Την ώρα όμως που διοργανωτές και FIFA προσπαθούν να παρουσιάσουν μια όσο το δυνατόν πιο ευνοϊκή εικόνα για τα του Μουντιάλ, και οι δυο πλευρές πίσω από τη «βιτρίνα» δείχνουν να έχουν τις δικές τους ανησυχίες. Φυσικά αυτές έχουν να κάνουν με τα κέρδη της διοργάνωσης, αφού και το Μουντιάλ αποτελεί στην ουσία κομμάτι του σημερινού οικοδομήματος του εμπορευματοποιημένου αθλητισμού και άλλη μια «χρυσή» ευκαιρία για τεράστια κέρδη, για τις πολυεθνικές που λυμαίνονται το ποδόσφαιρο και τον αθλητισμό γενικότερα. Και τα πράγματα σε αυτόν τον τομέα δεν δείχνουν να εξελίσσονται όπως σε αντίστοιχες περιπτώσεις του παρελθόντος.
Ψάχνει τους χορηγούς η FIFA
Associated Press
|
Παρά
την τέλεια εικόνα της διοργάνωσης που διαφήμισαν Βλ. Πούτιν και Τζ.
Ινφαντίνο, η πιθανότητα απώλειας κερδών φέρνει «στο κόκκινο» Ρώσους
διοργανωτές και FIFA
|
Associated Press
|
Πανάκριβα
θα κοστίσει σε κάποιον φίλαθλο το να παρακολουθήσει από κοντά τους
αγώνες του Μουντιάλ, μετά την απόφαση της FIFA να αυξήσει εκ νέου τις
τιμές στα εισιτήρια, προκειμένου να ισοσκελίσει τη μειωμένη ζήτηση
|
Εκτόξευση του κόστους και ...τρεχάματα για τους Ρώσους
Αλλο
ένα πρόβλημα για διοργανωτές και FIFA ως προς τα προσδοκώμενα έσοδα
φαίνεται να είναι και η αδυναμία των πρώτων να συμπληρώσουν τη λίστα των
λεγόμενων εθνικών χορηγών. Μέχρι το Νοέμβρη που μας πέρασε, μόλις επτά
μήνες πριν από την έναρξη του Μουντιάλ, από τις 20 θέσεις της σχετικής
λίστας είχε καλυφθεί μόλις μία, κάτι που δεν είχε συμβεί σε αντίστοιχες
περιπτώσεις στο παρελθόν. Και όλα αυτά ενώ πριν από λίγους μήνες
ανακοινώθηκε νέα αύξηση του κόστους για την προετοιμασία της
διοργάνωσης, κατά 510 εκατ. ευρώ σε σχέση με τις προηγούμενες
προβλέψεις, ανεβάζοντας τον συνολικό προϋπολογισμό σε πάνω από 10 δισ.
Από αυτά τα χρήματα, το 57,6% θα προέλθει από τα κρατικά ταμεία, το
13,6% από τα ταμεία των περιφερειών που θα φιλοξενήσουν τη διοργάνωση
και το 28,8% από εταιρείες και επιχειρήσεις, κατηγορία στην οποία
ανήκουν τόσο οι ιδιωτικές όσο και οι κρατικές. Είναι προφανές ότι όπως
έχει συμβεί και σε άλλες περιπτώσεις διοργανώσεων του παρελθόντος (π.χ.
Βραζιλία, Νότια Αφρική), μεγάλο μέρος αυτών των εξόδων θα μετακυλιστεί
στην οικονομία της χώρας, με το λαό μέσω της υπέρογκης φορολογίας να
αναμένεται και στην περίπτωση της Ρωσίας να πληρώσει το «μάρμαρο» για
μια αθλητική διοργάνωση κομμένη και ραμμένη στα συμφέροντα των
πολυεθνικών, ενταγμένη στον γενικότερο κανόνα του αθλητισμού ως
προϊόντος.
Οι φίλαθλοι πληρώνουν το «μάρμαρο»
Μάλιστα,
ήδη μια περίπτωση είναι ξεκάθαρη για το ποιος θα πληρώσει τα «σπασμένα»
της διοργάνωσης, ιδιαίτερα μάλιστα από τη στιγμή που ο φόβος της
απώλειας κερδών γίνει πραγματικότητα για διοργανωτές και FIFA.
Ενδεικτική είναι η πρόσφατη νέα αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων της
διοργάνωσης, ζήτημα που αφορά και πλήττει άμεσα όσους φιλάθλους θα
θέλουν να βρεθούν στα γήπεδα της Ρωσίας. Με τη ζήτηση μέχρι στιγμής να
είναι μειωμένη κατά 43% σε σχέση με τις προβλέψεις, η FIFA κατέφυγε στη
συγκεκριμένη λύση.Η Ομοσπονδία χώρισε σε 4 κατηγορίες τα εισιτήρια, με την πρώτη να είναι η καλύτερη αλλά και η ακριβότερη, ενώ μία εξ αυτών απευθύνεται μόνο στους Ρώσους πολίτες. Από τα φθηνότερα στα ακριβότερα, τα εισιτήρια του εναρκτήριου αγώνα ξεκινούν από 220 δολάρια και φτάνουν τα 550, όταν στη Βραζιλία το 2014 οι αντίστοιχες τιμές ήταν από 220 έως 495 δολάρια. Στη φάση των ομίλων, το φθηνότερο εισιτήριο μπορεί να βρεθεί στα 105 ευρώ, ενώ το ακριβότερο αγγίζει τα 210! Για τα εισιτήρια των ίδιων αγώνων, 3 χρόνια πριν, ένας φίλαθλος θα πλήρωνε 90 και 175 δολάρια αντίστοιχα. Για τους 8 αγώνες της φάσης των «16», η FIFA κοστολόγησε τα εισιτήρια από 115 μέχρι 245 δολάρια, και πάλι πιο ακριβά σε σχέση με τα 110 και 220 δολάρια του Μουντιάλ της Βραζιλίας. Οσον αφορά το αποκορύφωμα, τον τελικό, οι τιμές γίνονται απλησίαστες: Για τις πιο μακρινές θέσεις, το εισιτήριο θα αγοραστεί στα 455 δολάρια, ενώ όσο πλησιάζουν οι θέσεις τον αγωνιστικό χώρο φτάνουν μέχρι και τα 1.200 δολάρια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου