολογίες», εξισώνοντας ύπουλα τον φασισμό με τον κομμουνισμό. Εχουμε και λέμε λοιπόν: Και αντικομμουνισμός και θεωρία των «δύο άκρων» που ξεπλένει τους φασίστες... Και υπεράσπιση της ελευθερίας της ναζιστικής «ιδεολογίας» και κάλεσμα στο λαό να μη διεκδικεί να βρεθούν οι εγκληματίες ναζί στη φυλακή. Απόδειξη ότι ο αντικομμουνισμός «ου γαρ έρχεται μόνος», αλλά από την πίσω πόρτα αθωώνει τους φασίστες...

Ποια λογική;
 
Για «μέτωπο της λογικής απέναντι στον παραλογισμό» μιλάει η κυβέρνηση της ΝΔ σχετικά με την πανδημία, επιχειρώντας να βαφτίσει «παραλογισμό» και να τσουβαλιάσει τις διεκδικήσεις του εργατικού - λαϊκού κινήματος, γονιών και εκπαιδευτικών, με μια χούφτα «αρνητές του ιού» και «ψεκασμένους», που αποτελούν βολικό αντίπαλο και στην πραγματικότητα τον καλύτερο «παρτενέρ» της πολιτικής της. Αλήθεια, όμως, για ποια λογική μιλάνε; Τη «λογική» που αφήνει το δημόσιο σύστημα Υγείας αθωράκιστο 6 μήνες μετά το ξέσπασμα της πανδημίας για να θησαυρίζουν κλινικές, διαγνωστικά και γενικά ο ιδιωτικός τομέας Υγείας. Τη ...«λογική» σαρδελοποίησης επιβατών σε πλοία, αεροπλάνα και τα πρωτόκολλα - λάστιχο για να μη χάσουν ούτε δεκάρα εφοπλιστές, τουρ οπερέιτορς και μεγαλοξενοδόχοι. Τη λογική του «κόστους - οφέλους» και της «εφαρμοσιμότητας» σε ό,τι αφορά το άνοιγμα των σχολείων, τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τους χώρους δουλειάς, αφού δυνατότητες για την προστασία της υγείας του λαού υπάρχουν, αλλά... κοστίζουν και άρα είναι «μη εφαρμόσιμες». Αυτή είναι λοιπόν η «λογική» του παράλογου και άδικου εκμεταλλευτικού συστήματος σε όλο της το μεγαλείο, πασπαλισμένη και με ολίγη «επιστημονικοφάνεια», που του προσφέρουν διάφοροι πρόθυμοι απολογητές του. Ο λαός δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να δεχτεί ως «λογικό» να παίζονται η υγεία και η ζωή του στα ζάρια των κερδών του κεφαλαίου, από την κυβέρνηση και το κράτος, που αξιοποιούν και τις διάφορες θεωρίες συνωμοσίας ως άλλοθι για την αντιλαϊκή πολιτική τους.

Χωρίς όρια
 
«Δεν είναι καθόλου εύκολο ζήτημα η ανεύρεση αιθουσών», δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη σε συνέντευξή της, απαντώντας σχετικά με το αίτημα μείωσης των μαθητών ανά τμήμα. Η υφυπουργός λέει όμως τη μισή αλήθεια, αφού η κυβέρνηση όχι μόνο δεν μπήκε στον κόπο να εξασφαλίσει κατάλληλες υποδομές για να λειτουργήσουν τμήματα με έως 15 μαθητές, αλλά αύξησε εν μέσω της πανδημίας και τον αριθμό τον μαθητών στα τμήματα! Ποιος δεν «θαύμασε» τη «δημιουργική λογιστική» της υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως με το «17 μέσο όρο μαθητών ανά τμήμα»; Κρύβουν όμως και τα εξής: Την ίδια στιγμή που το υπουργείο διαπιστώνει «αδυναμία ανεύρεσης αιθουσών», γίνονται καταργήσεις εκατοντάδων λεγόμενων «ολιγομελών» τμημάτων (δηλαδή τμημάτων που λειτουργούν κάτω από τα όρια που έχουν θεσπίσει οι κυβερνήσεις). Ετσι, συσσωρεύουν περισσότερους μαθητές ανά τάξη και οδηγούν άλλους σε μετακινήσεις σε άλλα σχολεία, ακόμη και πολύ απομακρυσμένα. Επιπλέον, κρύβουν έντεχνα πως εάν δινόταν κατεύθυνση για μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, άμεσα θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ολιγομελή σε εκατοντάδες σχολεία πανελλαδικά, με χρήση αιθουσών και χώρων (π.χ. εκδηλώσεων) που υπάρχουν στα σχολεία, δεν αξιοποιούνται όμως για διδασκαλία, επειδή ακριβώς υπάρχουν οι απαγορεύσεις για τη συγκρότηση «ολιγομελών» τμημάτων! Η κοροϊδία έχει και τα όριά της...

Ριζοσπάστης 

Πάλη για σύγχρονες και ασφαλείς μεταφορές


Οι διεκδικήσεις της σημερινής μέρας δράσης για τις αστικές συγκοινωνίες, που οργανώνουν συνδικάτα και φορείς της Αττικής, πρέπει να γίνουν υπόθεση των εργαζομένων, των νέων, συνολικά του λαού.

Τα αιτήματα για πύκνωση δρομολογίων, άμεση και γενναία κρατική χρηματοδότηση για προσλήψεις μόνιμου προσωπικού όλων των ειδικοτήτων με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, επισκευή και ανανέωση του στόλου, μέτρα υγείας και ασφάλειας για εργαζόμενους και επιβάτες, επίταξη των ΚΤΕΛ για όσο διάστημα διαρκεί η πανδημία κ.ά. είναι παραπάνω από επείγοντα και τα μόνα που μπορούν να δώσουν ανάσα στα εκατομμύρια εργαζόμενους που πηγαινοέρχονται εδώ και μήνες, στοιβαγμένοι σαν σαρδέλες, σε Μέσα Μαζικής Μεταφοράς - «υγειονομικές βόμβες».

* * *

Η άθλια αυτή εικόνα, κοντά επτά μήνες από το ξεκίνημα της πανδημίας, βαραίνει την κυβέρνηση, που από την πρώτη στιγμή έκανε καθαρό ότι δεν πρόκειται να πάρει κανένα μέτρο που να αντιμετωπίζει ουσιαστικά το συνωστισμό στα Μέσα Μεταφοράς. Χαρακτηριστικά είναι τα όσα έλεγε με την άρση του lockdown, ξεκαθαρίζοντας: «Η επιλογή (...) να κυκλοφορεί πολύ μεγάλος αριθμός συρμών και λεωφορείων, με στόχο τη μείωση του συνωστισμού και τη διατήρηση αποστάσεων, δεν υφίσταται»!

Για να κρύψει τις τεράστιες ευθύνες της και εδώ, η κυβέρνηση κατέφυγε στην «ατομική ευθύνη», ανακάλεσε τις άδειες οδηγών, εξέδωσε απόφαση επιβολής προστίμου στους οδηγούς και σε επιβάτες!

Αλλά και ο ΣΥΡΙΖΑ, που σήμερα «βγαίνει στα κεραμίδια», έχει ευθύνες για τη σημερινή κατάσταση, έχοντας και ως κυβέρνηση υπηρετήσει με συνέπεια την πολιτική της «απελευθέρωσης» των αστικών συγκοινωνιών για να ανοίξουν νέα πεδία κερδοφορίας στο κεφάλαιο. Εργο αυτής της διαχρονικής αντιλαϊκής πολιτικής ήταν η μείωση της κρατικής χρηματοδότησης, του προσωπικού, των οχημάτων και των δρομολογίων, που με τη σειρά τους οδήγησαν στην αύξηση της ταλαιπωρίας του λαού, ενώ καλείται να βάλει πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη, λόγω της αύξησης της τιμής των εισιτηρίων.

Τα στοιχεία μιλάνε από μόνα τους: Στην ΟΣΥ (λεωφορεία, τρόλεϊ) την περίοδο 2009 - 2018 το προσωπικό μειώθηκε 40% και τα οχήματα κατά 21%. Η κρατική χρηματοδότηση την περίοδο 2012 - 2018 μειώθηκε 33%. Το παραγόμενο έργο την περίοδο 2011 - 2018 μειώθηκε 20%. Αντιθέτως η τιμή του εισιτηρίου αυξήθηκε κατά 75% την περίοδο 2009 - 2016. Στη ΣΤΑΣΥ (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ) την περίοδο 2009 - 2018 το προσωπικό μειώθηκε κατά 31%, ενώ ακόμα και σήμερα υπάρχουν συρμοί που μένουν εκτός λειτουργίας. Ο ηλεκτρικός διαθέτει 45 συρμούς, αλλά κυκλοφορούν μόνο 19.

* * *

Και ενώ η κατάσταση πάει από το κακό στο χειρότερο, η κυβέρνηση της ΝΔ όχι μόνο δεν παίρνει κανένα μέτρο για την ασφαλή μεταφορά του λαού με τις αστικές συγκοινωνίες και την προστασία της υγείας του, αλλά αντίθετα αξιοποιεί ως «ευκαιρία» την πανδημία για να προχωρήσει παραπέρα την αντιλαϊκή πολιτική και στον τομέα αυτό.

Σε αυτό το πλαίσιο ανακοίνωσε μέτρα - όπως η προμήθεια λεωφορείων με leasing και ΣΔΙΤ - που εμπλέκουν ακόμα πιο άμεσα και καθοριστικά τους ιδιώτες στις αστικές συγκοινωνίες, βαθαίνοντας τη λειτουργία τους με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, προωθώντας παραπέρα την ιδιωτικοποίησή τους, με την αξιοποίηση και προηγούμενων νόμων του ΠΑΣΟΚ, αλλά και της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ.

Από την άλλη ανακοίνωσε μέτρα - στάχτη στα μάτια, όπως 655 προσλήψεις μόνιμου προσωπικού σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ, που αντιστοιχούν μόλις στο 20% των κενών θέσεων που η ίδια η κυβέρνηση θεωρεί ότι υπάρχουν και οι οποίες στην πραγματικότητα είναι ακόμα περισσότερες. Το ίδιο συμβαίνει και με τον αριθμό των οχημάτων που έχει σκοπό να αγοράσει ...κάποια στιγμή στο μέλλον, με τα πρώτα 300 οχήματα να υπολογίζεται ότι θα είναι διαθέσιμα το νωρίτερο μετά από 1,5 χρόνο.

* * *

Τα παραπάνω, τα όσα βιώνουν σήμερα οι εργαζόμενοι και ο λαός που μετακινούνται, είναι έργο της πολιτικής που αντιμετωπίζει και τη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών, όπως και την προστασία της υγείας, το άνοιγμα του Τουρισμού χτες, των σχολείων σήμερα, συνολικά κάθε πλευρά που αφορά τις λαϊκές ανάγκες, με γνώμονα τη λογική «κόστους - οφέλους» για το κεφάλαιο και γενικότερα το τι υπηρετεί καλύτερα την καπιταλιστική κερδοφορία. Επιβεβαιώνουν ότι ο μόνος δρόμος για να ικανοποιηθούν οι λαϊκές ανάγκες και σε φτηνές και ασφαλείς μεταφορές είναι η ενίσχυση της πάλης, ο δρόμος της σύγκρουσης με την πολιτική της «απελευθέρωσης», με το κεφάλαιο και τις κυβερνήσεις του.

TOP READ