Οπως
σε όλους τους τομείς, έτσι και στην Παιδεία οι συνθήκες της πανδημίας
ανέδειξαν με οξύτατο τρόπο σοβαρά προβλήματα και ελλείψεις που
προϋπήρχαν. Η τηλεκπαίδευση προχώρησε «σαν τον κάβουρα», με πολλά
προβλήματα, τα σχολεία επαναλειτουργούν σταδιακά, με αμφίβολους όρους
ασφάλειας για μαθητές και εκπαιδευτικούς, η ολοκλήρωση του εξαμήνου και η
εξεταστική για τους φοιτητές είναι ακόμα «στον αέρα» για πολλά Τμήματα
και για ολόκληρα Ιδρύματα. Κι από πάνω έρχεται μια νέα εξωφρενική
διάταξη για αναμετάδοση μαθημάτων μέσα από τις σχολικές τάξεις, που
είναι επιστημονικά και παιδαγωγικά απαράδεκτη και απειλεί να μετατρέψει
το μάθημα σε τηλε-ριάλιτι...
Σαν μην έφταναν όλα αυτά, η κυβέρνηση φέρνει ένα πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία που, πιστό στις επιταγές της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, πιάνει το νήμα από εκεί ακριβώς που το άφησε η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, για να κάνει το σχολείο ακόμα χειρότερο, να το προσαρμόσει καλύτερα στις ανάγκες των επιχειρήσεων και της «αγοράς».
Ολα τα παραπάνω μπαίνουν στο στόχαστρο γονέων, εκπαιδευτικών, μαθητών και φοιτητών, που απαντούν με συλλαλητήρια σήμερα στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις, με τη στήριξη εργατικών σωματείων που έχουν πάρει σχετικές αποφάσεις.
Με το νέο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας η κυβέρνηση έχει το θράσος - και μάλιστα εν μέσω πανδημίας - να αυξήσει τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά, ενώ ανοιχτό αφήνει το ενδεχόμενο και για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, όπου ο αριθμός των μαθητών θα καθορίζεται με Υπουργικές Αποφάσεις.
Συνεχίζει μ' αυτόν τον τρόπο την ίδια τακτική που ακολούθησε ο ΣΥΡΙΖΑ για μείωση του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία εις βάρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των δικαιωμάτων μαθητών και εκπαιδευτικών, «αλαφρώνοντας» κι άλλο τον κρατικό προϋπολογισμό από τις σχετικές δαπάνες.
Παραπέρα, επεκτείνει το σχέδιο που ξεκίνησε να νομοθετεί ο ΣΥΡΙΖΑ για το Λύκειο, προωθώντας «τράπεζα θεμάτων» και πανελλαδικού τύπου εξετάσεις και στις τρεις τάξεις του Λυκείου, μετατρέποντάς το σε μια «εξεταστική αρένα», πλήρως υποταγμένη στη διαδικασία της πρόσβασης.
Ο εξεταστικός μαραθώνιος, το άγχος, η συμπίεση του ελεύθερου χρόνου, η αφαίμαξη της τσέπης της λαϊκής οικογένειας για φροντιστήρια θα ενταθούν. Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με τα νέα εμπόδια που μπαίνουν στη διαδικασία των μετεγγραφών, αποτελούν ευθεία επίθεση στα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, που συναντούν σοβαρές δυσκολίες στη φοίτησή τους σε άλλη πόλη από αυτή της μόνιμης κατοικίας τους.
Αλλά και σε ό,τι αφορά το περιεχόμενο του σχολείου, το νομοσχέδιο ενισχύει τη λογική των δεξιοτήτων σε βάρος της καλλιέργειας υπόβαθρου για στέρεη γενική παιδεία, με διάφορα εργαστήρια δεξιοτήτων στα οποία φιγουράρει η έννοια της «επιχειρηματικότητας», ενώ εισάγονται αντικείμενα όπως η Πληροφορική και τα Αγγλικά ακόμα και στο νηπιαγωγείο, σε βάρος παιδαγωγικών δραστηριοτήτων που απαιτεί η ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών σ' αυτό το κρίσιμο στάδιο της ζωής τους!
Ο μηχανισμός ελέγχου όλων των παραπάνω - από τη σκοπιά του κράτους - δεν είναι άλλος από τη λεγόμενη «αξιολόγηση», η οποία σύμφωνα με την κυβέρνηση θα γίνεται με κριτήριο μεταξύ άλλων τα «εκπαιδευτικά αποτελέσματα» και θα οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερη κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών.
Για κερασάκι στην τούρτα, μόλις την περασμένη Παρασκευή και παρά τις αντιδράσεις σύσσωμου του εκπαιδευτικού κόσμου, η κυβέρνηση ψήφισε με συνοπτικές διαδικασίες και σε άσχετο νομοσχέδιο τη δυνατότητα ηλεκτρονικής αναμετάδοσης του μαθήματος μέσα από τις σχολικές τάξεις, ανοίγοντας επικίνδυνους δρόμους για την εκπαίδευση και την κοινωνία, καθώς εκθέτει σε κινδύνους ανήλικους μαθητές, χωρίς να λαμβάνει υπόψη τον ψυχισμό τους και το κλίμα του σχολικού μαθήματος.
Ολα αυτά στο όνομα των μαθητών που δεν θα μπορέσουν να επιστρέψουν στα σχολεία σε συνθήκες πανδημίας, όταν δεν εξασφάλισε ούτε τα ελάχιστα για την πρόσβαση όλων των μαθητών στην τηλεκπαίδευση, εναποθέτοντάς την στην ατομική ευθύνη και στις ελεημοσύνες των χορηγών.
Γι' αυτό, εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές διαδηλώνουν και δηλώνουν σήμερα ότι όλα τα παραπάνω θα μείνουν στα χαρτιά. Οτι δεν θα γίνουν τα παιδιά τους «viral» σε εκπομπές τηλεμαθημάτων και δεν θα ανεχτούν το σχολείο με κενά, με όλο και λιγότερους εκπαιδευτικούς, το σχολείο του ανταγωνισμού και της γιγάντωσης της παραπαιδείας, το σχολείο της αμορφωσιάς που απωθεί τους μαθητές από την αγάπη και τη χαρά της κατάκτησης της γνώσης.
Σαν μην έφταναν όλα αυτά, η κυβέρνηση φέρνει ένα πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία που, πιστό στις επιταγές της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, πιάνει το νήμα από εκεί ακριβώς που το άφησε η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, για να κάνει το σχολείο ακόμα χειρότερο, να το προσαρμόσει καλύτερα στις ανάγκες των επιχειρήσεων και της «αγοράς».
Ολα τα παραπάνω μπαίνουν στο στόχαστρο γονέων, εκπαιδευτικών, μαθητών και φοιτητών, που απαντούν με συλλαλητήρια σήμερα στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις, με τη στήριξη εργατικών σωματείων που έχουν πάρει σχετικές αποφάσεις.
Με το νέο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας η κυβέρνηση έχει το θράσος - και μάλιστα εν μέσω πανδημίας - να αυξήσει τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά, ενώ ανοιχτό αφήνει το ενδεχόμενο και για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, όπου ο αριθμός των μαθητών θα καθορίζεται με Υπουργικές Αποφάσεις.
Συνεχίζει μ' αυτόν τον τρόπο την ίδια τακτική που ακολούθησε ο ΣΥΡΙΖΑ για μείωση του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία εις βάρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των δικαιωμάτων μαθητών και εκπαιδευτικών, «αλαφρώνοντας» κι άλλο τον κρατικό προϋπολογισμό από τις σχετικές δαπάνες.
Παραπέρα, επεκτείνει το σχέδιο που ξεκίνησε να νομοθετεί ο ΣΥΡΙΖΑ για το Λύκειο, προωθώντας «τράπεζα θεμάτων» και πανελλαδικού τύπου εξετάσεις και στις τρεις τάξεις του Λυκείου, μετατρέποντάς το σε μια «εξεταστική αρένα», πλήρως υποταγμένη στη διαδικασία της πρόσβασης.
Ο εξεταστικός μαραθώνιος, το άγχος, η συμπίεση του ελεύθερου χρόνου, η αφαίμαξη της τσέπης της λαϊκής οικογένειας για φροντιστήρια θα ενταθούν. Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με τα νέα εμπόδια που μπαίνουν στη διαδικασία των μετεγγραφών, αποτελούν ευθεία επίθεση στα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, που συναντούν σοβαρές δυσκολίες στη φοίτησή τους σε άλλη πόλη από αυτή της μόνιμης κατοικίας τους.
Αλλά και σε ό,τι αφορά το περιεχόμενο του σχολείου, το νομοσχέδιο ενισχύει τη λογική των δεξιοτήτων σε βάρος της καλλιέργειας υπόβαθρου για στέρεη γενική παιδεία, με διάφορα εργαστήρια δεξιοτήτων στα οποία φιγουράρει η έννοια της «επιχειρηματικότητας», ενώ εισάγονται αντικείμενα όπως η Πληροφορική και τα Αγγλικά ακόμα και στο νηπιαγωγείο, σε βάρος παιδαγωγικών δραστηριοτήτων που απαιτεί η ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών σ' αυτό το κρίσιμο στάδιο της ζωής τους!
Ο μηχανισμός ελέγχου όλων των παραπάνω - από τη σκοπιά του κράτους - δεν είναι άλλος από τη λεγόμενη «αξιολόγηση», η οποία σύμφωνα με την κυβέρνηση θα γίνεται με κριτήριο μεταξύ άλλων τα «εκπαιδευτικά αποτελέσματα» και θα οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερη κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών.
Για κερασάκι στην τούρτα, μόλις την περασμένη Παρασκευή και παρά τις αντιδράσεις σύσσωμου του εκπαιδευτικού κόσμου, η κυβέρνηση ψήφισε με συνοπτικές διαδικασίες και σε άσχετο νομοσχέδιο τη δυνατότητα ηλεκτρονικής αναμετάδοσης του μαθήματος μέσα από τις σχολικές τάξεις, ανοίγοντας επικίνδυνους δρόμους για την εκπαίδευση και την κοινωνία, καθώς εκθέτει σε κινδύνους ανήλικους μαθητές, χωρίς να λαμβάνει υπόψη τον ψυχισμό τους και το κλίμα του σχολικού μαθήματος.
Ολα αυτά στο όνομα των μαθητών που δεν θα μπορέσουν να επιστρέψουν στα σχολεία σε συνθήκες πανδημίας, όταν δεν εξασφάλισε ούτε τα ελάχιστα για την πρόσβαση όλων των μαθητών στην τηλεκπαίδευση, εναποθέτοντάς την στην ατομική ευθύνη και στις ελεημοσύνες των χορηγών.
Γι' αυτό, εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές διαδηλώνουν και δηλώνουν σήμερα ότι όλα τα παραπάνω θα μείνουν στα χαρτιά. Οτι δεν θα γίνουν τα παιδιά τους «viral» σε εκπομπές τηλεμαθημάτων και δεν θα ανεχτούν το σχολείο με κενά, με όλο και λιγότερους εκπαιδευτικούς, το σχολείο του ανταγωνισμού και της γιγάντωσης της παραπαιδείας, το σχολείο της αμορφωσιάς που απωθεί τους μαθητές από την αγάπη και τη χαρά της κατάκτησης της γνώσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου