ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ
Οι αριθμοί ευημερούν για τους «μεγάλους» του κλάδου
Αντιστρόφως ανάλογη η εικόνα για τους ναυτεργάτες και τους αυτοαπασχολούμενους σε λιμάνια όπως ο Πειραιάς
Για «ρεκόρ όλων των εποχών» στην αύξηση των δεικτών που αφορούν στην κρουαζιέρα στην Ευρώπη κάνει λόγο η Διεθνής Ενωση Κρουαζιέρας για την Ευρώπη (CLIA Ευρώπης) με χτεσινό δελτίο Τύπου. Ειδικά για την Ελλάδα, σημειώνεται ότι «διατήρησε την κατάταξή της ως τρίτος κορυφαίος προορισμός στην Ευρώπη, με 4,6 εκατομμύρια επισκέψεις επιβατών το 2013».
«Ο Πειραιάς -όπως επισημαίνεται- κατατάσσεται στην πέμπτη θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών Home Port (λιμάνι εκκίνησης κρουαζιέρας) λιμανιών, με 1,3 εκατ. επιβάτες, παρουσιάζοντας σχεδόν 1% αύξηση για το 2012». Στα ίδια στοιχεία αναφέρεται ότι «η κρουαζιέρα συμβάλλει καθοριστικά στην ελληνική οικονομία. Το 2013, η άμεση οικονομική συνεισφορά της κρουαζιέρας στην Ελλάδα ήταν 574 εκατ. ευρώ, το έβδομο υψηλότερο στην Ευρώπη, ενώ ο τομέας της κρουαζιέρας δημιούργησε πάνω από 11.000 θέσεις εργασίας».
Οι χιλιάδες θέσεις εργασίας που αναφέρονται δε διευκρινίζεται σε ποιους τομείς δημιουργήθηκαν, με τους ναυτεργάτες να μετράνε 15.000 άνεργους και τα «λουκέτα» στις μικροεπιχειρήσεις του Πειραιά να διαδέχονται το ένα το άλλο. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, οι τουρίστες αγοράζουν τα πάντα μέσα από το κρουαζιερόπλοιο, όπως προβλέπουν το «all inclusive» πακέτα που κυριαρχούν στην κρουαζιέρα.
Σημειώνεται ότι με τον κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την άρση του καμποτάζ (δηλαδή την πλήρη ελευθερία δράσης του κεφαλαίου) στην κρουαζιέρα, που στην Ελλάδα έγινε νόμος το καλοκαίρι του 2010, στα κρουαζιερόπλοια που καταπλέουν στο λιμάνι του Πειραιά κυριαρχούν πληρώματα με ναυτεργάτες σε καθεστώς μαύρης και ανασφάλιστης εργασίας, θύματα του διεθνούς δουλεμπορικού κυκλώματος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται και για τις συνθήκες ασφάλειας στη θάλασσα.
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, στα στοιχεία της CLIA αναφέρεται ετήσια αύξηση της κρουαζιέρας 4% και 22% συνολική αύξηση από το 2008. Οπως αναφέρεται στο ίδιο δελτίο Τύπου, τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία είναι πρώτα στη ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων. «Αυτή τη στιγμή και για το πρώτο εξάμηνο του 2014, τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία έχουν σε εξέλιξη συμβάσεις για την κατασκευή και παράδοση μέχρι το 2017 24 νέων κρουαζιερόπλοιων, με συνολική αξία 12,1 δισ. ευρώ». Βέβαια, στην Ελλάδα δεν κατασκευάζεται ούτε κουπί.
«Ο Πειραιάς -όπως επισημαίνεται- κατατάσσεται στην πέμπτη θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών Home Port (λιμάνι εκκίνησης κρουαζιέρας) λιμανιών, με 1,3 εκατ. επιβάτες, παρουσιάζοντας σχεδόν 1% αύξηση για το 2012». Στα ίδια στοιχεία αναφέρεται ότι «η κρουαζιέρα συμβάλλει καθοριστικά στην ελληνική οικονομία. Το 2013, η άμεση οικονομική συνεισφορά της κρουαζιέρας στην Ελλάδα ήταν 574 εκατ. ευρώ, το έβδομο υψηλότερο στην Ευρώπη, ενώ ο τομέας της κρουαζιέρας δημιούργησε πάνω από 11.000 θέσεις εργασίας».
Οι χιλιάδες θέσεις εργασίας που αναφέρονται δε διευκρινίζεται σε ποιους τομείς δημιουργήθηκαν, με τους ναυτεργάτες να μετράνε 15.000 άνεργους και τα «λουκέτα» στις μικροεπιχειρήσεις του Πειραιά να διαδέχονται το ένα το άλλο. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, οι τουρίστες αγοράζουν τα πάντα μέσα από το κρουαζιερόπλοιο, όπως προβλέπουν το «all inclusive» πακέτα που κυριαρχούν στην κρουαζιέρα.
Σημειώνεται ότι με τον κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την άρση του καμποτάζ (δηλαδή την πλήρη ελευθερία δράσης του κεφαλαίου) στην κρουαζιέρα, που στην Ελλάδα έγινε νόμος το καλοκαίρι του 2010, στα κρουαζιερόπλοια που καταπλέουν στο λιμάνι του Πειραιά κυριαρχούν πληρώματα με ναυτεργάτες σε καθεστώς μαύρης και ανασφάλιστης εργασίας, θύματα του διεθνούς δουλεμπορικού κυκλώματος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται και για τις συνθήκες ασφάλειας στη θάλασσα.
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, στα στοιχεία της CLIA αναφέρεται ετήσια αύξηση της κρουαζιέρας 4% και 22% συνολική αύξηση από το 2008. Οπως αναφέρεται στο ίδιο δελτίο Τύπου, τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία είναι πρώτα στη ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων. «Αυτή τη στιγμή και για το πρώτο εξάμηνο του 2014, τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία έχουν σε εξέλιξη συμβάσεις για την κατασκευή και παράδοση μέχρι το 2017 24 νέων κρουαζιερόπλοιων, με συνολική αξία 12,1 δισ. ευρώ». Βέβαια, στην Ελλάδα δεν κατασκευάζεται ούτε κουπί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου