Φίδι κολοβό και δηλητηριώδες το σκόρπισμα της ζωντανής εικόνας στον κόρφο που ζεσταίνει το smartphone...
«Εισπράκτορες
Συναισθημάτων» |
«Το να το βλέπω από το σπίτι μου στο Μπέρμιγχαμ ενώ παίρνω το πρωινό μου είναι απίστευτο». Η φράση στο «Facebook». Ο... συγγραφέας του σύντομου αυτού «αριστουργήματος» του 21ου αιώνα αναφέρεται στη ζωντανή διαδικτυακή παρακολούθηση της μεγάλης επίθεσης στη Μοσούλη, εναντίον, θεωρητικά λέμε τώρα, του «Ισλαμικού Κράτους»!
200% αυξήθηκε η θέαση on line βομβαρδισμών, πυροβολισμών, σφαγών κ.λπ. και εκατομμύρια «εισπράκτορες συναισθημάτων» βλέπουν στο πλάνο του υπολογιστή, στο ταμπλετάκι ή στο έξυπνο τηλεφωνάκι, σηματάκια, στρογγυλά σα μάρκες του καζίνου, εντυπώσεων με emotion (= συναισθήματα), όπως υψωμένοι αντίχειρες γελαστούληδες, κλαψούρηδες και εκπληκτούληδες. Πιο διαβολική κυριολεκτικά (διαβάλλω) εξοικείωση με την αγριότητα και τον εξανδραποδισμό συνειδήσεων που είναι ο πόλεμος, δε θα μπορούσε ποτέ να φανταστεί όποιος έγραψε, είπε ή πίστεψε εκείνο το «εν αρχή ην ο Λόγος» κι εκείνο το πλάσμα κατ' εικόνα και ομοίωση που δεν αφορούσε ποτέ τα γαϊδούρια, τις τίγρεις ή τις καμηλοπαρδάλεις...
Φίδι κολοβό και δηλητηριώδες το σκόρπισμα της ζωντανής εικόνας στον κόρφο που ζεσταίνει το smartphone. Αντε ύστερα να ανοίξεις συζήτηση για ειρηνευτικές διαδικασίες, δίκαιη και βιώσιμη λύση, του Κυπριακού, του Κριμαϊκού, του Κοσσοβάρικου ζητήματος. Εδώ έχει χαθεί το ζητούμενο της επικοινωνίας κι έχει ανοίξει μια ψευδοάμεση, ψευδοειλικρινής, ολότελα ψευδής τελικά αντίληψη περί ελευθερίας της έκφρασης στα δίκτυα και στα διαδίκτυα. Και καμιά διανόηση και πολιτική καινοτομία δε θα θελήσει να ξυπνήσει τους εν πολλοίς ασυνείδητα χειραγωγημένους εκατομμύρια χρηστών - λάικατζήδων. Είναι οι χρήσιμοι σύγχρονοι ηλίθιοι, που φτάνουν στο σημείο να βλέπουν τον πόλεμο on line - σε πραγματικό χρόνο, σαν παιχνίδι τζάμπα αδρεναλίνης με μάρκες πτώματα, δίνοντας ακόμα και εντολές επώνυμες στους ανώνυμους πρωταγωνιστές, όπως «πήγαινε την κάμερα πιο κοντά»...
Σε κανέναν δεν περνάει απ' το μυαλό ότι μπορεί να βλέπουν βίντεο. Και live και on line. Σαν κι αυτά στα οποία θα περιοριστεί τώρα ο Ασάνζ, ο πατέρας της διαρροής εγγράφων «Wikileaks», που μόλις άγγιξε το θέμα της δημοσίευσης των απόρρητων ηλεκτρονικών μηνυμάτων της Χίλαρι Κλίντον (αυτά που κατά δήλωσή της της ξέφυγαν επειδή δεν ήξερε να χειριστεί το έξυπνο υπηρεσιακό κινητό της) του κόψανε το internet στην πρεσβεία του Ισημερινού στο Λονδίνο, στην οποία έχει αιχμαλωτιστεί εκουσίως ζητώντας άσυλο! Ποιος έδωσε την εντολή στην κυβέρνηση του Ισημερινού, που με τη σειρά της την έστειλε στην πρεσβεία, που με τη σειρά της υπάκουσε, το αφήνω στην on line φαντασία σας...
Η «Καταιγίδα της Ερήμου» στο Ιράκ, αρχές δεκαετίας του '90, ήταν η πρώτη ζωντανή μετάδοση ιμπεριαλιστικής επέμβασης στην ιστορία της τηλεόρασης, ήδη πολλές δεκαετίες μετά τη δημοσίευση της μικρής καμένης Βιετναμέζας που έφερε στη δημοσιότητα ένα αμερικάνικο περιοδικό («LIFE»), κι έτσι η σφαγή του Μάι Λάι άλλαξε τη στάση της αμερικάνικης κοινής γνώμης και εντέλει το πρόσωπο του βρώμικου πολέμου του Βιετνάμ. Απ' την καταιγίδα, με τα τροχιοδεικτικά αντιαεροπορικά σα βεγγαλικά στην ασέληνη νύχτα τότε της Βαγδάτης ως τον τύπο που παίρνει μπρέκφαστ και χάσκει στο κινητό «τους γενναίους Κούρδους μαχητές» στη σημερινή Μοσούλη, πέρασε μια εικοσαετία. Σ' αυτήν ανδρώθηκε ο Παππάς κι ο Τσίπρας, η Αυγή βγήκε περίπατο στη Ζούγκλα κι οι τηλεοπτικές άδειες έγιναν στη μνημονιακή ψωροκώσταινα εθνικό θέμα κι η Ελένη της Τροίας, Ελένη του Καρανίκα.
Εν
αρχή ην τα θρησκευτικά του διαδικτύου και τα πεντοχίλιαρα - πετσετάκια
να ντύνουν, με το αζημίωτο, το γυμνό κι από πετσί κορμί των άλλων
ανθρώπων...
Λιάνα Κανέλλη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου