».
Την Πέμπτη, πρώτη και τελευταία ημέρα συζήτησης και ψήφισης του φορολογικού νομοσχεδίου ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης, εμφάνισε τροπολογία
στην Βουλή στην οποία καταργούνται οι συλλογικές συμβάσεις των
κατωτέρων πληρωμάτων στα ποντοπόρα πλοία άνω των 3000 κόρων. Όπως δήλωσε
ο υπουργός οι εργαζόμενοι στα πλοία εφεξής θα αμοίβονται με τις
«διεθνείς αναγνωρισμένες συλλογικές συμβάσεις εργασίας στην ποντοπόρο
ναυτιλία» καταργώντας τις υφιστάμενες. Με το επιχείρημα μάλιστα ότι
«συλλογικές συμβάσεις έχουν να υπογραφούν από το 2010». Τόνισε μάλιστα
ότι «κάνουμε πιο ελκυστικό το ναυτικό επάγγελμα και παράλληλα ενισχύουμε
την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού νηολογίου».
Πρόκειται για ένα πάγιο αίτημα του εφοπλιστικού κεφαλαίου ώστε το
προσωπικό των πλοίων να πληρώνεται με τις συμβάσεις του ITF, δηλαδή με
όσα αποφασίζει το διεθνές εφοπολιστικο κεφάλαιο. Ο Γ.Πλακιωτάκης άλλωστε
χρησιμοποίησε και το …πάγιο επιχείρημα του ότι πρέπει να επιστρέψουν
περισσότερα πλοία στην ελληνική σημαία σημειώνοντας ότι τα περισσότερα
προτιμούν σημαίες ευκαιρίας όπως της Λιβερίας, του Παναμά και των Νησιών
Μάρσαλ.
Στο ίδιο νομοθέτημα προβλέφθηκε η δυνατότητα να δίνονται με μειωμένη
φορολόγηση μπόνους στα τραπεζικά στελέχη όπως και η παροχή μετοχών με
αντίστοιχα ευνοϊκο καθεστώς. Προφανώς για τις …επιδόσεις τους στην
διαχείριση των «κόκκινων δανείων» δηλαδή τους πλειστηριασμούς κατοικιών.
Παράλληλα ψηφίστηκε και διάταξη που μειώνει την φορολογία των εταιρικών μερισμάτων όπως και το άρθρο που δίνει την δυνατότητα στα ΝΠΔΔ της Εκκλησίας να διακανονίζει τα χρέη τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου