3 Απρ 2014

Υγιής επιχειρηματικότητα από Σπηλιωτόπουλο



Υγιής επιχειρηματικότητα από Σπηλιωτόπουλο
Αντίθετος εμφανίστηκε, σε δηλώσεις του, ο υποψήφιος δήμαρχος Αθηναίων της ΝΔ, Α. Σπηλιωτόπουλος στην παραχώρηση του Εθνικού Κήπου για πολιτιστικές δραστηριότητες σε ιδιωτική εταιρεία, που μεθοδεύει η διοίκηση του Γ. Καμίνη. Επειδή, λέει, «είναι βοτανικός, που σημαίνει χλωρίδα και συγκεκριμένα φυτά». Σε άλλες δηλώσεις του, χαρακτήρισε «καλοδεχούμενη» τη βοήθεια από τον ιδιωτικό τομέα για τη σωτηρία του Εθνικού Κήπου. «Αρκεί - όπως είπε - να είναι καλοπροαίρετη και οι ιθύνοντες να έχουν εξασφαλίσει το υγιές πλαίσιο εντός του οποίου θα αναπτυχθεί». «Υγιής επιχειρηματικότητα» και από τον Σπηλιωτόπουλο... Βέβαια, η επιχειρηματική δράση είναι μία και έχει βασικό στόχο το κέρδος. Από αυτήν την άποψη η πρότασή του είναι σε βάρος των λαϊκών συμφερόντων. Τα πράγματα είναι σαφή: «Ο Εθνικός Κήπος είναι ιστορικό, διατηρητέο μνημείο. Πρέπει να διατηρηθεί η αρχιτεκτονική του, να συντηρηθεί ως έχει και να είναι ελεύθερος και ασφαλής για όλους τους εργαζόμενους της Αττικής», όπως ξεκάθαρα έχει ταχθεί ο συνδυασμός της «Λαϊκής Συσπείρωσης».
* * *
Πλάτη στις πολυεθνικές
Σε απόλυτη ταύτιση με την επιλογή των μονοπωλίων, των μεγάλων πολυκαταστημάτων και των εμπορικών κέντρων, για κατάργηση της Κυριακής αργίας βρίσκεται ο νυν και εκ νέου υποψήφιος δήμαρχος Αθηναίων, Γ. Καμίνης. Εχει δηλώσει: «Εάν θέλουμε το κέντρο να το κάνουμε αυτόνομο τουριστικό προορισμό, δεν νοείται να μην είναι ανοιχτά τα μαγαζιά στο κέντρο τα Σαββατοκύριακα». Για ποια ακριβώς μαγαζιά μιλάει ο δήμαρχος; Γι' αυτά που έκλεισαν γιατί δεν άντεξαν τον ανταγωνισμό των πολυεθνικών; Οχι, δε μιλά γι' αυτά. Μιλά για λογαριασμό των συμφερόντων των εμπορικών μεγαθηρίων που «στραγγαλίζουν» και τους εργαζόμενούς τους και τα μικρομάγαζα. Κι αν το όνειρο του δημάρχου είναι να δει τη δημοτική αγορά όπως αυτή της Βαρκελώνης, δηλαδή σε αυτήν ο κόσμος να ψωνίζει, να τρώει και να διασκεδάζει - όπως έχει πει - η ανάγκη των αυτοαπασχολούμενων και των μικρών καταστηματαρχών είναι να μπορούν να επιβιώσουν οικονομικά για να ζήσουν και να μπορούν να πληρώσουν για να έχουν ιατροφαρμακευτική κάλυψη. Και η ανάγκη των εμποροϋπάλληλων δεν είναι να ξεζουμίζονται αλλά μεροκάματο που να καλύπτει τις αυξημένες ανάγκες τους και μερικές ώρες οικογενειακής ζωής.
***
Προεκλογική πλειοδοσία
Αγώνα δρόμου σε υποσχέσεις προς τους επαγγελματίες της πρωτεύουσας ότι θα μειώσουν τα τέλη δίνουν ο ένας μετά τον άλλο οι υποψήφιοι για τη δημαρχία της Αθήνας. Πρώτος ο Ν. Κακλαμάνης είπε ότι τα πρώτα πέντε χρόνια ο δήμος μπορεί, με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, να απαλλάξει τους νέους καταστηματάρχες από τα δημοτικά τέλη. Το δε κεντρικό κράτος να δώσει στο νέο καταστηματάρχη φοροαπαλλαγή για τα πρώτα πέντε χρόνια, πράγμα για το οποίο είπε ότι θα πιέσει την κυβέρνηση, αν εκλεγεί δήμαρχος. Να του θυμίσουμε ότι ως πρώην δήμαρχος, συντήρησε τα υπέρογκα δημοτικά τέλη, που συνέβαλαν στα χιλιάδες λουκέτα στην πόλη. Χαρακτηριστικό είναι στον προϋπολογισμό του δήμου για το 2009 τα τέλη καθαριότητας και φωτισμού για τους επαγγελματικούς χώρους αυξήθηκαν κατά 2,4%, ο φόρος ηλεκτροδοτούμενων χώρων κατά 3,2%, η χρήση κοινοχρήστων χώρων κατά μέσο όρο 3,6%, τα τέλη περιπτέρου 3,6%.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

TOP READ