26 Ιουν 2015

ΕΕ. Νέο όραμα των μονοπωλίων για ισοπέδωση των λαών μέσω νέας ΟΝΕ

 ΕΕ. Νέο όραμα των μονοπωλίων για ισοπέδωση των λαών μέσω νέας ΟΝΕ



Πνίγονται στην κρίση, συμμετέχουν σε ιμπεριαλιστικούς πολέμους ληστείας του πλούτου των λαών, εφορμούν στην ιμπεριαλιστική ανακατανομή των σφαιρών επιρροής της γης και των πηγών ενέργειας, ενισχύουν ανοικτά την αναβίωση του φασισμού ως εναλλακτική λύση – απάντηση στην αδυναμία καθυπόταξης των λαών με αστικοδημοκρατικές αυταρχικές μέθοδες! Κι’ όμως, επιχειρούν να μας πουλήσουν ξαναζεσταμένο το ιμπεριαλιστικό, φιλομονοπωλιακό όραμα ισοπέδωσης λαών και δικαιωμάτων ως νέο όραμα ευημερίας μέσα στην ΟΝΕ, μέσα σε 10 χρόνια!
 
Σε 10 χρόνια θα εξαφανίσουν όλα τα προβλήματα του καπιταλισμού και θα ζουν οι λαοί της ευρωζώνης ευτυχισμένοι, όπως τους υποσχέθηκαν το 1957, το 1961, το 1980, το 1992 και το 2000 με την ΟΝΕ και το ευρώ! Όλα τα προβλήματα εξαφανίζονται και οι λαοί περνάνε αυτομάτως στον Παράδεισο.
Δείτε με λεπτομέρεια τη νέα, παγκοσμίων διαστάσεων, προσπάθεια εξαπάτησης των λαών, σαν αυτές των παραμονών των μεγάλων παγκοσμίων πολέμων που υπόσχονταν, μέσα από τον πόλεμο, το νέο Παράδεισο του κάθε έθνους και λαού που θα συμμετάσχει. Τελικά ο μόνος παράδεισος των λαών ήταν απλώς ο τάφος τους!
 
Και Λευκή Βίβλο!
Για να μη ξεχνιόμαστε μας ενημερώνουν η Επιτροπή – σε διαβούλευση με τους Προέδρους των άλλων θεσμικών οργάνων της ΕΕ — θα παρουσιάσει μια «Λευκή Βίβλο» την άνοιξη του 2017, στην οποία θα αξιολογήσει την πρόοδο που θα σημειωθεί στο στάδιο 1 και θα περιγράφει τα επόμενα βήματα»!!!
Είναι γνωστό ότι τη Λευκή Βίβλο του 1992 και τη Συνθήκη του Μάαστριχτ δεν τη μετάφρασαν ποτέ – τις μετέφρασε μόνο ο Ριζοσπάστης - για να μη μάθει ο λαός τι τον περιμένει. Αντί γι αυτό, δημοσίευαν επιλεκτικά αποσπάσματα, με σκοπό να μας πείσουν ότι με την εφαρμογή τους «θα τρώμε με χρυσά κουτάλια»!
 
Θαυμάστε τους!
Εν μέσω κρίσης λοιπόν και με άδηλο το άμεσο μέλλον της, οι θεσμικοί ηγέτες της ΕΕ σχεδιάζουν μια νέα ΟΝΕ η οποία θα επιλύσει όλα τα σημερινά προβλήματα και θα επαναφέρει το αρχικό όραμα της δημιουργίας της ΕΕ το 1957, για μια Ευρώπη ενωμένη, ευημερούσα, ενιαία, με ενιαίες πολιτικές και κανόνες  στα βασικά ζητήματα. Όλα αυτά θα επιτευχθούν μέσα σε 10 χρόνια!
Όπως αναφέρουν οι πέντε Πρόεδροι των θεσμικών οργάνων της ΟΝΕ, σχεδιάζουν την αναμόρφωσή της ώστε «το  αργότερο έως το 2025, όταν όλα τα μέτρα τεθούν πλήρως σε εφαρμογή, χάρη στη βαθιά και ουσιαστική ΟΝΕ, θα δημιουργηθεί ένας χώρος σταθερότητας και ευημερίας για όλους τους πολίτες των κρατών μελών της ΕΕ που συμμετέχουν στο ενιαίο νόμισμα, ένας χώρος που θα ελκύει άλλα κράτη μέλη της ΕΕ να προσχωρήσουν, εφόσον είναι έτοιμα να το πράξουν».
Δεν είναι γνωστό πως ξεπερνούν και λύνουν αυτομάτως την καπιταλιστική κρίση και τα τόσα υπαρκτά προβλήματα που έχουν η ΕΕ και η Ευρωζώνη, αλλά έχει αξία να διαβάσουμε τι ακριβώς λέει το κείμενο.
Συνιστώ στους φίλους να διαβάσουν όλο το κείμενο - παγίδα. Θα το βρούμε μπροστά μας. Και την ώρα που οι παραπλανημένοι, από τα μέσα ενημέρωσης του κεφαλαίου, θα αναμένουν το νέο παράδεισο της ΟΝΕ, οι κομμουνιστές και οι ριζοσπάστες αριστεροί οφείλουν να αποκαλύψουν τη νέα  απάτη. Όμως αυτό θέλει από τώρα μελέτη.
 
Ευρωπαϊκή Επιτροπή - Δελτίο Τύπου
Έκθεση των Πέντε Προέδρων: Σχέδιο για την ενίσχυση της Οικονομικής και Νομισματικής Ένωσης από την 1η Ιουλίου 2015
Βρυξέλλες, 22 Ιούνιος 2015
Οι πέντε Πρόεδροι – ο Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Jean-Claude Juncker, από κοινού με τον Πρόεδρο της Συνόδου Κορυφής για το ευρώ, Donald Tusk, τον Πρόεδρο του Ευρωομάδας, Jeroen Dijsselbloem, τον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, Mario Draghi, και τον Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Martin Schulz – έδωσαν, στις 25 Ιουνίου 2015,  στη δημοσιότητα τα φιλόδοξα σχέδιά τους για το πώς θα επιτευχθεί η εμβάθυνση της Οικονομικής και Νομισματικής Ένωσης (ΟΝΕ) από την 1η Ιουλίου 2015 και πώς θα ολοκληρωθεί το αργότερο έως το 2025.
Για να κάνουν πραγματικότητα το όραμά τους για το μέλλον της ΟΝΕ, επιστρατεύουν συγκεκριμένα μέτρα που θα εφαρμοστούν σε τρία στάδια.
Ορισμένες από τις δράσεις πρέπει να εφαρμοστούν ήδη κατά τα αμέσως επόμενα έτη, όπως η εισαγωγή ενός ευρωπαϊκού συστήματος εγγύησης των καταθέσεων, ενώ άλλες προχωρούν περισσότερο όσον αφορά τον επιμερισμό της κυριαρχίας των κρατών μελών που έχουν ως νόμισμά τους το ευρώ, όπως η δημιουργία ενός μελλοντικού ταμείου της ζώνης του ευρώ.
Αυτό αποτελεί μέρος του οράματος των Πέντε Προέδρων σύμφωνα με το οποίο, η έμφαση θα πρέπει να μετακινηθεί πέραν των κανόνων προς ένα πλαίσιο θεσμικών οργάνων, ώστε η ΟΝΕ να αποκτήσει μια αρχιτεκτονική που θα χαρακτηρίζεται από απόλυτη σταθερότητα αλλά και διαφάνεια. Η υλοποίηση μιας βαθύτερης και δικαιότερης Οικονομικής και Νομισματικής Ένωσης ήταν μία από τις 10 βασικές προτεραιότητες του Προέδρου Juncker στις πολιτικές κατευθυντήριες γραμμές του.
Ο Πρόεδρος Juncker προέβη στην ακόλουθη δήλωση: «Το ευρώ είναι το νόμισμα 19 κρατών μελών της ΕΕ και περισσότερων από 330 εκατομμύρια πολιτών. Είναι ένα επίτευγμα για το οποίο αξίζει να είμαστε περήφανοι. Είναι ένα επίτευγμα που προστατεύει την Ευρώπη. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα. Η Οικονομική και Νομισματική μας Ένωση παραμένει ελλιπής και κατά την ανάληψη των καθηκόντων μου υποσχέθηκα ότι θα επεδίωκα την παγίωση και τη συμπλήρωση των πρωτόγνωρων μέτρων που λάβαμε κατά τη διάρκεια της κρίσης ώστε να αυξηθεί η κοινωνική δικαιοσύνη και η δημοκρατική νομιμοποίησή τους. Σήμερα, εμείς, οι Πέντε Πρόεδροι, παρουσιάζουμε το κοινό μας όραμα. Ο κόσμος μας παρακολουθεί και θέλει να γνωρίζει προς τα πού βαδίζουμε. Σήμερα, ξεδιπλώνουμε τη νομισματική μας ολοκλήρωση και την οδηγούμε στον τελικό της προορισμό».
Ο Valdis Dombrovskis, αντιπρόεδρος για το Ευρώ και τον Κοινωνικό Διάλογο, δήλωσε: «Η Οικονομική και Νομισματική Ένωση έχει ενισχυθεί τα τελευταία χρόνια, ιδίως μάλιστα λόγω της χρηματοπιστωτικής και οικονομικής κρίσης. Ωστόσο, παραμένει ελλιπής. Η παρούσα έκθεση δείχνει τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να ενισχυθεί περαιτέρω, σε στάδια, κατά τα προσεχή έτη. Είμαστε έτοιμοι να παρουσιάσουμε τις συγκεκριμένες προτάσεις που απαιτούνται για να γίνει πραγματικότητα αυτό το φιλόδοξο αλλά και ρεαλιστικό όραμα. Η πλήρης ΟΝΕ, ωστόσο, δεν είναι αυτοσκοπός. Είναι ένα μέσο που μπορεί να συντελέσει σε μεγαλύτερη ανάπτυξη, περισσότερες θέσεις εργασίας και περισσότερη ευημερία για όλους τους πολίτες, τώρα και στο μέλλον».
Παρά την πρόοδο που έχει σημειωθεί τα τελευταία χρόνια, ιδίως με τη δρομολόγηση της Τραπεζικής Ένωσης, η ΟΝΕ παραμένει ελλιπής. Οι αποκλίσεις που υπάρχουν στη ζώνη του ευρώ είναι σημαντικές και η κρίση των τελευταίων ετών ενέτεινε ακόμη περισσότερο τις αδυναμίες της. Είναι σαφές ότι, με 18 εκατομμύρια ανέργους και πολλά μέλη των κοινωνιών μας εκτεθειμένα στον κίνδυνο του κοινωνικού αποκλεισμού, πρέπει να γίνουν ακόμη πολλά για την μετατροπή της ζώνης του ευρώ — της δεύτερης μεγαλύτερης οικονομίας του κόσμου — σε ένα ατσάλινο αρχιτεκτόνημα. Χρειαζόμαστε μια μόνιμη, δίκαιη και δημοκρατικά νόμιμη βάση για το μέλλον, η οποία θα συμβάλλει σε μεγαλύτερη ανάπτυξη, περισσότερες θέσεις εργασίας και περισσότερη ευημερία για όλους τους πολίτες.
Η έκθεση περιλαμβάνει τρία διαφορετικά στάδια για να γίνει πραγματικότητα το όραμα των Πέντε Προέδρων (βλ. παράρτημα 1):
-         Στάδιο 1ή «εμβάθυνση στην πράξη» (1 Ιουλίου 2015-30 Ιουνίου 2017): Με βάση τα υφιστάμενα μέσα και τις ισχύουσες Συνθήκες, επιδίωξη είναι η τόνωση της ανταγωνιστικότητας και της διαρθρωτικής σύγκλισης, η επίτευξη υπεύθυνων δημοσιονομικών πολιτικών τόσο σε εθνικό επίπεδο όσο και στο επίπεδο της ζώνης του ευρώ, η ολοκλήρωση της Χρηματοοικονομικής Ένωσης και η ενίσχυση της δημοκρατικής λογοδοσίας.
-         Στάδιο 2, ή «Ολοκλήρωση της ΟΝΕ»: Δρομολόγηση πιο μακρόπνοων δράσεων με σκοπό η διαδικασία σύγκλισης να αποκτήσει περισσότερο δεσμευτικό χαρακτήρα μέσω, παραδείγματος χάριν, μιας σειράς από κοινού συμφωνηθέντων στόχων αναφοράς για τη σύγκλιση, οι οποίοι θα μπορούσαν να καταστούν νομικώς δεσμευτικοί, καθώς και του ταμείου της ζώνης του ευρώ.
-         Τελικό στάδιο (το αργότερο έως το 2025): Όταν όλα τα μέτρα τεθούν πλήρως σε εφαρμογή, χάρη στη βαθιά και ουσιαστική ΟΝΕ θα δημιουργηθεί ένας χώρος σταθερότητας και ευημερίας για όλους τους πολίτες των κρατών μελών της ΕΕ που συμμετέχουν στο ενιαίο νόμισμα, ένας χώρος που θα ελκύει άλλα κράτη μέλη της ΕΕ να προσχωρήσουν, εφόσον είναι έτοιμα να το πράξουν.
Για να προετοιμάσει τη μετάβαση από στο στάδιο 1 στο στάδιο 2, την άνοιξη του 2017 η Επιτροπή θα υποβάλει Λευκή Βίβλο, στην οποία θα περιγράφονται τα επόμενα βήματα που απαιτούνται, συμπεριλαμβανομένων των νομικών μέτρων για την ολοκλήρωση της ΟΝΕ στο στάδιο 2. Αυτός ο τρόπος δράσης ακολουθεί το πρότυπο που εφαρμόστηκε από τον Jacques Delors στη Λευκή Βίβλο του 1985, η οποία — με μια σειρά από μέτρα και το αντίστοιχο χρονοδιάγραμμά τους — άνοιξε το δρόμο για την Ενιαία Ευρωπαϊκή Πράξη, τη νομική βάση του σχεδίου για την υλοποίηση της Ενιαίας Αγοράς. 
Ποιο είναι το συγκεκριμένο περιεχόμενο της Έκθεσης των πέντε Προέδρων;
1. Προς μια Οικονομική Ένωση της σύγκλισης, της ανάπτυξης και της απασχόλησης
Η Ένωση αυτή θα πρέπει να στηρίζεται σε τέσσερις πυλώνες: Στη δημιουργία ενός συστήματος αρχών ανταγωνιστικότητας της ζώνης του ευρώ· στην ενισχυμένη εφαρμογή της διαδικασίας μακροοικονομικών ανισορροπιών· τη μεγαλύτερη έμφαση στην απασχόληση και τις κοινωνικές επιδόσεις· και στον ισχυρότερο συντονισμό των οικονομικών πολιτικών στο πλαίσιο ενός βελτιωμένου Ευρωπαϊκού Εξαμήνου Βλ. παράρτημα 2). Αυτό θα πρέπει να τεθεί σε λειτουργία βραχυπρόθεσμα (στάδιο 1), στη βάση πρακτικών μέτρων και της Κοινοτικής μεθόδου. Μεσοπρόθεσμα (στάδιο 2), η διαδικασία σύγκλισης θα πρέπει να καταστεί περισσότερο δεσμευτική μέσω σειράς κοινών, υψηλού επιπέδου προτύπων τα οποία θα οριστούν στην νομοθεσία της ΕΕ.
Αρχές ανταγωνιστικότητας
Στόχος των αρχών ανταγωνιστικότητας θα πρέπει να είναι η εναρμόνιση πρακτικών και αρμόδιων θεσμών για τον καθορισμό των αμοιβών σε διασυνοριακή κλίμακα. Οι διαδικασίες αυτές διαφέρουν ευρέως εντός της ΕΕ και αντικατοπτρίζουν ορθά εθνικές προτιμήσεις και νομικές παραδόσεις.
Στη βάση ενός κοινού υποδείγματος, κάθε κράτος μέλος θα πρέπει να αποφασίσει την ακριβή μορφή της οικείας αρχής ανταγωνιστικότητας, πλην όμως θα πρέπει να είναι όλες δημοκρατικά υπόλογες και επιχειρησιακά ανεξάρτητες. Οι εθνικοί παράγοντες, όπως κοινωνικοί εταίροι, θα πρέπει να εξακολουθήσουν να διαδραματίζουν τον ρόλο τους σύμφωνα με τις εδραιωμένες πρακτικές σε κάθε κράτος μέλος, πλην όμως θα πρέπει να προσφεύγουν στις γνωμοδοτήσεις των αρχών για καθοδήγηση κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων για τις αμοιβές. Ορισμένα κράτη μέλη, όπως οι Κάτω Χώρες και το Βέλγιο, διαθέτουν ήδη τέτοιες αρχές.
2. «Προς μια Χρηματοοικονομική Ένωση»
Πράγματι, η Οικονομική και η Χρηματοοικονομική Ένωση είναι συμπληρωματικές και αμοιβαία ενισχυόμενες. Η πρόοδος στα δύο αυτά μέτωπα πρέπει να αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα στο στάδιο 1.
Δεδομένου ότι η μεγάλη πλειονότητα του χρήματος είναι υπό μορφή τραπεζικών καταθέσεων, το νόμισμα δεν μπορεί να είναι πραγματικά ενιαίο παρά μόνο αν η εμπιστοσύνη στην ασφάλεια των τραπεζικών καταθέσεων είναι η ίδια, ανεξάρτητα από το κράτος μέλος στο οποίο λειτουργεί η τράπεζα.
Αυτό απαιτεί ενιαία εποπτεία των τραπεζών, ενιαίο καθεστώς εξυγίανσης των τραπεζών και ενιαίο σύστημα ασφάλισης των καταθέσεων. Έχουμε ήδη επιτύχει το στόχο σχετικά με την ενιαία τραπεζική εποπτεία. Έχει εγκριθεί ένας Ενιαίος Μηχανισμός Εξυγίανσης με ένα Ενιαίο Ταμείο Εξυγίανσης (που θα καταστεί επιχειρησιακό την 1η Ιανουαρίου 2016). Ως επόμενο βήμα, οι πέντε Πρόεδροι προτείνουν τη δρομολόγηση ενός Ευρωπαϊκού Συστήματος Εγγύησης Καταθέσεων (EDIS) στο πλαίσιο του σταδίου 1 το οποίο θα μπορούσε να συσταθεί υπό τη μορφή συστήματος αντασφάλισης σε ευρωπαϊκό επίπεδο για τα εθνικά καθεστώτα εγγύησης των καταθέσεων.
3. Προς μια Δημοσιονομική Ένωση
Οι μη βιώσιμες δημοσιονομικές πολιτικές όχι μόνο θέτουν σε κίνδυνο τη σταθερότητα των τιμών στην Ένωση αλλά βλάπτουν και τη δημοσιονομική σταθερότητα. Βραχυπρόθεσμα (στάδιο 1), οι πέντε Πρόεδροι προτείνουν τη δημιουργία ενός συμβουλευτικού ευρωπαϊκού δημοσιονομικού συμβουλίου το οποίο θα συντονίζει και θα συμπληρώνει τα ήδη υφιστάμενα εθνικά δημοσιονομικά συμβούλια (βλ. παράρτημα 3). Θα παρέχει ανεξάρτητες αναλύσεις, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, της πορείας των προϋπολογισμών σε σχέση με τους οικονομικούς στόχους που έχουν τεθεί στο πλαίσιο δημοσιονομικής διακυβέρνησης της ΕΕ. Σε πιο μακροπρόθεσμο ορίζοντα (στάδιο 2), θα πρέπει δημιουργηθεί μια κοινή λειτουργία μακροοικονομικής σταθεροποίησης για την καλύτερη διαχείριση κραδασμών που δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν μόνο σε εθνικό επίπεδο. Με τον τρόπο αυτό, θα βελτιωθεί η απορρόφηση μεγάλων μακροοικονομικών κραδασμών και θα καταστεί πιο ανθεκτική η ΟΝΕ. Μια τέτοια λειτουργία σταθεροποίησης θα μπορούσε να στηριχθεί στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων σε μια πρώτη φάση, με τον εντοπισμό ομάδας πηγών χρηματοδότησης και επενδυτικά έργα ειδικά για τη ζώνη του ευρώ, προς αξιοποίηση.
4. Ενίσχυση της δημοκρατικής λογοδοσίας, της νομιμότητας και των θεσμών: Από τους κανόνες στα θεσμικά όργανα
Μεγαλύτερη ευθύνη και ολοκλήρωση σε επίπεδο ΕΕ και ζώνης του ευρώ σημαίνει μεγαλύτερη αλληλεξάρτηση. Σημαίνει επίσης καλύτερο επιμερισμό των νέων αρμοδιοτήτων και μεγαλύτερη διαφάνεια όσον αφορά το ποιος αποφασίζει τι και πότε. Είναι καιρός να επανεξετάσουμε και να εδραιώσουμε το πολιτικό μας οικοδόμημα: Η έκθεση προτείνει μεγαλύτερη κοινοβουλευτική συμμετοχή και έλεγχο – σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, ιδίως σε ό, τι αφορά τις ειδικές ανά χώρα συστάσεις, τα εθνικά προγράμματα μεταρρυθμίσεων και την ετήσια επισκόπηση της ανάπτυξης. Βραχυπρόθεσμα (στάδιο 1), η ΟΝΕ χρειάζεται ενιαία εξωτερική εκπροσώπηση — όπως περιγράφεται στις πολιτικές κατευθυντήριες γραμμές του Προέδρου Juncker. Σήμερα, η ΕΕ και η ζώνη του ευρώ εξακολουθούν να μην διαθέτουν ενιαία εκπροσώπηση στους διεθνείς χρηματοδοτικούς οργανισμούς, κυρίως το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ). Η κατακερματισμένη αυτή παρουσία συνεπάγεται ότι η ΕΕ δεν αξιοποιεί πλήρως την πολιτική και οικονομική της βαρύτητα. Οι πέντε Πρόεδροι προτείνουν επίσης την ενίσχυση του ρόλου της Ευρωομάδας. Βραχυπρόθεσμα, ενδέχεται να καταστεί αναγκαία η ενίσχυση της προεδρίας της και των μέσων που έχει στη διάθεσή της. Μακροπρόθεσμα (στάδιο 2), θα μπορούσε να εξεταστεί το ενδεχόμενο μόνιμης προεδρίας της Ευρωομάδας.
Τέλος, ενώ τα κράτη μέλη της ζώνης του ευρώ θα συνεχίσουν να αποφασίζουν σχετικά με τη φορολογία και την κατανομή των δημοσιονομικών δαπανών σύμφωνα με εθνικές πολιτικές επιλογές, ορισμένες αποφάσεις θα πρέπει να λαμβάνονται ολοένα και περισσότερο συλλογικά με παράλληλη διασφάλιση της δημοκρατικής λογοδοσίας και νομιμότητας. Ένα μελλοντικό ταμείο της ζώνης του ευρώ θα μπορούσε να αποτελεί τον τόπο λήψης τέτοιων συλλογικών αποφάσεων.
5. Η κοινωνική διάσταση της ΟΝΕ
Ένα από τα βασικά διδάγματα που αντλήθηκαν από την κρίση είναι ότι μια «ΟΝΕ με τριπλό A» πρέπει να συνδυάζει ανταγωνιστικές οικονομίες που έχουν την ικανότητα να καινοτομούν και να σημειώνουν επιτυχία μέσα σε έναν όλο και πιο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, με υψηλό επίπεδο κοινωνικής συνοχής. Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος Juncker στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατά την εκλογή του ως Προέδρου της Επιτροπής: «Θέλω η Ευρώπη να αφιερώσει τις προσπάθειές της στο να καταστεί ένα τριπλό-Α στα κοινωνικά ζητήματα, με τον ίδιο τρόπο που σημαίνει το να είναι τριπλό-Α υπό τη δημοσιονομική και οικονομική έννοια». Τούτο σημαίνει ιδίως ότι οι αγορές εργασίας και τα συστήματα κοινωνικής πρόνοιας πρέπει να λειτουργούν εύρυθμα και να είναι βιώσιμα σε όλα τα κράτη μέλη της ζώνης του ευρώ. Η βελτίωση της αγοράς εργασίας και καλύτερες κοινωνικές επιδόσεις, καθώς και η κοινωνική συνοχή θα πρέπει να αποτελέσουν τον πυρήνα της νέας διαδικασίας «σύγκλισης προς τα άνω» που προτείνεται στην παρούσα έκθεση.
Επόμενα στάδια: Η παρούσα έκθεση προτείνει τα κυριότερα μέτρα που απαιτούνται για την ολοκλήρωση της ΟΝΕ το αργότερο έως το 2025. Οι πρώτες πρωτοβουλίες θα πρέπει να δρομολογηθούν από τα θεσμικά όργανα της ΕΕ από την 1η Ιουλίου 2015. Για να προετοιμάσει τη μετάβαση μεταξύ των σταδίων 1 και 2, η Επιτροπή – σε διαβούλευση με τους Προέδρους των άλλων θεσμικών οργάνων της ΕΕ — θα παρουσιάσει μια «Λευκή Βίβλο» την άνοιξη του 2017, στην οποία θα αξιολογήσει την πρόοδο που θα σημειωθεί στο στάδιο 1 και θα περιγράφει τα επόμενα βήματα. Θα συζητήσει τις νομικές, οικονομικές και πολιτικές προϋποθέσεις για τα πιο φιλόδοξα μέτρα που απαιτούνται για την ολοκλήρωση της ΟΝΕ στο στάδιο 2, ενώ θα στηρίζεται σε αναλυτικά στοιχεία που θα υποβάλλει μια ομάδα διαβούλευσης εμπειρογνωμόνων. Η μετουσίωση της έκθεσης των πέντε Προέδρων σε νομοθεσία και θεσμούς πρέπει να αρχίσει χωρίς καθυστέρηση.
Ιστορικό
Η σύνοδος κορυφής της ζώνης ευρώ του Οκτωβρίου 2014, τόνισε το γεγονός ότι «ο στενότερος συντονισμός των οικονομικών πολιτικών έχει ουσιώδη σημασία για την εύρυθμη λειτουργία της Οικονομικής και Νομισματικής Ένωσης». Ζήτησε να συνεχιστούν οι εργασίες για την «ανάπτυξη συγκεκριμένων μηχανισμών με σκοπό την ενίσχυση του συντονισμού των οικονομικών πολιτικών, της σύγκλισης και της αλληλεγγύης» και «την προετοιμασία των επόμενων μέτρων για τη βελτίωση της οικονομικής διακυβέρνησης στη ζώνη του ευρώ».
Η έκθεση αυτή αποτέλεσε αντικείμενο έντονων συζητήσεων με τα κράτη μέλη και την κοινωνία των πολιτών. Στηρίζεται στην έκθεση «Προς μια ουσιαστική Οικονομική και Νομισματική Ένωση» (την αποκαλούμενη «έκθεση των τεσσάρων Προέδρων») και στο «Σχέδιο στρατηγικής για μια βαθιά και ουσιαστική οικονομική και νομισματική ένωση» της Επιτροπής του 2012, που παραμένουν ουσιαστικές αναφορές για την ολοκλήρωση της ΟΝΕ.
Η έκθεση αντικατοπτρίζει τις προσωπικές διαβουλεύσεις και συζητήσεις των πέντε Προέδρων. Επικεντρώνεται στη ζώνη του ευρώ, δεδομένου ότι οι χώρες που μοιράζονται το κοινό νόμισμα μοιράζονται και συγκεκριμένες κοινές προκλήσεις, συμφέροντα και ευθύνες. Η πορεία προς μια βαθύτερη ΟΝΕ είναι, ωστόσο, ανοικτή σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ.
Περισσότερες πληροφορίες:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

TOP READ