Εισήγηση της
Λαϊκής συσπείρωσης στο θέμα:
«Ανάκληση
χρηματοδότησης του Δήμου Κέρκυρας για επισκευαστικές εργασίες στα λιμάνια
Αλύπας
Παλαιοκαστρίτσας και Μπενιτσών εφόσον τα λιμάνια αυτά ιδιωτικοποιηθούν».
Το Π.Σ ΙΝ το
2015 είχε εγκρίνει χρηματοδότηση προς το Δήμο Κέρκυρας για συμπληρωματικές και
επισκευαστικές
εργασίες στα λιμάνια: Αλύπας Παλαιοκαστρίτσας και Μπενιτσών. Ήταν γνωστό ότι τα
λιμάνια
ανήκουν στο Δήμο ο οποίος έπρεπε και να τα διαχειρίζεται.
Αιφνιδιαστικά
πριν 3 εβδομάδες και χωρίς να έχει προηγηθεί καμία συζήτηση στο Δ.Σ Κέρκυρας ο
Δήμαρχος και
ο χωρικός αντιδήμαρχος ανακοίνωσαν στα Μ.Μ.Ε. την πρόθεσή τους να δώσουν τα 2
λιμάνια σε
ιδιωτική εταιρία με το επιχείρημα ότι ο Δήμος δεν διαθέτει τεχνογνωσία για την
διαχείριση
λιμανιών και
ότι δεν έχει το απαιτούμενο προσωπικό. Πρόκειται για ευθύ και ασύγκριτη
επιχειρηματολογία
γιατί δεν χρειάζεται καμία ιδιαίτερη τεχνική για την διαχείριση των λιμανιών. Εξάλλου
τα έργα των
επισκευών θα γίνονταν από εργολαβικές-τεχνικές εταιρίες.
Στην
πραγματικότητα ο Δήμαρχος και ο αντιδήμαρχος προετοιμάζουν το έδαφος για την
ιδιωτικοποίηση
των 2 λιμανιών ευθυγραμμιζόμενα πλήρως με την κυβερνητική πολιτική καθώς και με
την
πολιτική της
ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Όμως τυχόν ιδιωτικοποίηση θα επιφέρει τεράστια ζημιά στους
επαγγελματίες
και τους κατοίκους αυτών των περιοχών και όλης της Κέρκυρας γιατί:
Α) Παραδίδει
υποδομές που κατασκευάστηκαν από χρήματα του ελληνικού λαού για κερδοφορία στο
ιδιωτικό
κεφάλαιο.
Β) Γιατί θα
επιβληθούν τεράστια τέλη ελλιμενισμού πχ στην Μαρίνα των Γουβιών το χρηματικό
τέλος
ελλιμενισμού
για 1 σκάφος 10μ. είναι 2000
Γ) Γιατί θα
δοθεί στην όποια ιδιωτική εταιρία και οι περιβάλλοντες χερσαίοι χώροι λιμανιών
για
δημιουργία
άλλων κερδοφόρων εγκαταστάσεων (Αναψυκτηρίων – Εστιατορίων - Πάρκινγκ κλπ.)
γεγονός
που θα
πλήξει καίρια την υπάρχουσα υποδομή παρόμοιων δραστηριοτήτων στην ευρύτερη
περιοχή.
Ειδικά στην
Αλύπα Παλαιοκαστρίτσας υπάρχει χερσαίος χώρος εκατοντάδων στρεμμάτων με 3
έτοιμα
κτίρια.
Ουσιαστικά αν γίνει η ιδιωτικοποίηση των 2 λιμανιών και των χερσαίων χώρων τους
θα είναι
κυρίαρχος
στην ευρύτερη περιοχή η όποια ιδιωτική εταιρία τα πάρει
Αξίζει να
υπογραμμιστεί το εξής ενδεχόμενο: Η εταιρία που διαθέτει τεχνογνωσία κατά την
επιχειρηματολογία
του Δημάρχου είναι η εταιρία που έχει την ιδιοκτησία-διαχείριση της Μαρίνας των
Γουβιών. Το
μεγαλύτερο μέρος των μετοχών της το κατέχουν Τούρκοι επιχειρηματίες. Δηλαδή
ουσιαστικά
ετοιμάζεται
το έδαφος να παραχωρηθούν 2 λιμάνια (το ένα διαθέτει και στρατιωτικές
εγκαταστάσεις) σε
τουρκικά
επιχειρηματικά συμφέροντα με ότι αυτό συνεπάγεται στις γεωπολιτικές εξελίξεις
στην ευρύτερη
περιοχή.
(Πολεμική βάση της Τουρκίας υπάρχει στην Αυλώνα της Αλβανίας – Απαιτήσεις της
Αλβανικής
κυβέρνησης
για συνεκμετάλλευση των κοιτασμάτων υδρογονανθράκων στην Κέρκυρα – Τουρκικές
προκλήσεις
στο Αιγαίο κλπ.)
Όταν το Π.Σ.
ΙΝ αποφάσιζε την χρηματοδότηση για τις επισκευές στα 2 λιμάνια γνώριζε ότι την
διαχείριση
τους θα την είχε ο Δήμος. Τώρα η ηγεσία του Δήμου επιδιώκει να τα δώσει σε
εταιρία αφού
πρώτα
επισκευάσει τις ζημιές με δημόσιο χρήμα!
Προτείνουμε
τα εξής:
Με απόφαση
του Π.Σ. να απαιτήσει από τον Δήμο Κέρκυρας να παραμείνουν σε δημόσια
(Δημοτική)
ιδιοκτησία
και διαχείριση. Διαφορετικά, αν δηλαδή προχωρήσει σε απόφαση χρηματοδότησης
γιατί
παρεκκλίνει
του σκοπού για τον οποίο δόθηκαν και εμμέσως πλην σαφώς χρηματοδοτείται
ιδιωτική
εταιρία από
δημόσιο χρήμα
23/11/16
Θ. Γουλής
Γ. Κορφιάτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου