ΜΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΑ.....απο "ΤΡΑΠΕΖΕΣ" ...ΘΕΜΑΤΩΝ
Μαζική
αποτυχία, ακούω, των μαθητών της Α΄ Λυκείου στις εξετάσεις με την
Τράπεζα Θεμάτων, Όλων των μαθητών; Όχι, βέβαια. Σε πολλά ιδιωτικά
σχολεία το θέμα δεν έχει ακριβώς έτσι.Διαβάζω (και
ακούω, πάλι) ότι σε μεγάλο ιδιωτικό σχολείο είχε στηθεί σύστημα
παραπλάνησης της Τράπεζας Θεμάτων, για να έχουν οι καθηγητές και οι
μαθητές τη δυνατότητα να τα "επεξεργαστούν" κάποιες μέρες πριν την
εξέταση. Σε αλλο μεγάλο ιδιωτικό οι καθηγητές έμπαιναν μέσα δήθεν για
διευκρινίσεις και ουσιαστικά έδιναν τις απαντήσεις στους μαθητές. Δε θα
με εξέπλησσε αν μάθαινα ότι κάποιοι επιτηρητές διάβαζαν βιβλία ή έλυναν
σταυρόλεξα την ώρα της εξέτασης, για να αποφορτίσουν το άγχος των
εξεταζόμενων (πάνω απ΄ όλα το ενδιαφέρον για το παιδί, βλέπεις).
Το
πλέον εξοργιστικό, βέβαια, είναι ότι οι συγκεκριμένες εξετάσεις
προσδιορίζουν, βάσει νόμου, έστω σε μικρό ποσοστό, την εισαγωγή των
παιδιών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Είναι να απορείς για το πώς κάποιοι
διαμόρφωσαν ένα τέτοιο σύστημα εισαγωγής, εμπιστευόμενοι την
"άψογη-αποτελεσματική λειτουργία του ιδιωτικού τομέα", σε αντίθεση με
τους "υπεράριθμους, τεμπέληδες, αναξιολόγητους" εκπαιδευτικούς του
δημόσιου σχολείου, οι οποίοι είναι, προφανώς, τόσο κακοί δάσκαλοι που
δεν ανέλαβαν μαζικά πρωτοβουλίες-καινοτομίες όπως οι παραπάνω.
Όλοι
αυτοί, σχολάρχες, διευθυντές, εκπαιδευτικοί ενεπλάκησαν σ΄ αυτήν την
ιστορία με την ίδια λογική που χαρακτηρίζει τον μέσο συμπολίτη μας: "Πού
να τρέχεις τώρα;" Ο ένας έχει μια επιχείρηση να αναπτύξει (ή να σώσει),
ο άλλος μια κούφια φιλοδοξία να ικανοποιήσει, ο παράλλος ένα σπίτι να
ξεπληρώσει κι ένα λογαριασμό της ΔΕΗ που περιμένει. Ούτε ανήθικοι ούτε
αναξιοπρεπείς είναι. Όταν είσαι στον πάτο με τα σκατά, δεν υπάρχει ούτε
αξιοπρέπεια ούτε ηθική. Πρέπει να κρατήσεις το κεφάλι απ΄ έξω, πατώντας
τους υπόλοιπους, αν μπορείς. Διδάσκεις με ενάργεια, τελικά, δάσκαλε, την
αλήθεια. Την αλήθεια της Ελεύθερης Αγοράς.ΠΗΓΗ
Κατάργηση της «τράπεζας θεμάτων»
Η επικαιρότητα με τα στοιχεία που βλέπουν το φως της δημοσιότητας για τα αποτελέσματα των εξετάσεων της Α' Λυκείου φέρνει ξανά στην επιφάνεια το θέμα της «τράπεζας θεμάτων» και του νόμου για το «νέο Λύκειο». Πληροφορίες αναφέρουν ενδεικτικά ότι υπάρχουν μεγάλα ποσοστά μετεξεταστέων, κυρίως στα μαθηματικά, σε διάφορα Λύκεια της Αθήνας. Η «τράπεζα θεμάτων» συμβάλλει κατά κύριο λόγο σε αυτήν την κατάσταση. Κι ακόμα, τα στοιχεία αυτά δείχνουν ότι το πολυδιαφημιζόμενο «νέο Λύκειο» γίνεται όλο και πιο ταξικό, με εξεταστικές διαδικασίες τύπου πανελλαδικών, αποθαρρύνοντας μαθητές από τα λαϊκά στρώματα να συνεχίσουν σε αυτό, σπρώχνοντάς τους στην κατάρτιση και τη μαθητεία, στο μεροκάματο από τα 15, χωρίς να έχουν ολοκληρώσει τη βασική τους εκπαίδευση. Κάτι που στον 21ο αιώνα θα έπρεπε να εξασφαλίζεται για όλα τα παιδιά.
Οι εξελίξεις αυτές επιβεβαιώνουν τη θέση που πήρε από την πρώτη στιγμή το ΚΚΕ, αλλά και τις πρωτοβουλίες που ανέλαβε (παρεμβάσεις στη Βουλή, συνάντηση του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ με τον προηγούμενο υπουργό Παιδείας, κ.ά.) για να καταργηθεί η «τράπεζα θεμάτων» και οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις να είναι ενδοσχολικές, δηλαδή να είναι στην ευθύνη του εκπαιδευτικού που διδάσκει στην τάξη όχι μόνο το να διορθώνει τα θέματα των εξετάσεων, αλλά και να τα επιλέγει όλα ο ίδιος.
Γιατί τα θέματα της «τράπεζας» (τα δύο θέματα από τα τέσσερα που μπαίνουν για εξέταση σε κάθε μάθημα) κληρώνονται και το τι θα πέσει σε κάθε σχολείο δεν παίρνει υπόψη τι έχει διδαχτεί, το επίπεδο της τάξης, τις καταβολές των παιδιών και την προσπάθεια που έχουν καταβάλει, με αποτέλεσμα να μπαίνουν θέματα πολύ μακριά από αυτά που έχουν δουλέψει όλη τη χρονιά, που να εξετάζουν επουσιώδεις, δευτερεύουσες λεπτομέρειες, στις οποίες ο καθηγητής μπορεί να μη στάθηκε ιδιαίτερα κ.τ.λ.
Το να μπορούν να εξετάζονται στα ίδια θέματα οι μαθητές ενός ακριβού ιδιωτικού σχολείου με τους μαθητές ενός σχολείου στον Κολωνό ή στο Πέραμα και με τους μαθητές σε ακριτικά χωριά ή νησιά, που τη μισή χρονιά δεν είχαν καθηγητές σε βασικά μαθήματα, δεν συνιστά ισότητα και αναβάθμιση των σχολείων. Γιατί, πολύ απλά, οι μαθητές δεν έχουν τις ίδιες αφετηρίες, δεν έχουν διδαχθεί τα ίδια πράγματα και δεν έχουν τις ίδιες δυνατότητες να καλύψουν κενά και να ενισχύσουν τις προσπάθειές τους με τους μαθητές από πιο εύπορες οικογένειες. Δεν είναι τυχαίο ότι οι μόνοι που χαιρετίζουν χωρίς επιφυλάξεις την «τράπεζα θεμάτων» και ήδη μιλούν για αύξηση της πελατείας τους είναι οι ιδιοκτήτες φροντιστηρίων.
Η «τράπεζα θεμάτων» δεν ελέγχει το βαθμό αφομοίωσης της γνώσης από τους μαθητές, τυποποιεί τη μάθηση (οδηγεί τους μαθητές να διαβάζουν θέματα εξετάσεων αντί να εντρυφούν και να αφομοιώνουν την ουσία των μαθημάτων τους) και μπορεί να λειτουργήσει ακόμα και τιμωρητικά με δύσκολα ή υπερβολικά θέματα, ανάλογα με τον παράγοντα τύχη, ακυρώνοντας την όποια προσπάθεια έχουν κάνει οι μαθητές όλη τη χρονιά. Ετσι, ακόμα και μαθητές που στις φετινές εξετάσεις είχαν την τύχη στα σχολεία τους να κληρωθούν εύκολα θέματα, του χρόνου μπορεί να βρεθούν στη θέση των σχολείων που σήμερα παρουσιάζουν την εικόνα του 30% και του 40% των μετεξεταστέων, ανάλογα με το τι θα κληρωθεί.
Το βέβαιο είναι ότι σε τίποτα δεν βελτιώνεται το Λύκειο με την «τράπεζα θεμάτων». Δεν προσφέρει ούτε σε γνώση ούτε - πολύ περισσότερο - στον παιδαγωγικό χαρακτήρα του σχολείου. Είναι ανάγκη να δυναμώσει η πάλη για την κατάργησή της.
ΠΗΓΗ
Σχόλιο Ιστολογίου : οι ¨ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΘΕΜΑΤΩΝ" ΕΙΝΑΙ ΤΟ GRANTE COLPO TΩΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΑΒΑΝΤΑ ΚΑΙ ΣΠΡΩΞΙΜΟ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΑΝΥΠΑΡΚΤΑ ΕΩΣ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΑ ΠΟΣΟΣΤΑ ως τωρα ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΣΤΑ ΑΕΙ ΚΑΙ ΤΕΙ !
ΤΗΝ
ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΝΙΛΑ ΘΑ ΤΗΝ ΠΑΘΟΥΝ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΚΑΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΣΤΟ ΑΜΕΣΟ ΜΕΛΛΟΝ
ΟΠΟΥ ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΜΕΙΝΕΙ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΣΠΟΥΔΑΖΟΥΝ
,ΑΡΑ ΘΑ ΜΕΙΩΝΟΝΤΑΙ ΔΙΑΡΚΩΣ ΤΜΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΚΑΙ
ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΚΑΙ ΔΑΣΚΑΛΩΝ .
" ΟΞΩ Η ΠΡΟΛΕΤΑΡΙΑΚΗ ΚΑΙ ΛΑΙΚΗ ΠΛΕΜΠΑ ΑΠ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ "
....με αγαπη η Αστικη Ταξη της χώρας σας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου