Η «επιστημονική» ανάλυση του καθηγητή Λοιμωξιολογίας
και μέλους της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας, Γκίκα
Μαγιορκίνη, ο οποίος δήλωσε ξεκάθαρα ότι όχι μόνο δεν υπάρχει κανένα
πρόβλημα ασφάλειας από τον κορονοϊό σε μια σχολική αίθουσα με 25 παιδιά,
αλλά ότι είναι και καλύτερα από το να είναι ...15 στην ίδια τάξη, ήρθε
να επιβεβαιώσει το προφανές: Οτι η κυβέρνηση δεν διστάζει να
επιστρατεύσει ακόμα και ...«επιστημονικές» τεκμηριώσεις του ποδαριού,
προκειμένου να τις χρησιμοποιήσει για να νομιμοποιήσει την επικίνδυνη
πολιτική της σε βάρος μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών και να ανοίξει
τα σχολεία χωρίς να πληρούνται οι απαραίτητοι όροι και προϋποθέσεις
ασφάλειας.
Μάλιστα, δεν διστάζει να το κάνει με ωμό τρόπο, επικαλούμενη την «εγκυρότητα των ειδικών». «Ολα τα λεφτά», βέβαια, που εξηγούν και τους επιστημονικούς σαλτιμπαγκισμούς, είναι η δήλωση του υπουργού Επικρατείας, Γ. Γεραπετρίτη, μία μέρα μετά τα ...σχεδιαγράμματα Μαγιορκίνη. Είπε λοιπόν ο υπουργός ότι «η λειτουργία ολιγομελών τμημάτων είναι τεχνικά αδύνατη και δημοσιονομικά δυσβάσταχτη». Πόσο πιο στυγνή ομολογία ότι η ασφάλεια και η προστασία της υγείας του λαού λογίζονται ως «κόστος» και μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα;
Μάλιστα, το διάστημα που μεσολάβησε από το Μάη, η κυβέρνηση είχε όλο το χρόνο να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις ώστε σε λίγες μέρες τα σχολεία να ανοίξουν με όλα τα αναγκαία μέτρα προστασίας και με 15 μαθητές ανά τάξη, έχοντας προσλάβει τους εκπαιδευτικούς που χρειάζονται, έχοντας διαμορφώσει τις αναγκαίες υποδομές και βέβαια το κατάλληλο σχέδιο υγειονομικής παρακολούθησης και έγκαιρης παρέμβασης για την ασφάλεια μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών. Ομως, η κυβέρνηση απέρριψε όλες τις προτάσεις γονιών και εκπαιδευτικών, ενώ αντί να μειώσει τους μαθητές στις τάξεις, ψήφισε και την αύξηση του αριθμού μέχρι 25 σε κάθε τμήμα!
Μάλιστα, δεν διστάζει να το κάνει με ωμό τρόπο, επικαλούμενη την «εγκυρότητα των ειδικών». «Ολα τα λεφτά», βέβαια, που εξηγούν και τους επιστημονικούς σαλτιμπαγκισμούς, είναι η δήλωση του υπουργού Επικρατείας, Γ. Γεραπετρίτη, μία μέρα μετά τα ...σχεδιαγράμματα Μαγιορκίνη. Είπε λοιπόν ο υπουργός ότι «η λειτουργία ολιγομελών τμημάτων είναι τεχνικά αδύνατη και δημοσιονομικά δυσβάσταχτη». Πόσο πιο στυγνή ομολογία ότι η ασφάλεια και η προστασία της υγείας του λαού λογίζονται ως «κόστος» και μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα;
* * *
Οι αναλύσεις Μαγιορκίνη δεν αντέχουν σε ιδιαίτερη κριτική.
Ηδη, υπάρχουν αντιδράσεις από συναδέλφους του, που ουσιαστικά αποδομούν
κάτι που θα μπορούσε να αποδομήσει κι ένα μικρό παιδί, έχοντας πάει δύο
βδομάδες στο Δημοτικό τον περασμένο Ιούνη... Ομως, αυτό που έχει
σημασία να δούμε, είναι μερικές κραυγαλέες επιστημονικές αντιφάσεις, που
φτάνουν μέχρι την απόλυτη απομυθοποίηση «ειδικών», οι οποίοι με το
μανδύα της επιστημονικής επάρκειας ντύνουν την επικίνδυνη για τη δημόσια
υγεία πολιτική της κυβέρνησης:- Σε ανάρτησή του στα social media, ο Γκίκας Μαγιορκίνης παραθέτει διάγραμμα για να ισχυριστεί ότι δεν είναι πεισμένος πως οι αποστάσεις ανάμεσα στους μαθητές που επιτυγχάνονται με 15 μαθητές στην τάξη είναι χρήσιμες συγκριτικά με τις τάξεις των 25 παιδιών. Το διάγραμμα που παραθέτει, βέβαια, πέραν του ότι δεν έχει καμία σχέση με την αποτύπωση μιας σχολικής τάξης, μιας και είναι γνωστό ότι οι σχολικές τάξεις δεν είναι διάδρομοι, αυτοδιαψεύδεται. Είναι προφανές ότι σε αίθουσες με 25 μαθητές, οι μαθητές είναι δίπλα δίπλα. Μάλιστα, στα σχολεία της χώρας οι τάξεις είναι μικρές, με τα θρανία κολλητά το ένα δίπλα στο άλλο.
- Το επιχείρημα της κυβέρνησης, το οποίο διατυπώνει στην ανάρτησή του και ο ίδιος ο Γκ. Μαγιορκίνης, ότι «η όποια μετάδοση στην τάξη είναι πλήρως ιχνηλατήσιμη και μπορεί να περιοριστεί με απλό περιορισμό, ενώ στην εστίαση δημιουργεί κατά κόρον "ορφανά" κρούσματα», δεν λέει τίποτα περισσότερο από το τι μπορείς να κάνεις εκ των υστέρων, ενώ δηλαδή διαπιστώνεται κρούσμα σε μια τάξη. Ζητούμενο όμως πρέπει να είναι τα ουσιαστικά μέτρα προστασίας που θα περιορίσουν τη διασπορά του ιού και το πώς θα αποφευχθούν τα κρούσματα σε μικρούς μαθητές και εκπαιδευτικούς και στη συνέχεια στις οικογένειές τους, στους χώρους εργασίας των οικογενειών τους, στα συγγενικά τους πρόσωπα κ.λπ. Αλήθεια, ακόμα και η ιχνηλάτηση ανάμεσα σε 25 οικογένειες είναι ίδια με την ιχνηλάτηση σε 15;
* * *
Το πιο σημαντικό όμως είναι το εξής:
Ο ίδιος καθηγητής και μέλος της επιτροπής του υπουργείου Υγείας, λίγες
μέρες πριν έλεγε άλλα, εντελώς διαφορετικά πράγματα για το ίδιο θέμα.
Συγκεκριμένα, στις 14 Αυγούστου ισχυριζόταν ότι «το πιο λογικό για μένα
είναι τα σχολεία να ανοίξουν με στιλ Μαΐου». Και συμπλήρωνε: «Τα
στοιχεία που έχουμε από το άνοιγμα των σχολείων στο εξωτερικό ξέρουμε
ότι υπάρχει μετάδοση του ιού, ενώ το ηλικιακό γκρουπ 10 - 19 ετών είναι
το νούμερο που φέρνει τον ιό στο σπίτι». Το «στιλ Μαΐου», βέβαια,
περιελάμβανε και 15 παιδιά ανά τάξη, ενώ σήμερα τα σχολεία, με τη γνώμη
των «ειδικών», ετοιμάζονται να ανοίξουν με 20 και 25 παιδιά ανά τάξη.Μάλιστα, το διάστημα που μεσολάβησε από το Μάη, η κυβέρνηση είχε όλο το χρόνο να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις ώστε σε λίγες μέρες τα σχολεία να ανοίξουν με όλα τα αναγκαία μέτρα προστασίας και με 15 μαθητές ανά τάξη, έχοντας προσλάβει τους εκπαιδευτικούς που χρειάζονται, έχοντας διαμορφώσει τις αναγκαίες υποδομές και βέβαια το κατάλληλο σχέδιο υγειονομικής παρακολούθησης και έγκαιρης παρέμβασης για την ασφάλεια μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών. Ομως, η κυβέρνηση απέρριψε όλες τις προτάσεις γονιών και εκπαιδευτικών, ενώ αντί να μειώσει τους μαθητές στις τάξεις, ψήφισε και την αύξηση του αριθμού μέχρι 25 σε κάθε τμήμα!
* * *
Οι αντιφάσεις αυτές και οι παλινωδίες της κυβέρνησης
στη διαχείριση της πανδημίας, ως συνέπεια της προσπάθειάς της να
προσαρμόσει τα επιστημονικά δεδομένα σε πολιτικές αποφάσεις που
προτεραιότητα έχουν την προστασία της οικονομίας και όχι της υγείας του
λαού, δικαιολογημένα προκαλούν ανησυχία σε γονείς, μαθητές και
εκπαιδευτικούς. Είναι επομένως εξοργιστικό να κουνάει η κυβέρνηση το
δάχτυλο και να κολλάει τη ρετσινιά του συνωμοσιολόγου σε όποιον
επισημαίνει τις αντιφάσεις της, δυσπιστεί απέναντι στην πολιτική της και
διεκδικεί να ανοίξουν τα σχολεία με ουσιαστικά μέτρα προστασίας
εκπαιδευτικών και μαθητών! Οπως είναι εξοργιστικό να ακούει κανείς την
κυβέρνηση να απαιτεί τυφλή εμπιστοσύνη στο κράτος για τη διαχείριση της
πανδημίας, επικαλούμενη τη γνώμη «ειδικών» που προσπαθούν να στηρίξουν
τις αποφάσεις της με τέτοια αστεία επιχειρήματα, που δεν πείθουν ούτε
παιδιά Δημοτικού...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου