13 Μαρ 2013

ΛΑΕ ΠΕΙΝΑΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΚΡΕΜΑΣ;;;;;;;;


Παραγγελίες πλοίων 2,5 δισ. δολαρίων από Ελληνες







σχόλιο Praxis : Στους ναυτεργάτες αρνούνται οποιαδήποτε αύξηση, με πρόσχημα την κρίση ενώ την ίδια στιγμή το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο, όπως σε κάθε κρίση , έτσι και σε αυτή αναπτύσσεται αποδεικνύοντας για πολλοστή φορά, ότι η διέξοδος απο την καπιταλιστική κρίση θα σημάνει για το κεφάλαιο νέα κέρδη και για την εργασία περαιτέρω εκμετάλλευση, αν αυτή δεν πραγματωθεί με την πρωτοβουλία του εργατικού κινήματος, με ορίζοντα την εργατική εξουσία.


Της Αγγελικής Καλλή

Παραγγελίες ύψους άνω των 2,5 δισ. δολαρίων για την κατασκευή νέων πλοίων υπολογίζεται ότι έχουν τοποθετηθεί στο διάστημα από τον Ιανουάριο έως και το πρώτο δεκαήμερο του Μαρτίου από εταιρείες ελληνικών συμφερόντων. Χθες ο όμιλος Π Τσάκου παρέλαβε από ναυπηγεία της Νότιας Κορέας δύο δεξαμενόπλοια ειδικού σχεδιασμού (DP Shuttle Tanker) στα οποία ύψωσε την ελληνική σημαία, ενώ ο υπουργός Ναυτιλίας Κ Μουσουρούλης, που ήταν παρόν, είπε ότι συνεχίζονται οι προσπάθειες τέτοια πλοία να έρχονται στο εθνικό νηολόγιο για την τόνωση της οικονομίας και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Oπως προκύπτει από τα στοιχεία της Golden Destiny, τον Ιανουάριο υπογράφηκαν συμφωνίες της τάξεως των 1,5 δισ. δολαρίων, τον Φεβρουάριο ναυπηγικά συμβόλαια ύψους 682 εκατ. δολαρίων, ενώ ο Μάρτιος ξεκίνησε με παραγγελίες συνολικού ύψους 288 εκατ. δολαρίων από τους εφοπλιστές Πέτρο Παπά, Χάρη Βαφειά και την Carras Hellas. Επίσης υπάρχουν πληροφορίες ότι ο Σ Καρνέσης της European Navigation συζητά με την STX της Ν Κορέας μία συμφωνία για την κατασκευή σειράς τάνκερ μεσαίας κατηγορίας.

Ξηρό φορτίο
Με τις τελευταίες τους επενδύσεις οι Έλληνες εφοπλιστές δίνουν προτεραιότητα στα πλοία ξηρού φορτίου, ενώ από τα ναυπηγεία της Κίνας και της Κορέας στρέφονται στα ναυπηγεία της Ιαπωνίας. Σύμφωνα με την Golden Destiny, η Ocean Bulk του Π Παπά, συμφώνησε με τα ιαπωνικά ναυπηγεία την κατασκευή τεσσάρων bulk carriers. Υπολογίζεται ότι η αξία τους κινείται στην περιοχή των 150 εκατ. δολ.

Η πρώτη παραγγελία της Ocean Bulk αφορά δύο πλοία 180.000 το καθένα τα οποία θα παραδοθούν το 2015 και η αξία τους εκτιμάται στα 46 εκατ. δολ. Η δεύτερη παραγγελία της Ocean Bulk αφορά δύο πλοία 80.000 τόνων με παράδοση το 2014, ενώ πιθανότατα υπάρχει option για άλλα δύο της ίδιας χωρητικότητας. Η τιμή των πλοίων φέρεται να κινείται στην περιοχή των 30 εκατ. δολαρίων το καθένα. Η Carras Ηellas συμφώνησε επίσης με τα ναυπηγεία Japan Marine την κατασκευή δύο πλοίων 180.000 τόνων το καθένα, σε μία τιμή της τάξεως των 46 εκατ. δολαρίων ανά μονάδα και με παράδοση το 2015.

Ιαπωνία ναυπηγεία επέλεξε και η Brave Maritime του ομίλου Βαφειά για την κατασκευή δύο τάνκερ LPG 7.200 cum το καθένα. Η συμφωνία περιλαμβάνει την άσκηση option για την κατασκευή άλλων τεσσάρων LPG. Τα δύο πρώτα πλοία θα παραδοθούν στην διάρκεια του 2014.



Πηγή : Ημερησία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

TOP READ