ΓΑΛΛΙΑ
Χιλιάδες απολύσεις στην «Πεζό - Σιτροέν»
Την κατάργηση χιλιάδων θέσεων εργασίας εντός Γαλλίας και τον τερματισμό της λειτουργίας μέχρι το 2014 μίας από τις μονάδες της, στο Ολνέ σου Μπουά, βορείως του Παρισιού, ανακοίνωσε η διεύθυνση της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας Peugeot - Citroen, φέρνοντας ως δικαιολογία τη μείωση των πωλήσεων αυτοκινήτων, κυρίως, στην Ευρώπη λόγω της καπιταλιστικής κρίσης, και την αναγκαιότητα να κρατηθεί «ανταγωνιστική» η εταιρεία. Η ανακοίνωση προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων μεταξύ των εργαζομένων αλλά και των συνδικαλιστικών οργανώσεων, η οποία κατέστησε αναγκαία την παρέμβαση, έστω και σε επίπεδο εντυπώσεων, της κυβέρνησης που δήλωσε, καταρχάς, διά στόματος του υπουργού Παραγωγικής Ανάπτυξης ότι «δεν δέχεται το καταστροφικό σχέδιο της εταιρείας».
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Προέδρου της αυτοκινητοβιομηχανίας, Φιλίπ Βαράν, η εταιρεία υπέστη ζημιές 700 εκατομμυρίων ευρώ, κατά το Α' τρίμηνο του 2012 και μείωση πωλήσεων ακόμη και μέχρι 20% κυρίως στην Ευρώπη. Υποστήριξε ότι η εταιρεία χάνει περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ το μήνα και ότι, αν και κατανοεί «το σοκ» η κατάργηση θέσεων εργασίας είναι «ο μοναδικός τρόπος να διασφαλιστεί ένα δισεκατομμύριο ευρώ και να παραμείνει ανταγωνιστική»! Με βάση το αρχικό σχέδιο που ανακοινώθηκε, θα κλείσει το εργοστάσιο στο Ολνέ σου Μπουά, όπου εργάζονται περίπου 3.000 άνθρωποι, και θα μειωθούν οι θέσεις εργασίας και σε άλλα εργοστάσια, στη Ρεν, στο Πουασί κλπ.
Αμέσως μετά την ανακοίνωση, οι εργάτες στο Ολνέ σου Μπουά προχώρησαν σε στάση εργασίας και αποκλεισμό του εργοστασίου. Οπως υπογράμμιζαν τα συνδικάτα, η εταιρεία προσπαθεί να διασφαλίσει κέρδη θυσιάζοντας τους εργαζόμενους και σημείωσαν ότι οι συνέπειες δεν αφορούν μόνο στους 8.000 εργάτες, αλλά αυτό το νούμερο επί τρία ή τέσσερα αν συνυπολογιστούν οι οικογένειές τους.
Σε μια προσπάθεια να εξισορροπηθούν οι εργατικές αντιδράσεις και η λαϊκή οργή, αλλά και προκειμένου να καλλιεργήσει την εντύπωση ότι «κάτι κάνει», στο θέμα παρενέβη ο Πρόεδρος Ολάντ, ζητώντας από τον υπουργό Παραγωγικής Ανάπτυξης να εκπονήσει μέχρι τις 25 Ιουλίου σχέδιο αντιμετώπισης του προβλήματος, αρχής γενομένης από τη διατήρηση των θέσεων εργασίας, τόσο στη συγκεκριμένη αυτοκινητοβιομηχανία όσο και στον κλάδο γενικότερα.
Η CGT ζήτησε να μη σταματήσει η λειτουργία των μονάδων και να μη μειωθούν οι θέσεις εργασίας με παρέμβαση του κράτους. Την πρόταση έσπευσε ν' απορρίψει ο Πρόεδρος του ΔΣ της εταιρείας, Βαράν, τονίζοντας ότι «η εταιρεία έχει χρηματοπιστωτική ασφάλεια» και ότι «δεν εξετάζει ούτε τη λήψη δανείου, ούτε την είσοδο του κράτους γιατί δεν θέλουμε να γίνουμε κρατική επιχείρηση» καθιστώντας σαφές, με κυνικότητα, ότι η περικοπή θέσεων σχετίζεται μόνο με τη διασφάλιση κερδών. Η Peugeot - Citroen απασχολεί περισσότερους από 100.000 εργαζόμενους στη Γαλλία και τουλάχιστον 210.000 σε όλο τον κόσμο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου