Με προσήλωση συνεχίζεται η πολιτική των αναδιαρθρώσεων
και των περικοπών στην εκπαίδευση, όπως επιβεβαίωσε και το άνοιγμα των
σχολείων. Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση επιμένει με θράσος να μιλά για
«επιστροφή στην κανονικότητα», παρουσιάζοντας μία επίπλαστη εικόνα σε
ό,τι αφορά τα σχολεία, ξεδιπλώνοντας ταυτόχρονα όλο το οπλοστάσιο των
νόμων, των εγκυκλίων και των αποφάσεων που προωθήθηκαν το προηγούμενο
διάστημα, ενώ νέα αντιλαϊκά μέτρα βρίσκονται ήδη στο τραπέζι και στο
χώρο της Εκπαίδευσης.
Ετσι και αυτόν τον «μεταμνημονιακό» Σεπτέμβρη, τα σχολεία εξακολουθούν να λειτουργούν με τις ίδιες ακατάλληλες υποδομές και τις ελλείψεις που έχει συσσωρεύσει η χρόνια υποχρηματοδότηση της Εκπαίδευσης. Για άλλη μια χρονιά, χιλιάδες αναπληρωτές καλούνται να ταξιδέψουν ανά την Ελλάδα, ψάχνοντας πού θα μείνουν, για να... αναπληρώσουν τον εαυτό τους, οι ίδιοι που πριν από μερικούς μήνες απολύθηκαν. Κι αυτό την ώρα που η κυβέρνηση συγχαίρει προκλητικά ...τον εαυτό της για τον αριθμό των προσλήψεων της Α' φάσης, από τις οποίες ωστόσο, στη δευτεροβάθμια δεν έχει καλυφθεί το 50% σχεδόν των κενών και στην πρωτοβάθμια πάνω από το 20%. Και μιλάμε βέβαια για θέσεις εργασίας, που ούτως ή άλλως υπολείπονται των πραγματικών αναγκών για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς.
Στα μέτρα που άμεσα χτυπούν στην καρδιά των μορφωτικών αναγκών της νεολαίας προστίθεται επίσης ένα πλέγμα ρυθμίσεων «κινητικότητας», δημιουργίας εκπαιδευτικών - «πολυεργαλείων» με τις αναχρονιστικές δεύτερες και τρίτες αναθέσεις μαθημάτων, που υποβαθμίζουν τραγικά την ποιότητα της διδασκαλίας, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των εκπαιδευτικών που καλούνται να διδάξουν κάτι άλλο από την ειδικότητά τους. Τα παραπάνω, μαζί με τις περικοπές διδακτικών ωρών και μαθημάτων, στις οποίες προχώρησε η κυβέρνηση τα προηγούμενα χρόνια, είναι οι «αλχημείες» που της επιτρέπουν σήμερα να πανηγυρίζει ότι τάχα τα κενά σε εκπαιδευτικούς είναι λιγότερα και θα καλυφθούν γρηγορότερα.
Η προσπάθεια της κυβέρνησης να καλλιεργήσει αυταπάτες ότι «κάτι αλλάζει» και στην εκπαίδευση, «τώρα που τελείωσαν τα μνημόνια», δεν πρέπει να ξεγελάσει γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς. Οι αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις θα συνεχιστούν στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης, στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, όπως θα συνεχιστεί και η υποχρηματοδότηση. Στόχος είναι μια «Εκπαίδευση» φτηνότερη για το κράτος και πιο ευέλικτη σε προσαρμογές που έχει ανάγκη το κεφάλαιο. Χρειάζεται επομένως από τώρα να δημιουργηθούν προϋποθέσεις για μια καλή αγωνιστική χρονιά. Να βρεθούν τα οξυμένα προβλήματα στην εκπαίδευση και η πραγματική αιτία που τα προκαλεί στο επίκεντρο της προσοχής και της δράσης Σωματείων, Συλλόγων Γονέων, Λαϊκών Επιτροπών, διεκδικώντας αιτήματα που δίνουν περιεχόμενο στον αγώνα με σύνθημα «Μπροστά οι δικές μας ανάγκες!».
Ετσι και αυτόν τον «μεταμνημονιακό» Σεπτέμβρη, τα σχολεία εξακολουθούν να λειτουργούν με τις ίδιες ακατάλληλες υποδομές και τις ελλείψεις που έχει συσσωρεύσει η χρόνια υποχρηματοδότηση της Εκπαίδευσης. Για άλλη μια χρονιά, χιλιάδες αναπληρωτές καλούνται να ταξιδέψουν ανά την Ελλάδα, ψάχνοντας πού θα μείνουν, για να... αναπληρώσουν τον εαυτό τους, οι ίδιοι που πριν από μερικούς μήνες απολύθηκαν. Κι αυτό την ώρα που η κυβέρνηση συγχαίρει προκλητικά ...τον εαυτό της για τον αριθμό των προσλήψεων της Α' φάσης, από τις οποίες ωστόσο, στη δευτεροβάθμια δεν έχει καλυφθεί το 50% σχεδόν των κενών και στην πρωτοβάθμια πάνω από το 20%. Και μιλάμε βέβαια για θέσεις εργασίας, που ούτως ή άλλως υπολείπονται των πραγματικών αναγκών για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς.
* * *
Στο 35% είναι το αντίστοιχο ποσοστό των ακάλυπτων κενών
στην Ειδική Αγωγή, η οποία λειτουργεί κατά κανόνα με συμβασιούχους,
κατά παράβαση κάθε έννοιας παιδαγωγικής, που απαιτεί την οικοδόμηση
σταθερής σχέσης του παιδιού με τον ειδικό εκπαιδευτικό. Κατά συνέπεια,
για μια ακόμη χρονιά, πολλοί γονείς θα αναγκαστούν να βάλουν το χέρι
στην τσέπη για ιδιωτική παράλληλη στήριξη. Είναι χαρακτηριστικό το
γεγονός ότι στη Β' Διεύθυνση Ανατολικής Αττικής για 250 γνωματεύσεις για
παράλληλη στήριξη, έγιναν μόλις 66 προσλήψεις. Νέο χτύπημα αποτελεί το
κλείσιμο των ΚΕΔΔΥ στη διάγνωση και εκπαιδευτική πορεία των παιδιών με
μαθησιακές δυσκολίες και ΑΜΕΑ.Στα μέτρα που άμεσα χτυπούν στην καρδιά των μορφωτικών αναγκών της νεολαίας προστίθεται επίσης ένα πλέγμα ρυθμίσεων «κινητικότητας», δημιουργίας εκπαιδευτικών - «πολυεργαλείων» με τις αναχρονιστικές δεύτερες και τρίτες αναθέσεις μαθημάτων, που υποβαθμίζουν τραγικά την ποιότητα της διδασκαλίας, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των εκπαιδευτικών που καλούνται να διδάξουν κάτι άλλο από την ειδικότητά τους. Τα παραπάνω, μαζί με τις περικοπές διδακτικών ωρών και μαθημάτων, στις οποίες προχώρησε η κυβέρνηση τα προηγούμενα χρόνια, είναι οι «αλχημείες» που της επιτρέπουν σήμερα να πανηγυρίζει ότι τάχα τα κενά σε εκπαιδευτικούς είναι λιγότερα και θα καλυφθούν γρηγορότερα.
***
Την ίδια στιγμή, τα κυβερνητικά συνθήματα για αναβάθμιση
και ενίσχυση των ΕΠΑΛ ακούγονται κούφια λόγια για χιλιάδες παιδιά
λαϊκών οικογενειών, που είχαν επιλέξει τμήματα τομέων και ειδικοτήτων
που καταργήθηκαν με ...λογιστικά κριτήρια, στο πλαίσιο της πολιτικής των
περικοπών και του «εξορθολογισμού». Το βιώνουν οι 300 περίπου μαθητές
των 65 τμημάτων που έκλεισαν στην Κεντρική Μακεδονία, οι μαθητές του
ΕΠΑΛ Τρίπολης που θα πρέπει να αποφασίσουν αν θα ταξιδεύουν καθημερινά
80 χιλιόμετρα, για να παρακολουθήσουν την καταργημένη ειδικότητα στην
Κόρινθο, ή αν θα αλλάξουν ειδικότητα, οι συμμαθητές τους σε πολλές
περιοχές της χώρας, που βρίσκονται αντιμέτωποι με αντίστοιχα διλήμματα.Η προσπάθεια της κυβέρνησης να καλλιεργήσει αυταπάτες ότι «κάτι αλλάζει» και στην εκπαίδευση, «τώρα που τελείωσαν τα μνημόνια», δεν πρέπει να ξεγελάσει γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς. Οι αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις θα συνεχιστούν στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης, στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, όπως θα συνεχιστεί και η υποχρηματοδότηση. Στόχος είναι μια «Εκπαίδευση» φτηνότερη για το κράτος και πιο ευέλικτη σε προσαρμογές που έχει ανάγκη το κεφάλαιο. Χρειάζεται επομένως από τώρα να δημιουργηθούν προϋποθέσεις για μια καλή αγωνιστική χρονιά. Να βρεθούν τα οξυμένα προβλήματα στην εκπαίδευση και η πραγματική αιτία που τα προκαλεί στο επίκεντρο της προσοχής και της δράσης Σωματείων, Συλλόγων Γονέων, Λαϊκών Επιτροπών, διεκδικώντας αιτήματα που δίνουν περιεχόμενο στον αγώνα με σύνθημα «Μπροστά οι δικές μας ανάγκες!».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου