Με απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος καθιερώνεται η πρώτη Κυριακή μετά τα Χριστούγεννα ως μέρα αφιερωμένη στην «προστασία της ζωής του Αγέννητου Παιδιού».
Στη σχετική εγκύκλιο, αναφέρεται ότι οι ιεράρχες έλαβαν τη συγκεκριμένη απόφαση για την προστασία του παιδιού και για την επίλυση του δημογραφικού προβλήματος και αποτελεί ικανοποίηση παλαιότερου αιτήματος της ομάδας «Αφήστε με να ζήσω».
Πρόκειται για αναζωπύρωση αντιδραστικών και αναχρονιστικών απόψεων και αποτελούν τον ιδεολογικό μανδύα για ένα ακόμα χτύπημα στα αναπαραγωγικά δικαιώματα των γυναικών της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων. Η πρόταξη της απαγόρευσης (ενοχοποίησης) των αμβλώσεων ως αιτία  του δημογραφικού γίνεται για να καλύψει μια σειρά δυσκολίες στις οποίες «σκοντάφτει» η δημιουργία οικογένειας σήμερα, στο έδαφος της αντιλαϊκής πολιτικής και των συνεπειών της σε κάθε πλευρά της ζωής των νέων ζευγαριών:
  • Η υποαπασχόληση, οι μισθοί – ψίχουλα, η ανασφάλιστη εργασία
  • Η εντατικοποίηση της εργασίας
  • Ακριβοπληρωμένα εμπορεύματα η εγκυμοσύνη και ο τοκετός
Σίγουρα η άμβλωση δεν μπορεί να αποτελεί τη μοναδική μέθοδο αντισύλληψης, όμως η ενοχοποίησή της,  η απαγόρευσή της σηματοδοτεί χτύπημα στο δικαίωμα των γυναικών των λαϊκών στρωμάτων να καταφεύγουν και σε αυτή όταν υπάρχει ανάγκη. Οι συνέπειες της απαγόρευσης των εκτρώσεων δεν είναι οι ίδιες για όλες τις γυναίκες. Τα εμπόδια, ακόμα και τα νομικά, μπορούν να αρθούν εύκολα για τις γυναίκες της αστικής τάξης. Έχουν την οικονομική δυνατότητα να ταξιδέψουν σε κάποια άλλη ευρωπαϊκή χώρα για να υποβληθούν σε άμβλωση και να πληρώσουν όποια ιδιωτική κλινική επιλέξουν. Δεν ισχύει το ίδιο για τη μεγάλη πλειοψηφία των γυναικών, που δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε τέτοια έξοδα και θέτουν την υγεία τους σε κίνδυνο, αφού υποχρεώνονται να καταφύγουν σε πρακτικές παράνομης έκτρωσης.