ΚΚΕ: Φωτίζεται ο λόγος που επιδιώκονται τα πλεονάσματα
Το
ΚΚΕ με τις τοποθετήσεις του στη Βουλή, κατά την ψήφιση των σχετικών
συμβάσεων από τη συγκυβέρνηση, υπογράμμισε ότι ο νέος πακτωλός
χρηματοδότησης προς τους μονοπωλιακούς ομίλους για τους οδικούς άξονες
αποτελεί πρόκληση προς το λαό. Σε παρέμβασή του ο βουλευτής του Κόμματος
Νίκος Μωραΐτης επισήμανε ότι η πρόκληση αυτή έρχεται «την
ίδια ώρα που τα λαϊκά στρώματα καλούνται σε συνεχείς, απανωτές θυσίες σε
μισθούς, συντάξεις, ασφαλιστικά δικαιώματα κ.λπ., για να αποδειχτεί ότι
ο πραγματικός λόγος γι' αυτές τις θυσίες των λαϊκών στρωμάτων είναι η
διασφάλιση της κερδοφορίας των μονοπωλιακών ομίλων, τραπεζικών και
κατασκευαστικών. Φωτίζεται ο λόγος για τον οποίο επιδιώκονται
πλεονάσματα του προϋπολογισμού, για να βρεθούν νέοι πόροι χρηματοδότησης
των ομίλων».
Ο Ν. Μωραΐτης τόνισε ότι «μονόδρομος είναι ο ενιαίος κρατικός φορέας κατασκευών, που θα συγκεντρώσει όλα τα απαραίτητα μέσα και πόρους και θα ασχολείται με όλα τα μεγάλα έργα, από τη φάση της μελέτης μέχρι την κατασκευή, τη λειτουργία τους, για τη συνδυασμένη ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, κατασκευή των απαραίτητων έργων με τις κατάλληλες προτεραιότητες», τονίζοντας ότι προϋπόθεση γι' αυτά είναι «η κοινωνικοποίηση των μονοπωλίων, ο επιστημονικός κεντρικός σχεδιασμός της οικονομίας μαζί με εργατικό έλεγχο, η αποδέσμευση από την ΕΕ».
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Ν. Καραθανασόπουλος τόνισε ότι οι συγκεκριμένοι μεγάλοι οδικοί άξονες είναι προτεραιότητα για την αστική τάξη γιατί με αυτούς «η Ελλάδα γίνεται μέρος των ευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών που εξυπηρετούν την ελεύθερη μεταφορά εμπορευμάτων, τη διευκόλυνση και την ενιαιοποίηση της ευρωπαϊκής αγοράς από τη μια μεριά και από την άλλη, τη δυνατότητα των μονοπωλιακών ομίλων να μεταφέρουν φθηνά και γρήγορα τα εμπορεύματά τους». Την ίδια ώρα, επισήμανε ο Ν. Καραθανασόπουλος, το υπόλοιπο οδικό δίκτυο, το επαρχιακό οδικό δίκτυο, καθώς και το σιδηροδρομικό δίκτυο καταρρέει.
«Για εμάς, τόνισε, καταθέτοντας τη θέση του ΚΚΕ, βασική προτεραιότητα και στα μεγάλα έργα είναι αν ικανοποιούν τις λαϊκές ανάγκες», δηλαδή προτεραιότητα για το λαό είναι «οι ασφαλείς οδικές, σιδηροδρομικές, αεροπορικές και ακτοπλοϊκές μεταφορές», οι οποίες να είναι απρόσκοπτες, φθηνές και να προστατεύουν το περιβάλλον.
Ο Ν. Μωραΐτης τόνισε ότι «μονόδρομος είναι ο ενιαίος κρατικός φορέας κατασκευών, που θα συγκεντρώσει όλα τα απαραίτητα μέσα και πόρους και θα ασχολείται με όλα τα μεγάλα έργα, από τη φάση της μελέτης μέχρι την κατασκευή, τη λειτουργία τους, για τη συνδυασμένη ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, κατασκευή των απαραίτητων έργων με τις κατάλληλες προτεραιότητες», τονίζοντας ότι προϋπόθεση γι' αυτά είναι «η κοινωνικοποίηση των μονοπωλίων, ο επιστημονικός κεντρικός σχεδιασμός της οικονομίας μαζί με εργατικό έλεγχο, η αποδέσμευση από την ΕΕ».
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Ν. Καραθανασόπουλος τόνισε ότι οι συγκεκριμένοι μεγάλοι οδικοί άξονες είναι προτεραιότητα για την αστική τάξη γιατί με αυτούς «η Ελλάδα γίνεται μέρος των ευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών που εξυπηρετούν την ελεύθερη μεταφορά εμπορευμάτων, τη διευκόλυνση και την ενιαιοποίηση της ευρωπαϊκής αγοράς από τη μια μεριά και από την άλλη, τη δυνατότητα των μονοπωλιακών ομίλων να μεταφέρουν φθηνά και γρήγορα τα εμπορεύματά τους». Την ίδια ώρα, επισήμανε ο Ν. Καραθανασόπουλος, το υπόλοιπο οδικό δίκτυο, το επαρχιακό οδικό δίκτυο, καθώς και το σιδηροδρομικό δίκτυο καταρρέει.
«Για εμάς, τόνισε, καταθέτοντας τη θέση του ΚΚΕ, βασική προτεραιότητα και στα μεγάλα έργα είναι αν ικανοποιούν τις λαϊκές ανάγκες», δηλαδή προτεραιότητα για το λαό είναι «οι ασφαλείς οδικές, σιδηροδρομικές, αεροπορικές και ακτοπλοϊκές μεταφορές», οι οποίες να είναι απρόσκοπτες, φθηνές και να προστατεύουν το περιβάλλον.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου