Πιστεύουμε στη μεγάλη δύναμη της εργατικής τάξης
Αποσπάσματα από την ομιλία του Γιώργου Μαρίνου, μέλους του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, σε συγκέντρωση ναυτεργατών
Στο πλαίσιο αυτής της πολύμορφης δραστηριότητας, που περιλαμβάνει εξορμήσεις, συσκέψεις, περιοδείες και συγκεντρώσεις σε χώρους δουλειάς και συνοικίες, εντάσσεται η χτεσινή μαζική εκδήλωση της ΚΟ Ναυτεργατών της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ, στην οποία μίλησε ο Γιώργος Μαρίνος, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ.
Το στέλεχος του Κόμματος ανέδειξε την ταξική πολιτική της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, στάθηκε στις πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις, αλλά και στις εξελίξεις στον κλάδο της ναυτιλίας. Αλλωστε, ο κλάδος των θαλάσσιων μεταφορών, όπου το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο κατέχει δεσπόζουσα θέση διεθνώς, μπορεί να δώσει πλούσια συμπεράσματα σε όλη την εργατική τάξη, καθώς ακυρώνει την προπαγάνδα της κυβέρνησης, των άλλων αστικών κομμάτων και της εργοδοσίας ότι δήθεν η καπιταλιστική ανάκαμψη μπορεί να ωφελήσει εξίσου το κεφάλαιο και τους εργαζόμενους, επομένως πρέπει να είναι κοινός τους στόχος.
Οι συγκεντρωμένοι αφού άκουσαν με ενδιαφέρον την ομιλία, είχαν την ευκαιρία να θέσουν τα δικά τους ερωτήματα, ώστε να γίνει πλούσια συζήτηση για την πολιτική πρόταση του Κόμματος, για την κατάσταση στο διεθνές κομμουνιστικό κίνημα, τις αντιθέσεις και τους ανταγωνισμούς διεθνώς ανάμεσα στα ιμπεριαλιστικά κέντρα κ.λπ.
Ακολουθούν αποσπάσματα από την ομιλία του Γ. Μαρίνου.
***
Σήμερα,
με την πείρα των τριών μνημονίων και των εκατοντάδων πολύ σκληρών
αντεργατικών μέτρων, έχουμε άλλα δεδομένα. Η βάση των αυταπατών του
ΣΥΡΙΖΑ, οι προσδοκίες για τη ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και τα άλλα κόμματα του
συστήματος έχουν δεχθεί πλήγμα και επομένως ο εγκλωβισμός στο φαύλο
κύκλο της αναζήτησης διαχειριστή της καπιταλιστικής εκμετάλλευσης που
εχθρεύεται την εργατική τάξη θα είναι ακόμα πιο οδυνηρός για τους
ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους.Στην πράξη αποδείχθηκε ότι η νέα σοσιαλδημοκρατία, όπως και η παλιά, αποτελεί μεγάλο στήριγμα του συστήματος και κάνει πολύ επικίνδυνη δουλειά, καλώντας τους εργαζόμενους να αναμένουν οφέλη από την καπιταλιστική βαρβαρότητα, να χειροκροτούν τις ιμπεριαλιστικές ενώσεις, την ΕΕ και το ΝΑΤΟ, να προσδοκούν από την εμπλοκή της Ελλάδας στους ιμπεριαλιστικούς πολέμους και επεμβάσεις, θύματα του συνθήματος περί «γεωστρατηγικής αναβάθμισης» της χώρας, που είναι σύνθημα της αστικής τάξης.
Αμεση και αποφασιστική απάντηση στο μύθο της «δίκαιης καπιταλιστικής ανάπτυξης»
Το
επιτελείο του ΣΥΡΙΖΑ, προσπαθώντας να ελέγξει τις αντιδράσεις, αυξάνει
τη δόση του ψέματος και του αποπροσανατολισμού και προσπαθεί να χτυπήσει
τις λαϊκές συνειδήσεις, συγκεντρώνοντας την προσοχή του στο εφεύρημα
της «δίκαιης», όπως ισχυρίζεται, ανάπτυξης.Ο μύθος αυτός, που παρουσιάζει την καπιταλιστική ανάπτυξη ως προοπτική για τους εργαζόμενους και προσπαθεί να σύρει τους ανέργους σε μια περιπετειώδη διαλυτική αναμονή, επιβάλλεται να καταρριφθεί άμεσα και αποφασιστικά.
Οι ύμνοι του Τσίπρα στο «μοντέλο ανάπτυξης της ελληνικής ναυτιλίας» από το βήμα της διεθνούς ναυτικής έκθεσης «Ποσειδώνια 2016» και τα διαπιστευτήρια που κατέθεσε στους εφοπλιστές δείχνουν ακριβώς πόσο επικίνδυνη είναι για τους εργαζόμενους η ανάπτυξη που προβάλλουν ο ΣΥΡΙΖΑ και τα άλλα αστικά κόμματα.
Η ουσία είναι ότι το «μοντέλο» αυτό είναι ταυτισμένο με ένα ισχυρότατο καθεστώς προκλητικών προνομίων, που περιλαμβάνει δεκάδες φοροαπαλλαγές στους εφοπλιστές. Στηρίζεται στις πιο σκληρές μορφές εκμετάλλευσης των ναυτεργατών, παράγει χρόνια ανεργία και ανασφάλεια, ναυτικά εγκλήματα και καταστολή. Ενας ολόκληρος στόλος χιλιάδων πλοίων με σημαίες ευκαιρίας δουλεύει με ανασφάλιστους ναυτεργάτες, χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα.
Τα στοιχεία για τη ναυτιλία είναι συγκλονιστικά. Η ελληνόκτητη ναυτιλία κατέχει διεθνώς την πρώτη θέση και ακολουθούν οι στόλοι της Ιαπωνίας, της Κίνας, της Γερμανίας. Ο στόλος έχει φτάσει τα 4.585 πλοία (πλοία άνω των 1.000 κόρων ολικής χωρητικότητας) με 341,17 εκατ. τόνους νεκρού βάρους (dwt) και αύξηση περίπου 22% σε σχέση με το 2014. Το τονάζ αυτό αντιπροσωπεύει το 19,63% του παγκόσμιου στόλου και το 49,96% του στόλου της ΕΕ.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα που δείχνει ότι το 2015 οι Ελληνες πλοιοκτήτες συμμετέχουν στο 50% των αγοραπωλησιών πλοίων και κατέχουν, για άλλη μια χρονιά, την πρώτη θέση μεταξύ των αγοραστών. Αγόρασαν 286 πλοία (6,89 δισ. δολάρια έναντι 7,31 δισ. δολαρίων που διέθεσαν το 2014).
Ο ταξικός, αντιλαϊκός χαρακτήρας της καπιταλιστικής ανάπτυξης αποδεικνύεται και μέσα από τις εξελίξεις στην ακτοπλοΐα. Τα μονοπώλια, που δημιουργήθηκαν, εκφράζουν μια πρωτοφανή συσσώρευση και συγκέντρωση κεφαλαίου, ως αποτέλεσμα του υψηλού βαθμού εκμετάλλευσης των ναυτεργατών και της ειδικής μεταχείρισής τους από το αστικό κράτος, με σειρά φορολογικών και άλλων προκλητικών προνομίων. Πολλά χρόνια με εκατομμύρια κέρδη, αλλά αυτό ακριβώς το κριτήριο του κέρδους, ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις επιχειρήσεις και η αναρχία είναι η βασική αιτία που προκαλεί την άθλια κατάσταση που επικρατεί στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, είναι η βάση της όξυνσης των συγκοινωνιακών προβλημάτων των νησιών. Οι γραμμές - «φιλέτο», με το μεγαλύτερο κέρδος, «τραβάνε» τις ναυτιλιακές εταιρείες σαν μαγνήτης. Πολλά νησιά κατά τη διάρκεια της άνοιξης, του φθινοπώρου και πολύ περισσότερο του χειμώνα παραμένουν χωρίς τακτικά δρομολόγια ή ακόμα και απομονωμένα για μέρες. Τα εισιτήρια αυξάνονται χρόνο με το χρόνο και έχουν γίνει απαγορευτικά για τις εργατικές - λαϊκές οικογένειες.
Ο λαός μας πρέπει να πληροφορηθεί ότι οι εφοπλιστές για το στόλο τους, τις περιουσίες των δισεκατομμυρίων, τα τεράστια κέρδη τους, δεν πληρώνουν φόρο εισοδήματος για τα κέρδη από την εκμετάλλευση των πλοίων, απαλλάσσονται από φόρο για τα περιουσιακά τους στοιχεία, την πώληση πλοίων, έχουν αφορολόγητα καύσιμα κ.ά. Αυτά που καταβάλλουν (όταν τα καταβάλλουν) είναι η ελάχιστη φορολογία 10 - 15 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο.
Οι ναυτεργάτες μπορούν να κουμαντάρουν τα πλοία χωρίς εφοπλιστές
Οι
ναυτεργάτες έχουν δώσει σκληρούς, μαζικούς αγώνες ενάντια στην
εφοπλιστική εκμετάλλευση, ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική των
κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ και την πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ -
ΑΝΕΛ αυτόν τον ενάμιση χρόνο. Βασικό στοιχείο αυτού του αγώνα είναι οι
συνεχείς, επίμονες, καθημερινές παρεμβάσεις των ταξικών σωματείων για
όλα τα προβλήματα των ναυτεργατών, προσπαθώντας διαρκώς, με κόπο, να
συντονίζεται η πάλη και να εξασφαλίζεται κατεύθυνση που είναι σε
σύγκρουση με τα συμφέροντα του εφοπλιστικού κεφαλαίου και την πολιτική
που τα υπηρετεί. Στην πάλη αυτή, σε δεκάδες απεργίες και διαδηλώσεις, οι
ναυτεργάτες συγκρούονται με το μηχανισμό της εφοπλιστικής τρομοκρατίας,
τους εκβιασμούς και την κρατική καταστολή, ξεπερνούν πολλά εμπόδια που
βάζει ο λεγόμενος κοινωνικός αυτοματισμός, που δουλεύει για τη διάσπαση
των εργαζομένων, για να στρέψει τον έναν κλάδο ενάντια στον άλλον.Μέσα στη δράση αποκαλύπτεται ο επιζήμιος και επικίνδυνος ρόλος του εργοδοτικού - κυβερνητικού συνδικαλισμού, ο οποίος, όπως δείχνει και η πορεία της πλειοψηφίας της διοίκησης της ΠΝΟ, έχει συγκεκριμένη ιδεολογική - πολιτική αφετηρία, όλα τα χρόνια. Υπερασπίζεται τον καπιταλισμό, στηρίζει τα εφοπλιστικά συμφέροντα, την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία των ναυτιλιακών εταιρειών και καλλιεργεί την αυταπάτη ότι μέσα από αυτόν το δρόμο θα λυθούν τα ναυτεργατικά προβλήματα, θα κατακτηθεί ευημερία.
Οι ναυτεργάτες δεν είναι μόνοι τους, είναι μέρος της εργατικής τάξης, έμπειρο τμήμα της και το συμφέρον τους επιβάλλει να συνεισφέρουν στην ανασύνταξη του εργατικού κινήματος, για να γίνει πιο δυνατό και αποφασισμένο να περάσει στην αντεπίθεση κατά των εκμεταλλευτών και των πολιτικών τους εκπροσώπων.
Κάθε κλάδος δίνει τη μάχη στο χώρο του αλλά, ταυτόχρονα, πρέπει να προσπαθεί να ξεφύγει από αυτά τα όρια και να συναντιέται, να παλεύει μαζί με τους άλλους κλάδους, με τους άλλους εργαζόμενους, αντιμετωπίζοντας ως αναγκαίο στοιχείο τη συμμαχία της εργατικής τάξης με τα καταπιεζόμενα λαϊκά στρώματα, με τους φτωχούς αγρότες, τους αυτοαπασχολούμενους της πόλης, που κι αυτοί στενάζουν από την επίθεση των μεγάλων οικονομικών ομίλων, το καπιταλιστικό σύστημα.
Η πάλη για την ανατροπή της καπιταλιστικής βαρβαρότητας είναι πολύ σκληρή αναμέτρηση αλλά η δύναμη της εργατικής τάξης, των λαϊκών στρωμάτων είναι πολύ μεγάλη και πιστεύουμε σ' αυτήν. Αυτή θα ανοίξει το δρόμο της εργατικής εξουσίας, ώστε να περάσουν τα μέσα παραγωγής, τα οικονομικά εργαλεία, ο πλούτος που παράγουν οι εργαζόμενοι, στα δικά τους χέρια. Να γίνουν τα καράβια, τα λιμάνια, τα ναυπηγεία λαϊκή περιουσία, μέρος ενός μεγάλου συνόλου που θα περιλαμβάνει τον ορυκτό πλούτο, την Ενέργεια, τις τηλεπικοινωνίες, τη γη, το εμπόριο και άλλα εργαλεία για την ανάπτυξη, που θα υπηρετήσει τα λαϊκά συμφέροντα και όχι το κέρδος, εξαλείφοντας την εκμετάλλευση, την ανεργία, την ανασφάλεια.
Με την πρόταση του ΚΚΕ μπορεί να οργανωθεί, να αναπτυχθεί η ναυτιλία με κεντρικό επιστημονικό σχεδιασμό, ώστε τα πλοία, τα ποντοπόρα, τα ακτοπλοϊκά, τα τουριστικά, τα πορθμεία, τα ρυμουλκά να αποτελέσουν στα χέρια των ναυτεργατών γερές βάσεις που θα υπηρετήσουν τη λαϊκή οικονομία. Με αυτά τα εργαλεία μπορεί να επιλυθεί το συγκοινωνιακό πρόβλημα των νησιών, να εξασφαλιστεί η σύνδεσή τους με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους, χειμώνα - καλοκαίρι, με ασφαλή και σύγχρονα πλοία, με φτηνά εισιτήρια.
Μια τέτοια ναυτιλία μπορεί να συνδεθεί με σύγχρονα λιμάνια και να δώσει ζωή στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία, η οποία θα συμβάλλει με σχέδιο στην κατασκευή, επισκευή και συντήρηση των πλοίων και θα έχει συνεισφορά στην άμυνα της χώρας, στην ανάπτυξη άλλων κλάδων της λαϊκής οικονομίας.
Οι ναυτεργάτες μπορούν να κουμαντάρουν τη ναυτιλία χωρίς τους εφοπλιστές και θα 'χουν στο πλευρό τους ένα σημαντικό επιστημονικό δυναμικό προσηλωμένο στα εργατικά συμφέροντα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου