ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ
Στην Κίνα το νέο ... μονοπάτι κερδών για τις πολυεθνικές
Associated Press
|
Ενα χρόνο μετά, η Ασία βρίσκεται και πάλι στο στόχαστρο του παγκόσμιου ποδοσφαιρικού μάρκετινγκ, με τις προσδοκίες για κέρδη αυτή τη φορά να είναι ακόμα υψηλότερες απ' ό,τι στο... πείραμα της Ινδίας. Πλέον, στο κάδρο για το κυνήγι των κερδών μπαίνει η Κίνα, με τα σχέδια για τη δημιουργία μιας αντίστοιχης επαγγελματικής Λίγκας στο ποδόσφαιρο της χώρας. Φυσικά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το σημείο όπου θα τοποθετηθεί ο πήχης όσον αφορά τους στόχους για τα κέρδη των πολυεθνικών, εξαιτίας προφανώς του μεγέθους της αγοράς που θα αποτελέσει το έδαφος για εμπορική εκμετάλλευση.
Σε αυτά, βέβαια, θα πρέπει να προστεθούν και τα νέα στάνταρ που δημιουργεί η εμφάνιση μιας ισχυρής επαγγελματικής ποδοσφαιρικής Λίγκας στην Κίνα στην αγορά στοιχήματος, ιδιαίτερα μάλιστα στην ασιατική, που αποτελεί τη... «Μέκκα του ποδοσφαιρικού τζόγου», είτε με την επίσημη μορφή είτε την παράνομη, με τεράστια πολυεθνικά κυκλώματα.
Από το σκάνδαλο στον... οικονομικό παροξυσμό
Associated Press
|
Ο πακτωλός εκατομμυρίων που έπεσαν στο τραπέζι αποτέλεσαν σημαντικό δέλεαρ για αρκετούς παίκτες να οδεύσουν στην Κίνα, προκαλώντας ενθουσιασμό όχι μόνο στους φιλάθλους αλλά και στους υπεύθυνους της Λίγκας και τις πολυεθνικές - χορηγούς των ομάδων, που έβλεπαν τα πράγματα να ...ανθίζουν. Αρκετοί παίκτες, που αγωνίζονταν μάλιστα σε ισχυρούς συλλόγους, αποφάσισαν να πάνε στην Ασία, ανάμεσα στους οποίους ξεχωρίζουν ο Ραμίρεθ που άφησε την Τσέλσι το 2016, ο Τζάκσον Μαρτίνεθ της Ατλέτικο Μαδρίτης, ο Αλεξ Τεχέιρα που αγωνιζόταν στη Σαχτιάρ. Μάλιστα, ο τελευταίος έχει και το ρεκόρ του πιο ακριβοπληρωμένου αφού η μετακόμισή του στην Jiangsu Suning κόστισε 56 εκατ. δολάρια.
Μύρισαν χρήμα οι πολυεθνικές
Οσο
οι επενδύσεις των ομάδων σε έμψυχο δυναμικό ανέβαζαν τον ποιοτικό πήχη
τόσο η ποδοσφαιρική παγκόσμια αγορά έριχνε περισσότερες ματιές στα
ποδοσφαιρικά δρώμενα της Κίνας βλέποντας ένα... μονοπάτι για νέα κέρδη
να ανοίγεται διάπλατο.Ετσι, τα πάντα ήταν ζήτημα χρόνου να συμβούν, όπως και τελικά συνέβησαν. Η συμφωνία των ιθυνόντων του κινεζικού ποδοσφαίρου με αμερικανική πολυεθνική εταιρεία αθλητικού μάρκετινγκ και διαχείρισης εμπορικών και τηλεοπτικών δικαιωμάτων, την περίφημη IMG, άνοιξε πλέον για τα καλά το δρόμο των κερδών. Σημειώνεται πως η συγκεκριμένη πολυεθνική αποτελεί τον νέο συνεργάτη της Ευρωλίγκας στο ευρωπαϊκό μπάσκετ αναλαμβάνοντας τη διαχείριση της νέας διοργάνωσης για τη νέα σεζόν και φυσικά τα μελλοντικά σχέδια της πρώτης για κλειστή Λίγκα.
Η αμερικανική εταιρεία μάρκετινγκ υπέγραψε συμβόλαιο διετούς συνεργασίας με την κινεζική Λίγκα για τη διαχείριση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων του πρωταθλήματος ποδοσφαίρου και μάλιστα αφού το συγκεκριμένο είχε ήδη ξεκινήσει. Ωστόσο, όπως δήλωσαν οι διοικούντες την πολυεθνική, αυτό δεν αποτέλεσε πρόβλημα αφού υπήρχε μεγάλο ενδιαφέρον από κανάλια σε παγκόσμιο επίπεδο για τα δικαιώματα. Μάλιστα, ενδεικτικό της επένδυσης είναι και το γεγονός πως η ΙMG εκτός της διαχείρισης των δικαιωμάτων, αναμένεται να έχει και συμβουλευτικό ρόλο στην τηλεοπτική παραγωγή των μεταδόσεων, ενώ θα ερευνήσει και την αγορά της αεροπλοΐας για αεροπορικές εταιρείες που ενδιαφέρονται να μεταδίδουν τα ματς κατά τη διάρκεια των πτήσεων.
Φυσικά, εκτός του ιδιαίτερα προσοδοφόρου κομματιού προβολής της κινεζικής Λίγκας, στο στόχαστρο άλλων πολυεθνικών έχουν μπει και οι υπόλοιπες πλευρές του, όπως οι βασικές χορηγίες που αφορούν την επωνυμία, το αθλητικό υλικό, τις διαφημίσεις κ.ά. Αν για κάποιες απ' αυτές οι συμφωνίες έχουν κλείσει, για κάποιες άλλες διεξάγεται ένας παγκόσμιος... εμπορικός πόλεμος μεταξύ των πολυεθνικών για την επικράτησή τους.
Καλοβλέπουν την ευκαιρία οι ισχυροί της Ευρώπης
Τα
όσα συμβαίνουν στην Κίνα όμως δεν αφήνουν αδιάφορη και την ποδοσφαιρική
Ευρώπη και κυρίως τους οικονομικά ισχυρούς συλλόγους της ή τους
υπεύθυνους των ισχυρότερων ποδοσφαιρικών πρωταθλημάτων. Η έλλειψη της
απαραίτητης (ιδιαίτερα για το πού βαδίζουν τα πράγματα) ποδοσφαιρικής
τεχνογνωσίας από πλευράς Κινέζων αποτελεί το μεγαλύτερο δέλεαρ για τους
πιο έμπειρους σε αυτά Ευρωπαίους προκειμένου και αυτοί να ανοίξουν νέους
ορίζοντες κερδών. Εφαλτήριο μάλιστα γι' αυτό αποτελούν και οι καλές
σχέσεις που έχουν αναπτύξει τα τελευταία χρόνια πολλοί εκ των ισχυρών
συλλόγων της Ευρώπης με την αγορά τόσο της συγκεκριμένης χώρας όσο και
γενικότερα της Ασίας, από τις περίφημες περιοδείες προετοιμασίας, κυρίως
το καλοκαίρι.Ενα από τα πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα για το ενδιαφέρον των Ευρωπαίων αποτελεί η περίπτωση της Γιουβέντους. Ο ιταλικός σύλλογος ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει τη δημιουργία ποδοσφαιρικών ακαδημιών στην Κίνα, για πρώτη φορά με τη Σαγκάη να αποτελεί επιλογή των υπεύθυνων της ομάδας του Τορίνο. Μάλιστα, τα σχέδια της Γιουβέντους, που τυγχάνουν και άμεσης υποστήριξης της κινεζικής κυβέρνησης, είναι ιδιαίτερα μεγαλόπνοα αφού στοχεύουν στη δημιουργία 20.000 ποδοσφαιρικών σχολείων μέχρι το 2020!
Την ίδια στιγμή, σημαντικό ρόλο στα όσα συμβαίνουν στα ποδοσφαιρικά πράγματα της Κίνας έχουν και άνθρωποι του αγγλικού πρωταθλήματος, της Πρέμιερ Λιγκ. Οι διοικούντες την τελευταία, έχοντας ως όπλο τον τίτλο του πιο εμπορικού πρωταθλήματος στον κόσμο και με αρκετούς Ασιάτες επενδυτές στους συλλόγους της, δεν θα μπορούσε να αφήσουν την ευκαιρία. Ιδιαίτερα μάλιστα από τη στιγμή που οι Κινέζοι αρμόδιοι τους απηύθυναν την πρόσκληση για συνεργασία. Ετσι, σημαντικά στελέχη της Πρέμιερ Λιγκ ανέλαβαν είτε συμβουλευτικό ρόλο είτε άμεση συνεργασία με την κινεζική Λίγκα για θέματα που αφορούν την αναδιάρθρωση και την καλύτερη προβολή του πρωταθλήματος. Σε αυτές τις λογικές βέβαια κινούνται και άλλοι ισχυροί ποδοσφαιρικοί σύλλογοι, ιδιαίτερα όσο περνάει ο καιρός και το νέο εγχείρημα στέκεται στα πόδια του.
ΜΠ. ΤΣ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου