13 Αυγ 2017

στο αεροδρόμιο της Fraport «Ιωάννης Καποδίστριας»





Συντάκτης: Κώστας Ζαφειρόπουλος

«Ο γιατρός στο αεροδρόμιο μαζί με το ΕΚΑΒ έφτασε 12 λεπτά μετά το περιστατικό. Αν είχε φτάσει στα πρώτα 4-5 λεπτά, πιθανώς η πορεία του ασθενούς να ήταν διαφορετική». Τα λόγια ανήκουν σε υπάλληλο του ΕΚΑΒ της Κέρκυρας.

O 44χρονος Νίκος Χαλικιάς εργαζόταν στο αεροδρόμιο της Fraport «Ιωάννης Καποδίστριας», στην εργολαβική εταιρεία Swissport, ως μάρσαλερ.

Ετσι ονομάζονται οι εργαζόμενοι στην πίστα του αεροδρομίου οι οποίοι επικοινωνούν οπτικά μέσω διαφόρων σημάτων με τους πιλότους των αεροσκαφών ώστε να τους κατευθύνουν, δουλεύοντας χειμώνα-καλοκαίρι εκτεθειμένοι σε δύσκολες καιρικές συνθήκες. Πέθανε ξαφνικά τα ξημερώματα της προηγούμενης Τρίτης στον χώρο της εργασίας του.

Ο θάνατός του οφείλεται σε παθολογικά αίτια, ανακοπή καρδιάς. Μπορεί το θλιβερό περιστατικό να μην κατατάσσεται ευθέως στα εργατικά ατυχήματα, ωστόσο φέρνει στην επιφάνεια μια καλά κρυμμένη αλήθεια: τις σκληρές συνθήκες εργασίας στις «ειδικές οικονομικές ζώνες» των περισσότερων ιδιωτικοποιημένων αεροδρομίων της χώρας.

Ενας γιατρός και αυτός αποσπασμένος

Aεροδρόμιο Κέρκυρας
Στο αεροδρόμιο υπάρχει μόνο ένας γιατρός και αυτός αποσπασμένος από το Κέντρο Υγείας.

«Είναι δυνατόν ένα αεροδρόμιο που εξυπηρετεί 3 εκατομμύρια επιβάτες τον χρόνο να μην έχει σε μόνιμη βάση έναν γιατρό στο αεροδρόμιο; Συνεχώς βλέπουμε συναδέλφους δίπλα μας να παθαίνουν ηλίαση, να λιποθυμούν, να πέφτουν κάτω από την υπερκόπωση.

»Δεν υπάρχει aircondition στους περισσότερους χώρους του αεροδρομίου, συνεχώς είναι χαλασμένος ο κλιματισμός ειδικά στα λεωφορεία που μεταφέρουν τουρίστες, πολίτες και εργαζόμενους στα αεροσκάφη», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο Γιώργος Μαυρωνάς, πρόεδρος των εργαζομένων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας του αεροδρομίου της Κέρκυρας.

Ο 44χρονος Χαλικιάς είχε μόλις τελειώσει τη βάρδια του, ένιωσε έντονη δυσφορία και έχασε τις αισθήσεις του. Λίγη ώρα νωρίτερα είχε λιποθυμήσει μια άλλη καθαρίστρια μέσα σε ένα αεροσκάφος.

Ο καύσωνας ήταν αφόρητος καθώς στην πίστα αναπτύσσονται θερμοκρασίες που μπορεί να φτάσουν ακόμα και τους 45 βαθμούς Κελσίου.

Οι προσπάθειες των εργαζομένων αλλά και του γιατρού δεν έφτασαν ώστε να τον επαναφέρουν.

Μεταφέρθηκε με το ΕΚΑΒ στο νοσοκομείο της Κέρκυρας όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του. Ενας θάνατος που σόκαρε τους εργαζόμενους αλλά δεν στάθηκε αρκετός ώστε να σπάσει την ομερτά που φαίνεται να υπάρχει.

«Οι περισσότεροι συνάδελφοί μας φοβούνται να μιλήσουν για όσα ζουν. Η Fraport για κάποιους ήρθε ως Μεσσίας και για άλλους ως διάολος. Ολοι πάντως ξέρουν πως υπάρχει ουρά ανέργων που περιμένει για μια δουλειά και διστάζουν να μιλήσουν δημοσίως», εξηγεί ο Μαυρωνάς.

«Επικρατούν συνθήκες βαρβαρότητας, ειδικά στους εργαζόμενους στις εταιρείες handling [σσ. επίγεια εξυπηρέτηση] του αεροδρομίου τα τελευταία χρόνια. Οι ευθύνες της Fraport είναι τεράστιες, αλλά το πρόβλημα προϋπήρχε της ιδιωτικοποίησης και οι εργαζόμενοι το καταγγέλλουμε εδώ και καιρό. Δεν μπορεί η Πολιτεία να επιτρέπει σε εργοδοτικά συμφέροντα να κάνουν ό,τι θέλουν στο αεροδρόμιο», λέει ο Γ. Μαυρωνάς, που υπογραμμίζει πως η Fraport δεν έχει κάνει τίποτα από όσα υποσχέθηκε για τον εξωραϊσμό της κατάστασης.

O ίδιος προσθέτει: «Η εταιρεία επικαλείται ότι ανέλαβε τη διαχείριση στις αρχές Απριλίου και λόγω της τουριστικής σεζόν δεν μπορούσε να προβεί σε αλλαγές. Ομως η αλήθεια είναι πως είχε συμφωνήσει από τον προηγούμενο Νοέμβρη και πως μέχρι τον επόμενο Οκτώβρη, που λένε ότι θα ξεκινήσουν κάποια έργα, θα έχει ήδη εξοικονομήσει πολλές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ».

Συνθήκες «ασφυξίας» όμως επικρατούν και στο αεροδρόμιο της Ρόδου «Διαγόρας» (επίσης της Fraport) όπου μέσα στον Ιούλιο δεν λειτουργούσαν και εκεί τα κλιματιστικά στις αίθουσες αναμονής και παραλαβής αποσκευών.

Ανάλογες συνθήκες εργασίας είχε αποκαλύψει η «Εφ.Συν» τον περασμένο Νοέμβριο (24.11.2016, «Εργαζόμενοι με ημερομηνία λήξης - Εργολαβικοί στο «Ελ. Βενιζέλος») στην εταιρεία Goldair στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος».

«Αφωνο» και το Εργατικό Κέντρο

Τέσσερις μέρες μετά τον θάνατο του εργαζόμενου της Swissport στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας, ούτε μία ανακοίνωση δεν έχει υπάρξει τόσο από τη Fraport όσο και από το Εργατικό Κέντρο της Κέρκυρας.

Οσο για την εταιρεία Swissport, ο υπεύθυνος επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων δήλωσε στην εφημερίδα «Η Κέρκυρα σήμερα»: «Δεν θεωρούμε το γεγονός άξιο να το σχολιάσουμε».

efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

TOP READ