Τα θεμέλια για την 35 χρόνων
εκμετάλλευση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου από το ινδικό
μονοπώλιο GMR, έβαλε σήμερα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην
τελετή που διοργανώθηκε σήμερα στην Κρήτη.
Ο Κυρ. Μητσοτάκης ισχυρίστηκε πως «αυτό το κορυφαίο έργο υλοποιείται με σύμπραξη του ελληνικού δημοσίου με τον ιδιωτικό τομέα, κάτι που εγγυάται γρήγορο και καλό αποτέλεσμα». Πρόσθεσε πως «από τη μία πλευρά, το ελληνικό Δημόσιο με την ισχύ, αλλά και την εμπειρία πια του κράτους. Και από την άλλη, ο ιδιωτικός τομέας με την εμπειρία του και με την ευελιξία του» και αναφερόμενος στο ινδικό μονοπώλιο, δήλωσε πως «σήμερα είναι operator τριών διεθνών αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων και του Δελχί. Κατασκευάζει δύο ακόμη και έχει την ευθύνη για τη διακίνηση 100 εκατομμυρίων επιβατών το χρόνο».
Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, το ελληνικό δημόσιο, δηλαδή ο λαός, θα βάλει συνολικά 305 εκατ. ευρώ και θα κατέχει το 46% για την κατασκευή του αεροδρομίου, ενώ το ινδικό μονοπώλιο μόλις 160 εκατ. ευρώ και θα αποκτήσει το 54% των μετοχών! Συγκεκριμένα, είπε «το Δημόσιο κρατάει το 46% του μετοχικού κεφαλαίου. Θα καταβάλει ως άμεση χρηματοδότηση 180 εκατ. ευρώ και άλλα 125 εκατ. ευρώ αργότερα, από το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων. Μαζί με τα 160 εκατ. ευρώ που θα συνεισφέρει ο ιδιώτης – μέτοχος, καλύπτουν πλήρως το ύψος της επένδυσης».
Εμφάνισε τη συμφωνία σαν συμφέρουσα, υποστηρίζοντας πως «το Δημόσιο θα πάρει, όμως, πίσω και με το παραπάνω τα ποσά που θα συνεισφέρει. Στα 35 χρόνια της περιόδου διαχείρισης, τα μερίσματα μόνο του Δημοσίου από τα κέρδη του αεροδρομίου υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσουν τα 1,2 δισ. ευρώ, στα οποία θα προστίθενται ακόμη 115 εκατ. ευρώ από το Αντισταθμιστικό Αντάλλαγμα και σημαντικά έσοδα από την ετήσια φορολόγηση». Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, το ελληνικό κράτος θα έχει κέρδος περίπου 35 εκατ. ευρώ το χρόνο για 35 χρόνια, με το 46% των μετοχών είναι προφανές ότι το ινδικό μονοπώλιο θα έχει πολύ περισσότερα, κατέχοντας το 54% των μετοχών και με αισθητά μικρότερη χρηματική συνεισφορά στην κατασκευή. Παρόλα αυτά, ο πρωθυπουργός δήλωσε ότι «νιώθω μια ξεχωριστή συγκίνηση».
«Μέσα από την εξαγγελία για τα έργα υποδομής, όπως ο ΒΟΑΚ και το Αεροδρόμιο Καστελίου, για τα οποία αισθάνεται περήφανος ο πρωθυπουργός, προβάλλεται η αντίληψη την οποία έχει για την ανάπτυξη και την οποία μάλιστα μοιράζεται με την προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Φιλική για τους μεγαλοεπενδυτές και τους μεγαλοεργολάβους, οι οποίοι εξασφαλίζουν σίγουρα κέρδη, με διαδικασίες “fast track”. Εχθρική προς το περιβάλλον και προς το λαό που φορτώνεται νέα δάνεια, νέους φόρους, νέα χαράτσια και τον αναγκάζουν να ζει με μισθούς και συντάξεις πείνας».
Πηγή: 902.gr
Ο Κυρ. Μητσοτάκης ισχυρίστηκε πως «αυτό το κορυφαίο έργο υλοποιείται με σύμπραξη του ελληνικού δημοσίου με τον ιδιωτικό τομέα, κάτι που εγγυάται γρήγορο και καλό αποτέλεσμα». Πρόσθεσε πως «από τη μία πλευρά, το ελληνικό Δημόσιο με την ισχύ, αλλά και την εμπειρία πια του κράτους. Και από την άλλη, ο ιδιωτικός τομέας με την εμπειρία του και με την ευελιξία του» και αναφερόμενος στο ινδικό μονοπώλιο, δήλωσε πως «σήμερα είναι operator τριών διεθνών αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων και του Δελχί. Κατασκευάζει δύο ακόμη και έχει την ευθύνη για τη διακίνηση 100 εκατομμυρίων επιβατών το χρόνο».
Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, το ελληνικό δημόσιο, δηλαδή ο λαός, θα βάλει συνολικά 305 εκατ. ευρώ και θα κατέχει το 46% για την κατασκευή του αεροδρομίου, ενώ το ινδικό μονοπώλιο μόλις 160 εκατ. ευρώ και θα αποκτήσει το 54% των μετοχών! Συγκεκριμένα, είπε «το Δημόσιο κρατάει το 46% του μετοχικού κεφαλαίου. Θα καταβάλει ως άμεση χρηματοδότηση 180 εκατ. ευρώ και άλλα 125 εκατ. ευρώ αργότερα, από το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων. Μαζί με τα 160 εκατ. ευρώ που θα συνεισφέρει ο ιδιώτης – μέτοχος, καλύπτουν πλήρως το ύψος της επένδυσης».
Εμφάνισε τη συμφωνία σαν συμφέρουσα, υποστηρίζοντας πως «το Δημόσιο θα πάρει, όμως, πίσω και με το παραπάνω τα ποσά που θα συνεισφέρει. Στα 35 χρόνια της περιόδου διαχείρισης, τα μερίσματα μόνο του Δημοσίου από τα κέρδη του αεροδρομίου υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσουν τα 1,2 δισ. ευρώ, στα οποία θα προστίθενται ακόμη 115 εκατ. ευρώ από το Αντισταθμιστικό Αντάλλαγμα και σημαντικά έσοδα από την ετήσια φορολόγηση». Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, το ελληνικό κράτος θα έχει κέρδος περίπου 35 εκατ. ευρώ το χρόνο για 35 χρόνια, με το 46% των μετοχών είναι προφανές ότι το ινδικό μονοπώλιο θα έχει πολύ περισσότερα, κατέχοντας το 54% των μετοχών και με αισθητά μικρότερη χρηματική συνεισφορά στην κατασκευή. Παρόλα αυτά, ο πρωθυπουργός δήλωσε ότι «νιώθω μια ξεχωριστή συγκίνηση».
Σχόλιο της ΕΠ Κρήτης του ΚΚΕ
Για την επίσκεψη του πρωθυπουργού, η Επιτροπή Περιοχής Κρήτης του ΚΚΕ σχολίασε:«Μέσα από την εξαγγελία για τα έργα υποδομής, όπως ο ΒΟΑΚ και το Αεροδρόμιο Καστελίου, για τα οποία αισθάνεται περήφανος ο πρωθυπουργός, προβάλλεται η αντίληψη την οποία έχει για την ανάπτυξη και την οποία μάλιστα μοιράζεται με την προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Φιλική για τους μεγαλοεπενδυτές και τους μεγαλοεργολάβους, οι οποίοι εξασφαλίζουν σίγουρα κέρδη, με διαδικασίες “fast track”. Εχθρική προς το περιβάλλον και προς το λαό που φορτώνεται νέα δάνεια, νέους φόρους, νέα χαράτσια και τον αναγκάζουν να ζει με μισθούς και συντάξεις πείνας».
Πηγή: 902.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου