26 Σεπ 2020

Οι καταλήψεις στα σχολεία και η προβοκατόρικη διαστρέβλωσή τους

 

Δεύτερη βδομάδα λειτουργίας των σχολείων με τους μαθητές να δίνουν αγωνιστική απάντηση απέναντι στην κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στα σχολεία, με κατά τόπους κινητοποιήσεις σε Δήμους και γειτονιές, καταλήψεις και αποχές, προκειμένου να εκφραστεί ακόμα πιο δυνατά η απαίτηση για: Όριο 15 μαθητές ανά τμήμα, άμεσες προσλήψεις καθηγητών, μόνιμο προσωπικό καθαριότητας, κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων, όχι κάμερες στα σχολεία.

Αναφορικά με τις τεράστιες ελλείψεις σε βοηθητικό και σε εκπαιδευτικό προσωπικό η «κυβέρνηση όλο αυτό το διάστημα, και δεδομένου των συνθηκών, δεν εισήγαγε κανένα ουσιαστικό μέτρο που να διασφαλίζει την υγεία των μαθητών, των εκπαιδευτικών και τις οικογένειές τους, προσπαθώντας να μας πείσει ότι η μόνη λύση που υπάρχει είναι η ατομική ευθύνη.

Επικρατεί ανησυχία και ανασφάλεια σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα καθώς κλείνουν το ένα μετά το άλλο τα σχολεία αποδεικνύοντας ότι η πολιτική της κυβέρνησης, που στριμώχνει τα παιδιά αυξάνοντας τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα,  πολιτική που δε διαθέτει ένα ευρώ για την Παιδεία (όπως και για την υγεία), θα οδηγήσει πολύ γρήγορα σε γενικό κλείσιμο των σχολείων.

Οι μαθητές βρίσκονται δικαιολογημένα σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις γιατί ζουν από πρώτο χέρι την έλλειψη εκπαιδευτικών, τα ακατάλληλα σχολικά κτίρια που καλούνται να κάνουν μάθημα, την έλλειψη καθαριότητας σε περίοδο πανδημίας στα σχολεία, το συνωστισμό στις σχολικές αίθουσες, τα 2ωρα χωρίς διάλειμμα με τις μάσκες αερόστατα που μοίρασε η κυβέρνηση.

Καταλήψεις έχουμε και σε σχολεία της Ηλιούπολης, με τους μαθητές να προβάλουν και τα δικά τους αιτήματα. Τα παραθέτουμε όπως ακριβώς μας το έδωσαν.

Τα Αιτήματα από την Κατάληψη του 1ου ΕΠΑΛ

Η κατάληψη γίνεται από όλους τους μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Ηλιούπολης οι οποίοι ψήφισαν υπέρ. Οι λόγοι για τους οποίους πραγματοποιείτε η κατάληψη είναι οι εξής:

  1. Ο αριθμός των μαθητών ξεπερνάει τον αριθμό των 25 ατόμων το οποίο αυτή την εποχή με τον covid-19 είναι επικίνδυνος.
  2. Δεν υπάρχει κυλικείο στο σχολείο.
  3. Η χρήση μάσκας εφόσον είναι υποχρεωτική πρέπει το γραφείο των καθηγητών να παρέχει πάντα μάσκα σε όποιον μαθητή δεν έχει.
  4. Στα παιδιά τα οποία έχουν αναπνευστικά προβλήματα στο σχολείο (π.χ. άσθμα) πρέπει να υπάρχει διαφορετική μεταχείριση στη χρήση μάσκας.

Τα Αιτήματα από την Κατάληψη του 2ου Λυκείου

1) Η απόδοση των μαθητών πέφτει με τα συνεχόμενα δίωρα μαθήματα χωρίς τα διαλείμματα ανά ώρα. Οι μαθητές ζητούν διαλείμματα ανά ώρα, σε διαφορετικό προαύλιο η Α΄ τάξη, η Β΄ τάξη και η Γ΄ τάξη για να μην υπάρχει συγχρωτισμός.

2) Αλλαγή προγράμματος καθώς οι μαθητές καλούνται να παρακολουθήσουν δίωρο μάθημα μετά από γυμναστική σε τάξεις, που δεν αερίζονται σωστά, με μάσκες, ιδρωμένοι και χωρίς ενδιάμεσα διαλείμματα.

3) Δεν υπάρχει σταθερό πρόγραμμα και πρέπει να έρθουν καθηγητές που λείπουν, καθώς η ύλη θα μείνει πίσω και σε περίπτωση locked down θα υπάρχει μεγάλη δυσκολία κατανόησης των μαθημάτων από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

4) Ξοδεύτηκαν πολλά χρήματα για τις τεράστιες μάσκες που δεν εφαρμόζουν σε κανένα μαθητή. Το κράτος θα έπρεπε να εξασφαλίζει την προστασία των παιδιών και αυτό δεν συμβαίνει, όταν μοιράζουν μια τεράστια μάσκα ανά μαθητή.

5) Υπάρχει τεράστιο θέμα με την καθαριότητα και την απολύμανση. Οι αίθουσες συνεχίζουν να είναι βρώμικες και να μην απολυμαίνονται από τις καθαρίστριες.

Θετική παρακαταθήκη στους αγώνες των μαθητών είναι ο κοινός βηματισμός με τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, για τις ανάγκες που έχουν τα σχολεία.

Πριν λίγες μέρες μαθητές που βρίσκονταν σε κινητοποιήσεις και φιλοξενούνταν σε τηλεοπτικές εκπομπές απαντούσαν πως δεν δέχονται να τους συγκαταλέγει κανείς, ούτε η κυβέρνηση, ούτε μερίδα των ΜΜΕ, στους «αρνητές της μάσκας», αλλά ότι τα αιτήματά τους αφορούν το ακριβώς αντίθετο, δηλαδή ολοκληρωμένα μέτρα για την προστασία από τον κορονοϊό, 15 μαθητές ανά τάξη, προσλήψεις εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας, άνοιγμα δημόσιων χώρων για να λειτουργήσουν ως αίθουσες διδασκαλίας κ.ά. Δεν δέχονται την υποκρισία της κυβέρνησης που με μία μάσκα – αλεξίπτωτο για 2-3 ώρες, χωρίς διάλειμμα, σε σχολεία-κλουβιά, προσπαθεί να κρύψει τις ευθύνες της!

Όμως η αλήθεια δεν κρύβεται. Την ώρα που η Κυβέρνηση διακηρύττει ότι το ταμείο είναι μείον για τα σχολεία, επιδοτεί με 72 δις τους επιχειρηματικούς ομίλους.   Ταυτόχρονα προχωρά στην αγορά 16 μαχητικών αεροσκαφών “Rafale” με κόστος που προσεγγίζει τα 4 δισ. Ευρώ, ποσό που όπως σημειώνουν οι μαθητές θα μπορούσε να καλύψει 30.000 θέσεις εκπαιδευτικών για 10 χρόνια.

Η κυβέρνηση παρουσιάζοντας τους μαθητές που κινητοποιούνται ως «αρνητές της μάσκας», προσπαθεί να τσουβαλιάσει την πλειοψηφία των μαθητών με υπαρκτές, περιθωριακές φωνές που απομονώνονται από τη μαθητική κοινότητα, επιχειρεί να συκοφαντήσει και να ποινικοποιήσει τις μαθητικές κινητοποιήσεις.

Έτσι τα «παπαγαλάκια» των αστικών μέσων ενημέρωσης έχουν ξεκινήσει μια τεράστια φάμπρικα διαστρέβλωσης και συκοφάντησης του αγώνα των μαθητών. Έτσι κάθε είδους ΜΜΕ στήνει προβοκατόρικες ειδήσεις, παρουσιάζοντας τους μαθητές ως «αρνητές μάσκας», ως γραφικούς τύπους με σκοταδιστικές και συνωμοσιολογικές απόψεις, επιβεβαιώνοντας ότι οι τελευταίοι αποτελούν βολικό αντίπαλο για την κυβέρνηση και χρησιμοποιούνται συστηματικά ως άλλοθι για τη συκοφάντηση όποιου αγωνίζεται και διεκδικεί.

Σε αυτή την προσπάθεια της κυβέρνησης, προσφέρουν και οι εισαγγελικές αρχές με τα απειλητικά μηνύματα που στέλνουν στις οικογένειες των μαθητών που αγωνίζονται, με την υπόδειξη μάλιστα τα παιδιά τους «να συμμορφωθούν άμεσα» γιατί υπάρχει εισαγγελική εντολή να ανοίξουν τα σχολεία. Στην ίδια ρότα και κάποιες Δημοτικές Αρχές, όπως του Δήμου Π. Φαλήρου (δείτε την ανακοίνωση της Λαϊκής Συσπείρωσης Π. Φαλήρου) και Διευθυντές Σχολείων που απειλούν γονείς και μαθητές όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες. Πρόκειται για ένα ακόμα κρούσμα αυταρχισμού, προκειμένου οι μαθητές να πάψουν να διεκδικούν. 

Πολύτιμες υπηρεσίες στην κυβέρνηση και τα «παπαγαλάκια» της φαίνεται ότι έρχεται να προσφέρει και η Αυγή, το ΜΜΕ του ΣΥΡΙΖΑ, που τόσο στα έντυπα φύλλα της όσο και στην ιστοσελίδα της, η μοναδική αναφορά που κάνει στις μαθητικές κινητοποιήσεις είναι για να τις τσουβαλιάσει με τους «αρνητές της μάσκας», με τίτλους όπως «Επιμένουν οι αρνητές της μάσκας με “κορονοκαταλήψεις”» και υπότιτλο «εντείνονται οι αντιδράσεις για τη χρήση μάσκας στα σχολεία».

Το θράσος των ΜΜΕ έχει χτυπήσει κόκκινο, αφού δεν διστάζουν να στολίσουν το ρεπορτάζ με τίτλους και σχόλια όπως: «Καταλήψεις σε σχολεία για τις μάσκες», «Αρνούνται να τις φορέσουν οι μαθητές», κ.ά. Την ίδια στιγμή, το ίδιο το ρεπορτάζ τούς διαψεύδει.

Χαρακτηριστική είναι η δήλωση μαθητή σε μέσο ενημέρωσης: «… θα ήθελα να αναφέρω μια παραποίηση του αιτήματος της κατάληψης (…). Αίτημα μας δεν ήταν η άρνηση στη χρήση μάσκας αλλά η δημιουργία ευνοϊκότερων συνθηκών στο σχολείο με σκοπό την προστασία μας. Θεωρούμε ότι η μάσκα δεν έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα αν δεν υπάρχουν κατάλληλες δομές και μέτρα» και εξήγησε ότι οι μαθητές μέσα στις τάξεις νιώθουν «μεγάλη δυσφορία διότι δεν υπάρχει καλός αερισμός, είμαστε πολλά άτομα (…) πάνω από 20 σε κάθε τάξη». Ανάλογη δήλωση έκανε συμμαθητής του και σε άλλα μέσα ενημέρωσης, σημειώνοντας μεταξύ άλλων: «Η κυβέρνηση είπε ότι θέλει να προστατεύσει την υγεία μας, ενώ μας στοιβάζει σε αίθουσες 25 ατόμων. Εμείς επιδιώκουμε να είμαστε σε αίθουσες 15 ατόμων για να αποφεύγεται ο συνωστισμός. (…) Δεν είμαστε αντίθετοι στη χρήση της μάσκας, να τονιστεί αυτό, αλλά θέλουμε να υπάρξει και κάποια πρόβλεψη για κάποιες ομάδες που έχουν αναπνευστικά προβλήματα».

Τα βασικά αιτήματα των μαθητών που αγωνίζονται για τις συνθήκες στα σχολεία είναι:

– Να έχουν τον απαραίτητο αριθμό εκπαιδευτικών, ώστε να εξασφαλίζεται η καλύτερη αναλογία μαθητών ανά τάξη.

– Να μην εφαρμοστεί η Τράπεζα Θεμάτων.

– Τα μαθήματα να γίνονται σε μεγαλύτερες αίθουσες, με μεγαλύτερα προαύλια και επαρκή καθαριότητα.

– Καμία σκέψη για εγκατάσταση καμερών στα σχολεία.

– Να εξασφαλίζονται τα αναγκαία διαλείμματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

TOP READ