Απάτες σε συνθήκες άγριου ανταγωνισμού
Ο οξυμένος ανταγωνισμός μεταξύ μονοπωλίων από τις δύο πλευρές του Ατλαντικού, με στόχο τον έλεγχο ακόμη μεγαλύτερων κομματιών της αγοράς, οδήγησε επιθεωρητές της Αμερικανικής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος (ΕΡΑ) στο ξεμπρόστιασμα μεγάλου σκανδάλου της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας «Φολκσβάγκεν». Οπως έγινε γνωστό, στελέχη της εταιρείας παραδέχτηκαν την Παρασκευή σε επιθεωρητές ότι σε περίπου 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα με κινητήρες ντίζελ, που κυκλοφορούν παγκοσμίως, είχε σκοπίμως τοποθετηθεί λογισμικό το οποίο παραποιούσε τις μετρήσεις ρύπων, που ήταν 40% πάνω από τα μέγιστα επιτρεπτά νόμιμα όρια, οποτεδήποτε γινόταν στο όχημα σχετικός έλεγχος, ώστε να υπερέχουν τα αυτοκίνητα της εταιρείας στον ανταγωνισμό! Η ΕΡΑ απειλεί την «Φολκσβάγκεν» με πρόστιμο 18 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ομως, αυτός δεν είναι ο μόνος οικονομικός «εφιάλτης» για το μέλλον της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, που μόνο χτες είδε τη μετοχή της στα διεθνή χρηματιστήρια να πέφτει έως και 23%. Η εταιρεία θα πρέπει, άμεσα, μέσα στο επόμενο τετράμηνο, να δαπανήσει 6,5 δισεκατομμύρια ευρώ για να αντικαταστήσει το «βρώμικο» λογισμικό, όχι μόνο στα περίπου 500.000 μοντέλα της εταιρείας με κινητήρα ντίζελ που κυκλοφορούν στις ΗΠΑ, αλλά και σε 11.000.000 αυτοκίνητα παγκοσμίως...
Ο διευθυντής της «Φολκσβάγκεν», Μάρτιν Βίντερκορν, που ανέλαβε τις επίσημες ανακοινώσεις και τη δημόσια παραδοχή του σκανδάλου, δεν αναμένεται να τη γλιτώσει με απολογία, καθώς θεωρείται πολύ πιθανό να αντικατασταθεί σύντομα από τον επικεφαλής της «Πόρσε», Ματίας Μίλερ. Από την άλλη, η Γερμανίδα καγκελάριος Αγκελα Μέρκελ ζήτησε από τη «Φολκσβάγκεν» «πλήρη διαφάνεια και γρήγορες εξηγήσεις», υπογραμμίζοντας πως ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών, Αλεξάντερ Ντόμπριντ, βρίσκεται «σε στενή επαφή» με τον όμιλο του Βόλφσμπουργκ.
Διεθνείς διαστάσεις
Το σκάνδαλο της «Φολκσβάγκεν» προκάλεσε στις ΗΠΑ την έναρξη ποινικής έρευνας κατά της κατασκευάστριας εταιρείας, ενώ στη Γερμανία
οι Αρχές έδωσαν εντολή για την άμεση διεξαγωγή «εξονυχιστικών ελέγχων»
στα μοντέλα ντίζελ της εταιρείας. Γρήγορα, όμως, το σκάνδαλο πήρε
διεθνείς διαστάσεις, αφού αξιωματούχοι σε Γαλλία, Ιταλία, Βρετανία και Ν. Κορέα ζήτησαν άμεση έρευνα σε βάρος της εταιρείας.Ειδικότερα, στη Γαλλία, ο υπουργός Οικονομικών, Μισέλ Σαπέν, έκρινε «απαραίτητη» τη διεξαγωγή έρευνας για τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε πανευρωπαϊκό επίπεδο και το ιταλικό υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε πως θα ανοίξει έρευνα και θα ζητήσει εξηγήσεις από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και την Ομοσπονδιακή Αρχή Οδικής Κυκλοφορίας (KBA). Παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή της ΕΕ έκρινε χτες ότι είναι πρόωρο να ληφθούν «μέτρα άμεσης επιτήρησης» στην Ευρώπη, ωστόσο η εκπρόσωπος της Κομισιόν, Λουσιά Κοντέ, τόνισε ότι το θέμα αντιμετωπίζεται «πολύ σοβαρά»... «για το καλό των καταναλωτών και του περιβάλλοντός μας».
Η αποκάλυψη τέτοιων σκανδάλων δε σχετίζονται με τις «ανησυχίες» των Αμερικανών για το περιβάλλον ή τη «δικαιοσύνη», αλλά με τον εντονότατο ανταγωνισμό με μονοπώλια από τη Γερμανία και άλλες χώρες της ΕΕ. Το ίδιο ισχύει και για τα ανταγωνιστικά μονοπώλια στην αυτοκινητοβιομηχανία σε Γαλλία και Ιταλία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου