28 Φεβ 2012

Οδηγός οι ανάγκες του λαού, όχι των εφοπλιστών



Οδηγός οι ανάγκες του λαού, όχι των εφοπλιστών
Αναφερόμενος στις πρόσφατες εξελίξεις ο Σάββας Τσιμπόγλου σημείωσε: «Οι τελευταίες εξελίξεις στη ναυτιλιακή εταιρεία GA FERRIES με την κατάσχεση 8 πλοίων, την εγκατάλειψη των απλήρωτων ναυτεργατών, τις οφειλές στο ΝΑΤ, την εγκατάλειψη των νησιών, είναι αποτέλεσμα της πολιτικής της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας του κεφαλαίου, που μόνο δεινά επιφέρει στους ναυτεργάτες και στην εργατική - λαϊκή οικογένεια. Οι ναυτεργάτες όλων των κατηγοριών πλοίων έχουν συσσωρευμένη πλούσια εμπειρία από τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής, που προωθεί με βάση τη Συνθήκη του Μάαστριχτ τις 4 ελευθερίες του κεφαλαίου.
Οι ναυτεργάτες με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα έχουν αποδεκατιστεί από τα πλοία και έχουν αντικατασταθεί από χαμηλόμισθους ανασφάλιστους, μέσω των δουλεμπορικών γραφείων και με βάση το νόμο - έκτρωμα 2687/53. Τα κέρδη για τους εφοπλιστές αυξάνονται, όμως έχουμε λιγότερες θέσεις για τους Ελληνες ναυτεργάτες στα πλοία επειδή έχουν συγκροτημένα δικαιώματα. Αυτό το καθεστώς της μαύρης ανασφάλιστης εργασίας έχουν προωθήσει στα ποντοπόρα πλοία, στα τουριστικά και προσπαθούν να το επεκτείνουν και στις άλλες κατηγορίες πλοίων και στην ακτοπλοΐα».
Μιλώντας ειδικά για την ακτοπλοΐα επισήμανε: «Μόνο το 2009 πάνω από 20 πλοία τριών ναυτιλιακών εταιρειών (GA FERRIES, ΣΑΟΣ και ΚΑΛΛΙΣΤΗ ΦΕΡΡΙΣ) είναι εκτός του ακτοπλοϊκού δικτύου για την κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών του νησιωτικού συμπλέγματος, που αντιστοιχεί σε ημερήσια μετακίνηση επιβατών μιας μικρής πολιτείας 10.000 ατόμων για να αντιληφθούμε το μέγεθος.
Ολόπλευρη στήριξη της κερδοφορίας των εφοπλιστών
Με όχημα τις λεγόμενες άγονες γραμμές ΝΔ και ΠΑΣΟΚ έδωσαν πακτωλό χρημάτων στις ναυτιλιακές εταιρείες στην ακτοπλοΐα για υπερήλικα - υποσυντήρητα πλοία. Ταυτόχρονα, οι παραπάνω ναυτιλιακές εταιρείες πέταξαν στο δρόμο πάνω από 1.500 εργαζόμενους, απλήρωτους, οφείλοντας τεράστια ποσά στα ταμεία κοινωνικής ασφάλισης.
Στο ΝΑΤ: Η GA FERRIES οφείλει 6.000.000 ευρώ σε Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών και Οχημάτων (ΚΑΕΟ), 700.000 ευρώ σε ασφαλιστικές εισφορές και 750.000 ευρώ, παρά την εκχώρηση, δεν αποδίδονται στο ΝΑΤ, λόγω φορολογικών και άλλων εκκρεμοτήτων της εταιρείας. Η ΚΑΛΛΙΣΤΗ ΦΕΡΡΙΣ οφείλει 2.000.000 ευρώ σε ασφαλιστικές εισφορές. Η ΣΑΟΣ 5.000.000 ευρώ, που παρά την εκχώρηση δεν αποδίδονται στο ΝΑΤ, λόγω φορολογικών και άλλων εκκρεμοτήτων της εταιρείας.
Μόνο από το 2003 έως το 2009 από επιδοτήσεις, η ναυτιλιακή εταιρεία GA FERRIES πήρε πάνω από 40 εκατ. ευρώ, η ΣΑΟΣ 30 εκατ. ευρώ ενώ τα εισιτήρια αυξήθηκαν ως 390% από το 2001 έως το καλοκαίρι του 2009.
Στις υπόλοιπες ακτοπλοϊκές εταιρείες μειώνονται οι οργανικές συνθέσεις, οι θέσεις εργασίας, εντατικοποιείται η εργασία, παρατείνεται ο χρόνος ακινησίας των πλοίων. Οι εφοπλιστές κλιμακώνουν τώρα την επίθεσή τους επιδιώκοντας την επέκταση της "μαύρης" ανασφάλιστης εργασίας και στην ακτοπλοΐα. Η εταιρεία "Μινωικές Γραμμές" με τον μεγαλομέτοχο Grimaldi ανατρέπουν το εργασιακό στάτους που έχουμε κατακτήσει με αγώνες οι ναυτεργάτες, με το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο ZEYS PALLACE και στην Πάτρα, που πυροδοτεί γενικότερες εξελίξεις και ανακατατάξεις σε όλα τα επιβατηγά πλοία. Απειλούν δηλαδή και οι άλλοι εφοπλιστές ότι θα πετάξουν έξω από τα πλοία τους ναυτεργάτες με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα και θα τους αντικαταστήσουν με χαμηλόμισθους και ανασφάλιστους ναυτεργάτες.
Οι εφοπλιστές, το κεφάλαιο, οι καπιταλιστές, αντιστρατεύονται τις συγκοινωνίες ως δημόσιο - κοινωνικό αγαθό. Με λιγότερα πλοία, έχουν μεγαλύτερο κέρδος και ταυτόχρονα αυξάνονται οι επιδοτήσεις και οι τιμές των εισιτηρίων».
Ομηροι της «ανταγωνιστικότητας» ναυπηγεία και Ζώνη
«Αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής είναι και οι εξελίξεις στα ναυπηγεία με τελευταία πράξη του δράματος τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, όπως και την κατάσταση που επικρατεί στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος. Είναι προκλητικό και απαράδεκτο να εγκαταλείπονται τα ναυπηγεία και η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος και να μην αξιοποιούνται το εργατικό δυναμικό, η εμπειρία, η τεχνογνωσία και οι υποδομές για ναυπήγηση και επισκευή πλοίων με βάση τις λαϊκές ανάγκες», υπογράμμισε.
Με τη σειρά του ο Γιάννης Μανουσογιαννάκης σημείωσε ότι τα ίδια και χειρότερα προβλήματα με τους ναυτεργάτες αντιμετωπίζουν και οι ναυτιλιακοί υπάλληλοι στις εταιρείες των εφοπλιστών. Τόνισε ότι και στο χώρο των μεταλλεργατών στη Ζώνη η ανεργία τσακίζει κόκαλα, που είναι αποτέλεσμα της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ενωσης για συρρίκνωση της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας και της καπιταλιστικής κρίσης.
«Μέχρι σήμερα έχουν επιβεβαιωθεί μέχρι κεραίας οι προβλέψεις που έχει κάνει το ΚΚΕ σε ό,τι αφορά στην εξέλιξη στη ναυτιλία, στην ακτοπλοΐα, στη ναυπηγική βιομηχανία. Και αυτό γιατί βλέπουμε από τη σκοπιά των συμφερόντων των εργαζομένων, των λαϊκών στρωμάτων. Επιβεβαιώνεται ότι θα επιδεινωθεί η κατάσταση στη ναυτιλία, στην ακτοπλοΐα, ότι αυτό θα είναι σε βάρος και των επιβατών και των εργαζομένων των νησιών και των ναυτεργατών και ότι θα κερδίζουν πολύ περισσότερα οι εφοπλιστές. Το ίδιο συμβαίνει και στους άλλους κλάδους της οικονομίας, της παραγωγής.
Η απάντηση λοιπόν είναι μία. Δεν μπορούμε να ακολουθήσουμε αυτή την πολιτική που προωθούν, προπαγανδίζουν τα κόμματα του "ευρωμονόδρομου", ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, ΛΑ.Ο.Σ.
Πρέπει να συγκρουστεί ο εργαζόμενος, τα λαϊκά στρώματα, να καταδικάσουν και με την ψήφο τους αυτή την πολιτική, κυρίως όμως πέρα από την καταδίκη με την ψήφο, να οργανώσουν και την πάλη τους την επομένη των εκλογών. Να οργανώσουν το μέτωπο των δυνάμεων που θα αντιστρατευτεί αυτή την πολιτική, θα την αποκρούσει. Αυτό είναι το πιο σημαντικό. Βάζοντας στόχους που να απαντούν στις σύγχρονες ανάγκες που έχει η εργατική λαϊκή οικογένεια, διεκδικώντας δηλαδή τα αυτονόητα, το δικαίωμα στην εργασία, στην ασφάλιση, ανοίγοντας το δρόμο για συνολικότερες αλλαγές, για να γίνουν δηλαδή τα πλοία λαϊκή περιουσία και να οργανωθεί μετά και η ακτοπλοΐα και η ναυπηγική βιομηχανία, τα λιμάνια στη βάση των αναγκών των εργαζομένων, των λαϊκών στρωμάτων, στη βάση το πώς θα ικανοποιήσουμε αυτές τις ανάγκες και όχι πώς θα ικανοποιήσουμε τα κέρδη του μεγάλου κεφαλαίου, των εφοπλιστών γιατί αυτό είναι το πρόβλημα που σήμερα αντιμετωπίζουμε».
Η πρόταση του ΚΚΕ
Βασικό εργαλείο για την ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών είναι η πρόταση του ΚΚΕ για ενιαίο δημόσιο - κρατικό Οργανισμό Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, με εργατικό λαϊκό έλεγχο, ανέφεραν οι ομιλητές. Με τυποποίηση πλοίων και μηχανών, που θα ναυπηγούνται στα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία θα είναι ενταγμένα σε έναν Ενιαίο Δημόσιο Φορέα Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας. Ο οποίος με την εφαρμογή της ανάλογης κλαδικής αναπτυξιακής πολιτικής μπορεί να συμβάλλει ουσιαστικά και σχεδιασμένα στην κατασκευή, επισκευή και συντήρηση των πλοίων, με επέκταση σε άλλους τομείς, των μεταφορών, της εθνικής άμυνας. Προϋπόθεση γι' αυτά είναι η λαϊκή εξουσία, ο κεντρικός σχεδιασμός, όπου οι τομείς αυτοί θα είναι ενταγμένοι στο πλαίσιο των αναγκών της Λαϊκής Οικονομίας.
Κριτήρια για την οργάνωση της ακτοπλοΐας και γενικότερα της ναυτιλίας θα είναι η ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών των ναυτεργατών και γενικότερα των εργατικών - λαϊκών δυνάμεων. Η ολόπλευρη εξυπηρέτηση των συγκοινωνιακών αναγκών όλων των νησιών, σε όλη τη διάρκεια του χρόνου, με ασφαλή και σύγχρονα πλοία, με φτηνά εισιτήρια, με ουσιαστικές - σύγχρονες υπηρεσίες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

TOP READ