7 Οκτ 2013

ΚΕΡΚΥΡΑ-Οι Γονείς στο Νότο διαμαρτύρονται για την κατάσταση του δημόσιου σχολείου!

Οι Γονείς στο Νότο διαμαρτύρονται για την κατάσταση του δημόσιου σχολείου!

Σε ανακοίνωση – καταγγελία προχώρησαν οι Σύλλογοι Γονέων & Κηδεμόνων των Σχολείων της Νότιας Κέρκυρας με αφορμή "τις πολιτικές των βίαιων περικοπών, συρρίκνωσης, υποβάθμισης και απαξίωσης που βιώνουν τα σχολεία".





Η ανακοίνωση – καταγγελία έχει ως εξής:

Οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων των Σχολείων Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης της Νότιας Κέρκυρας (Λυκείου Λευκίμμης, Γυμνασίου Λευκίμμης, Γυμνασίου Λυκείου Αργυράδων, Δ.Σ. Ριγγλάδων, Δ.Σ. Μελικίων, Δ.Σ. Νεοχωρίου, Δ.Σ. Περιβολίου, Δ.Σ Αργυράδων, Νηπιαγωγείου Ριγγλάδων, Νηπιαγωγείου Μελικίων, Νηπιαγωγείου Νεοχωρίου, Νηπιαγωγείου Βιταλάδων, Νηπιαγωγείου Περιβολίου, Νηπιαγωγείου Αργυράδων, Νηπιαγωγείου Χλωμοτιανών) θέλουμε να διαμαρτυρηθούμε για την τραγική κατάσταση που βιώνει το Δημόσιο Σχολείο και να καταγγείλουμε τις πολιτικές των βίαιων περικοπών, συρρίκνωσης, υποβάθμισης και απαξίωσης που βιώνουν τα σχολεία μας.



Μπορεί φέτος η πολιτεία να πέτυχε(:::::) να στείλει τα σχολικά βιβλία έγκαιρα στις τάξεις, αλλά μια σειρά άλλων προβλημάτων με κυρίαρχο την έλλειψη εκπαιδευτικών, την υποχρηματοδότηση των σχολείων, την έλλειψη υποστηρικτικών δομών (ενισχυτική διδασκαλία, τάξεις υποδοχής), την υπολειτουργία των Ειδικών Σχολείων, αλλά και τις ελλείψεις εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής βάζουν μεγάλα εμπόδια στην ομαλή λειτουργία των σχολείων.



Ο θεσμός του Ολοήμερου Σχολείου στα Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία οδηγείται στην απόλυτη απαξίωση. Οι δάσκαλοι και νηπιαγωγοί, που είναι απαραίτητοι για τη μελέτη και προετοιμασία των μαθητών, μετακινούνται στο πρωινό πρόγραμμα για να γίνει εξοικονόμηση προσωπικού. Το τι αντικείμενα θα διδάσκονται τα παιδιά στο ολοήμερο δεν εξαρτάται από το τι έχουν ανάγκη, αλλά από το ποιοι εκπαιδευτικοί ΄΄περισσεύουν΄΄.



Το νηπιαγωγείο συνεχίζει να είναι το αποπαίδι της γενικής εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα τα παιδιά μας να μένουν εκτός του δημόσιου νηπιαγωγείου. Η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή παραμένει γράμμα κενό περιεχομένου οδηγούμενη σε απαξίωση και κατάργηση.



Με απόφαση που υπέγραψε ο Υπουργός Παιδείας, ορίζεται ανώτατος αριθμός μαθητών ανά τάξη  οι 27, αλλά ΄΄σε εξαιρετικές περιπτώσεις με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης μπορεί να γίνει προσαύξηση κατά 10%΄΄ και ουσιαστικά με αυτή την απόφαση επανερχόμαστε στους 30 μαθητές στην τάξη.



Χτίζουν το ΄΄νέο Λύκειο΄΄ χωρίζοντας νωρίς - νωρίς τα πρόβατα από τα ερίφια. Τελειώνοντας το Γυμνάσιο γίνεται το ξεσκαρτάρισμα : Γενικό ή Τεχνολογικό Λύκειο ή μεταγυμνασιακή κατάρτιση. Στόχος τους, να σπρώξουν περισσότερα παιδιά σε μια τεχνική εκπαίδευση που την κρατούν υποβαθμισμένη, χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα και προοπτική. Και μετά να τα παραδώσουν, φθηνό εργατικό δυναμικό, στην ΄΄αγορά εργασίας΄΄.



Και το Γενικό Λύκειο ; Ένας ατέλειωτος μαραθώνιος εξετάσεων από την πρώτη τάξη σε 39 μαθήματα, που εύκολα θα αποθαρρύνει όσες και όσους δεν έχουν ισχυρή οικογενειακή υποστήριξη και φροντιστήριο πίσω τους για έναν αγώνα μακράς διάρκειας και αντοχής. Απόλυτα υποταγμένο στη λογική των εξετάσεων για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αυτό το ανταγωνιστικό και βαθμοθηρικό σχολείο στην πράξη θα οδηγήσει στην ΄΄έξωση΄΄ χιλιάδες μαθητές από το λύκειο.



Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας αντιμετωπίζει τους μαθητές και τις μαθήτριες ως ΄΄πλεονάζον΄΄ προσωπικό σε επιχείρηση που ΄΄εξυγιαίνεται΄΄ και το Δημόσιο Σχολείο ως ένα ΄΄βάρος΄΄ το οποίο θέλει να πετάξει στην κάλαθο των αχρήστων.  



Ουδείς εκπαιδευτικός μπορεί να είναι σίγουρος για το αν θα έχει τάξη για να διδάξει. Τα εκπαιδευτικά προγράμματα χρησιμοποιούνται από το Υπουργείο Παιδείας ως εργαλείο για την επαγγελματική αχρήστευση εκπαιδευτικών. Η διαδικασία είναι απλή : καταργούνται μαθήματα και εκπαιδευτικές διαδικασίες όχι με παιδαγωγικά κριτήρια, αλλά για να ανοίξει ο δρόμος για τη διαθεσιμότητα και στη συνέχεια την απόλυση των εκπαιδευτικών των αντίστοιχων ειδικοτήτων.



Οι Γονείς και Κηδεμόνες των Σχολείων της Νότιας Κέρκυρας διεκδικούμε :

Άμεση κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών στα σχολεία της Β/βάθμιας εκπαίδευσης στη Νότια Κέρκυρα (Λύκειο Λευκίμμης, Γυμνάσιο Λευκίμμης, Λύκειο Αργυράδων, Γυμνάσιο Αργυράδων).



Άμεση κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών στα σχολεία της Α/βάθμιας εκπαίδευσης στη Νότια Κέρκυρα (Δ.Σ. Ριγγλάδων, Δ.Σ. Μελικίων, Δ.Σ. Νεοχωρίου, Δ.Σ. Περιβολίου, Δ.Σ Αργυράδων, Νηπιαγωγείο Ριγγλάδων, Νηπιαγωγείο Μελικίων, Νηπιαγωγείο Νεοχωρίου, Νηπιαγωγείο Βιταλάδων, Νηπιαγωγείο Περιβολίου, Νηπιαγωγείο Αργυράδων, Νηπιαγωγείο Χλωμοτιανών).



Πλήρη λειτουργία των ολοήμερων σχολείων Α/βάθμιας εκπαίδευσης (Δημοτικά Σχολεία, Νηπιαγωγεία) της Νότιας Κέρκυρας με την άμεση κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών.



Πλήρη λειτουργία του θεσμού της Ειδικής Αγωγής (Παράλληλη στήριξη, Τμήματα ένταξης) στα σχολεία Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης της Νότιας Κέρκυρας με την άμεση κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών.



Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι δεν θα τους αφήσουμε να ρημάξουν τα όνειρα μας και τα όνειρα των παιδιών μας. Για μας η παιδεία αποτελεί καθολικό ανθρώπινο δικαίωμα και κοινωνικό αγαθό. Είναι υποχρέωση της πολιτείας να παρέχει δημόσια δωρεάν εκπαίδευση ισότιμα σε όλους, με στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του νέου ανθρώπου. Η άρση των φραγμών, η απάλειψη των κάθε λογής διακρίσεων και η δωρεάν παροχή δημόσιας παιδείας υψηλού επιπέδου αποτελούν για εμάς κεντρικής σημασίας επιδιώξεις.



Δηλώνουμε ότι θα διεκδικήσουμε με κάθε δυνατό τρόπο αλλά και με δυναμικές κινητοποιήσεις αν χρειασθεί, το δικαίωμα των παιδιών μας για ένα ποιοτικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

TOP READ