Οι μαθητικές κινητοποιήσεις, οι καταλήψεις, οι πορείες... Η προσπάθεια να αναδειχθούν τα τεράστια προβλήματα που συσσωρεύονται στα σχολεία από την πολιτική όλων των κυβερνήσεων και αποκτούν εκρηκτικό χαρακτήρα σε συνθήκες πανδημίας... Ολα αυτά δείχνουν ότι οι νεανικές ανησυχίες και προβληματισμοί πυροδοτούνται και «υποκινούνται» από μια πολιτική που δεν τους αφήνει να αναπνεύσουν. Γιατί οι μαθητές και οι οικογένειές τους κλείστηκαν για μήνες μέσα και τώρα τους κουνάει το δάχτυλο η κυβέρνηση. Είδαν τουρίστες να πηγαινοέρχονται, αλλά τους κόβει τις εκδρομές. Βλέπουν δισεκατομμύρια να πηγαινοέρχονται σε μεγάλους ομίλους, αλλά τίποτα να μη φτάνει στα σχολεία, στην Υγεία.
Τους είπαν ότι δεν τρέχει τίποτα να είναι 25 και 27 σε μια τάξη, αλλά βλέπουν τα τμήματα να κλείνουν το ένα μετά το άλλο. Ακουσαν μεγάλα λόγια ότι τάχα θα διατεθεί επιπλέον εκπαιδευτικό προσωπικό, αλλά μετρούν κενές ώρες ακόμα και σε βασικά μαθήματα, ενώ στα τμήματα που κλείνουν λόγω κρουσμάτων οι μαθητές μένουν στο έλεός τους για την κάλυψη της ύλης. Τους λένε να μην ανοίγουν τον ανεμιστήρα γιατί ανακυκλώνει τον αέρα, αλλά τους στοιβάζουν να κάνουν μάθημα και σε αίθουσες που δεν αερίζονται... Και μαζί με όλα αυτά, τους βάζουν και «Τράπεζα Θεμάτων», κάνοντας τις εξετάσεις ακόμα πιο ανταγωνιστικές και πολλαπλασιάζοντας την πελατεία των φροντιστηρίων!
Δεν έφταναν όλα τα παραπάνω όμως, αντιμετωπίζουν και τη συκοφαντία: Την κυβερνητική προσπάθεια να ταυτιστούν οι αγώνες τους με περιθωριακές φωνές περί άρνησης της μάσκας, τη στιγμή που στα αιτήματά τους ξεχωρίζει το «Η μάσκα δεν είναι η μόνη προστασία, δώστε λεφτά για την Παιδεία». Η ένταση της καταστολής στους μαθητές, η εισαγγελική παρέμβαση στη Θεσσαλονίκη, η προσαγωγή για εξακρίβωση στοιχείων σε παιδιά Γυμνασίου στο Κερατσίνι, η συκοφάντηση των μαθητικών αγώνων από Διευθύνσεις Εκπαίδευσης που μιλούν για «εθιμοτυπικές καταλήψεις» και από δημάρχους που βλέπουν «υποκινούμενες» από το ΚΚΕ «καταλήψεις - υγειονομικές βόμβες» κ.λπ. Ολα αυτά δείχνουν ότι η κυβέρνηση της ΝΔ έχει βάλει στο στόχαστρο με πολλαπλούς τρόπους τις νέες και τους νέους.
Ομως οι μαθητές φωνάζουν ότι θέλουν ανοιχτά, ασφαλή σχολεία. Σε κλειστά σχολεία οδηγεί η κυβέρνηση. Και τα οδηγεί γιατί δεν πήρε και δεν παίρνει μέτρα για να διοριστούν εδώ και τώρα περισσότεροι εκπαιδευτικοί στα σχολεία, ώστε να γίνουν ουσιαστικά βήματα στην αποσυμφόρηση των σχολικών αιθουσών, που οι περισσότερες είναι κλουβιά. Δεν έλυσε, όπως όλα τα στοιχεία επιβεβαιώνουν, το πρόβλημα της καθαριότητας στα σχολεία.
Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Τώρα που άνοιξαν τα σχολεία, τι γίνεται; Μήπως άλλαξε κάτι στη λειτουργία τους; Κάτι που να βοηθάει μαθητές και εκπαιδευτικούς να κάνουν ουσιαστικό μάθημα; Είναι μήπως παράλογο το αίτημα να γίνει πιο μικρή η διδακτική ώρα, να θεσμοθετηθούν περισσότερα διαλείμματα για να τα βγάλουν πέρα μαθητές και εκπαιδευτικοί που φορούν τις μάσκες; Γιατί δεν είναι σκοταδισμός, αλλά είναι ανθρώπινο να λέει π.χ. ένας μαθητής: Δεν μπορώ δύο και τρία συνεχόμενα δίωρα να φοράω διαρκώς τη μάσκα χωρίς ανάπαυλα. Είναι μήπως παράλογο, λοιπόν, να προσαρμοστεί το ωρολόγιο πρόγραμμα σε συνθήκες πανδημίας, για να αντιμετωπιστεί το μπάφιασμα των μαθητών, η κούραση των εκπαιδευτικών;
Οχι, δεν είναι παράλογο. Είναι αναγκαίο. Γιατί προβάλλει από την ίδια τη ζωή. Τη ζωντανή πείρα των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Τις ανησυχίες των γονιών.
Η κυβέρνηση έχει ευθύνη. Αφενός γιατί, σε συνθήκες αύξησης των κρουσμάτων και στα σχολεία, στέλνει διάφορες εγκυκλίους που επί της ουσίας λένε στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς των σχολείων και των τμημάτων που κλείνουν, «με δική τους πρωτοβουλία» - δηλαδή από την τσέπη τους - να κάνουν τεστ... Αφετέρου επειδή δεν έχει πάρει μέτρα για συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας για αυτούς τους μαθητές. Αλήθεια, τα χιλιάδες τάμπλετ που διαφήμιζε το υπουργείο Παιδείας πού βρίσκονται;
Το ΚΚΕ και η ΚΝΕ δίνουμε όλες μας τις δυνάμεις για την οργάνωση και τον προσανατολισμό των αγώνων. Δίνουμε απάντηση σε δήθεν προβληματισμένα παπαγαλάκια για τις χαμένες ώρες των μαθημάτων, όταν ακόμα αναμένονται εκπαιδευτικοί. Δίνουμε απάντηση σε δήθεν προβληματισμένους και επί της ουσίας «δυσκοίλιους» απέναντι στη νεανική γλώσσα έκφρασης... Κυρίως όμως δίνουμε απάντηση στην προσπάθεια καταστολής του κινήματος από την κυβέρνηση, που πάει χέρι χέρι με την επιδίωξη της χειραγώγησης του κινήματος σε ανώδυνες για το σύστημα οδούς.
Εχουμε καθήκον, όσο πιο γρήγορα γίνεται, να χτίσουμε ένα τείχος προστασίας απέναντι στις επιθέσεις στη νεολαία που αγωνίζεται. Εμείς αγαπάμε τη ζωή, θέλουμε να την αλλάξουμε και γι' αυτό παίρνουμε και μέτρα προστασίας στους αγώνες μας. Εμείς αγαπάμε τη γνώση, θέλουμε να γνωρίσουμε και να ερμηνεύσουμε τον κόσμο, και γι' αυτό παλεύουμε με όλα τα μέσα για να δίνεται η μόρφωση ισότιμα σε όλους.
Ο κόσμος της Εκπαίδευσης βρίσκεται σε αναβρασμό. Οι αγωνίες τους μπορούν να συναντηθούν με κοινό διεκδικητικό βηματισμό στις κινητοποιήσεις που αποφασίζουν οι μαθητές, οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου