4 Αυγ 2012

ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ Κέρδη για εφοπλιστές, εξαθλίωση για τους ναυτεργάτες



ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ
Κέρδη για εφοπλιστές, εξαθλίωση για τους ναυτεργάτες


Η πλήρης άρση του καμποτάζ συζητήθηκε μεταξύ άλλων στη συνάντηση που έγινε χτες για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα, μεταξύ της υπουργού Τουρισμού Ολγας Κεφαλογιάννη και του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου Κώστα Μουσουρούλη.
Στη συνάντηση συζητήθηκε η διαμόρφωση μιας στρατηγικής για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα και οι συνέργειες που θα πρέπει να αναληφθούν.
Το τι σημαίνει όμως στην πραγματικότητα η κρουαζιέρα για τους ναυτεργάτες και ποιοι είναι οι μόνοι κερδισμένοι, έχει επανειλημμένα τονιστεί από τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία. Χαρακτηριστικά είναι και τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν στη βρετανική εφημερίδα «Γκάρντιαν»: Οι εργαζόμενοι στα κρουαζιερόπλοια της βρετανικής εταιρίας «P&O Cruises» αμείβονται μόλις με 75 πένες (ένα ευρώ περίπου της ώρα). Οι αποδοχές τους κυμαίνονται στα 400 δολάρια το μήνα, πολύ κάτω από το έτσι κι αλλιώς ανεπαρκές «ελάχιστο επίπεδο» που έχει καθοριστεί στα 555 δολάρια από την Κοινή Ναυτιλιακή Επιτροπή του Παγκόσμιου Οργανισμού Εργασίας. Οι εργαζόμενοι, οι περισσότεροι από την Ινδία και τις Φιλιππίνες, όχι μόνο αμείβονται με ψίχουλα αλλά δουλεύουν βάρδιες άνω των 11 ωρών ημερησίως και εφτά ημέρες τη βδομάδα, ενώ η εταιρεία χρεώνει μεταξύ 2.798 και 6.458 ανά επιβάτη για μια κρουαζιέρα 12 ημερών γύρω από τη Βόρεια Ευρώπη. Η συγκεκριμένη εταιρεία που είναι η μεγαλύτερη εταιρεία για κρουαζιέρες παγκοσμίως, έχει ετήσια έσοδα για το 2011 15,8 δισ. δολάρια και κέρδη ύψους 2,2 δισ. δολάρια.
Προφανώς αυτόν τον εργασιακό μεσαίωνα για τους ναυτεργάτες και αυτά τα κέρδη για τους εφοπλιστές ονειρεύονται όλοι όσοι παλεύουν για την πλήρη απελευθέρωση της κρουαζιέρας. Μυθικά κέρδη για τους εφοπλιστές, εξόντωση στη δουλειά και εξαθλίωση οικονομική για τους ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

TOP READ