Εκατό χιλιάδες ψηφιακές αναπαραγωγές
αριστουργημάτων τέχνης ελεύθερες στο Διαδίκτυο. Δωρεάν και χωρίς
περιορισμούς. Αυτό ανακοίνωσε την Πέμπτη η Paris Musées, η οποία
επιβλέπει 14 δημοτικά μουσεία στο Παρίσι, μεταξύ των οποίων τα Musée
d’Art Moderne de la Ville de Paris, Petit Palais και Catacombes de
Paris. Οι χρήστες μπορούν να «κατεβάζουν» έναν φάκελο ο οποίος περιέχει
μια υψηλής ανάλυσης (300 DPI) φωτογραφία του έργου, ντοκουμέντο με
πληροφορίες για αυτό και έναν οδηγό για την καλύτερη χρήση και αναφορά
των πηγών της φωτογραφίας.
Είναι πλέον ελεύθερη η ψηφιακή πρόσβαση σε αριστουργήματα πασίγνωστων καλλιτεχνών, όπως οι Ρέμπραντ, Κουρμπέ, Ντελακρουά και βαν Ντάικ, αλλά και άλλων λιγότερο γνωστών. Πλέον, μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει το γοητευτικό πορτρέτο του εμπόρου έργων τέχνης Αμπρουάζ Βολάρ που είχε φιλοτεχνήσει το 1899 ο Σεζάν. Ή, το έργο του 1857 «Οι δεσποινίδες των οχθών του Σηκουάνα (Καλοκαίρι)» του Κουρμπέ. Ή, πολλές φωτογραφίες του Eugène Atget, ο οποίος με τον φωτογραφικό φακό του κατέγραψε και απαθανάτισε, παλιά, το Παρίσι.
«Το ότι κάνουμε διαθέσιμα αυτά τα δεδομένα εγγυάται το ότι οι ψηφιακοί φάκελοί μας μπορούν να είναι ελεύθερα προσβάσιμοι και να επαναχρησιμοποιηθούν από τον οποιονδήποτε και από όλους, χωρίς τεχνικούς, νομικούς και οικονομικούς περιορισμούς, είτε για εμπορικό σκοπό είτε για άλλον» διαβάζουμε στην ανακοίνωση από τη Paris Musées. Επιπλέον, στον ιστότοπό της, τα έργα θα περιλαμβάνονται σε εικονικές εκθέσεις για να υπογραμμιστεί η προσβασιμότητα σε αυτά και για να ενθαρρυνθούν χρήστες να τα «κατεβάσουν» και να τα επαναχρησιμοποιήσουν.
Είναι πλέον ελεύθερη η ψηφιακή πρόσβαση σε αριστουργήματα πασίγνωστων καλλιτεχνών, όπως οι Ρέμπραντ, Κουρμπέ, Ντελακρουά και βαν Ντάικ, αλλά και άλλων λιγότερο γνωστών. Πλέον, μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει το γοητευτικό πορτρέτο του εμπόρου έργων τέχνης Αμπρουάζ Βολάρ που είχε φιλοτεχνήσει το 1899 ο Σεζάν. Ή, το έργο του 1857 «Οι δεσποινίδες των οχθών του Σηκουάνα (Καλοκαίρι)» του Κουρμπέ. Ή, πολλές φωτογραφίες του Eugène Atget, ο οποίος με τον φωτογραφικό φακό του κατέγραψε και απαθανάτισε, παλιά, το Παρίσι.
«Το ότι κάνουμε διαθέσιμα αυτά τα δεδομένα εγγυάται το ότι οι ψηφιακοί φάκελοί μας μπορούν να είναι ελεύθερα προσβάσιμοι και να επαναχρησιμοποιηθούν από τον οποιονδήποτε και από όλους, χωρίς τεχνικούς, νομικούς και οικονομικούς περιορισμούς, είτε για εμπορικό σκοπό είτε για άλλον» διαβάζουμε στην ανακοίνωση από τη Paris Musées. Επιπλέον, στον ιστότοπό της, τα έργα θα περιλαμβάνονται σε εικονικές εκθέσεις για να υπογραμμιστεί η προσβασιμότητα σε αυτά και για να ενθαρρυνθούν χρήστες να τα «κατεβάσουν» και να τα επαναχρησιμοποιήσουν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου