Το
λιμάνι του Πειραιά είναι μια σημαντική υποδομή. Η αξιοποίησή του
συνδέεται με μια σειρά στόχους που έχει το κεφάλαιο, και συγκεκριμένα το
πέρασμά του σε φάση ανάκαμψης και τη γεωστρατηγική αναβάθμιση της
χώρας.
Το 2017 έκλεισε με σημαντική αύξηση της κερδοφορίας του λιμανιού, ενώ και με βάση τα στοιχεία από το πρώτο τρίμηνο του 2018, παρουσιάζει ακόμα πιο αυξημένα οικονομικά αποτελέσματα. Σε αυτό το πλαίσιο, οι εξελίξεις στο λιμάνι, και μετά την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών στο κινεζικό μονοπώλιο της «Cosco», είναι σημαντικές. Το ίδιο το επενδυτικό σχέδιο της «Cosco» (masterplan) προβλέπει μια σειρά από σημαντικές επενδύσεις, από τις οποίες το κεφάλαιο συνολικά προσδοκά οφέλη.
-- Να ενισχυθεί η χώρα ως διαμετακομιστικός κόμβος.
-- Να προσελκύσει κεφάλαια που θα βοηθήσουν συνολικά στη διευρυμένη αναπαραγωγή του κεφαλαίου.
-- Να λειτουργήσει η δραστηριότητα και ανάπτυξη του λιμανιού ως «ατμομηχανή» για άλλους κλάδους της οικονομίας, π.χ. logistics, χερσαίες μεταφορές, μεταποίηση, ναυτιλία, κρουαζιέρα, τουρισμό.
-- Να αναβαθμιστεί η γεωπολιτική σημασία του λιμανιού και κατ' επέκταση της χώρας.
-- Με το αντιλαϊκό - αντεργατικό οπλοστάσιο που υπάρχει και που η κυβέρνηση διατηρεί και ενισχύει (βλ. επικείμενη ψήφιση προαπαιτούμενων), προωθούνται οι σχεδιασμοί της αστικής τάξης.
Η ανάπτυξη του κεφαλαίου δένεται με επίθεση στους εργαζόμενους. Το χτύπημα της ΣΣΕ, η εντατικοποίηση και οι σκληρές συνθήκες στους χώρους δουλειάς, τα εργατικά «ατυχήματα» είναι μια καθημερινή πραγματικότητα για την εργατική τάξη, τη νέα βάρδιά της, το λαό συνολικά. Από κοντά και εξελίξεις που υποβαθμίζουν και θέτουν ακόμα και σε κίνδυνο τη ζωή της εργατικής - λαϊκής οικογένειας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η ύπαρξη των «καζανιών του θανάτου» σε Πέραμα (κυρίως) και Κερατσίνι - Δραπετσώνα.
Συγκρουόμαστε με χρεοκοπημένες θέσεις για λιμάνι «υπό δημόσιο έλεγχο», λες και την περίοδο που ο ΟΛΠ ήταν κρατικό μονοπώλιο δούλευε για τους εργάτες και όχι για την κερδοφορία των εφοπλιστών. Οι οπορτουνιστές και ρεφορμιστές που υποστηρίζουν αυτήν τη θέση κάνουν λες και δεν «έβραζε» η εκμετάλλευση, λες και δεν είχε θρηνήσει η εργατική τάξη θύματα της εργοδοτικής ασυδοσίας, σε συνθήκες που το λιμάνι ανήκε στο Δημόσιο.
Είμαστε απέναντι στη θεωρία ότι η καπιταλιστική ανάπτυξη ωφελεί και εκμεταλλευτές και εκμεταλλευόμενους. Αναδεικνύουμε τις συνθήκες γαλέρας μέσα στις οποίες γιγαντώνει τα κέρδη της η «Cosco», το ξήλωμα των δικαιωμάτων των ναυτεργατών πάνω στα οποία πατά, η πρώτη θέση που έχει παγκόσμια το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο κ.ά.
Συγκρουόμαστε αποφασιστικά με το αντιδραστικό επιχείρημα ότι «οι αγώνες έδιωξαν τις δουλειές», που αναπαράγουν όλες οι άλλες πολιτικές δυνάμεις είτε εκλεπτυσμένα (ΣΥΡΙΖΑ), είτε με ωμό, χυδαίο και πρωτόγονο αντικομμουνισμό (φασίστες της ΧΑ).
Με όπλο τις θέσεις μας, οι κομματικές δυνάμεις μπαίνουν μπροστά στην οργάνωση της πάλης, στην πρώτη γραμμή των κινητοποιήσεων, καταρχήν των εργατικών. Από την πρόσφατη απεργιακή μάχη στο λιμάνι, και πιο ειδικά στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, από την υπογραφή τοπικής ΣΣΕ στο χώρο της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης έως τον αγώνα για να εφαρμοστεί η Σύμβαση. Από τις απεργιακές κινητοποιήσεις των ναυτεργατών, που είναι δεκάδες τα τελευταία χρόνια, έως τις σημαντικές λαϊκές κινητοποιήσεις για το διώξιμο των καζανιών σε Πέραμα και Κερατσίνι - Δραπετσώνα.
Από
αυτήν τη σκοπιά, το ΚΚΕ τοποθετείται ως εξής: Το λιμάνι του Πειραιά
όπως συνολικά τα λιμάνια και οι υποδομές της χώρας μπορούν να γίνουν
μοχλός πραγματικής ανάπτυξης και ευημερίας για τους εργάτες και τις
λαϊκές οικογένειες μόνο όταν περάσουν στα χέρια του λαού και γίνουν
κοινωνική περιουσία. Μόνο όταν η εργατική τάξη πάρει την εξουσία στα
χέρια της και όλες τις παραγωγικές δυνάμεις με κεντρικό σχεδιασμό στην
υπηρεσία της ικανοποίησης των κοινωνικών αναγκών.
Στο πλαίσιο της εργατικής εξουσίας μπορούν να υλοποιηθούν κρατικοί φορείς Μεταφοράς και Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας, ώστε να γίνουν μοχλοί πραγματικής ανάπτυξης και ευημερίας για τους εργαζόμενους, προσφέροντας σταθερή δουλειά με δικαιώματα, συμβάλλοντας στην κοινωνική, πολιτιστική και οικονομική ανάπτυξη της νησιωτικής περιφέρειας και όλου του λαού.
Οι παραπάνω πλευρές, και άλλες ακόμα σε σχέση με τις επεξεργασίες του Κόμματος, αλλά και τη διαρκή συμβολή του στην πάλη στο λιμάνι, θα αναδειχτούν στην εκδήλωση που οργανώνουν οι ΤΟ Μεταφορών και Πειραιά της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ με τίτλο «Οι εξελίξεις στο λιμάνι του Πειραιά και οι επιπτώσεις στους εργαζόμενους - Η πρόταση του ΚΚΕ η μόνη απάντηση προς όφελος του λαού», που θα γίνει την Κυριακή 10 Ιούνη, με ομιλητή τον Μάκη Παπαδόπουλο, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ.
Τα μέλη και οι φίλοι του Κόμματος θα δώσουν τις επόμενες ώρες τον καλύτερό τους εαυτό για την επιτυχία της εκδήλωσης. Για να είναι μια μαζική εκδήλωση, που θα ξεχωρίζει η συμμετοχή των εργαζομένων από κλάδους που συνδέονται με το λιμάνι, από τη συμμετοχή νέων εργαζομένων, αλλά και τη σπουδάζουσα νεολαία που διδάσκεται αντιδραστικές θεωρίες στα συγκεκριμένα θέματα. Με μαζικό κάλεσμα στον κόσμο που από τη θέση του έχει συμφέρον και ενδιαφέρον να ακούσει την πρόταση του ΚΚΕ.
Με πείσμα και μαχητικότητα παλεύουμε για την επιτυχία της εκδήλωσης, να είναι λιθαράκι στη δουλειά που έχουν κάνει οι κομμουνιστές και οι οπαδοί του Κόμματος όλο το τελευταίο διάστημα. Ετσι τιμάμε τα 100 χρόνια του τιμημένου ΚΚΕ!
Το 2017 έκλεισε με σημαντική αύξηση της κερδοφορίας του λιμανιού, ενώ και με βάση τα στοιχεία από το πρώτο τρίμηνο του 2018, παρουσιάζει ακόμα πιο αυξημένα οικονομικά αποτελέσματα. Σε αυτό το πλαίσιο, οι εξελίξεις στο λιμάνι, και μετά την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών στο κινεζικό μονοπώλιο της «Cosco», είναι σημαντικές. Το ίδιο το επενδυτικό σχέδιο της «Cosco» (masterplan) προβλέπει μια σειρά από σημαντικές επενδύσεις, από τις οποίες το κεφάλαιο συνολικά προσδοκά οφέλη.
Κέρδη στο κεφάλαιο, επίθεση στην εργατική τάξη και το λαό
Συγκεκριμένα, από την αστική τάξη επιδιώκονται τα εξής, που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ σε απόλυτη σύμπνοια με τις προηγούμενες κυβερνήσεις υπηρετεί:-- Να ενισχυθεί η χώρα ως διαμετακομιστικός κόμβος.
-- Να προσελκύσει κεφάλαια που θα βοηθήσουν συνολικά στη διευρυμένη αναπαραγωγή του κεφαλαίου.
-- Να λειτουργήσει η δραστηριότητα και ανάπτυξη του λιμανιού ως «ατμομηχανή» για άλλους κλάδους της οικονομίας, π.χ. logistics, χερσαίες μεταφορές, μεταποίηση, ναυτιλία, κρουαζιέρα, τουρισμό.
-- Να αναβαθμιστεί η γεωπολιτική σημασία του λιμανιού και κατ' επέκταση της χώρας.
-- Με το αντιλαϊκό - αντεργατικό οπλοστάσιο που υπάρχει και που η κυβέρνηση διατηρεί και ενισχύει (βλ. επικείμενη ψήφιση προαπαιτούμενων), προωθούνται οι σχεδιασμοί της αστικής τάξης.
Η ανάπτυξη του κεφαλαίου δένεται με επίθεση στους εργαζόμενους. Το χτύπημα της ΣΣΕ, η εντατικοποίηση και οι σκληρές συνθήκες στους χώρους δουλειάς, τα εργατικά «ατυχήματα» είναι μια καθημερινή πραγματικότητα για την εργατική τάξη, τη νέα βάρδιά της, το λαό συνολικά. Από κοντά και εξελίξεις που υποβαθμίζουν και θέτουν ακόμα και σε κίνδυνο τη ζωή της εργατικής - λαϊκής οικογένειας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η ύπαρξη των «καζανιών του θανάτου» σε Πέραμα (κυρίως) και Κερατσίνι - Δραπετσώνα.
Οι κομμουνιστές στην πρώτη γραμμή της πάλης
Στις
εξελίξεις οι Κομματικές Οργανώσεις του ΚΚΕ, κλαδικές και εδαφικές, που η
δράση τους συνδέεται με το λιμάνι, μπαίνουν μπροστά στην υπόθεση της
ανάπτυξης της εργατικής - λαϊκής πάλης. Δρούμε πρωτοπόρα, με όπλο την
επικαιροποίηση των θέσεών μας για το λιμάνι, πατώντας πάνω στην
προγραμματική αντίληψη του Κόμματός μας. Εχουμε τα εφόδια να
ανταπεξέλθουμε στην ιδεολογικοπολιτική επίθεση της αστικής τάξης, που
γίνεται μέσω των αστικών κομμάτων (από ΣΥΡΙΖΑ έως τη ΧΑ), το κράτος
(υπουργείο, Περιφέρεια, δήμοι), την εργοδοσία, τις συμβιβασμένες
συνδικαλιστικές ηγεσίες.Συγκρουόμαστε με χρεοκοπημένες θέσεις για λιμάνι «υπό δημόσιο έλεγχο», λες και την περίοδο που ο ΟΛΠ ήταν κρατικό μονοπώλιο δούλευε για τους εργάτες και όχι για την κερδοφορία των εφοπλιστών. Οι οπορτουνιστές και ρεφορμιστές που υποστηρίζουν αυτήν τη θέση κάνουν λες και δεν «έβραζε» η εκμετάλλευση, λες και δεν είχε θρηνήσει η εργατική τάξη θύματα της εργοδοτικής ασυδοσίας, σε συνθήκες που το λιμάνι ανήκε στο Δημόσιο.
Είμαστε απέναντι στη θεωρία ότι η καπιταλιστική ανάπτυξη ωφελεί και εκμεταλλευτές και εκμεταλλευόμενους. Αναδεικνύουμε τις συνθήκες γαλέρας μέσα στις οποίες γιγαντώνει τα κέρδη της η «Cosco», το ξήλωμα των δικαιωμάτων των ναυτεργατών πάνω στα οποία πατά, η πρώτη θέση που έχει παγκόσμια το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο κ.ά.
Συγκρουόμαστε αποφασιστικά με το αντιδραστικό επιχείρημα ότι «οι αγώνες έδιωξαν τις δουλειές», που αναπαράγουν όλες οι άλλες πολιτικές δυνάμεις είτε εκλεπτυσμένα (ΣΥΡΙΖΑ), είτε με ωμό, χυδαίο και πρωτόγονο αντικομμουνισμό (φασίστες της ΧΑ).
Με όπλο τις θέσεις μας, οι κομματικές δυνάμεις μπαίνουν μπροστά στην οργάνωση της πάλης, στην πρώτη γραμμή των κινητοποιήσεων, καταρχήν των εργατικών. Από την πρόσφατη απεργιακή μάχη στο λιμάνι, και πιο ειδικά στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, από την υπογραφή τοπικής ΣΣΕ στο χώρο της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης έως τον αγώνα για να εφαρμοστεί η Σύμβαση. Από τις απεργιακές κινητοποιήσεις των ναυτεργατών, που είναι δεκάδες τα τελευταία χρόνια, έως τις σημαντικές λαϊκές κινητοποιήσεις για το διώξιμο των καζανιών σε Πέραμα και Κερατσίνι - Δραπετσώνα.
Η θέση του ΚΚΕ για το λιμάνι
Κριτήριο
για τη θέση του ΚΚΕ για το λιμάνι είναι το κατά πόσο ικανοποιούνται οι
σύγχρονες εργατικές - λαϊκές ανάγκες, κάτι το οποίο αντικειμενικά
έρχεται σε σύγκρουση με την καπιταλιστική κερδοφορία, την ανάγκη του
κεφαλαίου για ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς του. Ικανοποίηση των
αξιώσεων του κεφαλαίου και των αναγκών της εργατικής τάξης είναι
πράγματα ασυμβίβαστα. Και δεν μπορεί να συμβαίνει διαφορετικά: `Η θα
δίνεται λύση που θα οξύνει την καπιταλιστική εκμετάλλευση, που αποτελεί
όρο ζωής για το κεφάλαιο, ή θα είναι λύση σε ρήξη με την εκμετάλλευση. Κάτι ενδιάμεσο δεν μπορεί να υπάρχει.
Eurokinissi
|
Στο πλαίσιο της εργατικής εξουσίας μπορούν να υλοποιηθούν κρατικοί φορείς Μεταφοράς και Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας, ώστε να γίνουν μοχλοί πραγματικής ανάπτυξης και ευημερίας για τους εργαζόμενους, προσφέροντας σταθερή δουλειά με δικαιώματα, συμβάλλοντας στην κοινωνική, πολιτιστική και οικονομική ανάπτυξη της νησιωτικής περιφέρειας και όλου του λαού.
Οι παραπάνω πλευρές, και άλλες ακόμα σε σχέση με τις επεξεργασίες του Κόμματος, αλλά και τη διαρκή συμβολή του στην πάλη στο λιμάνι, θα αναδειχτούν στην εκδήλωση που οργανώνουν οι ΤΟ Μεταφορών και Πειραιά της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ με τίτλο «Οι εξελίξεις στο λιμάνι του Πειραιά και οι επιπτώσεις στους εργαζόμενους - Η πρόταση του ΚΚΕ η μόνη απάντηση προς όφελος του λαού», που θα γίνει την Κυριακή 10 Ιούνη, με ομιλητή τον Μάκη Παπαδόπουλο, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ.
Τα μέλη και οι φίλοι του Κόμματος θα δώσουν τις επόμενες ώρες τον καλύτερό τους εαυτό για την επιτυχία της εκδήλωσης. Για να είναι μια μαζική εκδήλωση, που θα ξεχωρίζει η συμμετοχή των εργαζομένων από κλάδους που συνδέονται με το λιμάνι, από τη συμμετοχή νέων εργαζομένων, αλλά και τη σπουδάζουσα νεολαία που διδάσκεται αντιδραστικές θεωρίες στα συγκεκριμένα θέματα. Με μαζικό κάλεσμα στον κόσμο που από τη θέση του έχει συμφέρον και ενδιαφέρον να ακούσει την πρόταση του ΚΚΕ.
Με πείσμα και μαχητικότητα παλεύουμε για την επιτυχία της εκδήλωσης, να είναι λιθαράκι στη δουλειά που έχουν κάνει οι κομμουνιστές και οι οπαδοί του Κόμματος όλο το τελευταίο διάστημα. Ετσι τιμάμε τα 100 χρόνια του τιμημένου ΚΚΕ!
Του
Βαγγέλη ΜΑΡΟΥΠΑ*
Ο Βαγγέλης Μαρούπας είναι μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και Γραμματέας της ΤΕ Πειραιά του Κόμματος
Βαγγέλη ΜΑΡΟΥΠΑ*
Ο Βαγγέλης Μαρούπας είναι μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και Γραμματέας της ΤΕ Πειραιά του Κόμματος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου