Ερίζουν ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ για τον τρόπο διέλευσης του σιδηρόδρομου από
την πόλη της Πάτρας μη λαμβάνοντας υπόψη ούτε τη θέση θεσμικών φορέων
της πρωτεύουσας του Νομού, ούτε και τι προβλέπει το Γενικό Πολεοδομικό
Σχέδιο της πόλης, που είναι νόμος του κράτους.
Αυτοί (ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ) έχουν στήσει καβγά για το ποιος λέει ψέματα, με τον έναν να ισχυρίζεται πως υπάρχουν μελέτες, ο άλλος να διαψεύδει και να δηλώνει ότι αυτός έχει καλές μελέτες που δεν κοστίζουν ακριβά και στη μέση έχουν βάλει μια ολόκληρη πόλη να παρακολουθεί …θέατρο σκιών!
Και στις δύο περιπτώσεις, έχει λεχθεί κατά καιρούς το βλακώδες δίλημμα: «Θέλετε το τρένο στην Πάτρα ή όχι;».
Ωστόσο, η πόλη έχει απαντήσει σε αυτό το ψευτοδίλημμα εδώ και πολλά χρόνια: «Ναι, θέλουμε το τρένο».
Βέβαια με το «ναι» δε σημαίνει πως η πόλη υποχρεώνεται να δεχτεί την επίγεια διέλευση που αυτοί έχουν στο μυαλό τους.
Επίγεια διέλευση σημαίνει διχοτόμηση της Πάτρας για τα επόμενα 200 χρόνια! Σημαίνει μη δυνατότητα πρόσβασης στο παραλιακό της μέτωπο και διάλυση του Νότιου Πάρκου.
Προς το τέλος της θητείας κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ είχε επέλθει συμφωνία όπου μετά από έντονες πιέσεις και αγωνιστικές κινητοποιήσεις δέχτηκε τελικά το αίτημα της δημοτικής αρχής και κατοίκων του Αρκτικού, να έχουμε υπογειοποίηση από το Ρίο μέχρι το νέο λιμάνι.
Αυτή τη συμφωνία ανέτρεψε τώρα η κυβέρνηση της ΝΔ, η οποία επιθυμεί να εφαρμοστεί το σχέδιο που είχε επί κυβέρνησης Σαμαρά, ο Κώστας Σπηλιόπουλος, ο οποίος τότε ηγείτο της ΕΡΓΟΣΕ και τώρα του ΟΣΕ.
Τι προέβλεπε αυτό το σχέδιο για την περιοχή μας;
Υπογειοποίηση 4 χιλιομέτρων στο Αίγιο ώστε να μην «χαρακωθεί» (και σωστά) η πόλη του. Επίσης, δύο τούνελ συνολικού μήκους 8 χλμ στην Παναγοπούλα. Για την Πάτρα όμως, την τρίτη πόλη της χώρας, προέβλεπε επίγεια διέλευση (!) και έθετε υπό συζήτηση την υπογειοποίηση του τμήματος από Αγ. Διονύσιο μέχρι τον Αγ. Ανδρέα.
Αυτή τη λύση προωθεί τώρα η κυβέρνηση δίχως να συζητά με κανέναν (ούτε τον δήμαρχο δεν έχει δεχτεί ακόμα ο υπουργός Κ. Καραμανλής παρότι ο Πελετίδης έχει ζητήσει εδώ και καιρό συνάντηση μαζί του).
Πάντως, από την πλευρά της δημοτικής αρχής έχει διαμηνυθεί προς κάθε κατεύθυνση πως δεν πρόκειται να δεχτεί άλλη λύση εκτός της υπογειοποίησης (με τη μέθοδο cat & cover) από το Ρίο.
Κι επειδή γνωρίζουμε πολύ καλά τις προθέσεις του Πελετίδη για το τρένο, θα ρισκάρουμε μια πρόβλεψη: Σε περίπτωση που η κυβέρνηση δεν υποχωρήσει και εμείνει στην επίγεια διέλευση, τρένο στην Πάτρα δεν πρόκειται να έρθει. Το πολύ πολύ να φθάσει μέχρι το Ρίο. Από ’κει και κάτω ούτε μέτρο!
Αυτοί (ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ) έχουν στήσει καβγά για το ποιος λέει ψέματα, με τον έναν να ισχυρίζεται πως υπάρχουν μελέτες, ο άλλος να διαψεύδει και να δηλώνει ότι αυτός έχει καλές μελέτες που δεν κοστίζουν ακριβά και στη μέση έχουν βάλει μια ολόκληρη πόλη να παρακολουθεί …θέατρο σκιών!
Και στις δύο περιπτώσεις, έχει λεχθεί κατά καιρούς το βλακώδες δίλημμα: «Θέλετε το τρένο στην Πάτρα ή όχι;».
Ωστόσο, η πόλη έχει απαντήσει σε αυτό το ψευτοδίλημμα εδώ και πολλά χρόνια: «Ναι, θέλουμε το τρένο».
Βέβαια με το «ναι» δε σημαίνει πως η πόλη υποχρεώνεται να δεχτεί την επίγεια διέλευση που αυτοί έχουν στο μυαλό τους.
Επίγεια διέλευση σημαίνει διχοτόμηση της Πάτρας για τα επόμενα 200 χρόνια! Σημαίνει μη δυνατότητα πρόσβασης στο παραλιακό της μέτωπο και διάλυση του Νότιου Πάρκου.
Προς το τέλος της θητείας κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ είχε επέλθει συμφωνία όπου μετά από έντονες πιέσεις και αγωνιστικές κινητοποιήσεις δέχτηκε τελικά το αίτημα της δημοτικής αρχής και κατοίκων του Αρκτικού, να έχουμε υπογειοποίηση από το Ρίο μέχρι το νέο λιμάνι.
Αυτή τη συμφωνία ανέτρεψε τώρα η κυβέρνηση της ΝΔ, η οποία επιθυμεί να εφαρμοστεί το σχέδιο που είχε επί κυβέρνησης Σαμαρά, ο Κώστας Σπηλιόπουλος, ο οποίος τότε ηγείτο της ΕΡΓΟΣΕ και τώρα του ΟΣΕ.
Τι προέβλεπε αυτό το σχέδιο για την περιοχή μας;
Υπογειοποίηση 4 χιλιομέτρων στο Αίγιο ώστε να μην «χαρακωθεί» (και σωστά) η πόλη του. Επίσης, δύο τούνελ συνολικού μήκους 8 χλμ στην Παναγοπούλα. Για την Πάτρα όμως, την τρίτη πόλη της χώρας, προέβλεπε επίγεια διέλευση (!) και έθετε υπό συζήτηση την υπογειοποίηση του τμήματος από Αγ. Διονύσιο μέχρι τον Αγ. Ανδρέα.
Αυτή τη λύση προωθεί τώρα η κυβέρνηση δίχως να συζητά με κανέναν (ούτε τον δήμαρχο δεν έχει δεχτεί ακόμα ο υπουργός Κ. Καραμανλής παρότι ο Πελετίδης έχει ζητήσει εδώ και καιρό συνάντηση μαζί του).
Πάντως, από την πλευρά της δημοτικής αρχής έχει διαμηνυθεί προς κάθε κατεύθυνση πως δεν πρόκειται να δεχτεί άλλη λύση εκτός της υπογειοποίησης (με τη μέθοδο cat & cover) από το Ρίο.
Κι επειδή γνωρίζουμε πολύ καλά τις προθέσεις του Πελετίδη για το τρένο, θα ρισκάρουμε μια πρόβλεψη: Σε περίπτωση που η κυβέρνηση δεν υποχωρήσει και εμείνει στην επίγεια διέλευση, τρένο στην Πάτρα δεν πρόκειται να έρθει. Το πολύ πολύ να φθάσει μέχρι το Ρίο. Από ’κει και κάτω ούτε μέτρο!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου