Στην εκδήλωση της για τον
τουρισμό, η κ. Υδραίου, ξεδίπλωσε την αντίληψή της για το νέο Δήμο της Κέρκυρας
και τη μετατροπή του όπως λέει σε κορυφαίο home port για την κρουαζιέρα στη Μεσόγειο. Προσπαθεί να
πείσει τον κερκυραϊκό λαό ότι προωθεί σύγχρονους τρόπους με τους οποίους θα
φάμε με «χρυσά κουτάλια» πουλώντας ουσιαστικά «φύκια για μεταξωτές κορδέλες».
Στην πραγματικότητα δεν κάνει τίποτα άλλο από το να υπόσχεται την υλοποίηση των
σχεδιασμών της ένωσης εφοπλιστών κρουαζιέρας, τα αντίστοιχα σχέδια της ΕΕ τα
οποία προωθούνται ενιαία από ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ.
Σε πρώτη ανάγνωση όλα μοιάζουν
αγγελικά πλασμένα. Είναι όμως έτσι; Ας πάμε και εμείς λοιπόν με τη λογική των
αξόνων όπως παραγγέλνουν τα επικοινωνιακά γραφεία για «πειστικές παρουσιάσεις
υποψηφίων».
1. Δημιουργία θέσεων εργασίας
Πρόκειται για διπλή απάτη.
Πρώτα – πρώτα, οι θέσεις εργασίας στην κρουαζιέρα είναι θέσεις ιδιαίτερα
οξυμένης εκμετάλλευσης των εργαζόμενων, καθώς με τον μανδύα του «ξενοδοχειακού προσωπικού»
συγκαλύπτεται ότι δουλεύουν μέσα σε καράβι με όλες τα σχετικά προβλήματα.
Τα τεράστια κέρδη των
εφοπλιστών της κρουαζιέρας προκύπτουν μέσα απ’ την ένταση της εκμετάλλευση των
εργαζόμενων. Πέραν αυτού, οι εργαζόμενοι στην κρουαζιέρα δε χρειάζεται να έχουν
καμία απολύτως σχέση με τα μέρη όπου φθάνουν τα κρουαζιερόπλοια. Έτσι συχνά οι
ΣΣΕ είναι αυτές που ισχύουν σε άλλες χώρες όπου ανήκει τυπικά το
κρουαζιερόπλοιο. Άνθρακες ο θησαυρός.
2. Αύξηση κύκλου εργασιών
Αυτό που συμβαίνει στην
πραγματικότητα είναι ότι συγκεντρώνεται ο τουριστικός κλάδος σε όλο και
λιγότερα χέρια.
Η ίδια η κρουαζιέρα είναι
αντικειμενικά τουρισμός μεγάλης κλίμακας (συνήθως με 1000δες επισκέπτες ανά
πλοίο), ενώ και τυχόν διανυκτερεύσεις στο home port θα γίνουν σε μεγάλα
ξενοδοχεία που μπορούν να φιλοξενήσουν τέτοιον όγκο τουρισμού.
Παράλληλα, η κρουαζιέρα
παρέχει υψηλού επιπέδου τουριστικές υπηρεσίες και ανταγωνίζεται κατά βάση
μικρές μονάδες πολυτελείας που βρίσκονται στα κέντρα των πόλεων.
Τα οφέλη για τους μικρούς
επαγγελματίες θα είναι μικρά. Υπάρχει μεγάλη πείρα από την ανάπτυξη του τουρισμού
στην Κέρκυρα με τη μορφή του all inclusive που απορρόφησε τουρίστες χαμηλότερων εισοδημάτων, τώρα η
κρουαζιέρα έρχεται να ρυμουλκήσει τουρίστες υψηλών εισοδημάτων.
3. «Αύξηση των εσόδων για τον τουρισμό μας. Τουρίστες υψηλού εισοδήματος
που θα μείνουν από 24 έως 48 ώρες στην Κέρκυρα πριν την επιβίβαση ή μετά την αποβίβαση
ενώ μπορούν να συνδυάσουν την κρουαζιέρα με ένα πακέτο διαμονής στο νησί μετά
το τέλος της».
Δηλαδή πολλοί τουρίστες θα
βλέπουν την Κέρκυρα χωρίς να διαμένουν καθόλου. Η διεθνής πείρα λέει ότι οι
περισσότεροι τουρίστες που κινούνται με αυτόν τον τρόπο μένουν στην πόλη «home port» το πολύ για μια μέρα
ξεκούρασης. Συνήθως έχουν προσυμφωνημένα στην τιμή πακέτου το είδος και τον
αριθμό των περιπάτων, των γευμάτων ακόμα και το νερό που κρατάνε στο χέρι τους.
4. «Κυκλοφοριακές παρεμβάσεις για να υπάρχει ευταξία στο δρόμο από και προς
το λιμάνι, να υπάρχει σωστή εξυπηρέτηση αλλά και καθαριότητα».
Αφού επιμελώς, η κ. Υδραίου,
κρύβει την τεράστια επιβάρυνση της πόλης και του λιμανιού, με τη λέξη «ευταξία»
(που αποπνέει και ολίγον αυταρχισμό) μας λέει, ούτε λίγο ούτε πολύ, ότι όλη η
πόλη θα κινείται στους ρυθμούς των τουριστικών προγραμμάτων της κρουαζιέρας.
Άρα, ο κερκυραίος ή δε θα μετακινείται ή θα προσαρμόσει τη ζωή του στις νέες ανάγκες…
5. «Είσπραξη τέλους τουρισμού – πολιτισμού ανά επισκέπτη, το οποίο θα
προορίζεται για δράσεις και έργα που συνδέονται με αυτούς τους τομείς».
Πρόκειται για το καρότο, για το «χρύσωμα του χαπιού». Η
επιβάρυνση απ’ τα σκουπίδια, τις μεταφορές χιλιάδων
ανθρώπων απ’ το αεροδρόμιο στο λιμάνι, η αύξηση των τιμών των αεροπορικών εισιτηρίων,
η επιβάρυνση απ’ τα σκουπίδια, οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις λόγω της έλευσης πλοίων
δεκάδων χιλιάδων τόνων μέσα στην πόλη, η μετατροπή του λιμανιού σε χώρο
λειτουργίας της κρουαζιέρας, η πίεση στις μικρές τουριστικές μονάδες της πόλης,
η δυνατότητα να δει κανείς την Κέρκυρα και όλα τα Ιόνια χωρίς να καταλύσει οπουδήποτε,
αποτελούν αθροιστικά τεράστια επιβάρυνση στην τοπική οικονομία της Κέρκυρας πολύ
μεγαλύτερο απ’ το τέλος τουρισμού, το οποίο σε κάθε περίπτωση θα διατίθεται,
απ’ τις δημοτικές αρχές, με γνώμονα τα δικά τους κριτήρια, στηρίζοντας δηλαδή
απ’ την πίσω πόρτα τις μεγάλες τουριστικές επιχειρήσεις.
Παράλληλα, είναι γνωστό ότι το κριτήριο στην ελεύθερη αγορά είναι
η ανταγωνιστικότητα, μέρος της οποίας είναι και οι φόροι. Είναι βέβαιο ότι
ακόμα και ένα τέλος να μπει, η ζωή του και το ύψος του θα καθορίζεται από την ανταγωνιστικότητα
του τουριστικού προϊόντος των εφοπλιστών που θα απαιτήσουν και θα κερδίσουν να
είναι ελάχιστο.
6. «Στενή συνεργασία με τις εταιρείες κρουαζιέρας και συνέδριο με τους
μεγάλους διακινητές του τουρισμού σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο. Ο Δήμος
θα φέρει στην Κέρκυρα τους CEO, τους εκπροσώπους των εταιρειών κρουαζιέρας και
τους μεγάλους tour operators. Ολοκληρωμένο σχέδιο προβολής της κρουαζιέρας από
το Νέο Φορέα που θα δημιουργήσει ο Νέος Δήμος».
Με λίγα λόγια: Νέα εποχή = Νέα
πάρτι.
7. «Αναβάθμιση αεροδρομίου και νέες αεροπορικές συνδέσεις».
Δεν ανακάλυψαν την Αμερική… Η
διεθνής γνώση και πείρα λέει ότι ωφελούμενοι είναι οι αεροπορικές εταιρείες και
οι εφοπλιστές.
Αν βέβαια ξεπεράσουμε και το
γεγονός του κορεσμού στις μεγάλες υποδομές, που θα χρειαστούν, που θα τις
χρυσοπληρώσει ο κερκυραϊκός λαός και στο τέλος στην ουσία δε θα του μείνει
τίποτα.
Όσον αφορά την ιδιωτικοποίηση των εγκαταστάσεων του ΟΛΚΕ η κ. Υδραίου
τόνισε ότι θα πρέπει ο Δήμος να μην μείνει θεατής, αλλά να έχει ουσιαστική συμμετοχή
στις διαβουλεύσεις…
Η κ. Υδραίου είναι απόλυτα
σύμφωνη με την ιδιωτικοποίηση του Λιμανιού της Κέρκυρας, γι’ αυτό και δεν είπε
κουβέντα για την «παραχώρησή» του από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και μάλιστα με την
απαλλαγή του από Δημοτικά τέλη και τέλη ηλεκτροφωτισμού κάτι που οδηγεί
μαθηματικά σε νέα επιβάρυνση των δημοτών. Να πως ταιριάζουν ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ.
Η παράταξη Κερκυραίων Δήμος προωθεί
με συνέπεια τη γραμμή των ιδιωτικοποιήσεων των πάντων και γι’ αυτό έχει συμφωνήσει άλλωστε με την
πώληση του Ερημίτη. Μένει να δούμε να παραχωρείται για αξιοποίηση και το
παραλιακό μέτωπο της Γαρίτσας.
Η λεγόμενη αξιοποίηση με όρους
προς όφελος του νησιού δεν είναι τίποτα άλλο από την ανάπτυξη για λίγους
επιχειρηματικούς ομίλους που θα απολαμβάνουν τη μερίδα του λέοντος στην
εκμετάλλευση του φυσικού κάλους του νησιού και της πολιτιστικής και αθλητικής του
κουλτούρας.
Για το λαό και τους μικρομεσαίους επαγγελματίες θα μένουν τα
ψίχουλα ενώ κάποιοι θα θησαυρίσουν.
Οι συνθήκες εργασίας, οι
μισθοί, οι εργασιακές σχέσεις που απαιτεί αυτή η ανάπτυξη είναι ψιλά γράμματα
για την παράταξη Κερκυραίων Δήμος κι γι’ αυτό δεν κάνει καμία αναφορά σε τέτοια
ζητήματα. Σε αυτήν τη γραμμή συναντιούνται οι στόχοι του συνδυασμού αυτού με
την πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ και της ΝΔ γι’ αυτό και είναι εύκολη η συνεργασία
μεταξύ τους την επόμενη μέρα.
Σήμερα η Κέρκυρα που είναι
έτσι και αλλιώς υψηλός επενδυτικός στόχος, θα μπορούσε να πει κάποιος
περισσότερο από όσο αντέχει, έχει ανάγκη
από υποδομές σε οδικό δίκτυο, στη διαχείριση των απορριμμάτων, στο δίκτυο
ύδρευσης – αποχέτευσης, από πόσιμο νερό. Γεγονός που επιβεβαιώνει ότι ο άναρχος
σχεδιασμός της ανάπτυξης με πρωταρχικό κριτήριο τα κέρδη των λίγων έρχεται σε
αντίθεση με τα συμφέροντα των μικρών επαγγελματιών, δεν επιστρέφει υποδομές
στον κερκυραϊκό λαό. Η απάντηση στο ερώτημα αν εμείς θέλουμε ανάπτυξη είναι ναι
αλλά από ποιον και για ποιον. Αυτό πρέπει να αποτελεί και κριτήριο ψήφου.
Οι μεγαλοξενοδόχοι, οι tour operators
είχαν και έχουν πολλούς συνδυασμούς να τους υποστηρίξουν. Τώρα βρήκαν και οι
εφοπλιστές τον εκπρόσωπό τους. Όλοι αυτοί θησαυρίζουν, φοροαπαλάσσονται και
αφού πάρουν τη μερίδα του λέοντος προκλητικά αφήνουν ένα περίσσευμα στον κόσμο
της δουλειάς.
Οι μικροί επαγγελματίες, οι ξενοδοχοϋπάλληλοι,
οι εμποροϋπάλληλοι, οι εργαζόμενοι, οι αγρότες, η λαϊκή οικογένεια που προσπαθεί
να τα φέρει βόλτα επιβαρύνονται με νέους φόρους και τέλη ενώ πασχίζουν με κάθε
τρόπο να βελτιώσουν το εισόδημά τους σε εργασιακές συνθήκες πολύ πίσω από την
εποχή μας.
Όλοι αυτοί έχουν το δικό τους
εκπρόσωπο και είναι η Λαϊκή Συσπείρωση, η οργάνωσή τους και η διεκδίκηση της
ικανοποίησης των σύγχρονων αναγκών τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου