ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1
Πανάκριβος ... θίασος με επικίνδυνες παραστάσεις
Eurokinissi
|
Παραμένουν τα ερωτήματα
Αν
και οι υψηλές ταχύτητες που αναπτύσσουν τα μονοθέσια αρκετές φορές
έχουν οδηγήσει σε παρόμοια περιστατικά, ειδικά για το συγκεκριμένο
περιστατικό εξαρχής παραμένουν αρκετά αναπάντητα ερωτήματα. Οπως, για
παράδειγμα, εάν έπρεπε να διεξαχθεί ο συγκεκριμένος αγώνας τη στιγμή που
όλες οι πληροφορίες τις προηγούμενες μέρες έκαναν λόγο για χτύπημα
τυφώνα μεσαίου μεγέθους στην περιοχή. Επίσης, αφού πριν από το ατύχημα
του Μπιανκί υπήρξαν και άλλα αντίστοιχα περιστατικά και ενώ ήταν εμφανές
ότι υπήρχε επιδείνωση των καιρικών συνθηκών κατά τη διάρκεια του αγώνα
γιατί οι διοργανωτές δεν επέβαλαν τη διακοπή του (όπως έγινε λίγο μετά
τον τραυματισμό του Μπιανκί); Να σημειωθεί ότι οι κανονισμοί του
πρωταθλήματος ορίζουν πως ένας αγώνας διεξάγεται μόνο όταν είναι δυνατή η
πτήση του διασωστικού ελικοπτέρου.
Αντιδράσεις από τους οδηγούς
Ο πολύπειρος Ισπανός οδηγός Φερνάντο Αλόνσο της «Φεράρι» είπε πως είναι η κατάλληλη ώρα να γίνει μεγαλύτερη έρευνα για την εφαρμογή κλειστών κόκπιτ, όσο και αν αυτή η εικόνα είναι αντίθετη με τη Φόρμουλα 1. Οπως επισήμανε, τα τελευταία χρόνια έχει αποδειχθεί ότι όλα τα μεγάλα ατυχήματα στα μηχανοκίνητα σπορ έχουν να κάνουν με τραύματα στο κεφάλι, ζήτημα που, όπως τόνισε, παρά τα όποια βήματα σε μέτρα για τέτοιου είδους τραυματισμούς φαίνεται ότι τα πράγματα είναι πίσω. Τα βέλη του ευθέως στην Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA), στην οποία υπάγεται και η Φόρμουλα 1, έριξε ο Μεξικανός οδηγός της «Sauber» Σέρχιο Πέρες. Αφού χαρακτήρισε «απαράδεκτο» το ατύχημα, τόνισε πως πρέπει «να αναζητήσουμε απαντήσεις από τη FIA για το τι συνέβη σε αυτό το τραγικό ατύχημα. Πρέπει να σιγουρευτούμε πως θα μας ακούσουν». Ο Φελίπε Μάσα πιστεύει πως το κλειστό κόκπιτ θα τον προστάτευε από το σοβαρό ατύχημά του στη Βουδαπέστη το 2009. Χαρακτήρισε τη μέρα του σοβαρού ατυχήματος του Μπιανκί ως τη χειρότερη στη ζωή του, γιατί το δικό του ατύχημα δεν το θυμάται.
Μεγάλη... μπίζνα
Ο
χαρακτηρισμός που έκανε η Κριστίν Μπιανκί για τη Φόρμουλα 1 ως «μεγάλη
μπίζνα» δεν απέχει και πολύ από την πραγματικότητα όσον αφορά το
συγκεκριμένο σπορ, που αποτελεί μια τεράστια μάχη συμφερόντων μεταξύ
πολυεθνικών εταιρειών. Από τα δικαιώματα του πρωταθλήματος, που ανήκουν
σε ένα άτομο, τον Βρετανό πολυεκατομμυριούχο Μπέρνε Εκλεστόουν, μέχρι
τις πολυεθνικές εταιρείες που διαγωνίζονται με τα δικά τους μονοθέσια
τις αντίστοιχες που έχουν το μονοπώλιο σε διάφορους τομείς (π.χ. τα
ελαστικά των ομάδων ή την ονομασία κάποιας πίστας) αλλά και την πληθώρα
άλλων που δίνουν τη δική τους μάχη για να βρουν μια θέση διαφήμισης σε
κάποια ομάδα ή κάποιο μονοθέσιο, ο πόλεμος είναι αμείλικτος. Φυσικά και
εδώ ό,τι σχετίζεται με τηλεοπτικά δικαιώματα κατέχει ένα εξίσου
σημαντικό μερίδιο στην πίτα των κερδών. Είναι προφανές ότι αυτό το
τεράστιο αλισβερίσι διεξάγεται πάντα υπό συγκεκριμένες λογικές και
όρους. Κάθε παρέκκλιση μπορεί να κοστίσει ακριβά, να επιφέρει χάσιμο
κερδών και δεν επιτρέπεται. Αν, για παράδειγμα, είχε αναβληθεί το γκραν
πρι της Ιαπωνίας λόγω των καιρικών συνθηκών, το κόστος θα ήταν τεράστιο
για εγχώριους και διεθνείς χορηγούς. Και σίγουρα δεν θα ήταν ό,τι
καλύτερο για την ίδια την πίστα της Suzuka μιας και τα τελευταία χρόνια
έχει ενταθεί ο κρυφός πόλεμος για το ποια πίστα και ποιας χώρας θα
ενταχθεί ή θα φύγει από το καλεντάρι.
«Μονομάχοι» σε... χρυσά κλουβιά
Ενα
ειδικό κομμάτι όλου αυτού του... παζαριού αποτελούν οι ίδιοι οι οδηγοί.
Οι συγκεκριμένοι και παρά τις πρόσφατες αντιδράσεις λόγω Μπιανκί δεν
μπορούν παρά να ακολουθούν τους κανόνες του παιχνιδιού. Τα «χρυσά
συμβόλαια» με τα οποία δένονται με τις εταιρείες δεν αφήνουν και πολλά
περιθώρια για αντιδράσεις ακόμα και όταν πρόκειται για σοβαρά θέματα που
έχουν να κάνουν με την ασφάλεια. Οι πιλότοι πέρα από την «υποχρέωση» να
προσφέρουν την επιτυχία με οποιοδήποτε κόστος, σε όλα τα υπόλοιπα
πρέπει να κινηθούν όπως επιτάσσουν οι λογικές και τα συμφέροντα της
ομάδας ή των χορηγών. Το ποιος θα προωθηθεί, το ποιος θα κάνει στην
άκρη, το ποιος θα προσπεράσει είναι ζητήματα που ανεξαρτήτως ταλέντου ή
βαθμολογίας του κάθε οδηγού ορίζονται (είτε από την ομάδα είτε από τους
χορηγούς) με βάση το ποιος πουλάει περισσότερο στην αγορά. Στο παρελθόν
έχουν υπάρξει αρκετά περιστατικά για τέτοιου είδους ζητήματα που
προκάλεσαν ιδιαίτερη αίσθηση. Ωστόσο από μια άλλη πλευρά αποτελούν το
χαρακτηριστικότερο δείγμα για το ποιος κινεί τα νήματα προκειμένου να...
χορέψουν οι μαριονέτες.
Μπ. ΤΣΟΥΡΜΠΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου