16 Αυγ 2013

Επιταχύνουν την πολιτική ξεπουλήματος

Επιταχύνουν την πολιτική ξεπουλήματος
Θεωρούν την παραχώρηση του 33% του ΟΠΑΠ σημείο στροφής για επιτάχυνση της αντιδραστικής πολιτικής τους
Το σύνολο των περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου, χωρίς καμιά απολύτως εξαίρεση, θα περάσει σε ιδιωτικές εταιρείες. Αυτό είναι το μήνυμα που προσπαθούν να ξαναζεστάνουν τα κυβερνητικά στελέχη, μετά την υπογραφή της σύμβασης για την παραχώρηση του 33% του ΟΠΑΠ, μία από τις πλέον κερδοφόρες επιχειρήσεις της χώρας. Με επιχειρήματα που στοχεύουν στον αποπροσανατολισμό των εργαζομένων από τον εγκληματικό χαρακτήρα της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων, στη συγκυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, ετοιμάζονται να περάσουν στην επόμενη φάση υλοποίησης της πολιτικής εκποίησης των περιουσιακών στοιχείων που ανήκουν στους εργαζόμενους της χώρας και παραδίνονται στο μεγάλο κεφάλαιο, προκειμένου να στηριχθεί η κερδοφορία του.
Σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ το Σεπτέμβρη αναμένεται να υπάρξει πρόσκληση ενδιαφέροντος για τους οργανισμούς Λιμανιών Πειραιώς και Θεσσαλονίκης, με στόχο μέχρι το καλοκαίρι του 2014 να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία ιδιωτικοποίησης. Επίσης, το Σεπτέμβρη αναμένεται η πρόσκληση ενδιαφέροντος και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με στόχο να έχει ολοκληρωθεί η ιδιωτικοποίηση το 1ο τρίμηνο του 2014.
Αναλυτικότερα, το πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων προβλέπει ξεπούλημα για εταιρείες όπως:
Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος: Ο Οργανισμός έχει «σπάσει» σε κομμάτια τα οποία θα πωληθούν, ανάλογα με τις συνθήκες που θα διαμορφωθούν στην αγορά, είτε ενιαία, είτε σε κομμάτια, είτε σε έναν είτε σε περισσότερους υποψηφίους. Οι «νέες» εταιρείες είναι: 1) Διαχειριστής Σιδηροδρόμου (ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ), 2) Σιδηροδρομικοί Σταθμοί, Συντήρηση Τροχαίου Υλικού και Σιδηροδρομικού Εξοπλισμού (ROSCO).
Διεθνές Αεροδρόμιο της ΧΟΧΤΙΦ: Καταρχήν το κομμάτι που ανήκει στο ελληνικό Δημόσιο, ενώ σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι σήμερα και η ΧΟΧΤΙΦ προσανατολίζεται να πουλήσει το δικό της μερίδιο, επειδή αποσύρεται από τη διαχείριση αεροδρομίων.
Τοπικά Αεροδρόμια: Μεταξύ αυτών της Θεσσαλονίκης, της Ρόδου, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κω, της Ζακύνθου, της Σαντορίνης, της Μυτιλήνης, της Σάμου και της Μυκόνου.
Οι «Ελληνικοί Αυτοκινητόδρομοι ΑΕ»: Εδώ συμπεριλαμβάνονται οι οδοί Ελευσίνας - Κορίνθου - Πάτρας - Πύργου - Καλαμάτας (366 χλμ.), Μαλιακός - Κλειδί (230 χλμ.), Αντίρριο - Ιωάννινα (196 χλμ.), Κεντρικής Ελλάδας, (175 χλμ.), Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας (205 χλμ.)
Εταιρεία Υδρευσης και Αποχέτευσης Πρωτεύουσας (ΕΥΔΑΠ): Το ελληνικό δημόσιο κατέχει 61% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, ενώ το 10% που ανήκε στην Αγροτική Τράπεζα έχει ήδη περιέλθει στην Τράπεζα Πειραιώς.
Εταιρεία Υδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης (ΕΥΑΘ ΑΕ): Στο ελληνικό Δημόσιο ανήκει το 74% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας. Πακέτο 5% των μετοχών ανήκει στη γαλλική εταιρεία ΣΟΥΕΖ, η οποία είναι και μία από τις επιχειρήσεις που σε κοινοπραξία με τον «Ελλάκτωρα» του Μπόμπολα κατέθεσαν δεσμευτική πρόταση για το 51% των μετοχών της ΕΥΑΘ.
Οργανισμός Λιμένος Πειραιά (ΟΛΠ): Στο λιμάνι του Πειραιά, στο Δημόσιο ανήκει το 74% των μετοχών του ΟΛΠ, ενώ η κυβέρνηση έχει αναθέσει σε χρηματοοικονομικές εταιρείες να εξετάσουν τα σενάρια πιθανής αύξησης του ποσοστού που θα ανήκει σε ιδιώτες.
11 λιμάνια ως εταιρείες περιορισμένης ευθύνης: Η παραπάνω μελέτη για τον ΟΛΠ θα αφορά και 11 ακόμα λιμάνια της χώρας, τα οποία μέχρι σήμερα ανήκουν 100% στο ελληνικό δημόσιο, αλλά έχει αποφασιστεί η παραχώρησή τους σε ιδιώτες. Πρόκειται για τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), του Βόλου, της Ραφήνας, της Ηγουμενίτσας, της Πάτρας, της Αλεξανδρούπολης, του Ηρακλείου, της Ελευσίνας, του Λαυρίου, της Κέρκυρας και της Καβάλας.
Μικρά λιμάνια και μαρίνες: Εδώ χάνει η μάνα το παιδί... Οι στόχοι της ιδιωτικοποίησης προκύπτουν από ένα χάρτη που διακινεί το ΤΑΙΠΕΔ και εμφανίζονται λιμάνια και μαρίνες σε ολόκληρη τη χώρα. Ανάμεσά τους οι μαρίνες και μικρά λιμάνια όπως της Γλυφάδας και του Αλίμου, του Πόρου και της Υδρας, της Πύλου και του Κατάκολου, της Σκύρου και της Σκιάθου, της Ρόδου, της Μυκόνου, της Κω, της Χίου κ.λπ.
Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού (ΔΕΗ): Οι κυβερνήσεις του δικομματισμού κατάφεραν ήδη να ξεπουλήσουν το 49% της ΔΕΗ. Η υπόθεση της παραπέρα ιδιωτικοποίησής της είναι και αυτόνομη, μπορεί όμως να εξελιχθεί σε συνδυασμό με την πορεία που θα έχει η ΔΕΠΑ και ο ΔΕΣΦΑ, επιχειρήσεις για τις οποίες έχουν δείξει ενδιαφέρον ρωσικές πολυεθνικές με επικεφαλής την ΓΚΑΖΠΡΟΜ (πρόσφατα και αζέρικες). Στο ΤΑΙΠΕΔ έχει ήδη μεταβιβαστεί το 17% των κρατικών μετοχών, κάτι που μπορεί να προϊδεάζει για το μέγεθος του πρώτου πακέτου που θα ιδιωτικοποιηθεί.
Ο κατάλογος συμπληρώνεται από μια σειρά μετοχικές εταιρείες όπως είναι τα Κρατικά Λαχεία, η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (ΔΕΠΑ), ο Οργανισμός Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος, τα «Ελληνικά Πετρέλαια» (ΕΛΠΕ), η ΛΑΡΚΟ, τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα, η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων.
Τέλος, στο κεφάλαιο «Αξιοποίηση γης» προβλέπεται η, με διάφορες μορφές, παραχώρηση σε ιδιώτες εκτάσεων, αλλά και τουριστικών κύρια εγκαταστάσεων, που βρίσκονται σε διάφορα σημεία της χώρας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

TOP READ