Το «Crew Dragon» αποτελεί την παραλλαγή μεταφοράς πληρώματος μέχρι 7 ατόμων, της δεύτερης έκδοσης του σκάφους της «SpaceX», του «Dragon 2». Σκοπός της «SpaceX» είναι να χρησιμοποιεί το «Dragon 2» για μεταφορά πληρώματος και μετά την επιστροφή να το διαμορφώνει για επόμενες πτήσεις ως μεταγωγικό προμηθειών. Για αυτόν το σκοπό επρόκειτο να χρησιμοποιηθεί και η κάψουλα που παρουσίασε το πρόβλημα. Η επαναχρησιμοποίηση του σκάφους είναι που προσφέρει το χαμηλό κόστος μεταφοράς προσώπων και εφοδίων. Είναι άγνωστο τι συνέπειες θα έχει το περιστατικό στην εξέλιξη του προγράμματος της «SpaceX» και κατ' επέκταση της NASA.
Η κάψουλα του «Crew Dragon» διαθέτει 4 πυραυλοκινητήρες «SuperDraco», που μπορούν να την απομακρύνουν από τον πύραυλο εκτόξευσης «Falcon 9», ώστε να διασωθεί το πλήρωμα σε περίπτωση προβλήματος. Αρχικά επρόκειτο να χρησιμοποιηθούν και για επιπλέον επιβράδυνση πέραν εκείνης που προσφέρουν τα αλεξίπτωτα κατά την επιστροφή, ώστε να επιτευχθεί ομαλότερη προσεδάφιση, αλλά τελικά το σχέδιο αυτό εγκαταλείφθηκε υπέρ της κλασικής για τις αμερικανικές επανδρωμένες αποστολές προσθαλάσσωσης. Αυτοί οι κινητήρες διασφάλισης της ζωής του πληρώματος ήταν εκείνοι που μάλλον κατέστρεψαν το σκάφος! Η NASA έχει ήδη επιλέξει τα πληρώματα για τις δύο πρώτες επανδρωμένες πτήσεις του «Crew Dragon», που προγραμματίζονταν να γίνουν έως το τέλος του 2019, μία υποτροχιακή και μία στο ΔΔΣ.
Δεν πρόκειται για την πρώτη καταστροφή διαστημικού οχήματος της «SpaceX». Την 1η Σεπτέμβρη του 2016, ο πύραυλος «Falcon 9» με εμπορικό φορτίο είχε ανατιναχτεί στην εξέδρα εκτόξευσης. Αντίθετα, οι πυραυλοκινητήρες ομαλής προσεδάφισης είχαν βοηθήσει τον περασμένο Οκτώβρη να μην τραυματιστούν οι κοσμοναύτες και οι αστροναύτες που επέβαιναν σε ένα «Σογιούζ» το οποίο μπήκε με απότομη κλίση στην ατμόσφαιρα.
Το «Crew Dragon» έχει διάμετρο 4 μέτρα, ύψος 8,1 και η παραλλαγή του ως μεταγωγικού προμηθειών μπορεί να μεταφέρει 6 τόνους προς τον ΔΔΣ και να επιστρέψει 3 τόνους υλικών πίσω στη Γη. Το διαστημόπλοιο της «SpaceX», του μεγιστάνα Ιλον Μασκ, είναι το ένα από τα δύο σκάφη μεταφοράς πληρώματος σε χαμηλή τροχιά γύρω από τη Γη, που η NASA έχει εγκρίνει και χρηματοδοτεί. Το άλλο είναι το «CST-100 Starliner» της «Boeing». Σε αντίθεση με την εποχή μέχρι τον τερματισμό των πτήσεων των Διαστημικών Λεωφορείων, η όλη διαχείριση των πτήσεων, επανδρωμένων και μη, γίνεται από τις εταιρείες και όχι από τη NASA.
Οι ΗΠΑ δεν μπορούν να θέσουν με δικά τους μέσα ανθρώπους σε τροχιά από το 2011, όταν απέσυραν το τελευταίο «Διαστημικό Λεωφορείο». Αρχικά στόχος ήταν να επανακτήσουν δυνατότητα επανδρωμένων πτήσεων έως το 2016, μετά έως το 2017 κ.ο.κ. Και το σκάφος της «Boeing» αντιμετωπίζει προβλήματα με το δικό του σύστημα πυραύλων διάσωσης του πληρώματος σε περίπτωση αποτυχημένης εκτόξευσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου