Οι ανταγωνισμοι των εφοπλιστων πλητουν τα συμφεροντα των νησιων
Οι ελευθεριες της ΕΕ
Φουντώνει ο «πόλεμος» στη γραμμή της Αδριατικής προς την Ελλάδα, μετά τα δημοσιεύματα που φέρουν την ιταλική εταιρία Grimaldi να επιτίθεται κατά ελληνικών ακτοπλοϊκών εταιριών με κινδυνολογίες με αποτέλεσμα να υφίσταται πλήγμα ο τουρισμός! Η ελληνική κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο ακόμα δεν έχουν αντιδράσει, την ώρα που επιστολή διαμαρτυρίας έχει στείλει ο Έλληνας πρόξενος στο Μπρίντιζι, στην εταιρία και τις Ιταλικές αρχές..
Ας σημειωθεί ότι η εν λόγω Ιταλική εταιρία δραστηριοποιείται σε γραμμές που συνδέουν το Μπρίντιζι, την Ανκόνα και τη Βενετία με την Κέρκυρα, την Ηγουμενίτσα και την Πάτρα ενώ εδώ και μερικά χρόνια έχει αγοράσει την πλειονότητα των μετοχών της Minoan.
«Μην ταξιδεύετε με ελληνικές εταιρίες»!!!
Σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδας News247.gr, στελέχη της ιταλικής εταιρείας που δραστηριοποιείται στη γραμμή της Αδριατικής, καλούσαν με δηλώσεις τους στα ιταλικά ΜΜΕ τους τουρίστες να μην εμπιστεύονται τις ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες, καθώς υπάρχει κίνδυνος να... μην βρουν το πλοίο στο λιμάνι":
.
Απάντηση και από τον Έλληνα πρόξενο
Στην εταιρεία όμως έχει απαντήσει και ο Έλληνας πρόξενος στο Πρίντεζι, Στέλιο Καμπανάλε. Σε επιστολή του, προς τον Πρόεδρο της Αρχής Λιμένα του Πρίντεζι, αλλά και τον Guido Grimaldi, ο κ. Καμπανάλε αναφέρει: «Η είδηση της νέας γραμμής σύνδεσης μεταξύ της Απουλίας και της Ελλάδας αξίζει θερμά συγχαρητήρια και ειλικρινή εκτίμηση για την πρωτοβουλία της εταιρείας σας και την ευχή να έχει μακρά και επικερδή πορεία.
Θα πρέπει ωστόσο, να στιγματιστεί το ύφος και το περιεχόμενο των δηλώσεων της 17ης Μαΐου του 2012 στις εφημερίδες "Corriere del Mezzogiorno και "Nuovo Quotidiano di Puglia", που καταλογίζουν στις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες και στους Έλληνες πλοιοκτήτες αναξιοπιστία και έλλειψη σοβαρότητας.
Δηλώσεις όπως: "...ο Όμιλος Grimaldi διάλεξε να ολοκληρώσει τη γραμμή μεταφοράς ενόψει και της θερινής περιόδου η ο οποία λόγω των οικονομικών προβλημάτων πολλών Ελλήνων εφοπλιστών, θέτει σε κίνδυνο τις διακοπές (....) θέλουμε να εξασφαλίσουμε σίγουρες διακοπές στις ιταλικές οικογένειες (....) οι ανεύθυνοι εφοπλιστές επιλέγουν ένα λιμάνι για μερικούς μήνες συσσωρεύουν χρέη και έπειτα διαφεύγουν αλλού (....) οι διερχόμενοι τουρίστες μπορούν να είναι βέβαιοι ότι θα βρίσκουν καθημερινά ένα από τα πλοία μας στο λιμάνι με προορισμό την Ελλάδα (....) Αυτό που συμβαίνει- συνεχίζει ο κ. Grimaldi- δείχνει ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε μια ασταθή κατάσταση όχι μόνο πολιτικά αλλά και οικονομικά (....) οι Έλληνες πλοιοκτήτες ζουν στιγμές ιδιαίτερης δυσκολίας. Αυτή η κατάσταση έχει αντίκτυπο στους ταξιδιώτες οι οποίοι φοβούνται μήπως κλείσουν θέση και δεν βρουν το πλοίο στο λιμάνι" έχουν επιβλαβή επίδραση σε εκείνους που προσπαθούν να προγραμματίσουν τις διακοπές τους στο ελληνικό έδαφος το οποίο, όπως είμαι βέβαιος γνωρίζετε, αποτελείται από εκατοντάδες νησιά, που η πρόσβαση τους γίνεται μέσω γραμμών θαλάσσιας μεταφοράς και μια επιβεβαίωση αναξιοπιστίας τους θα μπορούσε να τις θέσει σε κίνδυνο.
Σίγουρα δεν αγνοείτε το γεγονός ότι τα περισσότερα από τα πλοία με προορισμό την Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων των επιβατών, δεν θα περάσουν τις διακοπές τους στην Ηγουμενίτσα ή την Πάτρα, αλλά θα συνεχίσουν προς άλλες τοποθεσίες κυρίως στα νησιά.
Το γεγονός ότι παρά την οικονομική κρίση το ελληνικό ναυτικό και οι Έλληνες πλοιοκτήτες εξακολουθούν να κατέχουν ηγετικές θέσεις στον τομέα της διεθνούς ναυτιλίας, είναι επαρκής εγγύηση για την διασφάλιση της πρόσβασης στους προορισμούς των διακοπών με ηρεμία.
Με την ευχή ότι οι προσπάθειες όλων εκείνων που, για διάφορους λόγους ενδιαφέρονται για το συμφέρον της ελληνικής οικονομίας - και ενεργούν για το σκοπό αυτό- δεν θα ζημιωθούν από επιφανειακές και αυτοσχέδιες δηλώσεις, σας χαιρετώ".
Συκοφαντίες
Σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδας News247.gr, στελέχη της ιταλικής εταιρείας καλούσαν τους τουρίστες να μην εμπιστεύονται τις ελληνικές εταιρείες: "Εμείς θέλουμε να εξασφαλίσουμε σίγουρες διακοπές στις ιταλικές οικογένειες. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ζουν στιγμές ιδιαίτερης δυσκολίας. Αυτή η κατάσταση έχει αντίκτυπο στους ταξιδιώτες, οι οποίοι φοβούνται μήπως κλείσουν θέση και δεν βρουν πλοίο στο λιμάνι" ανέφεραν χαρακτηριστικά στελέχη της εταιρίας.
Σύμφωνα με το News247, τα τέλη Μαΐου, ο συγκεκριμένος όμιλος προχώρησε σε αποδρομολόγηση πλοίου που εξυπηρετούσε τη γραμμή Βενετία-Ελλάδα. Για το συγκεκριμένο δρομολόγιο είχαν γίνει περίπου 100.000 κρατήσεις, ωστόσο μόνο 40.000 με 50.000 επιβάτες μπόρεσαν τελικά να εξυπηρετηθούν.
Εκπρόσωποι των ελληνικών ακτοπλοϊκών εταιρειών, σημειώνουν ότι τα χτυπήματα κάτω από τη ζώνη, θα συνεχιστούν και τονίζουν ότι πρέπει να υπάρξει απάντηση από την Ελλάδα ώστε να προστατευθεί ο ελληνικός τουρισμός.
Μεγάλη πτώση της κίνησης επιβατών και φορτηγών
Εν τω μεταξύ, σύμφωνα δημοσίευμα της ηλεκτρονικής έκδοσης της εφημερίδας «Ναυτεμπορική», τα πρόσφατα στοιχεία που αφορούν στο πεντάμηνο του 2012, δείχνουν ότι η μείωση που καταγράφεται στην επιβατική και μεταφορική κίνηση στις τέσσερις γραμμές Ελλάδας - Ιταλίας από Πάτρα - Ηγουμενίτσα για Μπρίντιζι, Μπάρι-Ανκόνα και Βενετία και το αντίστροφο, κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα.
Ειδικότερα, στα φορτηγά φθάνει στο πεντάμηνο στο 17%, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι στη γραμμή του Μπρίντιζι η μείωση είναι 60%. Στο Μπάρι, σημειώνεται μία αύξηση κατά 17,00%, ενώ στη γραμμή της Ανκόνα η μείωση είναι 22% και της Βενετίας 16%.
Συνολικά, γύρω στα 30.000 φορτηγά λιγότερα διέσχισαν την Αδριατική το διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου 2012 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Στους επιβάτες, η μείωση είναι στα επίπεδα του 30%, με τη μεγαλύτερη να καταγράφει η γραμμή του Μπρίντιζι (50%), πολύ υψηλά είναι τα ποσοστά και στη γραμμή της Ανκόνα (38%) και της Βενετίας (33%), ενώ το Μπάρι καταγράφει ανεπαίσθητη άνοδο 0,5%. Ανάλογη η εικόνα και στα Ι.Χ., όπου η μείωση της μεταφορικής κίνησης και στις τέσσερις γραμμές φθάνει το 30%, με τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση να καταγράφει η γραμμή της Ανκόνα 37% και να ακολουθεί το Μπρίντιζι με 36% και η Βενετία 31%, ενώ ανοδικά κινείται η γραμμή του Μπάρι (2,3%).
Στη γραμμή του Μπρίντιζι, ο όμιλος Grimaldi άρχισε να δραστηριοποιείται με ένα πλοίο από τον Απρίλιο, το «Sorrento», ενώ από τις αρχές Ιουλίου έβαλε και δεύτερο, το «Florencia», το οποίο θα «διπλώσει» με το ήδη δρομολογημένο.
Οπως ανέφερε ο όμιλος, με την ενίσχυση της γραμμής με δεύτερο πλοίο επιτυγχάνεται η καθημερινή σύνδεση της Ελλάδας με τη Νότια Ιταλία, ενώ κατά την καλοκαιρινή περίοδο θα πραγματοποιούνται και δύο προσεγγίσεις την εβδομάδα στη Κέρκυρα.
Τα συμπερασματα δικα σας
Οι ελευθεριες της ΕΕ
Φουντώνει ο «πόλεμος» στη γραμμή της Αδριατικής προς την Ελλάδα, μετά τα δημοσιεύματα που φέρουν την ιταλική εταιρία Grimaldi να επιτίθεται κατά ελληνικών ακτοπλοϊκών εταιριών με κινδυνολογίες με αποτέλεσμα να υφίσταται πλήγμα ο τουρισμός! Η ελληνική κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο ακόμα δεν έχουν αντιδράσει, την ώρα που επιστολή διαμαρτυρίας έχει στείλει ο Έλληνας πρόξενος στο Μπρίντιζι, στην εταιρία και τις Ιταλικές αρχές..
Ας σημειωθεί ότι η εν λόγω Ιταλική εταιρία δραστηριοποιείται σε γραμμές που συνδέουν το Μπρίντιζι, την Ανκόνα και τη Βενετία με την Κέρκυρα, την Ηγουμενίτσα και την Πάτρα ενώ εδώ και μερικά χρόνια έχει αγοράσει την πλειονότητα των μετοχών της Minoan.
«Μην ταξιδεύετε με ελληνικές εταιρίες»!!!
Σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδας News247.gr, στελέχη της ιταλικής εταιρείας που δραστηριοποιείται στη γραμμή της Αδριατικής, καλούσαν με δηλώσεις τους στα ιταλικά ΜΜΕ τους τουρίστες να μην εμπιστεύονται τις ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες, καθώς υπάρχει κίνδυνος να... μην βρουν το πλοίο στο λιμάνι":
.
Απάντηση και από τον Έλληνα πρόξενο
Στην εταιρεία όμως έχει απαντήσει και ο Έλληνας πρόξενος στο Πρίντεζι, Στέλιο Καμπανάλε. Σε επιστολή του, προς τον Πρόεδρο της Αρχής Λιμένα του Πρίντεζι, αλλά και τον Guido Grimaldi, ο κ. Καμπανάλε αναφέρει: «Η είδηση της νέας γραμμής σύνδεσης μεταξύ της Απουλίας και της Ελλάδας αξίζει θερμά συγχαρητήρια και ειλικρινή εκτίμηση για την πρωτοβουλία της εταιρείας σας και την ευχή να έχει μακρά και επικερδή πορεία.
Θα πρέπει ωστόσο, να στιγματιστεί το ύφος και το περιεχόμενο των δηλώσεων της 17ης Μαΐου του 2012 στις εφημερίδες "Corriere del Mezzogiorno και "Nuovo Quotidiano di Puglia", που καταλογίζουν στις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες και στους Έλληνες πλοιοκτήτες αναξιοπιστία και έλλειψη σοβαρότητας.
Δηλώσεις όπως: "...ο Όμιλος Grimaldi διάλεξε να ολοκληρώσει τη γραμμή μεταφοράς ενόψει και της θερινής περιόδου η ο οποία λόγω των οικονομικών προβλημάτων πολλών Ελλήνων εφοπλιστών, θέτει σε κίνδυνο τις διακοπές (....) θέλουμε να εξασφαλίσουμε σίγουρες διακοπές στις ιταλικές οικογένειες (....) οι ανεύθυνοι εφοπλιστές επιλέγουν ένα λιμάνι για μερικούς μήνες συσσωρεύουν χρέη και έπειτα διαφεύγουν αλλού (....) οι διερχόμενοι τουρίστες μπορούν να είναι βέβαιοι ότι θα βρίσκουν καθημερινά ένα από τα πλοία μας στο λιμάνι με προορισμό την Ελλάδα (....) Αυτό που συμβαίνει- συνεχίζει ο κ. Grimaldi- δείχνει ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε μια ασταθή κατάσταση όχι μόνο πολιτικά αλλά και οικονομικά (....) οι Έλληνες πλοιοκτήτες ζουν στιγμές ιδιαίτερης δυσκολίας. Αυτή η κατάσταση έχει αντίκτυπο στους ταξιδιώτες οι οποίοι φοβούνται μήπως κλείσουν θέση και δεν βρουν το πλοίο στο λιμάνι" έχουν επιβλαβή επίδραση σε εκείνους που προσπαθούν να προγραμματίσουν τις διακοπές τους στο ελληνικό έδαφος το οποίο, όπως είμαι βέβαιος γνωρίζετε, αποτελείται από εκατοντάδες νησιά, που η πρόσβαση τους γίνεται μέσω γραμμών θαλάσσιας μεταφοράς και μια επιβεβαίωση αναξιοπιστίας τους θα μπορούσε να τις θέσει σε κίνδυνο.
Σίγουρα δεν αγνοείτε το γεγονός ότι τα περισσότερα από τα πλοία με προορισμό την Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων των επιβατών, δεν θα περάσουν τις διακοπές τους στην Ηγουμενίτσα ή την Πάτρα, αλλά θα συνεχίσουν προς άλλες τοποθεσίες κυρίως στα νησιά.
Το γεγονός ότι παρά την οικονομική κρίση το ελληνικό ναυτικό και οι Έλληνες πλοιοκτήτες εξακολουθούν να κατέχουν ηγετικές θέσεις στον τομέα της διεθνούς ναυτιλίας, είναι επαρκής εγγύηση για την διασφάλιση της πρόσβασης στους προορισμούς των διακοπών με ηρεμία.
Με την ευχή ότι οι προσπάθειες όλων εκείνων που, για διάφορους λόγους ενδιαφέρονται για το συμφέρον της ελληνικής οικονομίας - και ενεργούν για το σκοπό αυτό- δεν θα ζημιωθούν από επιφανειακές και αυτοσχέδιες δηλώσεις, σας χαιρετώ".
Συκοφαντίες
Σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδας News247.gr, στελέχη της ιταλικής εταιρείας καλούσαν τους τουρίστες να μην εμπιστεύονται τις ελληνικές εταιρείες: "Εμείς θέλουμε να εξασφαλίσουμε σίγουρες διακοπές στις ιταλικές οικογένειες. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ζουν στιγμές ιδιαίτερης δυσκολίας. Αυτή η κατάσταση έχει αντίκτυπο στους ταξιδιώτες, οι οποίοι φοβούνται μήπως κλείσουν θέση και δεν βρουν πλοίο στο λιμάνι" ανέφεραν χαρακτηριστικά στελέχη της εταιρίας.
Σύμφωνα με το News247, τα τέλη Μαΐου, ο συγκεκριμένος όμιλος προχώρησε σε αποδρομολόγηση πλοίου που εξυπηρετούσε τη γραμμή Βενετία-Ελλάδα. Για το συγκεκριμένο δρομολόγιο είχαν γίνει περίπου 100.000 κρατήσεις, ωστόσο μόνο 40.000 με 50.000 επιβάτες μπόρεσαν τελικά να εξυπηρετηθούν.
Εκπρόσωποι των ελληνικών ακτοπλοϊκών εταιρειών, σημειώνουν ότι τα χτυπήματα κάτω από τη ζώνη, θα συνεχιστούν και τονίζουν ότι πρέπει να υπάρξει απάντηση από την Ελλάδα ώστε να προστατευθεί ο ελληνικός τουρισμός.
Μεγάλη πτώση της κίνησης επιβατών και φορτηγών
Εν τω μεταξύ, σύμφωνα δημοσίευμα της ηλεκτρονικής έκδοσης της εφημερίδας «Ναυτεμπορική», τα πρόσφατα στοιχεία που αφορούν στο πεντάμηνο του 2012, δείχνουν ότι η μείωση που καταγράφεται στην επιβατική και μεταφορική κίνηση στις τέσσερις γραμμές Ελλάδας - Ιταλίας από Πάτρα - Ηγουμενίτσα για Μπρίντιζι, Μπάρι-Ανκόνα και Βενετία και το αντίστροφο, κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα.
Ειδικότερα, στα φορτηγά φθάνει στο πεντάμηνο στο 17%, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι στη γραμμή του Μπρίντιζι η μείωση είναι 60%. Στο Μπάρι, σημειώνεται μία αύξηση κατά 17,00%, ενώ στη γραμμή της Ανκόνα η μείωση είναι 22% και της Βενετίας 16%.
Συνολικά, γύρω στα 30.000 φορτηγά λιγότερα διέσχισαν την Αδριατική το διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου 2012 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Στους επιβάτες, η μείωση είναι στα επίπεδα του 30%, με τη μεγαλύτερη να καταγράφει η γραμμή του Μπρίντιζι (50%), πολύ υψηλά είναι τα ποσοστά και στη γραμμή της Ανκόνα (38%) και της Βενετίας (33%), ενώ το Μπάρι καταγράφει ανεπαίσθητη άνοδο 0,5%. Ανάλογη η εικόνα και στα Ι.Χ., όπου η μείωση της μεταφορικής κίνησης και στις τέσσερις γραμμές φθάνει το 30%, με τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση να καταγράφει η γραμμή της Ανκόνα 37% και να ακολουθεί το Μπρίντιζι με 36% και η Βενετία 31%, ενώ ανοδικά κινείται η γραμμή του Μπάρι (2,3%).
Στη γραμμή του Μπρίντιζι, ο όμιλος Grimaldi άρχισε να δραστηριοποιείται με ένα πλοίο από τον Απρίλιο, το «Sorrento», ενώ από τις αρχές Ιουλίου έβαλε και δεύτερο, το «Florencia», το οποίο θα «διπλώσει» με το ήδη δρομολογημένο.
Οπως ανέφερε ο όμιλος, με την ενίσχυση της γραμμής με δεύτερο πλοίο επιτυγχάνεται η καθημερινή σύνδεση της Ελλάδας με τη Νότια Ιταλία, ενώ κατά την καλοκαιρινή περίοδο θα πραγματοποιούνται και δύο προσεγγίσεις την εβδομάδα στη Κέρκυρα.
Τα συμπερασματα δικα σας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου