Ο εργασιακός μεσαίωνας στην γνωστή και μη εξαιρετέα «Amazon» του πολυεκατομμυριούχου Τζεφ Μπέζος συνεχίζεται….
Η «Amazon», που πρωτοπορεί στην εφαρμογή απάνθρωπων ρυθμών και συνθηκών εργασίας, που απαγορεύει την συνδικαλιστική δράση, προχώρησε σε νέο αντεργατικό «επίτευγμα»: Υποχρεώνει τους εργαζόμενους της να γράφουν θετικά σχόλια για την εταιρεία στα social media, απαντώντας σε τυχόν αρνητικές κριτικές!
Οι πληροφορίες θέλουν την εταιρεία να δίνει «μπόνους»… δωροεπιταγές των 50 δολαρίων στους εργαζόμενους προκειμένου να συμμετέχουν σε καμπάνια υπέρ της υστεροφημίας της «Amazon» στα κοινωνικά δίκτυα! Στο πλαίσιο αυτό η πολυεθνική έχει στήσει ειδικούς λογαριασμούς ονόματι «Amazon FC Ambassador» τον οποίο διαχειρίζονται εργαζόμενοι της εταιρείας, οι οποίοι υποχρεώνονται να γράφουν tweets υπέρ της εταιρείας!
Είναι χαρακτηριστικό πως μέσω αυτών των λογαριασμών η «Amazon» απαντά σε σχόλια πελατών ή σε αρνητικές κριτικές προς την εταιρεία για κακομεταχείριση του προσωπικού της. Σε ερώτημα χρήστη του Twitter εάν οι λογαριασμοί της «Amazon» δίνουν αυτοματοποιημένες απαντήσεις (robots) ή πρόκειται για εργαζόμενους που πληρώνονται για κάθε τουϊτάρισμα, η απάντηση ήταν η εξής: «Δεν πληρώνομαι για κάθε tweet. Πληρώνομαι 15 δολάρια την ώρα, είτε απαντώ σε tweets είτε πακετάροντας προϊόντα. Το κάνω αυτό 2 μέρες την εβδομάδα» έγραψε η «Audra- Amazon FC Ambassador».
Ένας άλλος εργαζόμενος της πολυεθνικής, απαντώντας σε κριτική για τις μεσαιωνικές συνθήκες εργασίας, έγραψε στο Twitter: «Εδώ που δουλεύω δεν αισθάνομαι πως με κακομεταχειρίζονται. Η ασφάλεια και η υγεία μου αποτελούν προτεραιότητα για τους προϋστάμενούς μου. Μπορώ να χρησιμοποιώ κανονική τουαλέτα όταν το θέλω». Άλλη χρήστης, με το λογαριασμό, «Hannah-Amazon FC Ambassador» έγραψε: «Υποφέρω από κατάθλιψη και κάποια στιγμή ήθελα να παραιτηθώ απ’ τη δουλειά. Όμως κατάλαβα πως ήταν δικό μου λάθος τα προβλήματα που αντιμετώπιζα και όχι της Amazon».
Τα παραπάνω παραδείγματα πιστοποιούν ότι πράγματι η εταιρεία του πολυεκατομμυριούχου Μπέζος – που υποχρεώνει τους εργαζόμενους να ουρούν σε μπουκάλια για να μην πηγαίνουν τουαλέτα – αναγκάζει εργαζόμενους να απαντούν σε αρνητικά σχόλια, εκθειάζοντας ταυτόχρονα την «Amazon» στα κοινωνικά δίκτυα.
Αυτό είναι το πρόσωπο της «καινοτομίας» που θαυμάζουν οι απανταχού απολογητές του σάπιου καπιταλισμού και που θέλει τους εργαζόμενους ρομπότ χωρίς ανάγκες και δικαιώματα. Έτσι αντλούνται τα τεράστια κέρδη της Amazon, που μόνο στις ΗΠΑ ήταν 11 δισ. δολάρια το 2018, όχι μόνο χωρίς να πληρώσει ούτε σεντ ομοσπονδιακού φόρου, αλλά και με επιστροφές φόρου 129 εκατ. δολαρίων το ίδιο έτος!
Η «Amazon», που πρωτοπορεί στην εφαρμογή απάνθρωπων ρυθμών και συνθηκών εργασίας, που απαγορεύει την συνδικαλιστική δράση, προχώρησε σε νέο αντεργατικό «επίτευγμα»: Υποχρεώνει τους εργαζόμενους της να γράφουν θετικά σχόλια για την εταιρεία στα social media, απαντώντας σε τυχόν αρνητικές κριτικές!
Οι πληροφορίες θέλουν την εταιρεία να δίνει «μπόνους»… δωροεπιταγές των 50 δολαρίων στους εργαζόμενους προκειμένου να συμμετέχουν σε καμπάνια υπέρ της υστεροφημίας της «Amazon» στα κοινωνικά δίκτυα! Στο πλαίσιο αυτό η πολυεθνική έχει στήσει ειδικούς λογαριασμούς ονόματι «Amazon FC Ambassador» τον οποίο διαχειρίζονται εργαζόμενοι της εταιρείας, οι οποίοι υποχρεώνονται να γράφουν tweets υπέρ της εταιρείας!
Είναι χαρακτηριστικό πως μέσω αυτών των λογαριασμών η «Amazon» απαντά σε σχόλια πελατών ή σε αρνητικές κριτικές προς την εταιρεία για κακομεταχείριση του προσωπικού της. Σε ερώτημα χρήστη του Twitter εάν οι λογαριασμοί της «Amazon» δίνουν αυτοματοποιημένες απαντήσεις (robots) ή πρόκειται για εργαζόμενους που πληρώνονται για κάθε τουϊτάρισμα, η απάντηση ήταν η εξής: «Δεν πληρώνομαι για κάθε tweet. Πληρώνομαι 15 δολάρια την ώρα, είτε απαντώ σε tweets είτε πακετάροντας προϊόντα. Το κάνω αυτό 2 μέρες την εβδομάδα» έγραψε η «Audra- Amazon FC Ambassador».
Ένας άλλος εργαζόμενος της πολυεθνικής, απαντώντας σε κριτική για τις μεσαιωνικές συνθήκες εργασίας, έγραψε στο Twitter: «Εδώ που δουλεύω δεν αισθάνομαι πως με κακομεταχειρίζονται. Η ασφάλεια και η υγεία μου αποτελούν προτεραιότητα για τους προϋστάμενούς μου. Μπορώ να χρησιμοποιώ κανονική τουαλέτα όταν το θέλω». Άλλη χρήστης, με το λογαριασμό, «Hannah-Amazon FC Ambassador» έγραψε: «Υποφέρω από κατάθλιψη και κάποια στιγμή ήθελα να παραιτηθώ απ’ τη δουλειά. Όμως κατάλαβα πως ήταν δικό μου λάθος τα προβλήματα που αντιμετώπιζα και όχι της Amazon».
Τα παραπάνω παραδείγματα πιστοποιούν ότι πράγματι η εταιρεία του πολυεκατομμυριούχου Μπέζος – που υποχρεώνει τους εργαζόμενους να ουρούν σε μπουκάλια για να μην πηγαίνουν τουαλέτα – αναγκάζει εργαζόμενους να απαντούν σε αρνητικά σχόλια, εκθειάζοντας ταυτόχρονα την «Amazon» στα κοινωνικά δίκτυα.
Αυτό είναι το πρόσωπο της «καινοτομίας» που θαυμάζουν οι απανταχού απολογητές του σάπιου καπιταλισμού και που θέλει τους εργαζόμενους ρομπότ χωρίς ανάγκες και δικαιώματα. Έτσι αντλούνται τα τεράστια κέρδη της Amazon, που μόνο στις ΗΠΑ ήταν 11 δισ. δολάρια το 2018, όχι μόνο χωρίς να πληρώσει ούτε σεντ ομοσπονδιακού φόρου, αλλά και με επιστροφές φόρου 129 εκατ. δολαρίων το ίδιο έτος!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου