Για τη διαπάλη στο χώρο των ΕΒΕ
Σε συνεδρίαση του ΔΣ της ΓΣΕΒΕΕ,
οι δυνάμεις της ΠΑΣΕΒΕ έθεσαν το θέμα της συμμετοχής των
αυτοαπασχολούμενων στην απεργία στις 12 Νοέμβρη. Εισέπραξαν, όμως, τον
εμετικό αντίλογο της πλειοψηφίας, η οποία δεν μπήκε καν στην ουσία της
συζήτησης και κατέφυγε σε αντικομμουνισμό. «Αυτά λέτε γι' αυτό είστε στο
5%», ήταν το σχόλιο με το οποίο απάντησε στην πρόταση της ΠΑΣΕΒΕ.
Περίπου τρία 24ωρα μετά, η ΓΣΕΒΕΕ ενημέρωσε με ...εγκύκλιο τα μέλη της
πως καλεί σε κλείσιμο των καταστημάτων στις 12 Νοέμβρη, μέρα της
πανελλαδικής απεργίας.
Αυτό, βέβαια, σε καμιά περίπτωση δεν απαλλάσσει την πλειοψηφία της ΓΣΕΒΕΕ από τις τεράστιες ευθύνες που έχει για την τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα η συντριπτική πλειοψηφία των αυτοαπασχολούμενων και μικρών ΕΒΕ, εξαιτίας της φιλομονοπωλιακής πολιτικής της σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων. Τον πυρήνα αυτής της πολιτικής στηρίζει και η ΓΣΕΒΕΕ και παράλληλα καλλιεργεί κλίμα αναμονής και προσδοκιών στους «μικρούς», ότι αν βάλουν πλάτη για να έρθει η ανάκαμψη, θα βγουν κι αυτοί ωφελημένοι.
Βέβαια, τώρα που τα χαράτσια, οι φόροι, τα αντιασφαλιστικά και άλλα μέτρα πέφτουν «βροχή» από τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, η ΓΣΕΒΕΕ αναγκάζεται να εξαγγείλει τη συμμετοχή της στην πανελλαδική απεργία, για να κρατήσει έστω τα προσχήματα.
Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι και οι θέσεις που η ίδια προτείνει για την αντιμετώπιση των οξυμένων προβλημάτων, δεν αμφισβητούν την ουσία της πολιτικής κυβερνήσεων - ΕΕ, περιορίζονται σε μέτρα - «ασπιρίνες», ενώ ορισμένες από αυτές αξιοποιούνται και από την κυβέρνηση, για να εξασφαλιστεί η απαραίτητη συναίνεση για την αποδοχή των μέτρων (βλ. προτάσεις για Ασφαλιστικό).
Γι' αυτό και η πλειοψηφία δεν κάνει απολύτως τίποτα για να έχει επιτυχία η συμμετοχή των ΕΒΕ στην απεργία. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις χτες εξέδωσε ανακοίνωση που καλεί στην απεργία, ενώ στην ιστοσελίδα της η μοναδική αναφορά στην κινητοποίηση γίνεται μέσω μιας αφίσας που έχει αναρτήσει. Κάνει, δηλαδή, ό,τι περνάει από το χέρι της για να υπονομεύσει τη συμμετοχή των ΕΒΕ στην απεργία και το μαζικό κλείσιμο των καταστημάτων εκείνη τη μέρα.
Οσο για το περιεχόμενό της, η ανακοίνωση της Ομοσπονδίας, αφού διαβεβαιώνει πως τα νέα μέτρα δεν αφήνουν τους συνδικαλιστές της ...ασυγκίνητους, επιχειρηματολογεί πως η διαμαρτυρία των οδηγών ταξί δεν πρέπει να γίνει «με 24ωρη εκτόνωση», όπως χαρακτηρίζει την απεργία. Η συνέχεια είναι ακόμα καλύτερη:
«Σεβόμαστε και κατανοούμε οποιαδήποτε διαμαρτυρία των εργαζομένων, έστω κι αν αυτή καπηλεύεται από κομματικές ή συνδικαλιστικές οργανώσεις, δεν μπορούμε όμως να παρασύρουμε τους συναδέλφους σε μια διαμαρτυρία με αμφίβολα αποτελέσματα. Ναι σε απεργιακές κινητοποιήσεις, αλλά με συγκεκριμένους στόχους και συγκεκριμένα αιτήματα. Ναι σε μια απεργία που θα ξεκινάει από τον κλάδο και θα τελειώνει με νίκη του κλάδου. Ναι σε μια απεργία που θα την αποφασίσουν τα συλλογικά όργανα του κλάδου και όχι άλλοι φορείς».
Αντίστοιχα, οι διοικήσεις στα συλλογικά όργανα του κλάδου αποφεύγουν να συγκαλέσουν συνεδριάσεις για να συζητήσουν σχετικά με την απεργία, όπως στο Σωματείο της Αθήνας (ΣΑΤΑ), που αρνείται πεισματικά να συγκαλέσει Γενική Συνέλευση.
Οι υπογραφές αυτές μαζεύτηκαν στις εξορμήσεις στις πιάτσες των ταξί. Η Επιτροπή έχει μοιράσει 1.500 ανακοινώσεις με το πλαίσιο πάλης, έχει συζητήσει με εκατοντάδες αυτοαπασχολούμενους στα ταξί γύρω από την ανάγκη να παλέψουν για τα αιτήματα αυτά και μέσα από τη συμμετοχή τους στην απεργία.
Αυτό, βέβαια, σε καμιά περίπτωση δεν απαλλάσσει την πλειοψηφία της ΓΣΕΒΕΕ από τις τεράστιες ευθύνες που έχει για την τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα η συντριπτική πλειοψηφία των αυτοαπασχολούμενων και μικρών ΕΒΕ, εξαιτίας της φιλομονοπωλιακής πολιτικής της σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων. Τον πυρήνα αυτής της πολιτικής στηρίζει και η ΓΣΕΒΕΕ και παράλληλα καλλιεργεί κλίμα αναμονής και προσδοκιών στους «μικρούς», ότι αν βάλουν πλάτη για να έρθει η ανάκαμψη, θα βγουν κι αυτοί ωφελημένοι.
Βέβαια, τώρα που τα χαράτσια, οι φόροι, τα αντιασφαλιστικά και άλλα μέτρα πέφτουν «βροχή» από τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, η ΓΣΕΒΕΕ αναγκάζεται να εξαγγείλει τη συμμετοχή της στην πανελλαδική απεργία, για να κρατήσει έστω τα προσχήματα.
***
Τι αιτήματα προβάλλει, όμως, μπροστά
στην κινητοποίηση; Σε προηγούμενες ανακοινώσεις, επιστολές και
προτάσεις προς τα κυβερνητικά στελέχη, η ΓΣΕΒΕΕ βρίσκει τα νέα μέτρα
«αντιαναπτυξιακά» και «αναποτελεσματικά». Συσκοτίζει σκόπιμα ότι η
καταιγίδα των μέτρων είναι στοχευμένη και έχει σκοπό τη θωράκιση της
κερδοφορίας των μεγάλων μονοπωλιακών ομίλων. Κρύβει με τις διαπιστώσεις
της ότι η ανάπτυξη που αναζητείται, δεν αφορά τους αυτοαπασχολούμενους
και μικρούς ΕΒΕ. Αντίθετα, το δικό τους εισόδημα και τα δικαιώματά τους
θα εξανεμίζονται μέρα με τη μέρα.Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι και οι θέσεις που η ίδια προτείνει για την αντιμετώπιση των οξυμένων προβλημάτων, δεν αμφισβητούν την ουσία της πολιτικής κυβερνήσεων - ΕΕ, περιορίζονται σε μέτρα - «ασπιρίνες», ενώ ορισμένες από αυτές αξιοποιούνται και από την κυβέρνηση, για να εξασφαλιστεί η απαραίτητη συναίνεση για την αποδοχή των μέτρων (βλ. προτάσεις για Ασφαλιστικό).
Γι' αυτό και η πλειοψηφία δεν κάνει απολύτως τίποτα για να έχει επιτυχία η συμμετοχή των ΕΒΕ στην απεργία. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις χτες εξέδωσε ανακοίνωση που καλεί στην απεργία, ενώ στην ιστοσελίδα της η μοναδική αναφορά στην κινητοποίηση γίνεται μέσω μιας αφίσας που έχει αναρτήσει. Κάνει, δηλαδή, ό,τι περνάει από το χέρι της για να υπονομεύσει τη συμμετοχή των ΕΒΕ στην απεργία και το μαζικό κλείσιμο των καταστημάτων εκείνη τη μέρα.
***
Ενα ακόμα παράδειγμα της αντιπαράθεσης
που αναπτύσσεται στο χώρο των ΕΒΕ με αιχμή την απεργία, έρχεται από τα
ταξί. Εκεί, η Επιτροπή Αγώνα Ταξί της ΠΑΣΕΒΕ σηκώνει όλο το βάρος της
οργάνωσης της απεργίας, έχοντας απέναντι τις συνδικαλιστικές ηγεσίες του
κλάδου, που υπονομεύουν ανοιχτά την κινητοποίηση. Για παράδειγμα, η
Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ) εξέδωσε την Τρίτη 3 Νοέμβρη
ανακοίνωση, ο τίτλος της οποίας δεν αφήνει περιθώρια παρανόησης: «Μη
συμμετοχή της ΠΟΕΙΑΤΑ στην απεργιακή κινητοποίηση της 12ης Νοεμβρίου».Οσο για το περιεχόμενό της, η ανακοίνωση της Ομοσπονδίας, αφού διαβεβαιώνει πως τα νέα μέτρα δεν αφήνουν τους συνδικαλιστές της ...ασυγκίνητους, επιχειρηματολογεί πως η διαμαρτυρία των οδηγών ταξί δεν πρέπει να γίνει «με 24ωρη εκτόνωση», όπως χαρακτηρίζει την απεργία. Η συνέχεια είναι ακόμα καλύτερη:
«Σεβόμαστε και κατανοούμε οποιαδήποτε διαμαρτυρία των εργαζομένων, έστω κι αν αυτή καπηλεύεται από κομματικές ή συνδικαλιστικές οργανώσεις, δεν μπορούμε όμως να παρασύρουμε τους συναδέλφους σε μια διαμαρτυρία με αμφίβολα αποτελέσματα. Ναι σε απεργιακές κινητοποιήσεις, αλλά με συγκεκριμένους στόχους και συγκεκριμένα αιτήματα. Ναι σε μια απεργία που θα ξεκινάει από τον κλάδο και θα τελειώνει με νίκη του κλάδου. Ναι σε μια απεργία που θα την αποφασίσουν τα συλλογικά όργανα του κλάδου και όχι άλλοι φορείς».
Αντίστοιχα, οι διοικήσεις στα συλλογικά όργανα του κλάδου αποφεύγουν να συγκαλέσουν συνεδριάσεις για να συζητήσουν σχετικά με την απεργία, όπως στο Σωματείο της Αθήνας (ΣΑΤΑ), που αρνείται πεισματικά να συγκαλέσει Γενική Συνέλευση.
***
Απέναντι σ' αυτή την κατάσταση,
η Επιτροπή Αγώνα Ταξί της ΠΑΣΕΒΕ δείχνει το δρόμο για το πώς μπορεί να
οργανωθεί η πάλη από τα κάτω, ξεπερνώντας τα εμπόδια που βάζουν οι
συμβιβασμένες ηγεσίες διάφορων συνδικαλιστικών οργάνων. Εχει ήδη
συγκεντρώσει περισσότερες από 800 υπογραφές από οδηγούς που ζητούν να
συγκληθεί η Γενική Συνέλευση του Σωματείου.Οι υπογραφές αυτές μαζεύτηκαν στις εξορμήσεις στις πιάτσες των ταξί. Η Επιτροπή έχει μοιράσει 1.500 ανακοινώσεις με το πλαίσιο πάλης, έχει συζητήσει με εκατοντάδες αυτοαπασχολούμενους στα ταξί γύρω από την ανάγκη να παλέψουν για τα αιτήματα αυτά και μέσα από τη συμμετοχή τους στην απεργία.
Χ. Θ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου