ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ - ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Εστειλαν εκατοντάδες ανθρώπους μέσα στη φουρτούνα
Παρά
τη θαλασσοταραχή και τους ισχυρούς ανέμους, τα ακτοπλοϊκά ταξίδεψαν
κανονικά χτες και προχτές, βάζοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια επιβατών και
ναυτεργατών
- Το ταχύπλοο επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «SPEEDRUNNER ΙΙΙ», προχτές το μεσημέρι, λόγω της κακοκαιρίας, έπεσε πάνω στην κεντρική προβλήτα του λιμανιού της Μήλου. Από την πρόσκρουση προκλήθηκε μικρή ζημιά στο πρωραίο τμήμα του. Επειδή η παραμονή του πλοίου στο λιμάνι από τον πλοίαρχο «κρίθηκε επισφαλής», απέπλευσε ψάχνοντας ασφαλή αγκυροβόλια στα λιμάνια της Σερίφου και της Σίφνου, που ήταν και το προγραμματισμένο του δρομολόγιο. Τελικά δεν μπόρεσε να πιάσει πουθενά και έφτασε χτες το πρωί αισίως στο λιμάνι του Πειραιά.
- Προχτές το απόγευμα, το επιβατηγό - οχηματαγωγό «AQUA JEWEL» δεν κατάφερε να «πιάσει» στο λιμάνι της Σερίφου καθώς από τον πλοίαρχο «κρίθηκε επισφαλής» η προσέγγισή του εκεί. Το πλοίο εκτελούσε το δρομολόγιο Λαύριο - Κέα - Κύθνος - Σύρος - Σέριφος - Σίφνος - Κίμωλος - Μήλος και επιστροφή. Σύνολο 16 λιμάνια!
- Την ίδια ώρα το επιβατηγό - οχηματαγωγό «AQUA SPIRIT», το οποίο είχε αποπλεύσει από το Λαύριο, έψαχνε να βρει ασφαλές αγκυροβόλιο, σύμφωνα με ενημέρωση από τον πλοίαρχο. Τελικά, κατάφερε να αγκυροβολήσει στον όρμο Λουτρών της Κύθνου.
- Προχτές το βράδυ, από τον πλοίαρχο του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου «EUROPEAN EXPRESS» οι αρχές ενημερώθηκαν ότι «κρίνεται επισφαλής η προσέγγιση στο λιμένα Φούρνων, λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών». Το πλοίο αυτό, που βρέθηκε να ταξιδεύει με τέτοιο καιρό, έχει έτος κατασκευής το 1974 και οι βλάβες του είναι απανωτές. Οι τελευταίες δύο καταγράφηκαν πριν μια βδομάδα.
- Προχτές το βράδυ, λαχτάρησαν οι επιβάτες του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΝΑΞΟΣ». Οπως καταγγέλλουν επιβάτες, όταν το καράβι βρέθηκε μεσοπέλαγα, από τη φουρτούνα «δεν έμεινε τίποτα όρθιο. Μετακινούνταν άνθρωποι, καρέκλες, ταμειακές μηχανές». Σύμφωνα με μαρτυρίες, μια γυναίκα τραυματίστηκε στο κεφάλι και μόλις το πλοίο κατέπλευσε στη Σύρο, με μια ώρα καθυστέρηση, την παρέλαβε ασθενοφόρο. Στο γκαράζ του πλοίου μετατοπίστηκε το φορτίο σε νταλίκες, γεγονός που καθυστέρησε την αποβίβαση οχημάτων στη Σύρο και τον απόπλου του πλοίου.
Με «ευθύνη πλοιάρχου»...
Ολα
αυτά τα καράβια βρέθηκαν να σκυλοπνίγονται γιατί με υπουργική απόφαση,
το Δεκέμβρη του 2005, κατ' απαίτηση των εφοπλιστών, έχει γίνει «λάστιχο»
το «απαγορευτικό» που ίσχυε μέχρι τότε για τα επιβατηγά ακτοπλοϊκά,
όταν έπνεαν άνεμοι από 8 μποφόρ και πάνω. Με σκοπό να μειωθούν τα
«απαγορευτικά», έριξαν την ευθύνη για τον απόπλου των πλοίων στην κρίση
του πλοιάρχου, γνωρίζοντας ότι δύσκολα θα φέρει αντιρρήσεις στην
εταιρεία, αλλά και να έχει αυτός την ευθύνη για ό,τι συμβεί.Μάλιστα, στην υπουργική απόφαση, ο τότε υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας της ΝΔ, Μ. Κεφαλογιάννης, και οι εφοπλιστές, αποφάνθηκαν ότι είναι ορισμένα μόνο τα σημεία του Αιγαίου όπου επικρατούν άνεμοι που απαγορεύουν τη διέλευση!
Γι' αυτό, σύμφωνα με την απόφαση, υποχρεούται ο πλοίαρχος «να καταθέτει στη Λιμενική Αρχή αφετηρίας: (Ι) Ενυπόγραφο Σχέδιο ταξιδιού της ημέρας εκτέλεσης στο οποίο θα φαίνεται η παράκαμψη πορείας της περιοχής στην οποία επικρατεί απαγορευτικό διενέργειας πλόων λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών» και «(ΙΙ) Εγγραφη δήλωση από εκπρόσωπο της πλοιοκτήτριας εταιρείας στην οποία να αναφέρεται ότι συναινεί στην αιτηθείσα παράκαμψη».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου