Η ομιλία του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δ. Κουτσούμπα, στη χτεσινή συζήτηση
Ο κόσμος το 'χει τούμπανο κι εσείς κρυφό καμάρι πια. Προκειμένου να αποφύγετε τις αντιδράσεις για το σχέδιο νόμου για το Λύκειο, τις αρνητικές συνέπειες από τις συγχωνεύσεις στο χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης, είστε ικανοί να το φέρετε και Κυριακή του Πάσχα!
Αλλά και πάλι, από μόνη της αυτή η κίνηση της κυβέρνησής σας, να το ψηφίσετε δηλαδή με κλειστά σχολεία και πανεπιστήμια, χωρίς να πούμε τίποτε άλλο, αποδεικνύει τον βαθύ αντιδραστικό χαρακτήρα αυτού του νομοσχεδίου.
Τέτοιο ...φιλομαθητικό προφίλ το ζηλεύει και η Νέα Δημοκρατία, που η αλήθεια είναι ότι ζορίζεται αρκετά, γιατί η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δέχεται συγχαρητήρια από διάφορες πλευρές, και για τα ζητήματα της Εκπαίδευσης, όπως και σε άλλα ζητήματα άλλωστε. Και τα χατιράκια προς τους καπιταλιστές δίνουν και παίρνουν.
Μια τα τηλέφωνα των εφοπλιστών για μηχανικούς διετών προγραμμάτων σπουδών - οι ίδιοι οι σύμβουλοί σας το είπαν με περηφάνια σε συνάντηση στην ΠΟΣΔΕΠ - προφανώς γιατί είναι φθηνοί.
Μια τα ραντεβού με τον πρέσβη - ένας είναι ο πρέσβης - που αμέσως μετά, ανακοινώνετε και προγράμματα γνωριμίας με το Στέιτ Ντιπάρτμεντ, την αμερικάνικη πρεσβεία. Από τόσο προοδευτισμό, λέμε εμείς, θα πάθετε και τίποτα!
Πάρτε πίσω το νομοσχέδιο για το Λύκειο!
Κυρίες και κύριοι,Πάρτε πίσω το νομοσχέδιο για το Λύκειο! Πάρτε το πίσω έστω την τελευταία στιγμή. Εχετε απέναντί σας τους μαθητές, τους φοιτητές, τους γονείς, τους καθηγητές. Μόνο οι ιδιοκτήτες των μεγάλων αλυσίδων φροντιστηρίων τρίβουν τα χέρια τους.
Δεν τα λέμε εμείς, στην «Αυγή» γράφονται αυτά. Μάλιστα, εκπρόσωπος των φροντιστηρίων έγραψε στην εφημερίδα σας πως με το νομοσχέδιό σας είναι σίγουρος πως θα ανέβουν οι εγγραφές τους! Τι να πούμε... Πιο φιλομαθητικό νομοσχέδιο, πεθαίνεις, όπως λένε και οι ίδιοι οι μαθητές.
Δημιουργείτε ένα Λύκειο - αρένα ανταγωνισμού. Οχι πως το Λύκειο που ζούμε τώρα είναι καμιά όαση ολοκληρωμένης μόρφωσης. Και γι' αυτό δεν το υπερασπιζόμαστε.
Αντίθετα, ξέρετε ότι το ΚΚΕ και οι δυνάμεις της ΚΝΕ μέσα στα σχολεία, οι προοδευτικοί εκπαιδευτικοί, οι γονείς αντιτάχθηκαν στο Λύκειο που προώθησε η Νέα Δημοκρατία. Πάψτε λοιπόν να ισχυρίζεστε ότι η αντίθεση του ΚΚΕ σε αυτό το νομοσχέδιο είναι η υπεράσπιση δήθεν του σημερινού σχολείου.
Εσείς, η δική σας κυβέρνηση, πιάνετε το νήμα από εκεί που σταμάτησε με τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, και ολοκληρώνετε αυτό το έγκλημα. Γι' αυτό και χρησιμοποιείτε περίπου την ίδια γλώσσα, περίπου την ίδια προπαγάνδα.
Σας έπιασε ο πόνος για την εφηβεία, όπως λέτε, και τη νεολαία, όπως είχε πιάσει πόνος την κυρία Διαμαντοπούλου, που έλεγε το 2011 ότι είναι πρόβλημα που οι πανελλαδικές εξετάσεις γίνονται πρωτοσέλιδα, όπως είχε πιάσει πόνος το 2013 τη ΝΔ, που έλεγε ότι το Λύκειο απαξιώνεται. Τα ίδια επί της ουσίας λέτε κι εσείς, όταν υπερασπίζεστε ότι η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα που δεν έχει Γ' Λυκείου. Αυτό είναι το πρόβλημα, κύριοι της κυβέρνησης;
Οπωσδήποτε όχι.
Για το πρόβλημα του Λυκείου, κύριε Γαβρόγλου, που πετάγεστε συνεχώς μ' αυτό το υφάκι κιόλας, που κάνετε πως δεν καταλαβαίνετε, σας το 'χουμε πει, κόφτε το, ιδιαίτερα όταν μιλάει εκπρόσωπος άλλου πολιτικού κόμματος, να το δώσετε στον αρχηγό σας να απαντήσει μετά που θα μιλήσει...
Το πρόβλημα του Λυκείου, λοιπόν, είναι ο εξετασιοκεντρικός του χαρακτήρας, για να το πω ακριβώς έτσι όπως είναι και όπως το λέει όλη η εκπαιδευτική κοινότητα, είναι η φροντιστηριοποίησή του. Αυτό το κάνει ανιαρό το Λύκειο. Αυτά οδηγούν νέους και νέες που βρίσκονται σε φάση αναζήτησης, «ψαξίματος», να βάζουν φρένο στους ίδιους τους προβληματισμούς τους, στις γνώσεις μέσα στο σχολείο, αφού αυτά δεν είναι, βλέπετε, για τις εξετάσεις τους και να τα αναζητούν αλλού.
Δεν σταματά το σχολείο να είναι απωθητικό και εξοντωτικό
Θέλετε να μιλήσουμε για προβλήματα πραγματικά, κύριοι της κυβέρνησης;Το πρόβλημα είναι η ίδια η ζωή των νέων. Είναι ο ελεύθερος χρόνος που εξαφανίζεται. Και αυτό δεν σώνεται, ούτε αν στα σχολεία το κουδούνι χτυπάει στις 9, γιατί η πίεση, το τρεχαλητό θα συνεχίσουν, θα μεταφερθούν μια ώρα αργότερα.
Είναι το άγχος, η πίεση, τα προβλήματα στο σπίτι, οι ευαισθησίες της εφηβείας, οι μαθησιακές δυσκολίες, για τις οποίες δεν υπάρχει καμία βοήθεια στο Λύκειο. Ολα αυτά διαλύουν τους μαθητές σε μια πραγματικά όμορφη και ευαίσθητη ηλικία.
Πείτε μας, τι από όλα αυτά αντιμετωπίσατε 4 χρόνια και 3 μήνες που είστε στην κυβέρνηση;
Ομως, οι μαθητές θέλουν και να ζήσουν, θέλουν και να μάθουν! Οι γονείς θέλουν να βλέπουν τα παιδιά τους να προοδεύουν, να θέτουν στόχους για να τους πιάνουν. Και θέλουν ένα σχολείο που θα βοηθά ουσιαστικά και δεν θα αποκλείει από τη γνώση. Δεν θέλουν, δεν μπορούν και δεν αντέχουν να βάζουν άλλο το χέρι στην τσέπη!
Οι εκπαιδευτικοί δεν θέλουν να είναι τροχονόμοι επιδόσεων, σε ένα σχολείο - φροντιστήριο - «αρένα», αλλά να συμβάλλουν, στο μέτρο του δυνατού, οι μαθητές τους να προσεγγίζουν τον κόσμο επιστημονικά.
Για κάτι τέτοιο, όμως, ούτε λόγος, κύριοι. Να σας θυμίσουμε, μήπως το έχετε ξεχάσει, ότι βρίσκεστε τέσσερα και... χρόνια στην κυβέρνηση και δεν έχετε αλλάξει τα σχολικά βιβλία, παρά μόνο δυο - τρία. Τόσο προοδευτικοί είστε, που διατηρείτε, ανάμεσα στα άλλα, το βιβλίο της Ιστορίας της Γ' Λυκείου, που έχει τη σφραγίδα της Νέας Δημοκρατίας και το ξέρετε αυτό.
Και μη μας πείτε ότι δεν προλαβαίνατε. Ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας έχει δηλώσει ότι ένα νέο βιβλίο χρειάζεται 1,5 χρόνο για να βγει. Αρα, αλλού είναι το θέμα, στην, επί της ουσίας, συμφωνία σας στο περιεχόμενο των βιβλίων που μπήκαν επί ΝΔ το 2006, τα κράτησε το ΠΑΣΟΚ και τα διατηρήσατε και εσείς.
Κύριοι της κυβέρνησης,
Κοροϊδεύετε τον κόσμο όταν λέτε ότι με τις αλλαγές στο Λύκειο θα μειωθεί η ανάγκη για φροντιστήριο. Πάρτι κάνουν οι διάφοροι φροντιστηριάρχες. Αυτοί βέβαια κάτι παραπάνω ξέρουν απ' ό,τι καταλαβαίνουμε.
Οι μαθητές δεν πάνε φροντιστήριο επειδή υπάρχουν τρία-τέσσερα μαθήματα γενικής παιδείας και τώρα που τα μειώνετε θα σταματήσουν δήθεν να πηγαίνουν. Είναι τουλάχιστον αστείο να επικαλείστε τέτοιο επιχείρημα.
Μάλιστα, είπατε και το εξωφρενικό ότι με τα 6 μαθήματα που θα έχουν οι μαθητές στη Γ' Λυκείου, ο εκπαιδευτικός θα μπορεί κάποια στιγμή να πει, «σήμερα θα συζητήσουμε παιδιά ένα θέμα επίκαιρο και εκτός ύλης». Εδώ μόνο γελάνε!
Μα καλά, δεν ξέρουμε τι γίνεται, δεν ξέρετε τι γίνεται στη σχολική τάξη;
Ισα ίσα, η όποια περιορισμένη δυνατότητα που είχε μέχρι σήμερα ο εκπαιδευτικός, να συζητήσει για γενικότερα ζητήματα με τους μαθητές του, θα περιοριστεί παραπέρα. Γιατί πολύ απλά θα πρέπει να βγάλει όλη την ύλη, τα SOS, ακριβώς επειδή μιλάμε για σχολείο - φροντιστήριο. Κι ένα «σχολείο - φροντιστήριο», ένα «σχολείο - εξεταστικό κέντρο», όπως το κάνετε, είναι ένα σχολείο που οδηγεί τους εκπαιδευτικούς να «τρέχουν την ύλη» γιατί πρόκειται για ύλη εξεταστέα σε πανελλαδικές εξετάσεις.
Και το ερώτημα παραμένει: Αυτό το σχολείο σταματά να είναι εξοντωτικό, να είναι απωθητικό;
Σίγουρα όχι, λέμε εμείς.
Κι επειδή κάποιοι εδώ μέσα, συνεχώς ζητάνε τις προτάσεις του ΚΚΕ, αν και λένε ότι τις διαβάζουν καλά και ενημερώνονται από αυτές, όπως ισχυρίζονται, να σας επαναλάβουμε λοιπόν ξανά ότι το ΚΚΕ έχει παρουσιάσει αναλυτικά τις θέσεις του για το ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο σύγχρονης παιδείας.
Το σχολείο που διεκδικούμε ανοίγει τους ορίζοντες των νέων, τους βοηθάει να αναπτύσσουν ολόπλευρα την προσωπικότητά τους. Συμβάλλει στη σφαιρική ανάπτυξη του συνόλου των ικανοτήτων τους. Καλλιεργεί, δίνει ώθηση στις κλίσεις, στα ενδιαφέροντά τους. Προωθεί την πρωτοβουλία και την εφευρετικότητά τους. Πού να τα καταλάβετε όλα αυτά εσείς όμως;
Οταν ο άνθρωπος καταντά να είναι μόνο μαθητής, παύει τότε να είναι άνθρωπος
Οταν
τη νεανική ανησυχία τη στοιβάζετε στα στενά όρια της
επιχειρηματικότητας, όπως ζητά βέβαια και απαιτεί η Ευρωπαϊκή Ενωση να
γίνεται από την προσχολική ηλικία κιόλας. Εμείς θα το λέμε και θα το
φωνάζουμε:Με όποιο επάγγελμα και αν ασχοληθεί ο άνθρωπος στην πορεία της ζωής του, πρέπει πρώτα και κύρια να έχει μια βασική ειδικότητα: Να είναι άνθρωπος.
Οταν ο άνθρωπος καταντά να είναι μόνο μαθητής, παύει να είναι άνθρωπος. Και για να το κάνω πιο λιανά, επειδή κάποιοι ίσως νέοι γιάπις είτε στην κυβέρνησή σας είτε σε άλλα κόμματα μπορεί να μην αντιλαμβάνονται και τα στοιχειώδη Ελληνικά πλέον, λέμε το εξής: Οποιο επάγγελμα κι αν κάνει κάποιος πρέπει:
- Να είναι μορφωμένος
- Να γνωρίζει την ιστορία του τόπου του
- Να γνωρίζει τη γλώσσα του
- Βασικές αρχές αλλά και τα νέα πορίσματα των ταχύτατα αναπτυσσόμενων φυσικών επιστημών και των εφαρμογών τους.
Ολοι οι μαθητές έχουν χέρια για να γράφουν αλλά και για να ζωγραφίζουν, να κάνουν γλυπτική, να ασχολούνται με απλές και σύγχρονες μηχανές! Εχουν στόμα για να λένε το μάθημα, αλλά και για να τραγουδάνε, να παίζουν θέατρο! Εχουν πόδια για να πηγαινοέρχονται στο σχολείο, αλλά και για να χορεύουν, να τρέχουν, να στέκονται σε αυτά και να βρίσκουν το δικό τους σταθερό βήμα στη ζωή. Εχουν μάτια για να βλέπουν στον πίνακα, να διαβάζουν, αλλά και να απολαμβάνουν το θέατρο, το σινεμά, τα αστέρια, τη θάλασσα.
Κι όσοι στερούνται για διάφορους λόγους κάποια από αυτά να στηρίζονται μέσα από τις κρατικές δομές για να μπορούν να στέκονται ισότιμα, επί ίσοις όροις, με τους υπόλοιπους. Γιατί η επιστήμη έχει προοδεύσει, γιατί η εποχή μας έχει βελτιώσει την ίδια την Ειδική Αγωγή, να υπάρχει η πρόσβαση και για τα άτομα με ειδικές ανάγκες.
Τέλος, οι μαθητές και οι μαθήτριες έχουν και μυαλό όχι για να αποθηκεύουν όμως διάφορες πληροφορίες, αλλά κυρίως για να σκέφτονται, να φαντάζονται, να ονειρεύονται, να δημιουργούν.
Η κυβέρνηση απορρίπτει την πρόταση του ΚΚΕ για την πρόσβαση
Κι
όσο γι' αυτούς που δεν τα καταλαβαίνουν αυτά ή λένε τώρα το ΚΚΕ μάς
λέει πάλι αυτά τα γενικά και αναρωτιούνται για το τι προτείνει εδώ και
τώρα, αυτή τη στιγμή το ΚΚΕ απαντάμε:Το ΚΚΕ παλεύει και σήμερα για έναν διαφορετικό τρόπο πρόσβασης, έστω ως μέτρο ανακούφισης, ως μέτρο ενίσχυσης της προσπάθειας των μαθητών των λαϊκών οικογενειών:
- Με απεριόριστη δυνατότητα πολλαπλών επιλογών προτίμησης.
- Με δικαίωμα επανάληψης της διαδικασίας, όσες φορές επιθυμούν οι υποψήφιοι.
- Με δυνατότητα κατοχύρωσης βαθμολογίας μαθημάτων και για τις επόμενες χρονιές.
Μόνο, κυρίως, τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών μπορούν να βοηθηθούν με αυτά τα μέτρα που προτείνουμε, για να περάσουν σε τμήματα των πρώτων τους επιλογών.
Αυτό έχει δείξει άλλωστε και η πείρα της δεκαετίας του '80 και των αρχών του '90. Μέχρι που ήρθε ο μακαρίτης τώρα Αρσένης του ΠΑΣΟΚ και τα έφερε όλα τούμπα. Και για να μην ξεχνιόμαστε, και όλοι αυτοί για ισχυρό απολυτήριο Λυκείου μιλούσαν. Και γι' αυτό άνοιξαν το δρόμο γι' αυτό το Λύκειο - εξεταστικό κέντρο. Ομως, και εκείνοι, όπως κι εσείς, πήρανε απάντηση από τους νέους!
Παίρνετε απάντηση από τη νεολαία
Κι
έχετε πάρει ήδη απάντηση από τη νεολαία. Και θα την πάρετε και σήμερα,
αυτή την ώρα που διαδηλώνουν στους δρόμους της Αθήνας. Είναι οι πάνω από
20.000 μαθητές που κινητοποιήθηκαν με διάφορους και πολύμορφους
τρόπους, καθ' όλη τη διάρκεια της φετινής χρονιάς, σε κάθε πόλη της
χώρας μας. Είναι οι παρεμβάσεις και οι δράσεις των Ενώσεων και Συλλόγων
Γονέων. Είναι η ανησυχία που έχουν εκφράσει οι καθηγητές με τις
πρόσφατες κινητοποιήσεις τους. Και κατά τ' άλλα κόπτεστε για να
ακούγεται η φωνή των νέων μας.Επιτεθήκατε στις μαθητικές κινητοποιήσεις, όταν ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας δεν δίστασε να χλευάσει το σύνθημα των μαθητών «Σχολείο να μορφώνει, όχι να εξοντώνει»! Και να το χαρακτηρίσει μάλιστα και ουτοπικό!
Αλήθεια, τι θέλετε να φωνάζουν οι μαθητές; «Ζήτω η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, ζήτω η Παιδεία - εμπόρευμα»;
Επιτεθήκατε στους γονείς της ΑΣΓΜΕ, που ούτε μια φορά δεν τους έχετε συναντήσει. Τους κατηγορήσατε και αυτούς ότι δεν έχουν προτάσεις. Εννοείτε, προφανώς, ότι δεν έχουν προτάσεις που ν' αρέσουν στη δική σας κυβέρνηση, και προχωρήσατε παραπέρα. Οπου δεν πιάνει ψεύτικος λόγος, πέφτει ράβδος.
Η κυβέρνησή σας επιστράτευσε τα ΜΑΤ, την καταστολή, τις αποβολές, τα γνωστά «μαθητοδικεία». Φέτος τα κρούσματα αυταρχισμού και τρομοκρατίας στα σχολεία έγιναν περισσότερα από κάθε άλλη χρονιά. Μέχρι και συλλήψεις ανήλικων μαθητών έγιναν από την αστυνομία!
Και ξέρετε, όλα αυτά και κατά παραγγελία κάποιων διευθυντών, αρκετών διευθυντών που τους γνωρίζετε, κύριοι της κυβέρνησης, καθότι είστε μέλη στο ίδιο κόμμα.
Νομοσχέδιο - σκούπα που ολοκληρώνει τις αντιδραστικές αλλαγές στην Ανώτατη Εκπαίδευση
Φέρατε
ένα νομοσχέδιο - σκούπα που ολοκληρώνει το τοπίο στην Ανώτατη
Εκπαίδευση, όπως είχατε υποσχεθεί και στους «θεσμούς», στην τρόικα, το
κουαρτέτο τέλος πάντων, στον ΟΟΣΑ, και άλλα... ευαγή ιδρύματα. Ενα
νομοσχέδιο που είναι αναλυτικό μέχρι κεραίας, για τα ζητήματα της
σύνδεσης των ιδρυμάτων με την κερδοφορία του κεφαλαίου. Αντίθετα, τα
ζητήματα της καθημερινότητας των φοιτητών βρίσκονται στον αέρα.Και γεννιέται το ερώτημα: Με τι καθηγητές, τι υποδομές, τι αίθουσες, τι εργαστήρια, με ποιες γραμματείες και προσωπικό θα στηριχθεί η υποτιθέμενη «πανεπιστημιοποίηση»; Χωρίς αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης; Χωρίς προκήρυξη θέσεων διδασκόντων;
Και μη μας πείτε για τις θέσεις ΔΕΠ που έχετε εξαγγείλει. Εδώ υπάρχουν πάρα πολλά τμήματα που τα τελευταία χρόνια έχουν χάσει έως και 100 διδάσκοντες, λόγω συνταξιοδότησης! Αρα, οι θέσεις αυτές, τη στιγμή μάλιστα που δημιουργούνται τόσα νέα τμήματα και θέλετε να τα βαφτίσετε και πανεπιστημιακά, είναι κυριολεκτικά σταγόνα στον ωκεανό.
Και ποιος σας είπε ότι η ίδρυση ενός πανεπιστημιακού τμήματος δεν πρέπει να συνοδεύεται από ίδρυση εστιών, λεσχών, δομών φοιτητικής μέριμνας, που έχουν να κάνουν και με τον πολιτισμό, την ψυχαγωγία, την άθληση των φοιτητών; Δηλαδή, θα τα θεωρήσουμε όλα αυτά σήμερα πολυτέλειες;
Δεν είναι καθόλου πολυτέλεια για τη λαϊκή οικογένεια να ξέρει ότι δεν χρειάζεται να βάλει συνεχώς βαθιά το χέρι στην τσέπη για να σπουδάσει τα παιδιά της, να πληρώσει νοίκι, σίτιση και τόσα άλλα.
Λέτε στους νέους να παραιτηθούν από την απαίτηση να δουλεύουν στο αντικείμενο που σπούδασαν
Επιτρέψτε
μου να σταθώ σε ένα γενικότερο ζήτημα αντίληψης, με την οποία προσπαθεί
η κυβέρνησή σας να βγάλει λάδι και προωθήσει την πολιτική επίσης της
ΕΕ. Το λέει ο πρωθυπουργός, ο κ. υπουργός, το λένε οι υφυπουργοί, πάει
αυτή η καραμέλα από στόμα σε στόμα.Λέει π.χ. ο κύριος πρωθυπουργός στη Βουλή (23/11/2018): «Η γνώση είναι αυταξία, ανεξαρτήτως του αν αυτός που θα πάρει ένα δίπλωμα από το πανεπιστήμιο θα έχει τη δυνατότητα να βρει μετά εργασία, γιατί αυτό είναι μια άλλη ιστορία (...) Αυτό, όμως, είναι ένα ζήτημα που αφορά την αγορά».
Είστε απαράδεκτοι! Ουσιαστικά λέτε στους νέους να βάλουν τα πτυχία τους σε κορνίζα, να παραιτηθούν από την απαίτηση να δουλεύουν στο αντικείμενο που σπούδασαν.
Μεγαλύτερη προσφορά στους μεγαλοεργοδότες, που ζητούν μειωμένες απαιτήσεις από τους νέους και τις νέες, δεν υπάρχει.
Αλλά, για να είμαστε και δίκαιοι μαζί σας. Εδώ, ο δήθεν ακαδημαϊσμός πάει χέρι χέρι με την αγορά, που χορεύει στο ρυθμό που παίζετε εσείς και η κυβέρνησή σας. Προφανώς, γι' αυτό παίρνετε πρακτικά μέτρα για την αποσύνδεση του πτυχίου από το επάγγελμα! Από διάθεση εναντίωσης στην αγορά και τους εργοδότες! Σαν δεν ντρεπόμαστε!
Γιατί τέτοια μέτρα παίρνετε. Το είδαμε και στον απαράδεκτο νόμο που ψηφίσατε για τον διορισμό των εκπαιδευτικών, που οδηγεί σε μια ανταγωνιστική διαδικασία απόκτησης προσόντων, αφού τα πτυχία δεν δίνουν πρόσβαση στο επάγγελμα, ανάμεσα στους απόφοιτους.
Λοιπόν, σας το λέμε ξεκάθαρα και το λέμε δυνατά να το ακούσετε, μήπως η Νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ στα πανεπιστήμια του 2% των τελευταίων εκλογών δεν σας το έχει πει. Οι νέοι δεν σπουδάζουν γενικά για να γίνουν επιστήμονες, αλλά εργαζόμενοι - επιστήμονες. Εμείς επιπλέον λέμε να συμβάλλουν σε αυτό που έγραφε και ο Μπρεχτ, στην ελάφρυνση του μόχθου της ανθρώπινης ύπαρξης.
Δεν ξεπαραδιάστηκαν οι γονείς τους για να τους βλέπουν να φεύγουν στα ξένα, να είναι άνεργα ή να κάνουν δουλειές του ποδαριού, άσχετες με αυτό που σπούδασαν. Γι' αυτό λέμε ότι σήμερα, και όχι για το απώτερο μέλλον, είναι σύγχρονη ανάγκη να μπορούν οι απόφοιτοι, οι σημερινοί επιστήμονες, με το πτυχίο τους, να εργάζονται στο αντικείμενο που σπούδασαν.
Και γι' αυτόν το λόγο, παλεύουμε σήμερα για να μην προστεθούν νέα και να ανατραπούν επίσης τα υπάρχοντα εμπόδια με τις διαφόρου τύπου πιστοποιήσεις, που, αλυσιδωτά και διαχρονικά, υλοποιούν οι κυβερνήσεις της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ πριν και του ΣΥΡΙΖΑ σήμερα.
Κατηγοριοποίηση αποφοίτων και κυνήγι προσόντων
Κύριοι της κυβέρνησης,Εχετε αποδειχτεί ο καλύτερος μαθητής της ΕΕ, άξιος συνεχιστής των πιο «λαμπρών» παρακαταθηκών που άφησαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ στο χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Τι ζητάει το κεφάλαιο; Απλά πράγματα.
Μια μεγάλη δεξαμενή αποφοίτων, με τους μισθούς να συμπιέζονται όλο και προς τα κάτω. Αυτό είναι και το βασικό νόημα των συγχωνεύσεων ανάμεσα στα άλλα. Αυτό καταφέρνει η κυβέρνησή σας και με τις συγχωνεύσεις που συζητάμε σήμερα.
Μεγαλώνει η κατηγοριοποίηση των ιδρυμάτων, των πτυχίων, των αποφοίτων, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα τις διαφορετικές σχολές για το ίδιο αντικείμενο, με διαφορετική, μάλιστα, διάρκεια και πρόγραμμα σπουδών!
Θέλετε ακόμα να μιλήσουμε για δίδακτρα; Επί ΣΥΡΙΖΑ εγκρίθηκαν και λειτουργούν τα περισσότερα μεταπτυχιακά με δίδακτρα που είχαμε ποτέ στα ελληνικά πανεπιστήμια!
Με τόσα νέα Τμήματα που συγκροτούνται με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, είναι προφανές ότι το ξεζούμισμα των φοιτητών για να συνεχίσουν σε μεταπτυχιακές σπουδές, μπας και συμπληρώσουν το βιογραφικό τους και βρουν πρόσκαιρα μια θέση στο σκοτεινιασμένο ήλιο της καπιταλιστικής αγοράς εργασίας, θα φτάσει σε πρωτόγνωρα επίπεδα.
Αλλά, εδώ η κυβέρνηση έχει βάλει πλέον στα γεμάτα στην ατζέντα και τα προπτυχιακά με δίδακτρα. Επί ΣΥΡΙΖΑ θεσπίζονται τα πρώτα τέτοια προγράμματα σε ελληνικά πανεπιστήμια. Και τολμάτε να καμώνεστε και τους δήθεν υπερασπιστές του άρθρου 16, τρομάρα σας! Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα από το συγκεκριμένο νομοσχέδιο δύσκολα θα μπορούσαμε να βρούμε.
Στο Διεθνές Πανεπιστήμιο προβλέπεται να λειτουργούν προγράμματα πρώτου κύκλου σπουδών απευθυνόμενα σε Ελληνες και ξένους φοιτητές, το κόστος των οποίων θα επωμίζονται οι ίδιοι.
Θέλετε, τέλος, να πιάσουμε και το θέμα της επαγγελματικής ισοτίμησης των τίτλων των πάσης φύσεως κολεγίων με τα πτυχία των ελληνικών πανεπιστημίων;
Το είπε και ο εκπρόσωπος των ιδιωτικών κολεγίων στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων: «Το νομοσχέδιο - είπε - είναι σε σωστή κατεύθυνση». Και αυτός ξέρει! Οπως και τα φροντιστήρια, βέβαια!
Με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, ο ΣΥΡΙΖΑ επιταχύνει τις διαδικασίες αναγνώρισης των τίτλων που προσφέρουν τα τριετών σπουδών ιδιωτικά κολέγια, σφραγίζοντας έτσι τη δημιουργία ακόμα περισσότερων κατηγοριών πτυχίων και αποφοίτων. Ετσι που τελικά υποβαθμίζονται τα δικαιώματα και οι προοπτικές όλων.
Με την επιτάχυνση των διαδικασιών εφαρμογής της συγκεκριμένης Οδηγίας της Ευρωπαϊκής Ενωσης, γίνεται ακόμα ένα βήμα για την αναγνώριση και νομιμοποίηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης, ακόμα ένα βήμα για την κατάργηση του άρθρου 16 στην πράξη!
Στεκόμαστε δίπλα στη νεολαία καταψηφίζοντας το νομοσχέδιο
Και
δεν φτάνουν όλα αυτά, προχωρήσατε μάλιστα στην πρόσθεση ενός
απαράδεκτου άρθρου στο νομοσχέδιο, με το οποίο ανοίγετε το δρόμο για να
στηθούν προκάτ, με τετράχρονα και πεντάχρονα παιδιά σε Γυμνάσια και
Λύκεια!Είστε απαράδεκτοι! Πάρτε πίσω τη διάταξη αυτή εδώ και τώρα.
Κι αν θέλετε να μιλάτε για ουσιαστική ένταξη των νηπίων και των προνηπίων στις δομές Προσχολικής Αγωγής, πάρτε συγκεκριμένα μέτρα. Η κυβέρνηση μπορεί να βρει χρήματα από τα εκατομμύρια που χαρίζει στους επιχειρηματικούς ομίλους και από τα δισεκατομμύρια που πληρώνει ο λαός μας κάθε χρόνο για τις αμυντικές δαπάνες όχι της Ελλάδας, αλλά για τις επιθετικές ενέργειες του ΝΑΤΟ.
Κυρίες και κύριοι της κυβέρνησης,
Το ΚΚΕ σήμερα θα καταψηφίσει το σύνολο αυτού του νομοσχεδίου για όλους τους λόγους που προαναφέραμε. Αυτή μας η στάση εκφράζει τη συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών, των γονιών, των εκπαιδευτικών, των φοιτητών, συνολικά του λαού και της νεολαίας που διαμαρτύρονται ενάντια σε αυτό το νομοσχέδιο.
Οι νέοι άνθρωποι, όλοι όσοι έχουν κινητοποιηθεί φέτος, ξέρουν πολύ καλά πως το ΚΚΕ στάθηκε δίπλα τους, ενίσχυσε, με όποιον τρόπο μπορούσε, τον δίκαιο αγώνα που δίνουν. Η νεολαία, που την αποκλείετε από τη γνώση, γιατί θέλετε να την αποκλείσετε από μια ζωή με δικαιώματα, μπορεί να αλλάξει τη ζωή της. Μαζί με τον λαό, μπορεί να κάνει τη διαφορά. Για «να χτίσουμε έναν κόσμο πραγματικά λεύτερο, ανοιχτό, γεμάτο ελπίδα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου