Ειδικα αφερωμενο στην ΑΝΤΑΡΣΥ-ΡΙΖΑ το πανο της ΓΣΕΕ σας |
Μέρες
τώρα κάτι … “λέει” η ΑΝΤΑΡΣΥΑ, για τη “δεξιά στροφή” του ΚΚΕ,
προσπαθώντας μάλλον να μεταφέρει στον Τσίπρα το μήνυμα ότι δεν
ταυτίζεται με το “εθνικιστικό” ΚΚΕ στο θέμα της συμφωνίας των Πρεσπών. Ή
(το πιο καλό ενδεχόμενο), το κάνει επιθυμώντας να μην μπει στο
στόχαστρο των Βαξεβάνηδων και των Μαραντζίδηδων, αφού κι αυτή είπε
αντιιμπεριαλιστικό όχι στη συμφωνία των Πρεσπών.
Τέλος πάντων… “άβυσσος η ψυχή του ανθρώπου”.
Αλλά σήμερα είδα κι ένα άρθρο στο ΠΡΙΝ που γράφτηκε από την πατρίδα μου κι από ένα φίλο μου. Το άρθρο τιτλοφορείται: “Λέσβος-Σάμος: επικίνδυνη δεξιά στροφή του ΚΚΕ στο προσφυγικό”.
Λέει
λοιπόν ο φίλος εν ολίγοις, ότι τρία χρόνια τώρα που γινόταν στα νησιά η
κόντρα για το προσφυγικό, ανάμεσα στους εργολάβους της αλληλεγγύης και
τους εργολάβους του εθνικισμού, το ΚΚΕ έλειπε, δεν πήρε θέση ή δεν
ασχολιόταν. Τώρα που το θυμήθηκε, εκτός από το ότι μάλλον είναι αργά,
κάλεσε κιόλας να συζητήσει, με διάφορους τοπικούς επαγγελματικούς ή
άλλους φορείς, το θέμα, τα αιτήματα και την ανάγκη κινητοποίησης. Κι
αυτοί οι φορείς παλιότερα έδειξαν αντιμεταναστευτική στάση. “Επιδιώκει την συνεργασία δυνάμεων με σαφή ξενοφοβικό λόγο” γράφει
συγκεκριμένα ο υπότιτλος του άρθρου. Για το αν αποδίδω καλά την
περίληψη του άρθρου, παρακαλώ διαβάστε το πριν συνεχίσετε ΕΔΩ.
Ας το ξαναδιαβάσω κι εγώ μια φορά πριν συνεχίσω, για να μην αδικήσω. Νάτο. Είδες. Κι άλλο:“Δεν αναγνωρίζει (το ΚΚΕ ντε) τους πρόσφυγες ως τμήμα της εργατικής τάξης που αγωνίζεται για την επίλυση των προβλημάτων του”.
Φίλε, σε παρακαλώ, έλεος και σοβαρότητα. Ανέκδοτα λέτε.
1. Τα
αιτήματα που καθορίζουν το περιεχόμενο των διεκδικήσεων -
κινητοποιήσεων των εργατικών κέντρων στη Σάμο και στη Λέσβο και του
τμήματος της ΑΔΕΔΥ στη Χίο (ναι πανομοιότυπα είναι, γιατί είναι όλοι
αυτοί ΣΤΟ ΠΑΜΕ), είναι δημοσιευμένα. Τα παραθέτω και στο τέλος. Θέλεις
να μου πεις με ποιο από αυτά εσύ ή η ΑΝΤΑΡΣΥΑ δε συμφωνείτε; Θέλεις να
μου πεις από ποιο αίτημα προκύπτουν αυτά τα τουλάχιστον αυθαίρετα
(μεταξύ μας είναι ανέκδοτα) συμπεράσματα;
2. Το ότι το ΚΚΕ έλειπε από το κίνημα για τους μετανάστες, είναι το δεύτερο ανέκδοτο του άρθρου του ΠΡΙΝ. Ξέρετε, εμείς το θέμα μετανάστες το
βλέπουμε με συνολικό αντιιμπεριαλιστικό κι αντικαπιταλιστικό μάτι. Και
σ’ όλη την Ελλάδα, μαζί και στη Λέσβο, δεν υπάρχει πια καμιά εργατική,
αντιιμπεριαλιστική ή κινητοποίηση αλληλεγγύης στους πρόσφυγες,
μετανάστες ή άλλους (ακόμα και κάποιες που δεν είναι πρωτοβουλίες του
ΠΑΜΕ) που να μην κάνουν εχθρούς και φίλους να λένε “Πάλι το ΠΑΜΕ;”. Αυτό
το ξέρουν προφανώς καλύτερα από σας και οι πρόσφυγες στα κέντρα
κράτησης και οι μετανάστες στις εργατικές γειτονιές της Αθήνας και οι
μετανάστες στα εργοστάσια και στα χωράφια των Μανωλάδων.
3. Αλλά
αναρωτιέμαι: Μέσα στο λεγόμενο κίνημα της αλληλεγγύης, συγκαταλέγεται
κι η μισή τροτσκιστική ΑΝΤΑΡΣΥΑ που πανηγύριζε κάθε φορά που οι αντάρτες
του Τραμπ και του Ερντογκάν (με τα τρία αστέρια), βομβάρδιζαν τους
στρατιώτες (με τα δύο αστέρια) του Συριακού στρατού; Δεν είναι λίγο
ντροπή λοιπόν ειδικά εσείς να λέτε τέτοια ειδικά σ’ εμάς (μεγάλο
ανέκδοτο);
4. Όταν
παίρνει πρωτοβουλία ένα εργατικό κέντρο για ένα τέτοιο πραγματικό κι
αντικειμενικό θέμα, ένα θέμα που απαιτεί λύση, είναι απαραίτητο να
επιδιώξει τη μεγαλύτερη δυνατή συσπείρωση αυτών που τους αφορά. Των
επαγγελματιών και άλλων φορέων του κάθε νησιού. Αρκεί να είναι καθαροί
οι στόχοι. Πώς αλλιώς εξασφαλίζεις τη μεγαλύτερη μαζικότητα; Πώς αλλιώς
αλλάζεις το κλίμα στην τοπική κοινωνία; Άλλωστε και στο άρθρο του ΠΡΙΝ
λέει “Με το προαναφερόμενο ρεύμα (το αντιμεταναστευτικό) δεν ταυτίζεται
ένα μεγάλο τμήμα των τοπικών κοινωνιών που έχει απλά μια φοβική στάση
έναντι των προσφύγων”. Πώς την αλλάζεις αυτή τη στάση;
5. Αλλά
και πάλι (κι άλλο ανέκδοτο): εσείς είστε που κάποτε πηγαίνατε στις
διαδηλώσεις των αγανακτισμένων, κρύβοντας την ταυτότητά σας, μη τυχόν
και παρεξηγηθεί η πάνω πλατεία = μελλοντική Χρυσή Αυγή. Και θα κάνετε
μάθημα ειδικά εσείς, ειδικά σ’ εμάς, με ποιους ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ
επιδιώκουμε να συντονίσουμε μια τοπική κινητοποίηση που το περιεχόμενό
της είναι προσδιορισμένο από τα εργατικά κέντρα;
6. Εσείς
είστε που μας καταγγέλλατε κάποτε ότι πάμε μόνοι μας στις διαδηλώσεις
κι όχι με τη ΓΣΕΕ – ΑΔΕΔΥ. Κι έτσι διασπάμε το κίνημα. Κι επιμένατε
πολλά χρόνια να αποτελείτε το μόνιμο ακροατήριο του Παναγόπουλου και του
συγχωρεμένου του Παπασπύρου, γιατί ήταν οι “επίσημοι μαζικοί εργατικοί
φορείς”. Πολλά τέτοια χρονάκια πέρασαν μέχρι να υιοθετήσετε κι εσείς τη
γραμμή των διαφορετικών συγκεντρώσεων. Και πάλι εν μέρει, γιατί τελικά
υιοθετήσατε τη γραμμή χωριστή συγκέντρωση από τη ΓΣΕΕ, αλλά κοινή πορεία
7. Θα
μου δείξετε έναν (αριθμός: 1) που στα νησιά μας έκανε περισσότερα από
τους εκπαιδευτικούς του ΠΑΜΕ για τα προσφυγόπουλα και την ένταξή τους
στα σχολεία; Έναν.
Ο πρόεδρος του ΝΤΧίου της ΑΔΕΔΥ, δάσκαλος, υποδέχεται τα προσφυγάκια στο σχολείο, μετά τον γνωστό περσινό αγώνα των δασκάλων του νησιού, ενάντια στο ρατσισμό και τους φορείς του. |
Δε
ξέρω τι να πω. Εκπλήσσομαι ειλικρινά με τις σκέψεις που περιγράφετε στα
έντυπα. Γιατί είμαι σίγουρος ότι δεν αποτελούν τις ειλικρινείς σας
σκέψεις. Εκτός κι αν αρχίσατε να χάνετε και τη μνήμη σας και την κρίση
σας. Και σας έχει μείνει μόνο η εμπάθεια της πολιτικής (και φυσικά
ιδεολογικής) αδυναμίας.
Ή
ίσως επειδή κάνατε πολλή παρέα με το ΣΥΡΙΖΑ όλα τα χρόνια (κοινές
κινητοποιήσεις, κοινά ψηφοδέλτια, κοινά προεδρία κλπ) να είχατε τίποτα
παρενέργειες… και κολλήσατε καμιά Βαξεβανίλα κάποιοι. Να το δείτε αυτό.
Υ.Γ.
Επειδή είμαστε όλοι από τη Λέσβο να διευκρινίσω ότι δεν εννοώ κανέναν
Βαξεβάνη από όσους φίλους και συντρόφους ζουν στο νησί. Όλοι ξέρετε
ποιον εννοώ.
1. Του εργατικού κέντρου Σάμου (κι εναλλακτικά εδώ).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου