Στην
Εβραίική παράδοση το Γκόλεμ είναι ένα κινούμενο ανθρωπόμορφο ον το
οποίο έχει κατασκευαστεί με τη χρήση μαγείας αποκλειστικά από νεκρή μάζα
(συνήθως πηλός ή λάσπη).[1]
…
…Περίπου σαν κάτι τέτοιο – Γκόλεμ- αντιλαμβάνεται ο αρθρογράφος του βαξεβανικού Documento τον
Γ.Γ του Κ.Κ.Ε Δημήτρη Κουτσούμπα, αφού στο άρθρο του με τίτλο «Ο
άνθρωπος από πέτρα» χρησιμοποιεί μερικές από τις παρακάτω προτάσεις για
να τον περιγράψει. (ανάμεσα στα παραθέματα του άρθρου θα παρεμβάλω και
δικό μου σχολιασμό)
Η
παραπάνω παράγραφος πραγματικά μου θυμίζει κάποιους καλούς μαθητές/τριες
στο γυμνάσιο και στο λύκειο, που θέλοντας να εντυπωσιάσουν τον καθηγητή
της έκθεσης και να πάρουν καλό βαθμό χρησιμοποιούσαν σε κάθε παράγραφο
καμιά 25αριά εντυπωσιακές λέξεις. Δεν γνωρίζω ποιους προσπαθεί να
εντυπωσιάσει εδώ ο κύριος Ι.Σ. Καριώτης με το εκλεπτυσμένο του ύφος,
πάντως με την υγρασία τα έχει καλά, αφού έχει μάθει να σαλιαρίζει
υπέροχα, χωρίς όμως να εντυπωσιάζει με το περιεχόμενο του. Όσο για τον
ειρωνικό του τόνο στα περί καπιταλιστικής ερήμου και την απαξίωση του
σοσιαλισμού, εκεί δεν χρειάζεται να πούμε κάτι, το τι είναι και τι δεν
είναι ο καπιταλισμός του το απαντάει η καθημερινότητα κατάμουτρα.
Φαίνεται
στον αρθρογράφο δεν αρέσει να ακούει λέξεις και φράσεις όπως «ανεργία»,
«εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο», «ιμπεριαλιστικός πόλεμος»,
«ταξικοί ανταγωνισμοί», «εργασιακά δικαιώματα», κ.α. Λέξεις δηλαδή, που
περιγράφουν τον κόσμο μέσα στον οποίο ζούμε με τον πιο χαρακτηριστικό
τρόπο, αλλά που οφείλουμε να τις κρύβουμε κάτω από το χαλάκι για να μην
γινόμαστε κουραστικοί. Ο αρθρογράφος βλέπετε, ονειρεύεται ένα κόσμο στον
οποίο ο κάθε άνθρωπος θα μπορεί –στα πλαίσια της αυτοδιάθεσης του
σώματος του- να παίρνει ότι ναρκωτικά θέλει, να είναι ότι δηλώνει και να
νιώθει ελεύθερος και ωραίος. Τώρα αν έχει σπίτι, αν έχει δουλειά, αν
έχει παιδεία, νοσοκομεία, ή έστω αν έχει να φάει αυτό έρχεται σε δεύτερη
μοίρα. Το παν είναι να επιβιώνει η ονείρωξη της απόλυτης ελευθερίας,
αυτής δηλαδή που δυνάμει όλοι αύριο μεθαύριο μπορεί να έχουμε 40 μέτρα
κότερο, άλλο αν για τους περισσότερους είναι ζητούμενο το να μπορέσουν
να πάνε διακοπές να κάνουν κανένα μπανάκι.
Τώρα
το Σύμφωνο Συμβίωσης (που κατ’ εμέ κακώς δεν το ψήφισε το ΚΚΕ),
αποτέλεσε μια πολιτική, στα πλαίσια του αστικού εκσυγχρονισμού, που
καμία επίπτωση ή επιβάρυνση δεν έχει για την καπιταλιστική οικονομία,
ούτε αλλάζει τις ταξικές ισορροπίες, για αυτό και προωθήθηκε.
Και
για την αποκατάσταση της ιστορικής πραγματικότητας, καλό είναι να
διαβάσει ο συγγραφέας το έργο του Μαξ Βέμπερ για την Προτεσταντική Ηθική
και την θρησκευτική Μεταρρύθμιση έτσι ωστε να διαπιστώσει ότι το
οικονομικό σύστημα που βοήθησε ο καλβινισμός να αναδειχθεί ήταν το
καπιταλίστικό και όχι το κομμουνιστικό.
Ενώ
αντίθετα, ο καπιταλισμός, που δεν είναι δα και έρημος βρε αδερφέ, είναι
ένα σύστημα νέο, που μας έχει ταράξει στην φρεσκάδα και έχει καρδιά απο
κρέμα… Τι και αν οι θεμελιωτές της θεωρίας αυτής, όπως ο Άνταμ Σμίθ,
έρχονται από τον 18οαιώνα, ενώ του μαρξισμού ξεκινούν το 19ο.
Στο άρθρο βέβαια ο Ι.Σ. Καριώτης δεν κάνει τον κόπο να μας πει που
σφάλει η κριτική του σοσιαλισμού απέναντι στον καπιταλισμό, αντίθετα,
αρκείται στο να μας επαναλαμβάνει αυτά τα περί υγρασίας και ξηρασίας σε
κάθε ευκαιρία. Ο Κουτσούμπας λοιπόν, πετρώνει στη θέα του επικρατούντα
καπιταλισμού, ενώ ας πούμε ο Σύριζα, στο όνομα του οποίου πίνει νερό το
Documento, ελίσσεται και εξελίσσεται γίνεται ένα με αυτόν και του χαλάει
τη σούπα… και νταούλια και ζουρνάδες και go back κυρία Μέρκελ και
διαβολικά καλός Τρρρραμπ και δε συμμαζεύεται. Αναμείνατε στο ακουστικό
σας και όλα θα φτιάξουν, όχι σαν εκείνους τους χαζούς του ΠΑΜΕ που
τρέχουν στους δρόμους, στις βροχές και στις ζέστες σαν τα κορόιδα.
Αλήθεια (όπως λέει και ο Παφ.), ποιος είναι ο μαρμαρωμένος και ποιος ο
αμαρμάρωτος, ποιος ο σαμαρωμένος και ποιος ο ασαμάρωτος, εκείνος που
είναι πρώτη μούρη στους λαϊκούς αγώνες και κινητοποιήσεις ή εκείνος που
είναι πρώτη μούρη στον ΣΕΒ και στις ΝΑΤΟΙΚΕΣ ασκήσεις;
Εντάξει
εδώ θα μας τρελάνει… Από τη μια λέει πως το ΚΚΕ βλέπει λαϊκή εξουσία,
από την άλλη λέει πως το ΚΚΕ δεν το επηρεάζει η καπιταλιστική
πραγματικότητα και δεν αντιδρά, δεν αγγίζει λέει τα υγρά (άντε πάλι η
υγρασία). Τώρα αν με το δεν αγγίζει τα υγρά εννοεί ότι δεν βάφει τα
χέρια του με αίμα, όπως κάνουν οι φιλονατοϊκές κυβερνήσεις (ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ,
ΠΑΣΟΚ), τότε ναι έχει δίκιο, δεν το κάνει αυτό. Αντ’ αυτού το ΚΚΕ και
όλα του τα στελέχη είναι καθημερινά σκυμένα στη βάση της κοινωνίας, τους
εργαζόμενους, τους αυτοαπασχολούμενους, τους μικρομαγαζάτορες, από
τέτοιους αποτελείται έτσι και αλλιώς και από τέτοιους περιβάλλεται το
κόμμα. Είναι δίπλα σε όλους αυτούς σε κάθε τους διεκδίκηση, στους αγώνες
που γίνονται στους δρόμους, στους χώρους δουλειάς και στο κοινοβούλιο
με προτάσεις νόμου οι οποίες βέβαια χλευάζονται από τα αστικά κόμματα ή
στην καλύτερη περίπτωση αγνοούνται.
Πραγματικά
δεν γνωρίζω τι πετριά έχει φάει ο αρθρογράφος για να το πηγαίνει σε
προσωπικό επίπεδο και να παρουσιάζει τον Κουτσούμπα σαν αγαλματάκι
ακούνητο αμίλητο και αγέλαστο. Γιατί αυτός ο χαρακτηρισμός περιγράφει
τον Κούτσι στον ίδιο βαθμό που θα τον περιέγραφε και ο χαρακτηρισμός ότι
είναι αδύνατος. Ίσως φταίει που παίζει και o Ι.Σ. Καριώτης την ίδια
κασέτα του αθάνατου αντικομμουνιστικού λαϊκισμού που παίζεται τωρα 50
χρόνια (να μου πείς εδώ οι άλλοι χρειάστηκε να ξεθάψουν το Τσέρνομπιλ αφού
ο ψυχροπολεμικός αντικομμουνισμός φαίνεται ότι έχει μεγαλύτερη ημιζωή
και από την ραδιενέργεια). Κατ’ εμέ, σαν προσωπικότητα είναι από τους
πιο πρόσχαρους, τους πιο γλεντζέδες και τους πιο ζουμπουρλούδικους που
έχουν εμφανιστεί στην πολιτική σκηνή τα τελευταία χρόνια, και δεν νομίζω
ότι αυτή μου η άποψη είναι υποκειμενική. Πραγματικά, εγώ αν ήμουν
βρωμόσκυλο της άρχουσας τάξης και ήθελα να κάνω αντι-κκε προπαγάνδα θα
έλεγα το ακριβώς αντίθετο «δείτε τον Κουτσούμπα που χορεύει και γελά ενώ
ο λαός υποφέρει…», άντε, εμείς θα σας τα λέμε;
[1] Ορισμός από Wikipedia
Παράρτημα
Και ενα φωτογραφικό ρεπορτάζ για αυτόν τον πέτρινο (πήρε προαγωγή από ξύλινος) άνθρωπο Δημήτρη -The Rock- Κουτσούμπα:
Αγέλαστος
Ακούνητος
Σκληρός με τις γυναίκες
Λαγωνικάκης Φραγκίσκος (Poexania)
Αναρτήθηκε από
ΛΑΙΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου